KL-varaosat  Race.fi

bosch maf megaan

  • 7 Vastauksia
  • 2968 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rjov1998

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
bosch maf megaan
« : 13.06.2018, 19:55:46 »
noniin elikkäs oilis tämmönen pieni 940 projekti mihin olisi tulossa microsquirt, tähän pitäisi sitten liittää maf ja map, map on hoidettu mutta mafin kytkennät ovat vähän hakusessa. Kyseinen maf on kl racing 3" "bosch" 0 280 212 016 eli samat kytkennät kuin 940 vakio, tietääkö kukaan myös kaikkien pinnien voltti määrät etten käräytä. pääsin tähän tulokseen kun juttelin megasta tietävän kanssa pitäisi vaan varmistaa että nämä ovat oikein



1 - Ruskea, signaalimaa, eli Micron anturimaadoitusten kanssa samaan.
2 - Sinivihreä, tämä varmaan isomman virran maa
3 - Sinipunainen, signaali, eli tämä kytketään Microsquirtin liittimelle
4 - Sinivalkoinen,  Ilmamassamittarin puhtaaksipoltto
5 - Jännitesyöttö, nähtävästi 12V
6 - "tyhjä" imu lämpö

tuo 4 eli puhtaaksi poltto on se isoin ongelma, toivottavasti joku teistä osaa auttaa kiitos etukäteen


Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: bosch maf megaan
« Vastaus #1 : 13.06.2018, 21:25:06 »
Turbobrickseissä on Linuxman 51 paininut paljon MAF Megan kanssa.

En kysy miksi haluat käyttää megasquirttiä ja Maffia.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Rjov1998

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: bosch maf megaan
« Vastaus #2 : 15.06.2018, 00:42:03 »
Turbobrickseissä on Linuxman 51 paininut paljon MAF Megan kanssa.

En kysy miksi haluat käyttää megasquirttiä ja Maffia.

kiitos vinkistä käyn katsomassa tiedetäänkö siellä ja miksi maf, no eihä siinä muuten järkee oo mut iha kiva vähä näpertää vähän epätavallisemman vehkeen missä olisi maf ja map, suurin syy tähän on kulutus ja se että maf pystyy paremmin sopeutumaan pieniin muutoksiin koneessa, haluan siitä tehokkaan mutta halvan auton millä pystyy cruisaa kesäsin niin paljon ku haluu ilman että lompakko kärsii

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
Vs: bosch maf megaan
« Vastaus #3 : 15.06.2018, 05:15:25 »
Tuttu pitkänlinjan megamies laittoi taannoin uteliaisuuttaan ja kokeilumielessä maffin erääseen turbomitsuun, sitä en muista että oliko myös mappi. Kokemukset olivat kerrassaan myönteiset, koneen säätämimen muuttui vielä paljon helpommaksi ja muistaakseni kertoi toiminnan etenkin pienillä kierroslueilla toimivan paremmin.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: bosch maf megaan
« Vastaus #4 : 15.06.2018, 08:21:29 »
Mielenkiintoinen projekti ajatuksena, olisiko tuon lankamallisen maffin sijasta uudemmista kotteroista tuttu kalvo-maffi parempi/edullisempi/helpompi vaihtoehto? vaikka ovat hieman hitaampia lankaan verrattuna, mutta ovat vähemmän vikaherkkiä ja käppyrät yksinkertaisemmat?

maffin mittausalueen mennessä tappiin, siirrytään sitte iat+map+tps käskytykseen?
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Rjov1998

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: bosch maf megaan
« Vastaus #5 : 15.06.2018, 17:19:30 »
kiitoksia vastauksista,
Tuttu pitkänlinjan megamies laittoi taannoin uteliaisuuttaan ja kokeilumielessä maffin erääseen turbomitsuun, sitä en muista että oliko myös mappi. Kokemukset olivat kerrassaan myönteiset, koneen säätämimen muuttui vielä paljon helpommaksi ja muistaakseni kertoi toiminnan etenkin pienillä kierroslueilla toimivan paremmin.
näin olen itsekin ymmärtänyt asian, mappi parempi korkeilla ahdoilla mutta sitten paljon epätarkempi muuten, monessa uudessa autossa yleensä molempia koska saa tarkemmat säädöt ja kulutusta + hippien vihaamia päästöjä alas
Mielenkiintoinen projekti ajatuksena, olisiko tuon lankamallisen maffin sijasta uudemmista kotteroista tuttu kalvo-maffi parempi/edullisempi/helpompi vaihtoehto? vaikka ovat hieman hitaampia lankaan verrattuna, mutta ovat vähemmän vikaherkkiä ja käppyrät yksinkertaisemmat?

maffin mittausalueen mennessä tappiin, siirrytään sitte iat+map+tps käskytykseen?
jos sattuisit tietämään minkä ja mistä saisin uudemman mallisen maf anturin "halvalla" jossa ei olisi tätä puhtaaksi poltto systeemiä ja joka olisi helppo asentaa 3" putkeen niin olisin todella kiitollinen

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: bosch maf megaan
« Vastaus #6 : 15.06.2018, 18:42:56 »
jos sattuisit tietämään minkä ja mistä saisin uudemman mallisen maf anturin "halvalla" jossa ei olisi tätä puhtaaksi poltto systeemiä ja joka olisi helppo asentaa 3" putkeen niin olisin todella kiitollinen

etuvetopuolella lienee käytetyn, esim. 540 bemarin imm on suoraan 3", ja mv6 omegan imm kotelo on muistaakseni lähellä 3"
maffien käppyrät (vakiot ja isompaan koteloon siirretyt) pitäis löytyä joistaki motronic 4.4 viritys-topiceista, kun niissä noita on puljattu
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Rjov1998

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: bosch maf megaan
« Vastaus #7 : 24.06.2018, 01:19:01 »
noh, kuuntelin sitten turbobricksin jenkki poikia ja hankin käytetyn 05-10? ford focus, fiesta, mustang (3L3A-12B579-BA) maf minkä upotan 3" putkeen, kytkeminen pitäisi olla lasten leikkiä koska suorat ohjeet löytyy megalta https://gyazo.com/643abdfed241ac952e5ef69c3a5b0699 (liittimen saaminen suomesta on näköjään melkein mahdotonta eli seuraavaksi fordille tai purkaamolle hakemaan)

 

Carcom Oy  Ateho