Autoracing  KL-varaosat

VRCF:n Traktorit

  • 373 Vastauksia
  • 84088 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
VRCF:n Traktorit
« : 19.11.2016, 00:48:14 »
Jotenkin iski tylsyys ja halusin että olisi oma traktori puoli myös täällä merkistä välittämättä sikäli mikäli ylläpitö sen sallii

Eli itselläni on Masikka 35 vuodelta 1956-1959 mootorina 23C  ja lukoton perä ja 4 sylinterinen diesel veturi
ois kiva tietää kuinka monella näitä on ja myös mitä muita on eli siis raktori on minun iloni palsta.






« Viimeksi muokattu: 19.11.2016, 01:01:41 kirjoittanut Demi »
kiitoos ja anteeks.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #1 : 19.11.2016, 01:02:14 »
Nelivetoinen 1494 Case (David Brown) lojuu pihalla. Siitä löytyy 3.6 Turbokone, vähän vakiota isommalla ahtimella. Ajatus olisi laittaa siihen lisäksi jossain välissä välijäähdytinkin. Takaa löytyy polkimella kytkettävä lukko ja edessä on kitkalukko, tai sitten ei. Etuakseli on carraro AE2 tietääkseni. Jälkeenpäin on vaihdettu pikanostolaitteet ja ulosotto on 540/1000rpm. Noin vanhaksi koneeksi on yllättävän hiljainen koppiinkin (securan tekele, samoja ollut leylandeissa), ainakin jos vertaa esim. 802 Valmettiin.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #2 : 19.11.2016, 01:06:31 »
Täällä on Valmetin tekele vuodelta 1993. Mallia 6300 4.4l sisudiesel koneella, turbiinikytkimellä ja kuormaajalla varustettuna. Unohtamatta nelivetoa ja lukkoja. Tehot taisi olla 85hp/400Nm. Näppärä pihalaite ja helppo huoltaa. Juuri sisäänajettukin, käyttötunteja n.5300h :D

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #3 : 19.11.2016, 01:12:01 »
jotekin erillainenkin teknikka kiinnostaa joten siksi tämän perustin  :uglystupid2:
kiitoos ja anteeks.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #4 : 19.11.2016, 01:59:00 »
Jotain vm 61-62 taisi olla




Aika varovainen saa olla jos kaivuri perässä ajaa. Tahtoo keula keventää aika rajusti :D.

Ja massikan ominaisuus eli jumiutuva vaihteensiirtäjä aiheutti isomman ongelman. Jumin sai pois tökkäämällä laatikon öljykorkista meisselillä rattaita mutta kerran ei ollut metallia saatavilla. Älynväläyksenä puisella harjan varrella tökkimään ja sehän katkesi ja putosi laatikon pohjalle.

Ajattelin että eiköhän se siellä mahdu olemaan mutta rattaat jauhoi sen mönjäksi ja mönjä päätyi suodattamattomaan hydrauli pumppuun.

Olin kaivamassa puuliiterille perustuksia kun pumpun venttiili meni tukkoon. Massikka päätti nostaa kaivurin aivan yläasentoon ja pudotti sen sieltä alas kerralla ja taas nosti ja pudotti. Hetken mietin miten pääsin rodeosta pois :D.

Pumpun purin pöydälle ja öljyt vaihdettiin laatikkoon. Sen jälkeen toimi taas.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #5 : 19.11.2016, 02:20:08 »
Täällä on Valmetin tekele vuodelta 1993. Mallia 6300 4.4l sisudiesel koneella, turbiinikytkimellä ja kuormaajalla varustettuna. Unohtamatta nelivetoa ja lukkoja. Tehot taisi olla 85hp/400Nm. Näppärä pihalaite ja helppo huoltaa. Juuri sisäänajettukin, käyttötunteja n.5300h :D
Eikös noilla sisun koneilla ajeta metsäkoneissakin helposti reippaasti yli 15000h. Eli eipä nuo tunnit himuisia ole.

Massikalla kannattaa sitten varoa, ettei taka-navat katkea tuon kaivurin kanssa. Sellaista on käynyt ihan tehdastekoisten traktoripohjaisten kaivureiden kanssakin.
« Viimeksi muokattu: 19.11.2016, 02:29:52 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa nostokurki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • Volvo 240. Probably the best car in the world.
    • Kuvasivustoni
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #6 : 19.11.2016, 10:01:54 »
Ensimmäinen oli tuollainen Valmet 500, oikein mukava laite. Tosin perälevyn kanssa lumihommissa keveni keula helposti, ja tiukkaan kääntäessä oli äkkiä sormet hellänä :) tuo kolmipyttyinen kone oli jotenkin todella hieno, äänen ja luonteen puolesta. Oli vaan liian iso pihahommiin, niin tuli myytyä pois.



Seuraavaksi oli sitten David Brown 880, joka ei hyvin pitkään kerennyt minulla olemaan. En jotenkin päässyt sinuiksi sen kanssa, joten ei tullut hommattua siihen edes lumityövarustusta, myin sen kaverille ja sillä se on edelleenkin pihakäytössä.

Viime talvena hommasinkin sitten tällaisen 1996 Avant 320 Powercatin:



Ja nyt on pihahommiin vähintään toisiksi paras kone mitä voi meikäläisellä olla. Paras olisi linkkuohjattu ja dieselmoottorinen 520, mutta dieselit on pahaäänisiä näissä ja turhan kovahintaisia.

Äänenvaimentimen tein uusiksi itse, kun tuo orkkis lahosi käsiin. Takarenkaat vaihdoin viime viikolla uudet, samalla käytin kaasuttimen ultrapesussa ja veistelin uudet tiivisteet sille osastolle. Tahtoo vieläkin kylmänä käydä liian laihalla, änkkärin saa hohtamaan ihan mansikkana kun vähän aikaa puskee mikäli ei pidä ryyppyä puoliksi päällä ensimmäistä 15 minuuttia. Mutta hyvin tuolla saa lumityöt tehtyä, ja lisäksi se on tuolla laitteella vielä kivaakin :)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #7 : 19.11.2016, 10:15:01 »
Eikös noilla sisun koneilla ajeta metsäkoneissakin helposti reippaasti yli 15000h. Eli eipä nuo tunnit himuisia ole.

Kyllähän ne niitä samoja taitaa käyttää. En siis siihen viitannut että tuolla olisi ajettu paljon. Työkonemaailmassa 5300h ajettu on todella vähän, joten itse miellän että tuo on oikeasti vasta sisäänajettu :D

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #8 : 19.11.2016, 10:16:11 »
Eikös noilla sisun koneilla ajeta metsäkoneissakin helposti reippaasti yli 15000h. Eli eipä nuo tunnit himuisia ole.

Massikalla kannattaa sitten varoa, ettei taka-navat katkea tuon kaivurin kanssa. Sellaista on käynyt ihan tehdastekoisten traktoripohjaisten kaivureiden kanssakin.
En usko että tuolla on sitä vaaraa. Ei ole mitenkään erityisen vahva mutta riittävä esim salaojitukseen :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #9 : 19.11.2016, 11:19:04 »
Itsellä ei ole traktoria, mutta 15v kummipoika (kaupungissa asuu) halusi mopon sijaan traktorin. Kesällä sille ostettiin -84 vuoden 265 Massikka :). Nyt siihen eilen hommasi satasella takalevyn :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #10 : 19.11.2016, 11:47:10 »
hyvin lähtenyt liikkeelle tämäkin topiikki  :P
tänään ois tarkoitus vaihtaa traktorin vanha työvalo lediksi kun ei tuolla vanhalla näe mitään.
kyllä se ilmaisee olemassa olostaan minä olen tässä mutta mitään en näytä  :2funny:
kiitoos ja anteeks.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #11 : 19.11.2016, 11:55:45 »
Kotoa löytyy ford coyntu ja 165 maasika. Molempiin pitäs valoja laitella :idiot2:
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #12 : 19.11.2016, 12:34:03 »
Siinä hän nyt on


kiitoos ja anteeks.

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #13 : 19.11.2016, 13:11:18 »
Siinä hän nyt on

siis nyt kun on taakse valoa ni sit seuraavaksi eteen miten järkevästi jotenkin ei haluais pilata uusilla reijillä.
vaikka vanha onkin niin yritetään pitää mahdollisen alku peräisenä.
eli oisko joku kikka että sais noihin vanhoihin umpioihin tehokkaammat valot
kiitoos ja anteeks.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #14 : 19.11.2016, 13:53:26 »
siis nyt kun on taakse valoa ni sit seuraavaksi eteen miten järkevästi jotenkin ei haluais pilata uusilla reijillä.
vaikka vanha onkin niin yritetään pitää mahdollisen alku peräisenä.
eli oisko joku kikka että sais noihin vanhoihin umpioihin tehokkaammat valot

Erääseen 165:een kikkailtiin H7 halogeenit niiden paskojen originaalien tilalle. Eli vanha kuori, uudet sisukset. Mutten kuollaksenikaan muista miten umpiota modattiin että saatiin halogeenit sopimaan

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron