RallyBaron  Samppasport

VRCF:n prätkä-topic

  • 1365 Vastauksia
  • 335858 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa compinho

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #150 : 10.06.2011, 11:39:43 »
Koko morjestaminen on naurettavaa hommaa.
Chevy Van G30 - Sprinter 312D - S212 250CDI - Chevrolet Bel Air - SL55 AMG - Hiace D4D AWD
RC8 - Kymco Agility 50 ajokiellon varalle

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #151 : 10.06.2011, 12:54:09 »
Koko morjestaminen on naurettavaa hommaa.
Nää, mukavaa tuohuahan tua. Ite saa morjestella kyllä ihan tarpeeksi kun työnpuolesta toisille rekoille, mopolla ajellessa ja harvoin ku itulaatikkoo(asuntovaunua) volvon perässä vedän saa kans morjestella muille karvanaamareille.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

masake

  • Vieras
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #152 : 10.06.2011, 21:07:56 »
Eilen töistä lähtiessä prätkällä liityin Turun ohikulkutien liikenteen sekaan , vaihdoin vasemmalle kaistalle ja ajoin muiden seassa n. 100km/h nopeutta mitä kaista kulki . Oikealta kaistalta alkaa V40 Lolvo tunkea kylkeen vasemmalle kaistalle ja koska ei voinnu edellämenevän konttiin kiihdyttää oli pakko jarruttaa koska tämä vaan väkisin siihen tulee . Edessäni sitten kaveri morjestaa johon minä tietysti ystävällisesti vastasin nyrkin heilautuksella .   >:(

  Voi olla että olin sopivasti katveessa eikä tuo tosiaan nähnyt  minua ? Hetken päästä tuo vaihtoi oikealle kaistalle jolloin hivuttelin ohi ja katselin rinnalta kun tää oli niska jäykistyneenä eteenpäin tuolillaan . Muutaman sadan metrin päästä vilkaisin peiliin ja tuota Volvoa oli pysäyttämässä prätkäpoliisi vilkkuvaloillaan takaapäin . Näki sitten ilmeisesti tuon tilanteen ja tais käydä nuhtelemassa kuskia . Lievä vahingonilo kieltämättä häivähti mielessä   :D   C:-)

Pienen matkan päässä tunki säiliörekka ajaen 85 km/h vasemmalle kaistalle eikä päässyt kenestäkään ohi eli vasen kaista sillä konstin tukossa . Sitten vanhalla Tampereentiellä yksi auto jarrutti ykskaks edessä kun ajoi ilmeisesti risteyksen ohi ja peilistä näin kun käänteli ympäri   :nohnoh

Joo-o , on siellä tosiaan oltava koko ajan tosi tarkkana !!

Muutama nuori kolli autolla halusi kisaamaan tai tunki liikennevaloissa viereen melkein kylkeen kiinni , jäneksiä pisteli tien yli , joku tuli kännykkään puhuen sivusta eteen tai paku väärällä kaistalla vastaan jne ... tässä muutaman viikon sisällä tapahtumia .   :knuppel2: :knuppel2:

Niinjoo , mutta kelit on viime päivinä olleet aika otolliset   :)
« Viimeksi muokattu: 10.06.2011, 21:12:13 kirjoittanut masake »

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #153 : 11.06.2011, 12:34:26 »
Aikanaan kun omistin muoviluodin, parasta oli just nämä nuoret sällit jotka tuli rinnalle valoissa kaasuttelemaan.

Annoin aina ymmärtää että, selvä, lets go!  Valot kun vaihtui, lähti DX tai 316 vierestä niin kovaa kuin suinkin, jä mä niin hitaasti kun moottoripyörällä on mahdollista.  ;D

Hullulla on halvat huvit.. 8)

Poissa Kraken

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #154 : 11.06.2011, 13:55:23 »
...
« Viimeksi muokattu: 28.01.2020, 14:42:20 kirjoittanut Kraken »

Poissa zille2.0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #155 : 12.06.2011, 19:38:00 »
Jokos pian mopoilijoille olisi tullossa kunnon ajokoe ennen kortin saantia?

Tullut tässä parin viikon sisällä kolme mopoilijaa joidenka mielestä on oikein ohittaa saman kaistan oikeaa reunaa pitkin mp -kuski joka ajaa keskellä kyseistä kaistaa.
Ensimmäisellä kerralla kun pari nuorta tyttöä teki tuon skootterilla oli vähällä käydä väärin. Oltiin risteysalueella ja itse olin kääntymässä oikealle, onneksi katsoin jostain syystä peiliin ennen ryhmittymistä.

Pohjammaalla tuntuvat prätkäkuskit morjestelevan hyvin vaihtelevasti.

Itsellä alla täysin vakio GSX-F.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #156 : 12.06.2011, 22:57:50 »
Askartelin tänään sivukilpitelineen hätäseen..






Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #157 : 12.06.2011, 23:02:26 »
Askartelin tänään sivukilpitelineen hätäseen..

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

ei mikään rimpula teline  8)

v70 D5R

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #158 : 12.06.2011, 23:35:23 »
Ei ole rimpula ja silti epäilen, että mahtaako kestää kun ajelee hetken..

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #159 : 13.06.2011, 00:40:03 »
Aikanaan kun omistin muoviluodin, parasta oli just nämä nuoret sällit jotka tuli rinnalle valoissa kaasuttelemaan.

Annoin aina ymmärtää että, selvä, lets go!  Valot kun vaihtui, lähti DX tai 316 vierestä niin kovaa kuin suinkin, jä mä niin hitaasti kun moottoripyörällä on mahdollista.  ;D

Hullulla on halvat huvit.. 8)
Heh, meitä on näköjään ainakin kaksi yhtä halvoilla huveilla itseään viihdyttävää  :hello:

Itse pyrin seuraamaan mahdollisimman pienin kierroksin suunnilleen mukana, vain sopivan vähän autolle häviten. Sivullinen havainnoija kyllä tajuaa mistä on kyse pyörän seuratessa lähes tyhjäkäynnillä kieppikello tapissa parkuvaa autoa  :2funny:

Pannarin kanssa ei vaan tule enää haastetta enää entiseen malliin.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2011, 01:04:04 kirjoittanut 740 GLE »
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #160 : 13.06.2011, 00:58:24 »
On nää heijastinliivi motoristit sitten niin perkeleen pienisielusta porukkaa... Liekkö heitä sit harmittanu mun pyörän karu ääni ja ulkonäkö vai kuljettajan "fighter-henkinen" kypärä vai se nahkaliivi.

Minusta näyttää, etteitvät heijastinliiviukot ole ihan ainoa sisäänpäinlämpiävä ryhmittymä, vaan moottoripyöräilyyn liittyy parikin mielenkiintoista paradoksia ryhmään sitoutumisesta, tai sellaisen kuvittelusta.

Paradoksi 1:
----------------
"Pieni joukko koheltajia pilaa suuren enemmistön maineen"

Kuinka ihmeessä minun maineeni motoristina voi joku muu pilata?
Pilasiko Corolla-kuski maineeni autoilijana yrittäessään ajaa päälleni kolmion takaa tullessaan? Entäs jos olisi ollut Volvo-kuski, kuten minäkin? No ei tietenkään. Omalla vastuullaan täällä kaikki ajelee, emmekä me muut ole yhteisvastuullisesti takaamassa muiden ajamista riippumatta siitä ajavatko he Harley-Davidsonilla, Massey-Fergusonilla tai vaikka Volkswagenilla.

Paradoksi 2:
---------------
"Motoristit ovat yhtä perhettä"
Joo, niin kauan kun Esson paarissa haukutaan autoilijoita. Sitten kun pitäisi hyväksyä jonkun muun harrastavan eri asioita kuin minä itse, osoittautuu että samanmerkkiselläkin ajavat kuppikuntautuvat pyörän mallin perusteella. Eihän toki kustomäijien/muoviluotien/matkajaavojen/pommituslentäjien/eriväristen mopojen kuskien kanssa voi pitää yhtä, vaan on tarkasti erottauduttava heista erilleen.

Miksi ihmeessä?

Paradoksi 3:
---------------
"motoristien pitäisi käyttää heijastinliivejä"
Ai siis koulureppu selässä taapertavaa lettipäistä pikkutyttöä ja luontoystävällistä polkupyöräilijää pitää autoilijan väistää, mutta partaista motoristia ei?

Miksi ihmeessä huolimattoman autoilijan laiminlyödessä väistämisvelvollisuutensa tuntuu ainakin suuren yleisön mielestä moraalinen vastuu siirtyvän allejäävälle mikäli hän ajaa moottoripyörällä. Muuten ei.

Matkapyöristä puheenollen, mitä ihmettä sillä liivillä edes tekee? Ensin näkee vastaantulevan valot, sitten huomaa että vastaantulija on  moottoripyörä, sitten näkee pyörän merkin ja mallin ja kaikkein lopuksi huomaa viereltään ohi suhahtavan raskaan pyörän kuljettajalla olevan huomioliivi.

Täältä lapanen nousee vaikka skootterikuskille ja motoristien pöytään istun tauolla ellei pois käsketä.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2011, 01:01:22 kirjoittanut 740 GLE »
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #161 : 13.06.2011, 07:00:00 »
Voi wittu miten harmillista jos ei ole motoristien keskuudessa pidettyjä.

Huomasin todella naurettavan homman tos pari päivää sitten ku olin kaverin kans ajamassa. Tai kaveri sen oikeestaan huomas. Vastaan tulleet "honda cbr 1100 sivulaukuilla ja kuskilla tietenkin huomioliivit"-yhdistelmät ei morjestanu minua mut morestivat kaveria. Ja mikä oli erona? Kaverilla alla sininen, katteellinen kawa Z750S ja ajovaatteina huppari ja farkut. Mulla mattamusta, tuplavalolla varustettu rähinä-naku (ei edes faitteri), ajovarusteina huppari, nahkaliivi ja mattamusta bandit mustalla visiirillä.
H-D kuskit morotti molempia, samoin faitterit.

On nää heijastinliivi motoristit sitten niin perkeleen pienisielusta porukkaa... Liekkö heitä sit harmittanu mun pyörän karu ääni ja ulkonäkö vai kuljettajan "fighter-henkinen" kypärä vai se nahkaliivi.

Luuli, että sulla on kevari ja ei viittiny morjestaa.. ;D ;D  Tuskin se kattoi miltä sä näytät ja jätti morjestamatta.. Mullekkin osa motoristeita morjestaa ja osa ei ja ei ole kyllä tullut otettua herneitä vielä siitä ettei ole morjestettu. Sytiä voi olla monia ja ne syyt on sen toisen pääkopassa ei mun ;)

Lainaus
Paradoksi 2:
---------------
"Motoristit ovat yhtä perhettä"
Joo, niin kauan kun Esson paarissa haukutaan autoilijoita. Sitten kun pitäisi hyväksyä jonkun muun harrastavan eri asioita kuin minä itse, osoittautuu että samanmerkkiselläkin ajavat kuppikuntautuvat pyörän mallin perusteella. Eihän toki kustomäijien/muoviluotien/matkajaavojen/pommituslentäjien/eriväristen mopojen kuskien kanssa voi pitää yhtä, vaan on tarkasti erottauduttava heista erilleen.

Se mitä työssäni ole mp porukoita nähnyt niin aikalailla sekalaista seurakuntaa on aina kerhoissa mukana. Ellei kysessä ole esim v-max klubi niin sitten harvemmin tulee mitään cbr:iä mukana. Muuten kyllä porukoihin ja kerhoihin kuuluu pyörään katsomatta kaikenlaista porukkaa ja tulevat hyvin toimeen. Se miksi motoristien pitäisi olla yhtä perhettä niin sitä en tiedä.. Eihän kaikki rullaluistelijat, autoilijat, koira-ihmiset, marsuharrastajat tai grillikioskin pitäjätkään ole yhtä perhettä..
« Viimeksi muokattu: 13.06.2011, 07:03:30 kirjoittanut mista »

Poissa simojet

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #162 : 13.06.2011, 07:42:00 »
Jokos pian mopoilijoille olisi tullossa kunnon ajokoe ennen kortin saantia?


Tais tulla  1.6.2011. käsittelykoe ja ajokoe ,ei koske tätä ennen kortin saaneita
Pitäsin tätä hyvänä asiana ,toki kortin hinta nousee
MB E200 cdi-08 ,V70 -04 ,340 -89
Honda  1000  cbf   -07  kesämopo
Polaris   600   edge -05 talvimopo

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #163 : 13.06.2011, 15:32:19 »
Luuli, että sulla on kevari ja ei viittiny morjestaa.. ;D ;D  Tuskin se kattoi miltä sä näytät ja jätti morjestamatta.. Mullekkin osa motoristeita morjestaa ja osa ei ja ei ole kyllä tullut otettua herneitä vielä siitä ettei ole morjestettu. Sytiä voi olla monia ja ne syyt on sen toisen pääkopassa ei mun ;)


Hyvä juttu Mista  ;)
Itte ajelen tuolla klassikko Kawalla, joka on viimeisen päälle nyt,,,kaikille moikkaan jotka kätensä moikkaukseen nostavat.
Itte en edes viitti eroitella kopterikuskeja/kyykkykuskeja/matkapyörä kuskeja , koska kaikkihan me moottoripyörällä tiellä ajellaan, se että mikä on pyörän tyyppi, on mielestäni aivan sama.

Joskus vaan hymyilyttää itteä, kun ottaa kypärän pois päästä määrätyssa paikassa,,,,,pikkusen on vanhempi henkilö kyseessä,,,,,no 50+ ja mennään pää edellä. ;D

Se on vaan mieltymys kysymys, mutta mielestäni se on hienoa heilauttaa kättä motoristille joka tulee vastaan, koska harrastus on sama, vaikka kalusto onkin erilaista.

Ps. mä moikkaan kevareillekkin ( likalla on, ja likan kavereilla  ;D )
« Viimeksi muokattu: 13.06.2011, 15:36:23 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Jube

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • F.T.W
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #164 : 14.06.2011, 08:18:13 »

Ps. mä moikkaan kevareillekkin ( likalla on, ja likan kavereilla  ;D )

Mä moikkaan myös monelle kevarikuskille... Ja ketkä morotuksesta yllättyy vielä enemmän on korttia ajavat mp-koululaiset. Mulle tuli ainaki hyvä fiilis ku korttia ajaessa vastaan tullu prätkä morotti. :)

Joo en mäkään siitä mitään herneitä vedä jos joku ei morota, mut tää vaan oli tämmönen huvittava huomio et ne oli just nää tietyt tyypit jotka ei morjestanu.

Perjantaina losahti pyörästä pakosarja.. Halkes alhaalta. Ja löytyykö tohon pakosarjaa... No juu, ei.  :-\

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron