Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

VRCF:n prätkä-topic

  • 1365 Vastauksia
  • 335860 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #165 : 14.06.2011, 13:03:36 »
Mä moikkaan myös monelle kevarikuskille... Ja ketkä morotuksesta yllättyy vielä enemmän on korttia ajavat mp-koululaiset. Mulle tuli ainaki hyvä fiilis ku korttia ajaessa vastaan tullu prätkä morotti. :)

Joo en mäkään siitä mitään herneitä vedä jos joku ei morota, mut tää vaan oli tämmönen huvittava huomio et ne oli just nää tietyt tyypit jotka ei morjestanu.


Joo, tuossa oli lehdessä ( en muista missä ) juttua siitä, että joku valitteli ettei poliisi motarikuskit moikkaile  ;) siihen oli poliiseilla selityskin miksei,,,,mutta itte moikkaan aina, ja yksikään ei ole jättänyt vastaamatta  8)
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Kraken

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #166 : 14.06.2011, 18:43:21 »
...
« Viimeksi muokattu: 28.01.2020, 14:41:54 kirjoittanut Kraken »

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #167 : 14.06.2011, 19:55:16 »
Ei minuakaan kaikki vastaan tulevat mopoilijat aina tervehdi, oli sitten kyykky, naku, H-D jne. Itse en käytä huomioliiviä, eikä pyörästä löydy laukkuja ym. touring varusteita, mutta joka kerta liikenteeseen lähdettyä löytyy oikeat ajokamppeet.
Ihan sama juttu täällä, niin tervehtimisen osalta, kuin muutenkin.
...Enkä tosiaan kuulu huomioliivimotoristeihin itsekään.
Nämä ja mustat ajofarkut varusteena:




Huvitti kun kurvailin keskustassa ja kaks poikaa ajoi mopoilla rinnakkain mun edellä, ja kun ne kuuli että minä tulin isolla prätkällä perään niin ne oli aivan tohkeissaan kun jyräyttelin vähä kaasua :) Päät pyöri pojilla kuin pöllöillä, joten aika pian liukenin siitä omille teille..
Mitkäs putket sulla muuten on siinä omassasi? Itselläni vaan nuo avarretut (poratut) vakiot, mutta ihan riittävä röpötys niistäkin lähtee, tai siis itselleni se ainakin riittää... :)

Poissa Kraken

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #168 : 14.06.2011, 23:35:50 »
...
« Viimeksi muokattu: 28.01.2020, 14:41:43 kirjoittanut Kraken »

Poissa Jube

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • F.T.W
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #169 : 15.06.2011, 12:41:08 »
Mun tekis mieli vaihtaa toi oma paukutin johonki V2:seen... Mieluiten intikkaan.

Jos nyt joku syttyy niin: http://www.nettimoto.com/yamaha/yx/1148767

Poissa Henq_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #170 : 18.06.2011, 00:24:21 »
viime syksynä jouti sporsteri uuteen kotiin, nyt alkukesästä kärsitty mopokuumeesta, niin pitihän se käydä hakemassa v-maxi länsirannikolta  S*

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #171 : 18.06.2011, 01:24:15 »
Tänään rysähti. Ajelin Oulussa torinrannasta limingantullia kohti, hiljensin liikennevaloihin pysähtyäkseni kun rysähti, kello oli noin 21.25. Nippa-nappa sain pyörän pidettyä pystyssä ja ihmettelin mitä tapahtu. Samalla huomasin harmaan auton vasemmassa silmänurkassa, joka ohitti vastaan tulevien kaistalta ja poistui päin punaisia. Onneksi kyytiläinen kerkesi siinä tilanteessa painaa rekisterikilven mieleensä. Mannet? (todennäköisesti konstaapeleiden kertoman mukaan) ajoivat perään harmaalla farkku pösöllä, itse olin lähes pysähdyksissä ja autokaan ei kovaa tullut, mutta esim. matkustajan jalkatappi nousi ylös, ja minulla oli siis kyytiläinen, jonka jalka sen verran lipesi, ettei tullu vaurioita. Ei siis onneksi fyysisiä vammoja tullut. Törmäys osui pääasiassa pyörän takarenkaaseen, joskin niin lähelle tuli, että se jalkatappi nousi ylös. Takahaarukassa oli yhden hitsaussauman vieressä musta raita (halennut?), totesin kuitenkin että voin pyörän varovasti ajaa kotiin. Pitää maanantaina viedä pyörä tarkastettavaksi, saavat vakuutusyhtiön miehet tutkia tarkemmin, ite en siihen koske enkä tuota ole aikaisemmin huomannut, vaikka olen tosi tarkka pyörän kunnosta ja siisteydestä... Mitään lommoa tms. ei ole, mutta melkoinen isku takarenkaalle tuli, joka välitty koko pyörään, ja on voinu vioittaa tuota takahaarukkaa.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #172 : 18.06.2011, 10:55:37 »
marco: Hyvä ettei pahemmin käynyt. Toivottavasti saadaan pakenija kiinni.

Oma fillari näyttää nyt tältä.. Eli etenemistä havaittavissa




Poissa ryydis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #173 : 19.06.2011, 23:43:00 »
Joo en mäkään siitä mitään herneitä vedä jos joku ei morota, mut tää vaan oli tämmönen huvittava huomio et ne oli just nää tietyt tyypit jotka ei morjestanu.

Mä voin kans olla sellaane joka ei morota. Yritän kyllä vastata jos tullaan lapanen ylhäällä vastaan. Mulle prätkällä liikkuminen ei oo harrastus vaan tapa liikkua paikasta toiseen aina kun ei tarvii isompaa kulkinetta. Ei sitä tarvi kuitata lapasella.

Tässä helteillä kans ja muutenkin oon kattonut huppariseurakuntaa. No ne vaihtaa hiippakuntaa tai ainakin sattuu stanasti kun kaatuvatten ekan kerran. Mulla ei tulis enää mieleenkään lähtee T-paidassa ja tennareissa baanalle. Olen kans oppirahani maksanut 15 vuotta sitten (väistin kolmion takaa tulevaa)  ja toisen kerran tänä keväänä ennen pääsiäistä (sohjoisella tiellä 260kg mopol ;) Pitäis olla joku kotari alkuvuoden keleihin... Kolmannella kaatokerralla sit varmaan tulee hiippakunnan vaihto... Vaaratilanteita on tänäkin vuonna tuon kaatumisen lisäksi tullut, mm. hirvee on tullut väistettyy maantiellä. Joka vuos näit sattuu. Omat oikeudet pitää vaan unohtaa kun lähtee tielle ja ottaa itsesuojeluvaistoo tilalle.

Huomioliivii en laita mutta  saako ajaa aina pitkät päällä kun on jo kaatunut kerran tai pari?

ex:121 122S 121 142 745 744 now: 745-90 945t-96, Varadero XL1000V, Ford 245CID XLT-96
Ford = Fix Or Repair Daily

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #174 : 20.06.2011, 04:45:37 »
Muistui mieleeni tapaus tuosta alkukesältä kun olin duunissa ajelemassa Lahdessa. Mytäjäisten risteyksessä odottelin vuoroalni valoissa kun vieseiselle kaistalle paukkas kaks mopoa kierrättelemään vehkeitään. Kyllä poikien päät käänty kun annoin vierestä 12l MANnille muutanam kerran kaasua ja hyppyytin hieman kytkimellä eteenpäin. Valot kun vaihtu vihreeks lähti molemmat mopot viivalta kaiken mitä niistä irtoo, meikäläinen pisti vilkun päälle ja kääntyi rauhassa toiseen suuntaan...

Mua kanssa huvittaa tuo ihme klaanitus noissa turvaliivimotoristeissa varsinkin kun (kehtaanko tunnustaa...) ajan itse yhdistelmistä kamalinta: kakstahtista mustaa faitteri-kevaria! Härpättimessä arrown tehari jonka perässä GSX-R6:sen pönttö, joten meteliä piisaa. En enää jaksa itse lähteä moikkaamaan koska niin harva vastaa, mutta lapa kyllä nousee heti jos vastaantulija heiluttaa... Nyt on tosin taas mopo tallissa kun pitäis vaihtaa koneeseen kaikki laakerit ja stefat mut kun ei tuohon perkule meinaa enää saada mitään varaosia kun on valmistus lopetettu '91.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #175 : 20.06.2011, 07:42:08 »
Pitkät päällä ajaminen on kyl väärin munkin mielestä. Ei kait se motoristin huomaaminen saa olla sen takana, että autoilija täytyy häikäistä, jotta huomaa. Samahan se olisi ajella sitten metrin kokoinen keskari pyörään liimattuna tai iso punainen  valokyltti, jossa lukis autoilija haista muoviämpäri..

Eli jos tuntuu ettei suo huomata niin katso peiliin ja ajovarusteitasi. Jos et halua käyttää värikkäitä vaatteita niin osta edes värikäs kypärä.. jos et halua värikästä kypärää niin osta värikäs takki.. jos et halua kumpaakaan niin aja ennakoivasti tai älä aja ollenkaan.. Loppujenlopuksi omalla vastuullamme me tuolla ajelemme.

Mun mielestä autoilijoiden on turha syyttää motoristia mistään ja motoristien syyttää autoilijoita. Eli jos oma turvallisuutesi sinua kiinnostaa niin ajattele mitä itse voit sen eteen tehdä äläkä sitä miten muiden pitäisi muuttua.. Itseään on helpoin muuttaa.

Poissa Kraken

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #176 : 26.06.2011, 14:57:29 »
...
« Viimeksi muokattu: 28.01.2020, 14:41:27 kirjoittanut Kraken »

masake

  • Vieras
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #177 : 26.06.2011, 19:53:06 »
Pahus kun ei mukamas riitä aika tai "kelit" ajeluun , jos vaikka lomalla kerkeis .




Poissa simojet

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #178 : 26.06.2011, 22:10:41 »
Tuli tänään ajettua 725km ,sattu vaan kolme sadekuuroo matkalle,viiimene vähä kasteli selkää tuli kauluksesta sisää
MB E200 cdi-08 ,V70 -04 ,340 -89
Honda  1000  cbf   -07  kesämopo
Polaris   600   edge -05 talvimopo

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #179 : 26.06.2011, 23:24:56 »
Meillähän on masaken kanssa samanlaiset mopot, mulla on vaan sinine. Sais sen ny vaan takas huollosta, ku mannet ajo perään >:(

 

Proturbo  Autodiagnoosi