KL-varaosat  Race.fi

VRCF:n prätkä-topic

  • 1365 Vastauksia
  • 335858 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #195 : 11.07.2011, 20:15:22 »
Jahas, urakka-alue laajenee.

Kuristaja löytyi jo, mutta tässä asennuspäivää odotellessa ruuvailtiin täysin säädettävää alustaa sopivaan tälliin.

Nettikeskustelujen pohjalta näyttää että ei olla edes ihan ainoita, joille kävi niin, että Thundercatin takajousen paluuvaimennuksen säätö sanoi RÄKS-BOING ja nyt on säätörullan asennosta riippumatta paluuvaimennusta sen verran, että kokoon painettu takajousitus palautuu noin puolen minuutin viiveellä  :-[

Taitaa mennä uusiksi koko vaimennin...

Valopilkkuna haaverissa on, että 740 GLE saa ihan mukavasti kyytiä, kun moottoripyöräilyn edellytykset eivät täyty.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2011, 20:17:13 kirjoittanut 740 GLE »
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #196 : 18.07.2011, 20:48:34 »
Itse itselleni vastaten: Catti kuristettu ja lukemaksi osui 23.8 kW, jolla käyrä pysyy varmasti koko matkan alle 25 kW maagisen lukeman. Kiitokset Bikefoxille ripeästä toiminnasta ruuhkatilanteessa juuri ennen lomia. Säätötyö ja tärkeät dokumentit saatiin viime minuuteilla ennen kesäloman alkua.

Sitten mukaan rekisteriote, dynolappu ennen ja jälkeen rajoittimen asennusta sekä lyhyt selostus tehonrajoituksen toteutuksesta kaasuvivuston liikevaraa rajoittaen. Inssi ei halunnut edes moottoria käyntiin, mutta kävi kourakaupalla toteamassa että eipä käänny kapula juuri lainkaan. Katsastusmaksu oli vajaa 50 € ja uusi rekisteriote kertoo nyt alennetun maksimitehon.

Toinen maaginen lukema onkin kaasukahvan 15 mm liikevara. Mittari nousee toiselle sadalle sen verran helposti, että riittää normaalin liikennöinnin lisäksi myös rataharjoitteluun aivan mainiosti, vaikkei se tuollaisena rataennätystä tehdäkään. Rataennätystä ei tosin meidän perheen kuljettajista uhkaa kukaan millään mopolla.

Positiivinen uutinen oli, että ennen kuristinpalikan asentamista kaasuvivustoon 11-vuotias Catti potkaisi dynon kilowatin päähän uuden koneen lukemista eikä katteet avattunakaan mistään tipu eikä valu mitään.

Vuosituhannen vaihteen "sinimäntäiset" jarrut rouhaisevat levyihin kiinni yhä tänä päivänä miellyttävällä innolla ja mukavalla tarkkuudella ja ajoasento on jopa pitkäselkäiselle persjalkaiselle siedettävä, normaalimittaisesta pääasiallisesta kuljettajasta puhumattakaan. Yritin jo vähän hillitä keskustelua tuplakuplasta, vaikkei se käytettynä kallis kokeilu olekaan. Mutta itse en ottaisi tuohon mitään härpäkettä, kun ruukku painuu mukavan hiljaisesti läpi pyörteettömän virtauksen joka samalla kannattelee ylävartaloa ja ottaa mukavasti rasituksen pois käsivarsista. Mutta nämähän ovat niitä asioita, joita ei voi toisen puolesta säätää. Ex-kevaripoika taisi huomata saman, kun kehui rentoa ajoasentoa vakiopleksillä maantienopeuksissa. Kaupungissahan nämä edes sporttouringit ovat hieman rasittavampia ajaa kuin nakut. Mutta se ei ole vika, vaan kuuluu tähän genreen.

Tulisi nyt se tilattu iskunvaimenninpaketti, niin kestäisi kallistaakin...
« Viimeksi muokattu: 18.07.2011, 21:01:52 kirjoittanut 740 GLE »
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa simojet

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #197 : 18.07.2011, 21:56:53 »
Itse itselleni vastaten: Catti kuristettu ja lukemaksi osui 23.8 kW, jolla käyrä pysyy varmasti koko matkan alle 25 kW maagisen lukeman. Kiitokset Bikefoxille ripeästä toiminnasta ruuhkatilanteessa juuri ennen lomia. Säätötyö ja tärkeät dokumentit saatiin viime minuuteilla ennen kesäloman alkua.

Sitten mukaan rekisteriote, dynolappu ennen ja jälkeen rajoittimen asennusta sekä lyhyt selostus tehonrajoituksen toteutuksesta kaasuvivuston liikevaraa rajoittaen. Inssi ei halunnut edes moottoria käyntiin, mutta kävi kourakaupalla toteamassa että eipä käänny kapula juuri lainkaan. Katsastusmaksu oli vajaa 50 € ja uusi rekisteriote kertoo nyt alennetun maksimitehon.

Toinen maaginen lukema onkin kaasukahvan 15 mm liikevara. Mittari nousee toiselle sadalle sen verran helposti, että riittää normaalin liikennöinnin lisäksi myös rataharjoitteluun aivan mainiosti, vaikkei se tuollaisena rataennätystä tehdäkään. Rataennätystä ei tosin meidän perheen kuljettajista uhkaa kukaan millään mopolla.

.
Tehorajotus tehty siis pelkästään kahvan liikettä rajoittamalla ymmärsinkö oikein, dynolaput tietysti ,itsellä sama homma ensi kesäksi edessä pyörä vielä harkinnassa todennäköisesti joku honda, toistaseksi hyviä kokemuksia  :)
MB E200 cdi-08 ,V70 -04 ,340 -89
Honda  1000  cbf   -07  kesämopo
Polaris   600   edge -05 talvimopo

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #198 : 19.07.2011, 10:29:32 »
Nyt ollaan taas yhtä kirjaintA rikkaampia, tai köyhempiä. Miten vaan!

Suora on täysi!
Volvoton

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #199 : 19.07.2011, 18:35:13 »
Tehorajotus tehty siis pelkästään kahvan liikettä rajoittamalla ymmärsinkö oikein, dynolaput tietysti ,itsellä sama homma ensi kesäksi edessä pyörä vielä harkinnassa todennäköisesti joku honda, toistaseksi hyviä kokemuksia  :)
Kyllä, rajoitus tehtiin pelkästään kaasuvivuston liikettä rajoittaen vaijerin kaasuttimien puoleisesta päästä.

Lyhyellä kokemuksella joudun perumaan epäilykseni, homman toimivuudesta. Nämä pari ajamaani tämä oma mukaanluettuna ovat ihan ajettavia.

Ellei dynoa ja rajoituksen tekijää ala löytyä, on toinen vaihtoehto tilata "drosselsatz" omaan pyörään sovitettuna. Siitä ei ole omaa kokemusta.
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #200 : 19.07.2011, 20:16:54 »
Reilu kuukausi siinä meni että sai mopon pois pajalta, kyllä oli olo niinku pikkupojalla karkkipäivänä kauppaan lähtöä odotellessa, ku töissä tekstaria pukkasi et pyörä ois valmis ja työpäivän päättymistä odotteli. Kevyt noin 100km iltalenkki meni leikiten...on se yami nami.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #201 : 20.07.2011, 09:56:53 »
Tollasella Vahverolla on tullu nyt kolme kesää päristeltyä. Talvella piti vähän maalailla ja tuunailla. Tuli vielä jäätyä Ebayhyn koukkuun ni pari helmi osaa löyty mm. 4-2-1 Galassetti putkisto hiilarivaimentimella(tuli muuten makiat soundit V4:een).




Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #202 : 20.07.2011, 11:36:18 »
Tollasella Vahverolla on tullu nyt kolme kesää päristeltyä. Talvella piti vähän maalailla ja tuunailla. Tuli vielä jäätyä Ebayhyn koukkuun ni pari helmi osaa löyty mm. 4-2-1 Galassetti putkisto hiilarivaimentimella(tuli muuten makiat soundit V4:een).


makia on pyörä. itekki laitan sitte tommosen kun vaan rikastuu ja lakkaa köyhtymästä  :buck2:
tietenkin riippuu aivan istuin korkeudesta kun oon tällänen persjalka  :)
v70 D5R

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #203 : 20.07.2011, 13:11:32 »
Mielipide: Tuon änkkärin vaihdat jotenkin nopeasti ja näppärästi toiselle puolelle pyörää??  Pääsisi tuo yksipuolinen swingi esille tuolta.  ???

Poissa Jube

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • F.T.W
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #204 : 22.07.2011, 15:19:16 »
Eka poliisin tapaaminen pyörällä takana. Selvisin ilman sakkoa yhtääkiä partiolle iskeneen kiireen takia. Mahtavaa!  :2funny:

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4092
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #205 : 22.07.2011, 16:33:37 »
Kivaa on tämä mopoilu, kävin tuossa kirkonkylällä hakemassa vähän särvintä pöytään, matkan suoritin tuolla mun 125cc skootterilla. No mennessä poukkas tienvarren grillikioskin pihasta keslogin jakovankkuri eteen satasen rajoitusalueella, tai olla jakoauton kuskille uus tilanne että "mopo" lähestyykin 28 m/s. No on mulla toimivat jarrut  :)

Takaisin päin ajellessa vanhan harmaan V70:sen kuski opetti pienelle pojalleen "turvavälin" tarkoitusta, tyyliin "kato nyt tää 5m ei oo ehkä ihan tarpeeksi", kasikympin alueella tultiin siinä ihan milli millissä, kunnes alkoi 100 Km/h alue ja ohituskaista. Sinne meni ja ikävä ei jäänyt, turvallista matkaa sulle ja jälkikasvulle vaan  ::)
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #206 : 25.07.2011, 01:14:14 »
Kivaa on tämä mopoilu, kävin tuossa kirkonkylällä hakemassa vähän särvintä pöytään, matkan suoritin tuolla mun 125cc skootterilla. No mennessä poukkas tienvarren grillikioskin pihasta keslogin jakovankkuri eteen satasen rajoitusalueella, tai olla jakoauton kuskille uus tilanne että "mopo" lähestyykin 28 m/s. No on mulla toimivat jarrut  :)

Takaisin päin ajellessa vanhan harmaan V70:sen kuski opetti pienelle pojalleen "turvavälin" tarkoitusta, tyyliin "kato nyt tää 5m ei oo ehkä ihan tarpeeksi", kasikympin alueella tultiin siinä ihan milli millissä, kunnes alkoi 100 Km/h alue ja ohituskaista. Sinne meni ja ikävä ei jäänyt, turvallista matkaa sulle ja jälkikasvulle vaan  ::)

Tulikin mieleen, että pitäis vissiin omaan TTR:n hommata jo pikkuhiljaa se töötti, joka puuttuu, käsimerkit kun ei kuulu autoihin sisälle :). Sille tuntuisi olevan vähän väliä käyttöä. Liekö sotkevat autoilijat nykyenduromopoihin tuon meikäläisen pärrän vai mihin, kun tahtoo aina olla joku eteen punkemassa.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2011, 01:16:39 kirjoittanut Rudi »

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #207 : 25.07.2011, 09:54:57 »
Mielipide: Tuon änkkärin vaihdat jotenkin nopeasti ja näppärästi toiselle puolelle pyörää??  Pääsisi tuo yksipuolinen swingi esille tuolta.  ???
Joo niin olikin mielessä jos kääntäis änkän toiselle puolelle pyörää ja laittaisi jonkun näpsäkän huggerin tohon. Oli niin kiirus saada ajoon niin en kehdannut rueta putkee pilkkomaan keväällä, ens talvena jalostetaan lisää jos ei pyörä vaihdu.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #208 : 25.07.2011, 19:33:56 »
Tulikin mieleen, että pitäis vissiin omaan TTR:n hommata jo pikkuhiljaa se töötti, joka puuttuu, käsimerkit kun ei kuulu autoihin sisälle :). Sille tuntuisi olevan vähän väliä käyttöä. Liekö sotkevat autoilijat nykyenduromopoihin tuon meikäläisen pärrän vai mihin, kun tahtoo aina olla joku eteen punkemassa.


NiiiN totta!  Tuon XR:n kanssa vähän samaa vikaa, luulevat kai mopoksi tai piikiksi.

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #209 : 27.07.2011, 00:16:41 »
Tulikin mieleen, että pitäis vissiin omaan TTR:n hommata jo pikkuhiljaa se töötti, joka puuttuu, käsimerkit kun ei kuulu autoihin sisälle :). Sille tuntuisi olevan vähän väliä käyttöä. Liekö sotkevat autoilijat nykyenduromopoihin tuon meikäläisen pärrän vai mihin, kun tahtoo aina olla joku eteen punkemassa.

Ja se eilen asennettu töötti on sitten jo paskana. Oli vissiin ykspyttyisen tärinä sille liikaa, pitänee koittaa syöttää sille hieman kierrelukitetta...

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

 

RallyBaron  Samppasport