Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

VRCF:n prätkä-topic

  • 1365 Vastauksia
  • 335860 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #210 : 27.07.2011, 18:21:07 »
Omassa fazerissa on sellanen sumutorvi että jää nykyautokin kakkoseksi!

Säikähdin oikein kun kokeilin!
Volvoton

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #211 : 06.08.2011, 17:20:51 »
Tänä kesänä ei varmaan ole enää varaa, mut jos ens kesäksi sais tarpeeks nappulaa kasaan olisi tarkoitus ostaa ensimmäinen "oikea" moottoripyörä.

Haluaisin kokemuksia seuraavista laitteista. Itsellä haussa pyörä joka vääntää alhaaltakin, ei vie älyttömästi bensaa, varaosat järkevän hintaisia ja taajama-ajossa suht helppomenoinen->ei tyssää heti kun kaasun päästää.
Yksi tärkeä ominaisuus myös se, että pyydettäessä tehoa myös löytyy, mutta ns. Äkkiväärä luonne miinusta.

-Kawasaki ZX9R Ninja
-Aprilia RSV Mille R
-Yamaha YZF R1
-Honda CBR 900RR Fireblade (tämän hetken suosikki)

Kaikki pyörät n `99 vm. ts. 3000-4000e.

Muitakin saa toki suositella.

Unelmapyörä olisi varmaan KTM RC8, mutta sellaiseen mulla ei liene varaa...

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #212 : 07.08.2011, 08:11:22 »
Volvoton

kepa09

  • Vieras
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #213 : 07.08.2011, 16:29:53 »
Vuoden vaihteessa pitäisi varmaan pyörä päivittää jos kukkaro antaa periksi. Haavena olisi bmv gt.

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #214 : 07.08.2011, 19:39:03 »
Tänä kesänä ei varmaan ole enää varaa, mut jos ens kesäksi sais tarpeeks nappulaa kasaan olisi tarkoitus ostaa ensimmäinen "oikea" moottoripyörä.

Haluaisin kokemuksia seuraavista laitteista. Itsellä haussa pyörä joka vääntää alhaaltakin, ei vie älyttömästi bensaa, varaosat järkevän hintaisia ja taajama-ajossa suht helppomenoinen->ei tyssää heti kun kaasun päästää.
Yksi tärkeä ominaisuus myös se, että pyydettäessä tehoa myös löytyy, mutta ns. Äkkiväärä luonne miinusta.

-Kawasaki ZX9R Ninja
-Aprilia RSV Mille R
-Yamaha YZF R1
-Honda CBR 900RR Fireblade (tämän hetken suosikki)

Kaikki pyörät n `99 vm. ts. 3000-4000e.

Muitakin saa toki suositella.

Unelmapyörä olisi varmaan KTM RC8, mutta sellaiseen mulla ei liene varaa...

jos vääntöä kaipaat niin silloin edullisimman paketin saa V-koneisilla mopoilla( ei HD  ;) )
tietenkin alkaa sitte noissa uudemmissa isoissa yli 1100 kuutioisissa olemaan jo alavääntöäkin  :buck2:
tuo sun suosikki nyt ei oikein sovi tuohon vääntö luokkaan  ???
apriliassahan on V-kone eli oliskohan se siinä  O0
v70 D5R

Poissa compinho

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #215 : 08.08.2011, 12:11:57 »
Tänä kesänä ei varmaan ole enää varaa, mut jos ens kesäksi sais tarpeeks nappulaa kasaan olisi tarkoitus ostaa ensimmäinen "oikea" moottoripyörä.

Haluaisin kokemuksia seuraavista laitteista. Itsellä haussa pyörä joka vääntää alhaaltakin, ei vie älyttömästi bensaa, varaosat järkevän hintaisia ja taajama-ajossa suht helppomenoinen->ei tyssää heti kun kaasun päästää.
Yksi tärkeä ominaisuus myös se, että pyydettäessä tehoa myös löytyy, mutta ns. Äkkiväärä luonne miinusta.

-Kawasaki ZX9R Ninja
-Aprilia RSV Mille R
-Yamaha YZF R1
-Honda CBR 900RR Fireblade (tämän hetken suosikki)

Kaikki pyörät n `99 vm. ts. 3000-4000e.

Muitakin saa toki suositella.

Unelmapyörä olisi varmaan KTM RC8, mutta sellaiseen mulla ei liene varaa...
No ei noista pyöristä kyllä mikään ole alhaalta vääntävä tai oikein mitenkään hyvin taajamaliikenteeseen soveltuva, ihan erilaiseen käyttöön suunniteltuja laitteita. Rattaita vaihtamalla ja karttoja muuttamalla saa tietysti tehtyä kyykystä vaikka customin, onko siinä sitten hirveesti tolkkua on lienee jokaisen oma asia. Tutulla on Kawan customi johon on laitettu ysininjan kone. Se on ehkä perverssein viritys mitä on vastaan tullu.

Noilla sun toiveilla kattosin kyllä ennemmin jotain nakua, esim Bandit ja vastaavat, mutta koeajoille vaan siitä se selkenee.

Noin ite RC8:sta sen verran että omalla kohdalla vaihtuu talven aikana todnäk SuperDuke R:ään juurikin sen takia ettei tuo oikein sovi siviilikäyttöön. RC8R tai RSV4 kilvettömäksi rataleluksi siihen kylkeen niin avot. Saa nyt nähdä mitä ens keväänä tallissa möllöttää.
Chevy Van G30 - Sprinter 312D - S212 250CDI - Chevrolet Bel Air - SL55 AMG - Hiace D4D AWD
RC8 - Kymco Agility 50 ajokiellon varalle

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #216 : 08.08.2011, 14:31:40 »
Otamme huomioon, että nykyinen "rätkäni" on pikkuruinen kakstahti ja vertailukohdaksi mm. Kaverin Ducatin, jota olen pari kertaa kokeillut. Sillä kun päästää kaasun on vaikutus sama kun frecciassa vetäis etujarrun tuppeen. Ei rullaa, ei sitten yhtään. Haen siis lhinnä taajamassa suht sivistyneesti käyttäytyvää laitetta joka pyydettäessä murahtaa kunnolla. Toisen kaverin 600 bänditti jätti tosi kylmäksi...

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #217 : 08.08.2011, 15:02:07 »
Ennen kun ostatte pyöriä, kehotan ainakin koeajamaan supermoto tyylisen pyörän.  Itsekkin olen muoviluoteja omistanut, mutta ei niillä tee mitään, muualla kun radalla.

Supermotolla on kiva kanttailla ihan taajamanopeuksissakin ja kaikenlainen muukin parkkiskikkailu on kivempaa kun pyörä painaa alle 2sataa.  (omani 130kg/n.40kw)

Poissa compinho

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #218 : 08.08.2011, 16:53:12 »
Otamme huomioon, että nykyinen "rätkäni" on pikkuruinen kakstahti ja vertailukohdaksi mm. Kaverin Ducatin, jota olen pari kertaa kokeillut. Sillä kun päästää kaasun on vaikutus sama kun frecciassa vetäis etujarrun tuppeen. Ei rullaa, ei sitten yhtään. Haen siis lhinnä taajamassa suht sivistyneesti käyttäytyvää laitetta joka pyydettäessä murahtaa kunnolla. Toisen kaverin 600 bänditti jätti tosi kylmäksi...
Sama se on RC8:n kanssa, takajarru on ihan turha keksintö normaaliajossa, moottorijarru on ihan riittävä. Nelipyttysillä se ei ole ihan niin raju mutta kyllä niilläkin pienet vaihteet joilla on käytännössä pakko ajaa taajamassa tappaa vauhdin aika jyrkästi. Mutta siihen auttaa herkkä ranne, ei pidä laskea kaasua aina pois kerralla, se vaan on sit sellasta millin osien hienosäätöä eestaas että kulku on jouhevaa mutta kyllä mä ainakin siihen aika äkkiä opin/totuin.

Koeta 1250 Bandit, pitäis olla aika paljon enemmän jerkkua kuin 600:ssa... Yamahan tonnista nakua on kanssa kehuttu. Eikä se CB1000R liene hullumpi myöskään.

Tottahan jos kyykky pitää saada niin sellaisen ostat, mutta kannattaa tosiaan käydä kokeilemassa erilaisiakin laitteita, saattaa vaikka tulla positiivisia yllätyksiä vastaan.
Chevy Van G30 - Sprinter 312D - S212 250CDI - Chevrolet Bel Air - SL55 AMG - Hiace D4D AWD
RC8 - Kymco Agility 50 ajokiellon varalle

Poissa compinho

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #219 : 08.08.2011, 17:05:51 »
Ennen kun ostatte pyöriä, kehotan ainakin koeajamaan supermoto tyylisen pyörän.  Itsekkin olen muoviluoteja omistanut, mutta ei niillä tee mitään, muualla kun radalla.

Supermotolla on kiva kanttailla ihan taajamanopeuksissakin ja kaikenlainen muukin parkkiskikkailu on kivempaa kun pyörä painaa alle 2sataa.  (omani 130kg/n.40kw)
Sellanen pointti tietysti että jos ei koskaan käy radalla niin ei tiedä sen kyykyn todellisia kykyjä eikä välttämättä jää kaipaamaan mitään ja voi ajella onnellisena snagaria ympäri järkyttävän epäkäytännöllisellä laitoksella.  :D

Smotoakin on tullut harkittua arkipyöräksi mutta tässä vaiheessa taitaa vielä kallistua vähän järeämpään suuntaan.

SuperDuke R:ssä kuivapaino 186kg ja teho 98kW, WP:n säädettävä alusta ja Brembon jarrut. Tuloksena suht orgastinen ajokokemus "vähän" aggressiivisemmasta ajosta nauttiville, toimii taajamassa ja sopii ihan kivasti myös radalle. Tosin karttoja pitää tossakin muokata kun saaste/mölynormien takia on vähän vammaset ne tehdasasetukset rauhallisempaan taajama-ajoon.
Chevy Van G30 - Sprinter 312D - S212 250CDI - Chevrolet Bel Air - SL55 AMG - Hiace D4D AWD
RC8 - Kymco Agility 50 ajokiellon varalle

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #220 : 08.08.2011, 17:54:33 »
Ei arvon Volvoimmeiset ois CBR 600F:ää (-05 15tkm) vailla ens kesäksi  :idiot2: On tullu taas niin vähän ajeltua, että keväällä varmaan joutunee
oikeasti harkitsemaan myymistä  :(
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #221 : 08.08.2011, 21:05:35 »
Kaverin isäukolla oli tällainen koeajossa tänään ja yllyttivät meikäläistäkin kokeilemaan:



Kawasaki VN900 Classic 2009

...Ja tulihan sillä lenkki heitettyä:
+ Todella, siis TODELLA mukava/leppoisa ajoasento.
+ Mielestäni todellä tyylikäs ulkonäkö, luulin äkkivilkaisulta Victory:ksi.
+ Yllättävän kevyt ja pirun helppo työnnellä satulassakin istuen, kun oli niin matala.

- Putket on asiallisen näköiset, mutta käyntiääni muistuttaa ompelukonetta.
(Toisaalta reilu 80km/h vauhdissa kun moottorin ääntä ei kuulu lainkaan, ei välttämättä ole miinus, ainakaan matka-ajossa.)
- Paikaltaan ja pienestä vauhdistakin kiihtyvyys todella onnetonta.
- Koneessa ei muutenkaan minkäänlaista voimantunnetta...

Mutta kaiken kaikkiaan, kyllä tuollaisella mutkateitä cruisailisi.  8)
Ja riippuu tietysti mihin vertaa...



Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #222 : 08.08.2011, 23:33:21 »
Kyä se niin on että näin on... Eli muoviluoti sen olla pitää. Rossit, enskat sportit ja kustomit on tullu tyypattua tässä vuosien varrella useasti vaikkei itsellä olekaan ollut, mutta ainoa joka tuntuu "omalta" on kunnon kyykky... Tänä kesänä en viitti itteäni kiusata kun korkeintaan sen verran että vaihdan noi "nuolen" laakerit ja stefat ja ehkä aiheutan yleistä pahennusta sillä, tai jos kaveri raaskii lainata CBR600F:nsä niin sillä kiepit parit. Oon vähän sen sorttinen ihminen, että jos jotain keksin haluta, on sen saatava tavalla tai toisella. Heti tai mielummin nopeammin. Tämä usein johtaa taloudelliseen ahdinkoon, joten koeajot lienee parempi jättää ens kesään...

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #223 : 11.08.2011, 10:46:41 »
Kaverin isäukolla oli tällainen koeajossa tänään ja yllyttivät meikäläistäkin kokeilemaan:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Kawasaki VN900 Classic 2009

...Ja tulihan sillä lenkki heitettyä:
+ Todella, siis TODELLA mukava/leppoisa ajoasento.
+ Mielestäni todellä tyylikäs ulkonäkö, luulin äkkivilkaisulta Victory:ksi.
+ Yllättävän kevyt ja pirun helppo työnnellä satulassakin istuen, kun oli niin matala.

- Putket on asiallisen näköiset, mutta käyntiääni muistuttaa ompelukonetta.
(Toisaalta reilu 80km/h vauhdissa kun moottorin ääntä ei kuulu lainkaan, ei välttämättä ole miinus, ainakaan matka-ajossa.)
- Paikaltaan ja pienestä vauhdistakin kiihtyvyys todella onnetonta.
- Koneessa ei muutenkaan minkäänlaista voimantunnetta...

Mutta kaiken kaikkiaan, kyllä tuollaisella mutkateitä cruisailisi.  8)
Ja riippuu tietysti mihin vertaa...

Jätä mopot sikseen ja hanki vaikka VN2000 niin alkaa liikkumaan.

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #224 : 12.08.2011, 21:10:40 »
Jätä mopot sikseen ja hanki vaikka VN2000 niin alkaa liikkumaan.
Jaa 380kg ja alle 100hv:lla? No ei kyllä vakuuta sekään. Olen nykyiseen tyytyväinen tehopuolen suhteen.

 

Ateho  Elekma