Carcom Oy  Ateho

VRCF:n prätkä-topic

  • 1365 Vastauksia
  • 335858 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #240 : 06.10.2011, 20:30:34 »
Mikunin kiihdytyspumpullinen suoravetokaasari TM40. Seosruuvin jousi, o-rengas ja prikka kyseessä.     Ei se talous siihen kaadu, harmitti kun ei paikallisissa puljuissa ole ikinä mitään kun olisi tarvis.


P.S Saksasta tuli sähköpostia SAMANA päivänä, ja osien lähetys on 4euroa...  Hmm,   Nakkila on tietääkseni hitusen lähempänä kuin saksa... noo, kaikkea ei aina tarvi ymmärtää! :)

itella on halpa ja hyvä  :2funny:
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #241 : 06.10.2011, 21:51:31 »
Jos yhtään lohduttaa, niin näitä sattuu.

Meillä meni yli kolme viikkoa parasta ajoaikaa heinä-elokuulla Thundercatin iskaria Saksasta odotellessa.

Ajatelkaas nyt, 18-vuotiaan kortti juuri kasvanut väliluokkaan, kevari myyty, Thundercatti ostettu, väliluokkaan kuristettu, paperit hommattu...ja sitten odotellaan ihan tönkköjumissa olevan iskarin tilalle tilattua vaimenninta, jonka Suomen Ai-Tella (vai miten se sanotaan?) sotki paketit ristiin jonkun toisen kanssa.

Tuli muuten 740 GLE:hen enemmän kilometrejä kuin moneen kesään  :D
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #242 : 07.10.2011, 00:21:38 »
No hyvä tietää ettei muillakaa ihan putkeen menny tuo hellekesä.
Itellä mannet ajo perään heinäkuu alussa, kuukausi ja kaks päivää meni ku pajalta sain pyörän takas. Jotaki katetta ooteltiin siinä parhaat kesäkelit. Jäi sitte ne oikein helteellä ajelut kohtuu vähiin, ku se paras kuukausi meni ohi huomaamatta. Nythän tuo joutas jo pajalla seistäkki kelien puolesta.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #243 : 12.11.2011, 16:27:39 »
Tollanen tuli hommattua


Pyörä tulee supermoto rata-ajoon ja mahdollsesti joku kisakin tulee ajettua tulevilla kausilla. On tuossa kilpikin joten kadullakin jonkunverran tulee räpättyä.. Pyörä on Hm CRM 450R -09. Eli Honda CRF 450R mikä on HM tehtaalla kasattu supermotoksi isoilla jarruilla jne. Ja tyyppihyväksytty euroopan katuliikenteeseen.. Hieman harvinainen vielä suomen liikenteessä, johtuen ehkä että ei ole vielä niin tunnettu suomessa ja että hinnat valkokilpisenä on alkaen 11,9ke.. Kumminkin maailmalla mainetta niittänyt mm; Mika Ahola on voittanut HM:llä muutaman enduron maailmanmestaruuden ja supermoton MM-sarjassa on sijotuttu 3:n kärkeen ja erävoittoja on..

Tässä kyseisessä yksilössä on vielä "vähän" muutoksia tehty..
-Turbotecillä kansi tehty (kanavia täytetty/muotoiltu/avarrettu)
-Hotcams Stage 3 nokka ja venajouset
-Powercommander 5 moottorinohjauksen säätöboksi
-Leovince full-titanium kokoputkisto
-STM luistokytkin
-Morad/talon supermotovanteet kuivankelin slickseillä ja HM orkkis supermotovanteet sadekelin ratakumeilla
-Alusta tehty ratakäyttöön
-GUTS steppipenkki
+ Kaikkea muuta hilpettä mm. jäähdytysletkut silikoonia,alujalkatapit vaihdettavilla piikeillä,launch-control,renthal fatbar,pro taper raiserit, 4eri katteet jne...
« Viimeksi muokattu: 12.11.2011, 16:33:13 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa compinho

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #244 : 12.11.2011, 19:19:52 »
Supermotojen ratailun fysiikasta kun en tiedä mitään niin kysyn että onko tuo etujarru tarkoituksella noin laajalla kehällä? Vai onko tuo eturengas niin pieni että se hämää?

Jossain Buellissahan oli se melkein vanteen kokoinen etujarru ja sen ongelma on kovassa ajossa että sitä ei saa lämpenemään tarpeeksi että se toimisi tehokkasti. Ollaanko smoto radalla niin paljon jarrulla että on samantapainen idea isommasta kehästä jotta saadaan lämpöä alemmas ettei ylikuumene? Vai ajattelenko nyt räärää miehenä liian pitkälle ja smotossa riittää jarruteho vaikkei siellä sitä tylyintä Bremboa keulassa oliskaan?
Chevy Van G30 - Sprinter 312D - S212 250CDI - Chevrolet Bel Air - SL55 AMG - Hiace D4D AWD
RC8 - Kymco Agility 50 ajokiellon varalle

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #245 : 12.11.2011, 19:57:49 »
320mm halkasijalla on levy, joka on aika peruskoko smotoissa. Ja on noita jarruja saatu race nesteilläkin "kiehumaan" ton kokosilla levyilla.. Satula on maguran 4mäntänen.. Ja vanteiden halkasija 17"..

Kyllä jarrut on aika kovilla. Esim. siinä vaiheessa kun 170kmh on vauhtia asvaltilla ja tulee 180asteen jyrkkä käännös hiekalle niin täytyy saada vauhdit aika nopeasti tippumaan :D
« Viimeksi muokattu: 12.11.2011, 20:02:25 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #246 : 12.11.2011, 20:22:15 »

Poissa ituniska79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #247 : 18.11.2011, 20:33:45 »
Olis kyllä ollu mukava kesä ajella pyörällä mutta empä kerinny saada valmiiksi. 2 kesää nyt menny ajelut v*tuiksi itsestä riippumattomista syistä :(

Pyörä on Triumph Bonnie -75. Rakennettu raaseriksi/sleeperiksi.
Onkos tällä palstalla muita Brittipyörämiehiä?

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #248 : 18.11.2011, 20:40:59 »
Olis, jos varallisuus sallis. Oon joskus kuolannu noita uustuotanto-Enfieldejä ja kumirunko-Norttoneita, muttei oo varaa eikä tilaa pitää. Ainakaan vielä. Riisiraketilla mennään toistaseksi.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #249 : 19.11.2011, 09:24:33 »
Olis, jos varallisuus sallis. Oon joskus kuolannu noita uustuotanto-Enfieldejä ja kumirunko-Norttoneita, muttei oo varaa eikä tilaa pitää. Ainakaan vielä. Riisiraketilla mennään toistaseksi.

Uudet enfieldithän maksaa noin 5000e, joten ei pitäisi olla kauhean paha rasti. Vakuutuksetkaan ei kauheasti pitäisi maksaa.
Käytetyn "uuden" varmaan saa jo reilusti alle tuon kun tulee vastaan.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #250 : 19.11.2011, 17:13:25 »
Ei oo omaa tallia ja noita cagivoita on itseasiassa kaksi, joista toinen tosin lähinnä varaosiksi. Honda on äiteen tallissa, freccia autohallilla.

sit joskus kun oon rikas kapitalisti talonomistaja, ja oma talli niin vois kyllä harkita. Amiksesta asti kuitenkin noita kuolannu, muttei se voi olla ainoo pyörä...

Poissa ituniska79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #251 : 19.11.2011, 20:46:24 »
...muttei se voi olla ainoo pyörä...
Ei niin, tarvii olla kaks kappaletta. Toista voi sitte viritellä ja ajaa kovaa. Toinen on sitte kun se viri malli ei futaa tai hajoaa ;)

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #252 : 19.11.2011, 20:53:21 »
Enfieldillä kovaa? sitä varten on toi CBR, joka korvattaneen ensi kesän jälkeen 900 Firebladella tai Suiza TL1000:lla

Poissa ituniska79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #253 : 20.11.2011, 13:37:36 »
Toki enfieldillä voi kovaa ajaa. Riippuu kuskista. Ja pitää kyllä virittääkkin rankalla kädellä  :)

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #254 : 22.11.2011, 13:13:41 »
Enfieldillä kovaa? sitä varten on toi CBR, joka korvattaneen ensi kesän jälkeen 900 Firebladella tai Suiza TL1000:lla

Itse kuolasin ennen Bladeiä vaihtoehtoina Juurikin TL1000R ja 750SRAD:ia päädyin kuitenkin sopivasti vastaan tulleeseen SC33:seen
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

 

Samppasport  Futurez