KL-varaosat  Race.fi

VRCF:n prätkä-topic

  • 1365 Vastauksia
  • 335857 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa arestes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #690 : 19.05.2013, 20:44:14 »
Onkos porukalla kokemusta tuommosesta Suzuki RF 900R tuosta 95-98 haarukasta. Vois tuossa illalla matsin jälkeen soitella & käydä renkaita potkiin erästä yksilöä. Se bikelehden testin mukainen 2.6sek 0-100 kuulosti myös kivalta. Mutta minkämoinen pyörä noin muuten?? Jotai juttua löyty netin syövereistä, mutta yllättävän vähän kuitenkin...

No eihän se mikään myyntimenestysmalli tosiaankaan ole ollut. 

Liekkö liian eksoottinen ulkonäöltään. Mun mielestä takalamppu näyttää lentävältä lautaselta. Ja ne testarossa rivat kyljissä on aika kasaria.

0-100km/h arvo on kieltämättä hyvä vielä nykypyöriin verrattunakin. Mutta eipä se siitä eteenpäin taida mikään raketti olla. Kuvittelisin että välityksillä pelattu tuo kiihtyvyys, eli 1 vaihteella kulkee tuon 100km/h.

Mutta varmaan ihan hyvä noin perus pyöräksi. Ja eikö Suzukeissa oo aika toimiva tekniikka. Tuo konehan vissiin pohjautuu 1100gsx-r:n koneeseen.
Volvo 240 GL -87 b230ft

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #691 : 19.05.2013, 23:37:52 »
No parin tonnin budjetilla ei ulkonäön suhteen liian kriittinen saa olla, perä ei oikein omaankaan silmään istu, kyljen ritilöistä myös oon samaa mieltä, mutta noin muuten lähinnä tekniikan ja ajettavuuden suhteen kokemuksia kaipasin... Edellinen oli Yamahan 600 Thundercat viime kesänä, painoltaan & ominaisuuksiltaan sais samalla hehtaarilla olla, mutta kulkupuolta sais enempi olla. 1100 XX Superblackbird ois mielivalinta, muttei budjetti veny niihin. GSX-R ei omaan silmään istu, tuplavalot on rumat. CBR on myös ollu vaihtoehtona, mutta ottasin mieluusti yli 600cc koneen... Ja Yamahan diversion -sarjalaiset on susirumia, en kelpuuta. Ja joo 1 vaihteeseen tuo RF:n kiihtyvyys kuulemma perustuu, mutta jos ois vääntöä enempi ku 600 kuutioisissa ni ois hyvä. Ja olettasin että myös muuten kulkupuoli ois 600:sia parempaa. Ja puhutaan nyt vaikka 90-97 haarukan laitteista parin tonnin hintatasolla...
« Viimeksi muokattu: 19.05.2013, 23:40:28 kirjoittanut macro »

Poissa arestes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #692 : 20.05.2013, 00:37:34 »
No ihan hyvät muistot jäi RistoFaaraosta (pari kesää moisella kapineella päästelin)

Ajoasento ei ole liian kyykky, joten jaksaa ajaa pidempääkin matkaa.

Ja koneen/tekniikan uskoisin olevan todella kestäviä, perinteiseen suzuki tyyliin. Ainakaan mulla ei ollut mitään ongelmia.

Ja kyllähän koneessa tehoja on kusiaisiin verrattuna(muistaakseni 136hv). Ja keulakin nousee, mulla on tästä oikeen Poliisin antama kirjallinen todistus vielä tallessa. Mutta ei se tosiaan mikään tajunnan räjäyttäjä silti ole. Mutta koneen luonne on mun mielestä mukava. Vääntää ihan hyvin alhaalta. Joten on semmonen helppo/nöyrä ajettava.

Ja mitä tuohon tehoon tulee, niin Suskan jälkeen mulla oli Kawan ZX-12R reilu 180+heppaa ja ei sekään mun mielestä mikään avaruus raketti ollut. Vaikka jaksoi vetää vielä sen 100km/h jälkeenkin.

Hieman raskaan puoleinenhan tuo RF toki on. Pelti runko ja kaikee, mutta eipä sitä ole radalle edes suunniteltu. Mutta käy toki koeajamassa niin tiedät että onko se sinun pyörä vai ei. Makuja kun on niin kovin monia.



PS: Jälleen myynti voi olla haastavaa(nimimerkillä kokemusta), sillä harva osaa nettimotosta hakea RF:iä. Mutta kaikki osaa hakea esim GSX-R tai Honda CBR.

Miten muuten tuommonen 900cbr. Joutuu toki laittamaan ehkä 2000-3000€ rahaa tuohon mutta on mielestäni ehkä hieman, sanotaanko nykyaikaisempi pyörä kuin RF? Ajoasento menee toki hieman "tiukemmaksi" mutta on kyllä kevyempi kanttailla ja taitaa jarrutkin olla paremmat. Ja olisi ihan alumiini rungolla...
Volvo 240 GL -87 b230ft

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #693 : 20.05.2013, 11:49:28 »
Haasteena on se, että noissa parin tonnin pommeissa helposti tekee hukkareissujakin, joten aikalailla 100km oulusta pitäs laite löytyä, että viitsii käydä yksilön tarkastaan. Ja mielellään budjetti sais siinä 2k€ tuntumassa olla. Pitää tosiaan tänää käydä testaan moinen RF, tuo mikä Oulussa on myynnissä, toki mielestäni hinta pitäs ykkösellä alkaa, johtuen juuri mm. myynnin haasteellisuudesta. Paino taas RF:ssä kuivapaino ilmoitettu 203kg ja edellinen itellä ollut Thundercat 209kg, eli sen suhteen ei merkitystä. Toisaalta kiire ei ole, mutta näillä keleillä kyllä kovasti polttelis päästä baanalle...

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #694 : 20.05.2013, 12:24:13 »
Mnjaa, tämäpä oli itsellekin ihan uusi laite, en muista moista nähneeni koskaan.

Vertailukohtana tuohon painoon Honda cbr 600 f2 painaa 210kg et ei tuo ysisataselle minusta kamalasti ole...

Justiin kävin kans hoputtamassa maalaria jos sais sen takavanteen tällä viikolla et sais kumit alle ja pääsis peseen laitteen, parhaassa tapauksessa en viikolla oltais tiellä kun saa takakatteen maalauksesta ja teipattavaksi.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2013, 12:26:13 kirjoittanut Mattson »

Poissa arestes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #695 : 20.05.2013, 12:44:26 »
Vertailukohtana tuohon painoon Honda cbr 600 f2 painaa 210kg et ei tuo ysisataselle minusta kamalasti ole...

Kävin koeajamassa kaverin 600 cbr:n silloin kun mulla oli tuo RF. Ketteryys oli kuin toisesta maailmasta. Ja jarrut mielestäni paremmat.

Aika jännä jos tosiaan tuo CBR painaakin enemmän kuin RF. Varmaan painopisteellä ja keulakulmalla sitten tehty tuo CBR niin paljon ketterämmäksi ja kevyemmän tuntuiseksi.

motorcycle specs kyllä näyttää ilmoittavan CBR:n kuivapainoksi 185kg, mutta en tuon paikkaansa pitävyydestä kyllä sitten tiedä.

Mutta kaiken kaikkiaan ihan mukava pyörä oli tuo RF. Hieman vain jäykähkö ajolleen, mutta maantiellä taas menee kuin juna eikä paljon tuuli nakkele.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2013, 12:48:19 kirjoittanut arestes »
Volvo 240 GL -87 b230ft

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #696 : 20.05.2013, 14:53:34 »
No ihan hyvät muistot jäi RistoFaaraosta (pari kesää moisella kapineella päästelin)

Ajoasento ei ole liian kyykky, joten jaksaa ajaa pidempääkin matkaa.

Ja koneen/tekniikan uskoisin olevan todella kestäviä, perinteiseen suzuki tyyliin. Ainakaan mulla ei ollut mitään ongelmia.

Ja kyllähän koneessa tehoja on kusiaisiin verrattuna(muistaakseni 136hv). Ja keulakin nousee, mulla on tästä oikeen Poliisin antama kirjallinen todistus vielä tallessa. Mutta ei se tosiaan mikään tajunnan räjäyttäjä silti ole. Mutta koneen luonne on mun mielestä mukava. Vääntää ihan hyvin alhaalta. Joten on semmonen helppo/nöyrä ajettava.

Ja mitä tuohon tehoon tulee, niin Suskan jälkeen mulla oli Kawan ZX-12R reilu 180+heppaa ja ei sekään mun mielestä mikään avaruus raketti ollut. Vaikka jaksoi vetää vielä sen 100km/h jälkeenkin.

Hieman raskaan puoleinenhan tuo RF toki on. Pelti runko ja kaikee, mutta eipä sitä ole radalle edes suunniteltu. Mutta käy toki koeajamassa niin tiedät että onko se sinun pyörä vai ei. Makuja kun on niin kovin monia.



PS: Jälleen myynti voi olla haastavaa(nimimerkillä kokemusta), sillä harva osaa nettimotosta hakea RF:iä. Mutta kaikki osaa hakea esim GSX-R tai Honda CBR.

Miten muuten tuommonen 900cbr. Joutuu toki laittamaan ehkä 2000-3000€ rahaa tuohon mutta on mielestäni ehkä hieman, sanotaanko nykyaikaisempi pyörä kuin RF? Ajoasento menee toki hieman "tiukemmaksi" mutta on kyllä kevyempi kanttailla ja taitaa jarrutkin olla paremmat. Ja olisi ihan alumiini rungolla...

Ite oon tosta CBR900RR:stä tykänny ajoltaan mukava ja jaksaa mennä kivasti. Ei mikään tykki mutta ihan ok. Positiivisena piirteenä sillä pystyy ajamaan jopa alle 30km/h nopeuksia ongelmitta. Sitten isoin miinus monessa yksilössä on vaihteensiirtomekanismissa kulumaa ja sen seuraksena 2 vaihde tippuilee pois päältä. Itelle tuo remontti tuli kaikkinen korjaamon sekoiluineen etc kustantamaan reilun tonnin (tosin ammattimainen korjaamo tekee viikossa puolessatoista osien tilauksien kanssa). Ja SC33 mallin 16" eturengas on V-mäinen koko tosin Contilta saa siihen Attackia joten ei ongelmaa (pirun hyvä rengas meinaan)

MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #697 : 20.05.2013, 17:05:02 »
Oiskohan se 210 sit ollu sen pc25:n paino liemet sisällä, sellanen luku jääny mieleen mut painava se on kusiaiseks, rautarunko nääs.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #698 : 20.05.2013, 18:57:56 »
Pääsin kotiin niin tarkistin: otteeseen merkitty omamassa eli "märkäpaino" 210kg.

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #699 : 20.05.2013, 19:24:07 »
RF tuli ajettua. Siinähä oli pönttö vaihdettu yms. pientä kivaa, ja kaasun väännön jälkeen  :o On siinä ero kuussatasiin... Mutta se polvikulma, ei oo minun juttu ajaa polvet suussa, sen takia taidan unohtaa tuon mallin. Moottoritiellä kulki kyllä vakaasti vaikka rekan pyörteissä yms. tuuliherkkyyttä testailinkin.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #700 : 20.05.2013, 19:59:46 »
Käy koeponnistamassa v-max.   8)

Hyvä polvikulma ja vääntöäkin sillai kivasti.   :P :P

Poissa arestes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #701 : 20.05.2013, 23:09:38 »
Käy koeponnistamassa v-max.   8)

Hyvä polvikulma ja vääntöäkin sillai kivasti.   :P :P

Jos väännöstä puhutaan niin Boss Hoss... :D
Volvo 240 GL -87 b230ft

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #702 : 20.05.2013, 23:09:38 »
Semmonen kutina vaan jäi, että tarttee siinä enempi ku 600 kuutiota olla tuon 900 RF:n testin jälkeen...

Kyllä tässä on illalla tavattu deittimotoa lisää, ja alkaa tuntuun että pitää tilipäivä ootella ja venyttää budjetti muutamalla satasella.
Jos laitetaan vertailuun Honda CBR 900 fireblade ja Yamaha yzf 1000 thunderace niin mitäs mielipiteitä?
http://www.nettimoto.com/yamaha/yzf/1509402
http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1472317
Siinäpä pari verrokkia, Yami ois hyvinki semmosen matkan päässä että vois renkaita käydä potkiin... Hondakin siedettävän matkan rajamailla jos puhelimessa muuten hyvältä kuulostaisi...
Koitin myös sivuprofiilikuvia kuski kyydissä googletella, että minkälaisia jalkakulmia noissa on ajossa, muttei kovin hääppöstä vastausta löytyny. Thunderace lienee kuitenki jonki verran Thundercatin tyyppinen kuskin konttorista geometrialtaan?

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #703 : 20.05.2013, 23:14:40 »
Aivan hillitön prätkäkuume iski nyt. Kortti ja ajokamppeet löytyy, mutta onko tietoa vakuutuksista ja veroista, eli lähinnä nyt tarttis tietää suuruusluokka liikennevakuutukselle ja veroille esim. 600 ja 1000 kuutioisille?
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa arestes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #704 : 20.05.2013, 23:25:16 »
Aivan hillitön prätkäkuume iski nyt. Kortti ja ajokamppeet löytyy, mutta onko tietoa vakuutuksista ja veroista, eli lähinnä nyt tarttis tietää suuruusluokka liikennevakuutukselle ja veroille esim. 600 ja 1000 kuutioisille?

Veroa ei prätkästä makseta ollenkaan.

Ja vakuutus hinnat voit laskea jonkin vakuutusyhtiön laskurilla netissä. Katot vaan nettimotosta jonkun kiinnostavan pyörän rekkarin. (vakuutus hinnoissa saattaa sitten olla TODELLA suuria yhtiökohtaisia eroja)
Volvo 240 GL -87 b230ft

 

Autoracing  KL-varaosat