Futurez  Kulkukoira

VRCF:n prätkä-topic

  • 1365 Vastauksia
  • 335857 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4400
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #765 : 18.07.2013, 19:31:57 »
Vajaa 1tkm, eli todella vähän. Mutta onhan tässä vielä kesää jäljellä ja loma alkaa vasta huomisen jälkeen.

Poissa Jube

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • F.T.W
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #766 : 19.07.2013, 22:17:35 »
Noin kaks ja puol tonnia. Alotin viikko pääsiäisen jälkeen ja touko-kesäkuu päivittäisenä, ainoana ajoneuvona. Tosin, koko kesäkuun pyörä oli tallissa paskana ja kuljin vaimon kyydillä. Tonnin paukku tuntu siihen asti et sai pyörän taas liikkeelle. Nyt on sit aika menny rempatessa kämppää nii ei oo tullu ajettuu ku duuniin ja takasi.

Poissa rade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #767 : 19.07.2013, 22:26:53 »
Tallin siivouksen ja snadin remontin takia otin tässä yksi päivä koko kaluston ulos muidenkin ihmeteltäväksi.Joku varmaan tunnistaa muutaman klassikon!











Muka Honda mies   :) :) :)
Ex V 70 TDI  ja v50 D5
V60 D4 Ocean Race -15

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #768 : 19.07.2013, 22:55:47 »
Tuosta Monkeystä vois olla jopa kateellinen. Kaverilla oli mopoiän kynnyksellä saman näkönen, jopa kohtuu siisti kuntonen, meni pöljä maalailemaan sen kilikoleilla :nohnoh Ihan noin mielenkiinnosta, jos Goldwing(?) jätetään joukosta, niin Monkey saattaa olla yllättäen jopa reaalihinnaltaan se arvokkain, tai ainaki yllättävän lähellä isompia?...sen kummemmin tarkkoja hintoja tietämättä. Jokatapauksessa komea rivistö.

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4092
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #769 : 19.07.2013, 23:32:19 »
radelle respectit P> Hieno rivi!
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa rade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #770 : 20.07.2013, 00:29:15 »
Arvoista en niin tiedä .Hinta on kuulemma sopiva silloin kun ostaja ja myyjä itkevät !
Arvot varmaan menevät
-Wingi 95
-Tuutti 72 Mr
-Cb 900 79 Mr
-Monkey 89
-Cb 125 76

Monkey on ollut Japsistarojen osastolla Classic motorshowssa -11 ja Mp -12 näyttelyssä entisöimättömänä.Se oikeasti vietäisiin käsistä.
Ex V 70 TDI  ja v50 D5
V60 D4 Ocean Race -15

Poissa Jarru

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • Bang your head
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #771 : 20.07.2013, 11:14:10 »
radella kyllä makee kokoelma!

Kohta lähden vetäseen Päijänteen ympäri. Tulee eka kunnon lenkki tähän kauteen.
V70 mkII D5 -05, V70 mkI  2.4T R-look -00, Bandit 1200 -06

Poissa Jarru

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • Bang your head
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #772 : 27.07.2013, 11:25:44 »
Kohta lähden vetäseen Päijänteen ympäri. Tulee eka kunnon lenkki tähän kauteen.

Nyt voi kirjoittaa kun pahempi ketutus on kaikonnut. Ei mennyt lenkki ihan putkeen. Noin 40 kilsaa ennen kotia putosi rekisterikilven teline valoineen. Tämä tapahtui 9-tiellä. Kuului hirmuinen pamahdus ja näin peilistä kun kilpitelinevaloyhdistelmä pomppi takana ajavia kohti. Onneksi takana ajaneella autolla oli reilu turvaväli (itsellä nopeus noin 100 km/h), koska pystyi väistämään esineen ja niin teki toinen ja kolmaskin auto. Tien sivussa oli juuri sopivasti pitkä pikavuoron pysäkki, johon kurvasin moponi ja katsoin vielä peilistä että siellä tiellä se teline möllöttää.

Nousin mopon selästä pois tutkiakseni pikaisesti mitä oli tapahtunut, kun samantien uudenkarhea nollakeula A6 ajaa pysäkille. Kuskin penkiltä ponkaisee nainen joka selostaa että pyörästäsi putosi hirmuisesti osia ja yksi niistä on hänen auton pohjassa kiinni. Totean että ei pyörästä lähtenyt kuin tämä kilpitelineyhdistelmä ja ei muuta kun irrottamaan sitä auton pohjasta. No, madallettu Sline on imaissut kilven ja telineen pohjapanssariinsa niin huolella, ettei se ilman auton tunkkausta ylös sieltä irtoa.

Autossa oli vain oma saksitunkki mukana, en lähtenyt sillä nostamaan autoa ylös ja omaa henkeäni riskeeraamaan. Ei muuta kun Autoliittoon puhelua ja tiepalvelumies paikalle. Reilun puolen tunnin odottelun jälkeen saapui reipas nuorimies, joka tunkkasi Audin ylös ja sai kilven telineineen irti, sekä kiinnitti hienosti telineen takaisin pyörääni. Erinomaista palvelua!

Komsii, komsaa. Kun keväällä virittelin pääkallovilkut paikalleen ja irrotin takalokarin, en kiristänyt telinevaloyhdistelmän pultteja (kolme 7mm), vaan totesin käsin telineen olevan hyvin kiinni (virhe). Talven aikana fiksaan telineen ja kromisen rekkarinvalo kuntoon. Samalla laitan lukkomuttereilla ja kierrelukitteella uudet pultit ja mutterit. No, tämä keikka meni mun piikkiin, liikennevakuutuksen bonarit putosivat 20%.

https://www.dropbox.com/s/7ig7crnbp663mv3/2013-07-21%2011.44.38.jpg
« Viimeksi muokattu: 27.07.2013, 12:38:27 kirjoittanut Jarru »
V70 mkII D5 -05, V70 mkI  2.4T R-look -00, Bandit 1200 -06

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #773 : 27.07.2013, 14:06:10 »
Toi on kyllä katu-uskottava nyt, toi kilpiteline!   ;D

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #774 : 27.07.2013, 15:04:34 »
Nyt voi kirjoittaa kun pahempi ketutus on kaikonnut. Ei mennyt lenkki ihan putkeen. Noin 40 kilsaa ennen kotia putosi rekisterikilven teline valoineen. Tämä tapahtui 9-tiellä. Kuului hirmuinen pamahdus ja näin peilistä kun kilpitelinevaloyhdistelmä pomppi takana ajavia kohti. Onneksi takana ajaneella autolla oli reilu turvaväli (itsellä nopeus noin 100 km/h), koska pystyi väistämään esineen ja niin teki toinen ja kolmaskin auto. Tien sivussa oli juuri sopivasti pitkä pikavuoron pysäkki, johon kurvasin moponi ja katsoin vielä peilistä että siellä tiellä se teline möllöttää.

Nousin mopon selästä pois tutkiakseni pikaisesti mitä oli tapahtunut, kun samantien uudenkarhea nollakeula A6 ajaa pysäkille. Kuskin penkiltä ponkaisee nainen joka selostaa että pyörästäsi putosi hirmuisesti osia ja yksi niistä on hänen auton pohjassa kiinni. Totean että ei pyörästä lähtenyt kuin tämä kilpitelineyhdistelmä ja ei muuta kun irrottamaan sitä auton pohjasta. No, madallettu Sline on imaissut kilven ja telineen pohjapanssariinsa niin huolella, ettei se ilman auton tunkkausta ylös sieltä irtoa.

Autossa oli vain oma saksitunkki mukana, en lähtenyt sillä nostamaan autoa ylös ja omaa henkeäni riskeeraamaan. Ei muuta kun Autoliittoon puhelua ja tiepalvelumies paikalle. Reilun puolen tunnin odottelun jälkeen saapui reipas nuorimies, joka tunkkasi Audin ylös ja sai kilven telineineen irti, sekä kiinnitti hienosti telineen takaisin pyörääni. Erinomaista palvelua!

Komsii, komsaa. Kun keväällä virittelin pääkallovilkut paikalleen ja irrotin takalokarin, en kiristänyt telinevaloyhdistelmän pultteja (kolme 7mm), vaan totesin käsin telineen olevan hyvin kiinni (virhe). Talven aikana fiksaan telineen ja kromisen rekkarinvalo kuntoon. Samalla laitan lukkomuttereilla ja kierrelukitteella uudet pultit ja mutterit. No, tämä keikka meni mun piikkiin, liikennevakuutuksen bonarit putosivat 20%.

https://www.dropbox.com/s/7ig7crnbp663mv3/2013-07-21%2011.44.38.jpg

Säikädin jo kun aloin lukeen  :)  eilen jyväskylässä paviljongin kohilla kattelin rallikalustoa, yhtäkkiä kolahti renkaan alla.
Peilistä katoin että nyt pölisee muovit ja jotain vhs-nauhan tapaista lentää.
tosiaan luulin että tästä kirjoitat  :)
ps. olin rahtivehkeellä liikkumassa  :)
v70 D5R

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #775 : 31.07.2013, 22:48:04 »
Paljos jengilllä on kertynyt kilsoja tänä vuonna?
8000km tähän asti, mutta jos vielä käväsis Kroatiassa? S*
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Poissa Iipo90

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #776 : 02.08.2013, 00:07:46 »
Tämmöne päristin löytyy täältä päin.



Pyörä pahasti vielä kesken...Ens talven aikana todennäkösesti menee uusiks ainakin haarukat ja vanteet.

Ja tosiaan tänä kesänä ajettu ehkä 500km.Mutta tässähän on vielä ajokelejä jäljellä. :pomo:

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #777 : 05.08.2013, 16:13:49 »
Eilen illalla puol yksitoista tuli kotiuduttua Viron kierrokselta, täytyy sanoa että aivan mahtava reissu joka aspektissa! Sai kokea kunnon backpacker-meininkiä, näki paljon sellaista mitä normaali turisti ei koskaan saa nähdä, pääsi kiertelemään erikoisempia paikkoja mm Tarttossa ja maaseudulla ja sainpa vielä yhden uuden ystävänkin! Tätä reissua muistellaan kaiholla pitkään...

Päivä 0

Merkintä siksi etten laske tätä vielä oikeen matkapäiväksi, sillä ajoin vain Joutsaan kaveria vastaan. Hieman Hartolan jälkeen alkoi luonollisesti sataa juuri kun olin irroittanut ajovaatteista sadevuorit jotta ne hengittäisi paremmin. No, kaveri oli kuulemma ajanut oikestaan koko matkan Pohjanmaalta Hämeen sydämeen kaatosateessa ja kurvasikin Joutsan shellille pukeutuneena muodikkaasti jätesäkkiin ja huomioliiviin  ;D Siitä lähdimme sitten kohti sysmää teiden 612 ja 610 kautta, joka tunnetaan ihan virallisestikin Päijänten maisemareittinä. Maisemat tosin jäivät vallitsevan säätilan takia vähän vähemmälle huomiolle, mutta perille päästiin ja kamat laitettiin kuivumaan seuraavaa aamua varten.

Päivä 1: Matkustus

Herätys 4:50, vilkaisu ulos: vettä tulee kuin aisaa, fakk jee! Kassit levälleen ja sadevuorit kiinni vaatteisiin, aamupala naamariin ja tulta (tai no, vettä) päin! Laiva starttasi helsingistä 9:15 joten nyt ei oikein ollut mahdollisuutta jäädä odottelemaan parempaa keliä. Sade onneksi lakkasi jossain Mäntsälän eteläpuolella joten ei sentään kastuttu aivan litimäräksi. Helsinkiin päästiin ja aiemmin tankkilaukun kanteen printtaamaa ohjetta lennosta hieman säveltäen löydettiin vielä satamaankin ajoissa, oikein 10 minuuttia tais jäädä pelivaraa  ;D Pyörät kun saatiin laivaan ja kiinni ja lähdimme kohti kantta alkoi jo aurinkokin paistamaan. Tallinnaan päästyä etsimme huoltoaseman, tankkasimme pyörät ja lähdimme ajamaan kohti itää, pitkälle ei päästy kunnes alkoi satamaan ihan kunnolla, laskeskelinkin että ensimmäisenä päivänä tuli ajettua semmoinen 270km eriasteisessa sateessa. Kaikki laukut onneksi ja ihme kyllä osoittautuivat vesitiiviiksi vaikka niiden mukana tulleet sadepussit eivät olleetkaan enää paikalla (jäivät Lahti-Hki-moottoritien levikkeelle koska olivat revenneet viiman lepatuksessa). Ajettua reittiä en oikein tarkkaan muista, koska ajelin lähinnä kaverin perässä maisemia katsellen, mutta jos joku haluaa karttaa katsella ajelimme suunnilleen niin, että nousimme Narvantieltä Kostikveren jälkeen Jägala-Käravete teelle, ja sitä pitkin Aegviiduun. Siitä Läpin läpi Väike-maarjan kautta Avanduse mõis:ille Simunan pikkukylän liepeille (tavallaan herraskartano mutta muistuttaa enemmän jonkun kuubalaisen huumeparonin palatsia) Siitä eteenpäin ei reitti ole täysin selvä, mutta Võtikveren kautta kuitenkin mentiin Peipsijärven rantaan Mustveehen. Enpä muista aiemmin käyneen niin suuren järven rannassa ettei vastarantaa näy ollenkaan. Maaseudulla ajellessa pisti silmiini pelloilla ja tien vierieä tepastelevien kurkien mahdoton määrä. Luulin niitä ensin haikaroiksi värityksensä perusteella, koska ne eivät olleet näitä meillä eleleviä harmaita suokurkia, vaan mustavalkoisia ja niitä oli PALJON! Ihmiset olivat pystytelleet pihoihinsa pitkiä pylväitä joiden päihin oli kiinnitetty esim kärrynpyörä makuulleen siinä toivossa että kurjet tekisivät pesän sinne laelle, ja kurjethan tekevät. Pesiä oli vähän väliä maanteiden laidoilla, kaveri tiesi kertoa että ihmiset haluavat kurkien pesivän pihapiireissään jotta ne tappaisivat alavalla maaseudulla runsaina määrinä luikertelevia käärmeitä.

Maaseudulla ajellessa vallisti jotenkin omituinen tunnelma: aivan kuin olisimme olleet jossain Tśernobylin lähimaastossa, kaikkalla näkyi hylättyjä tehtaiden raunioita, sortuneita navetoita sekä ensisilmäykseltä tyhjän näköisiä taloja, joissa kuitenkin tarkemmin katsottuna oli suurimmassa osassa elämää. Meiniki ja näkymä oli kuin outo vääristynyt yhdistelmä neuvosto-venäjää ja nykyaikaista eurooppaa: monissa taloissa ei ollut kevytsoraharkkoseinien ympärillä minkäänlaista ulkovuorausta, katto puskee sammalta ja wtf efektinä pihassa uudehko musta Audi. Hetken matkaa eteenpäin nojaa tiellepäin vanha talonhörskä joka näyttää siltä että se saattaa kaatua millä hetkellä hyvänsä, ja jonka seinästä törröttävään satelliittilautaseen meinasin törmätä katseltuani hetken vasemmalle. Koko ajan tuli vastaan pikkuasioita jotka ei vaan jotenkin natsaa yksiin. Vaikka talo olisi ollut minkälaisessa kunnossa oli nurmikko viivoittimella ajettu ja kaikki kukkaistutukset moitteettomassa kunnossa (kertoman mukaan pihastaan virolainen tunnetaan). Kasvihuone löytyi lähes jokaisesta pihasta, joka ei toisaalta yllätä avarassa maastossa, saahan sieltä lähes ilmaista ruokaa.

Mustveehen päästyämme suuntasimme Ensin Jõhvi-Tartu-Valga maantietä metsakülaan asti josta käännyimme pitkin Peipsijärven rantaa Aovere-Kallaste maantietä pitkin Alatsikvi Loss:ille (linna) Josta matka jatkui pienen jaloitteluhetken jälkeen takaisin Tartontielle ja kaupungin läpi vähän Tarton eteläpuolelle Ülenurmen kylään (tavallaan esikaupunkialuetta) jossa vietimme molemmat yöt kaverin ystävän luona. Minulle oli melkoinen yllätys millaisessa kurjuudessa normaali keskiverto kerrostalovuokralainen Virossa elää, mutta siitä huolimatta oli järjestänyt meille ruoat, pullat, kahvit, lainannut kaverilta ilmapatjan ja vielä varannut miehensä kavereiden yhteisen kimppatallin meille jotta saimme pyörät yöksi sisään vaikka itse ei olut edes kotona vaan vähän matkan päässä isänsä majatalolla ensin järjestelemässä tilausjuhlaa ja toisen yön niitä pitämässä! Majapaikkaan kamat saatuamme lähdimme vielä ilta-ajelulle läheiselle kukkulalle jonnekin Metsanurga-Kõivuküla akselille katselemaan Tarton valoja ja parantamaan maailmaa pitkälle aamuyöhön.

Mittariin kierähti ensimmäisen päivän aikana lukemat 512, triplasti sen mitä olen tähän asti ajanut yhden päivän aikana ja ensimmäinen kerta kun tankkasin yhden päivän sisällä kolmasti.

Päivä 2: Jõgevatreff

Aamiaisen syötyämme kävimme moikkaamassa majatalolla meidät majoittanutta varsin voipuneen näköistä työmyyrää joka sopivasti olikin juuri tekemässä ujohkoa 10 litran satsia munavoita  ;D ja lähdimme ajelemaan pikkuteitä kohti Kuremaa-järv:en pohjoispäässä sijaitsevaa Kuremaa Mõis:iä ja sen mailla järjestettyä miittinkiä. En ole vielä kuullu tämän vuoden osallistujamäärää mutta pyöriä oli PALJON!!! Monet eivät tosin meidän tapaan majoittuneet leirialueella vaan ajoivat paikalle vain paraatin takia, ja osa majoittuneista totesi oluen olevan parempaa kuin mopoilu, joten luotettavaa lukemaa lienee vaikeaa saada, mutta oma arvio menee yli tuhannen, ehkäpä yli 1500:n

Hetken odoteltuamme alkoi portille kerääntymään alati kasvava jono jos jonkinlaista moottoripyörää, ja johon mekin aikamme odoteltuamme liityimme. Poliisi oli sulkenut koko tien Kuremaalta Jõgevan kylään joten koko maantie oli yksin tolkuttoman pitkän moottoripyöräparijonon käytössä, yritin välillä katsella peltoaukeilla ja avarilla paikoilla mutten onnistunut näkemään jonon kumpaakaan päätä. Ihmisiä oli katsomassa koko matkan laidalla satamäärin ja pyörille hurrattiin lähes omituisella innolla, myöhemin kuulemani mukaan moottoripyörä on Virossa harvinaisuus ja kaikki paikalle pääsevät haluavat nähdä paraatiajon joka vuosi. Tien pientareilla oli paljon lapsia ja vammaisia nuoria jotka pyytivät koko ajan antamaan pyörälle kierroksia ja ojentivat käsiään high fiveen, ja koska itse siinä vasemmassa jonossa ajelin ajattelin piristää joidenkin päivää ja aina sopivan tilaisuuden tullen kävin vaihtamassa läpsyt vauhdista tai muutaman kerran käänsin tuppea kytkin pohjassa. Ihmisten kasvoilta välittynyt vilpitön into oli toisaalta vähän outoa ja toisaalta hemmetin makeaa katseltavaa, aivan mahtava kokemus kaikkiaan! Olimme jossain jälkimmäisessa kolmanneksessa joten paikalle päästyämme alkoi koko Jõgevan keskuskatu sivuteineen olemaan aivan tukossa moottoripyöriä, ja omatkin kulkineemme jouduimme keskimmäsiten harmiksi jättämään jo kolmanteen peräkkäiseen viistoparkkiin muttemme nyt siinä hötäkässä muutakaan keksineet varsinkin kun ohjaajat ajattivat meidät siihen (jollain tavalla, koko kylälle saapuminen tapahtui jonkinlaisen organisoidun kaaoksen keskellä). "Festarialueen" läpi kierreltyämme päätimme istuskella läheisessä puistossa jonkin aikaa väijymässä kumman pyörää kuvataan enemmän, kaveri voitti kirkkaasti mm tankkiin käsin pinstraipattuine susineen muttei omanikaan aivan huomiotta jäänyt. Kaveri keräsi vielä enemmän huomiota, sillä virossa naismotoristi on todella harvinainen yhdistelmä. Paikallisten keskuudessa tuntui herättävän ehkä suurinta huomiota molempien pyörien ympäri pyörähtänyt ja nyt nollalla alkava matkamittarin lukema.

Treffeiltä lähdettyämme suhailimme lähialueen pikkuteitä ristiin rastiin, ei mitään hajua missä oltiin koska nautiskelin vain mahtavasta ilmasta ja treffin jätämästä tunteesta ja ajelin vaan kaverin perässä, iltapäivällä suuntasimme Tarton keskustaan syömään ja kävelemään, samaan aikaan näytti olleen menossa "Tartto puhkpillifestivaal" keskustorilla joten torvimusiikkia ja markkinahumua riitti joka suunnasta. Illemmalla ajelimme vielä pitkin kaupunkia mm katselemassa "slummeja" ja yleisesti alueita joihin perus paskamahaturisti ei viitsi vääntäytyä, Reissun päätteeksi kaupasta pari olusta, pyörät talliin yöksi ja partsille filosofioimaan aamukahteen. Mittarissa taisi olla tallin oven sulkeuduttua 728.

Päivä 3: Paluumatka ja haikeat fiilikset

Sunnuntaiaamu koitti aivan liian aikaisin ja oli aika alkaa suunnitella paluumatkaa. Kiitoksena majoittajalle jätin pöydälle viiskymppisen joka mielestäni on käypä korvaus kaikesta ylöspidosta mutta heille käsitykseni mukaan rahat parin viikon elämiseen, mielenkiinnolla odotan jälkikommentteja, sanoin kyllä kaverille että välittää kiitokset ja tarkoitukseni joka ei tod olut pröystäillä...
 Aikataulu oli löysä ja ainoa merkattu välietappi roadhouse-grillikiska 5km Paidesta kakkostien varrella jossain Mäo:n lähistöllä, jossa näin jotenkin oudon tutun näköisen vihreän triken. Sisälle pästyämme huomasin muutamalla kaverilla liivin josta selvisi miksi näky oli niin kovin tuttu: Salpa MC, Hollola. Muutama sananen vaihdettiin siinä ennen matkan jatkumista kakkostietä pohjoiseen, jolta käännyimme Kolu-Tammiku tielle katsomaan Tuhala Nõiakaev:oa, joka on ilmeisesti jonkin sortin lähdekaivo joka tulvii rajusti kahdesti vuodessa (pankaa youtubeen joko tuhala witche`s well tai tuo nõiakaev) mutta koska nyt ei ollut tulvimisen aika päätimme ettemme ala kävelemään täysissä ajoromppeissa 2,5km:ää metsäpolkua vaan jatkoimme matkaa koko reissun ainoan pääosin hiekkatien läpi ja sieltä (vissiin) 15-tien kautta Tallinna ringteelle ja nelostietä satamaan jossa vielä kauppastoppi erehdyttävästi cittaria muistuttavassa marketissa (ei ollut, mutta tuttuja merkkejä kuten Prisma putkahteli koko matkan siellä täällä muuallakin kuin Tallinnassa, josta sitten jo löytyykin Stockmannista Seppälään kaikki mahdollinen)

Löysäksi suunnitellusta aikataulusta jäi vielä melkein kaksi tuntia lorviaikaa terminaalin nurkalla kunnes oli aika jättää haikeat jäähyväiset (toivottavasti perjantaihin asti, pitäisi tulla vielä käymään meillä) ja siirtyä yksin laivaan. Bongasin saman triken laivalta purkuvuorosta noin minuutin ennen omaani ja pyysin josko voisin liimautua peesiin kaupungin läpi, sain vastaukseski "aha":n joka nähtävästi tarkoitti "etti itte reittis" koska en löytänyt seuruetta laivasta päästyäni, joten päädyin "hassle free" ratkaisuun ja käännyin lauttasaaren sillan kautta olariin ja siltä kehä ykköstä lopulta vanhalle lahdentielle. Tonni pyörähti mittariin osapuilleen tässä, vähän Mäntsälän eteläpuolella, jonka jälkeen päätin hypätä suunnitelmien vastaisesti moottoritielle päästäkseni vain pikaisesti kotiin. Vääksyssä vielä kerran bensaa ja pulkkilanharjulta viiden millin ötökkäkuorrutus visiiriin, kotona 22:30 ja mittarissa lukema 1125.

Hittolainen mikä reissu! Niin kliseiseltä kuin se kuullostaakin oli matka vähintään yhtä paljon henkinen kuin fyysinen, ja vaikka pääpaino ainakin aluksi olikin Jõgeva, jäi se lopulta mahtavasta kokemuksesta huolimatta aika statistin asemaan kun ajattelee koko matkaa. Kysy keneltä vain siellä, esim tallinnalaisilla ja lopulla maalla on hyvin vähän tekemistä keskenään

Plussat:

-Ikinä ennen ajanut mitään tuonnepäinkään yhdessä enkä useammassa päivässä
-Ikinä ennen ajanut metriäkään ulkomailla
-Uusia kokemuksia, paljon lämpimiä muistoja
-Uusi mahtava ystävä (netissä on juteltu varmaan vuosi muttei oltu ennen tavattu)

Miinukset:

-Juuri ennen matkaa vaihdettu nokkaketjunkiristin päätti hajota vain 500km:n jälkeen ja puolet matkasta jakopää piti hirveää rohinaa
-Joko jatkuvasta täryytyksestä tai jossain töysyssä takarenkaaseen osuttuaan takalokarin/kilpitelineen kannake murtui ja kilpi roikkuu
-(kumpaan vaan) pieni pala sydäntä jäi johonkin päin viroa, kotimatkan alkaessa alkoi jo silmäkulma kostua kun toisaalta ei millään olisi vielä lähtenyt, toisaalta ei jaksanut ajaa enää yhtään enempää kuin pakko ja kamala ikävä kotiin...

Sitten kuvia, ekalta päivältä ei juuri ole koska satoi koko ajan eikä ihan joka juttua viittinyt pysähtyä räpsimään myöhemminkään:


Sopivasti edellisiltana puunasin ja vahasin pyörän, meni vähän hukkaan kun puolet akasta päivästä tuli vettä kun aisaa...



Perjantaiaamuna kotipihasta lähdössä (kaveri toivoi pysyttelevänsä incoqnito)


Menomatkalla laivalla, mukana muitakin treffiläisiä







Majapaikan pihapiiriä, asuimme tuossa keltaisessa talossa.


Pyörät yöpuulla


Treffipaikan portilla odottelemassa paraatin alkua


Anarchy-äijällä pähee boksinkansi (en viittinyt mennä lähemmäs)


Ylhäältä mäeltä kartanon etupihalta


Kuva sen kertoo  ;D


Hyvin säilynyt äfkakkonen, näkemistäni (omani jälkeen  :D) parhaassa kunnossa


Porukka alkaa valmistautua paraatiin





Joissakin traikeissa kohtalaisen mielenkiintoisia ratkaisuja, takana liekkikuvioituna suomessa tietääkseni harvinaisempi Honda F6C Valkyrie& 1500cc bokserikutonen, nettimotossa on myynnissä useitakin näköjään mutta omiin silmiin ei ole osunut.


Monta, monta pyörää...


Taas trike, kuplan koneen rötpötyksestä ei erehdy  ;D


Pari jaavaa...


...keskimmäinen vesseli jäi tunnistamatta minulta.


Kolmepuokki Jawa ja Highway patrol Kawa  ;)



Perillä Jögevassa, porukkaa oli kun pipoa!


Kalustoa kaiken kokoista, luulin ensin Dax:iksi, mutta lähempi tarkastelu kertoi muuta (ei saa selvää tuosta kilvestä eikä muista enää...)




Itäkoneita(ko)


Jaavassa velorexin purkki, vimpan päälle molemmat


Hondan viissatanen Ceeäxä ja poikittainen veekakkonen.


Pari helkutin komeeta piiiiitkää traikkia...


...ja persuta vieläpä suomen kilvissä! (mitähän ton kuvan muokkauksessa on käyny...) Molempien perissä havaittavissa ainakin minusta muotoilua MX-5:stä, ja toisen käyntiäänikin muistutti erehdyttävästi Mazdaa...


Trucker-putket,mmmmmmm......


Jäipä tällekin parivaljakolle merkki antamatta




Pari harvinaisen maukasta Cebaria  ::)


Ainoa poliisin pysäytys sattui tuon veskin vieressä joten otinpa kuvan siitäkin


Noitakaivon lähistöltä, mitenniin eksyksissä, tätä risteystä ei vaan oo kartassa  ;D


tavallinen maalaisnäkymä (kuolaa...)




Kotimatkalla...


Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #778 : 05.08.2013, 18:09:03 »
Toi punanen suomikilpinen trike meni joko keskiviikkona tai torstaina manskulla kansallismuseon
kohalla ohi kun oltiin töissä siinä kohalla, eli oli ilmeisesti ajamassa satamaan sillo.
Paha vaan sanoa mille laivalle, kun siitä kohilta on vielä kortit auki päästä joka satamaan helposti

Hieno cepari muuten sulla!
« Viimeksi muokattu: 05.08.2013, 18:51:25 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #779 : 05.08.2013, 19:59:55 »
Hienoja kuvia, ja pitääpä tuosta omastakin f2sesta sitte kuva laittaa muiden cebareitten jatkoksi  :)


 

Autodiagnoosi  Carcom Oy