Samppasport  Futurez

VRCF:n prätkä-topic

  • 1365 Vastauksia
  • 335858 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #855 : 22.01.2014, 06:10:18 »
Tarvii katella ja ihmetellä, tulee aika hurjia siirtymiä päivän aikana jos kulkineina on '02 triumph daytona ja '08 jammu R1, kumpikaan nyt ei suoranaisesti täytä matkapyörän määritelmää. 512 tällä hetkellä eniten mitä olen yhdessä päivässä ajanut ja se oli cbr:llä viime kesänä. Mutta kiitokset näistä, tietää jo jotain! Kerran olen bussireissulla käynyt nordkappissa mutta siitä on sen verran kauan ettei tunneli ollut vielä ainakaan auki eli <-'99, ei muista tarkkaan...

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #856 : 22.01.2014, 22:42:28 »
Jotain tällästä tarkotitte?

http://goo.gl/maps/F2u18

Jos nyt aattelis vaik viiden päivän reissua se tekis ~615km/ päivä, ehtis tehdä muutakin kun laskea keskiviivoja.

E: hauska kun melkeen mihin tahansa kohtaan tonne vuonoihin nakkaa street view:n näkyy kuvassa tunnelinsuu, paljon niitä sielä oikeen on?!

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #857 : 23.01.2014, 01:04:08 »
Roi - Oulu väli ehottomasti Roi - Ranua - Pudis - Oulu kautta.
Melkolailla sama matka ku Kemin kautta, mutta taas mp:lle mukavampaa (=mutkasempaa) tietä.

Ei niitä tunneleita kovin montaa tuolla välillä ole... Sulla on kai sattunu vaan sopivat kohdat aina katellessa :D
« Viimeksi muokattu: 23.01.2014, 01:06:03 kirjoittanut macro »

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #858 : 23.01.2014, 09:09:16 »
Roi - Oulu väli ehottomasti Roi - Ranua - Pudis - Oulu kautta.
Melkolailla sama matka ku Kemin kautta, mutta taas mp:lle mukavampaa (=mutkasempaa) tietä.

Ei niitä tunneleita kovin montaa tuolla välillä ole... Sulla on kai sattunu vaan sopivat kohdat aina katellessa :D

Toinen vaihtoehto menee muistaakseni Rovaniemeltä itäpuolen tielle (Tervolaa kohti) ja sieltä jotain pienempiä teitä Simoon tai Yli-Iihin. En ihan tarkkaan muista. Tuota reittiä suosittelevat .org:ssa, mutta isä ajoi sen viime kesänä (ensin autolla pohjoseen ja sitten pyörällä etelään) eikä pitänyt kummoisena. Tie ei ollut kovin hyvässä kunnossa, eikä se mainittavaksi asti ollut mutkainenkaan. Pudasjärven kautta on jonku verran kivempi ajella kuin nelostietä, muttei sekään mikään elämyspätkä oo ja porot muistaa kattella huolella.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #859 : 23.01.2014, 16:06:13 »
Pudasjärven kautta on jonku verran kivempi ajella kuin nelostietä, muttei sekään mikään elämyspätkä oo ja porot muistaa kattella huolella.
Ei joo mikään sikamutkanen ole. Mutta kun autoilin tuossa muutama viikko sitten Roi:ssa mutkan, kun kelkan hain, niin erittäin tylsä väli tuo on Kemin kautta ajella. Tietysti jos nuuskamuikkunen on, ni Haaparannalla on kohtuumatka poiketa multakaupassa, ja sen vuoksi kannattaa Kemistä ajaa.

Kilometreistä en osaa sanoa, mutta inttiaikana linja-autot lähti yhtäaikaa Roi:sta, toinen toista reittiä. Noin 5...10 min sisällä toisistaan olivat yleensä Oulussa, eli ei merkittävää eroa.

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #860 : 23.01.2014, 16:36:34 »
Kilometreistä en osaa sanoa, mutta inttiaikana linja-autot lähti yhtäaikaa Roi:sta, toinen toista reittiä. Noin 5...10 min sisällä toisistaan olivat yleensä Oulussa, eli ei merkittävää eroa.

Matka ja aika on tosiaan käytännössä samat. Pudasjärven kautta voi vähän voittaa aikaa ku on vähempi liikennettä ja valvontaa.. Haaparantaan jos haluaa, niin Roi-Tervola väli itäpuolentietä ja Arpelan kautta Tornioon. Taas vähempi liikennettä ja voittaa nelostien.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Ville500

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #861 : 26.01.2014, 10:47:06 »
Jos joku innostuu, niin mulla olis ajanpuutteen takia honda tarpeettomana.



Ei oo vielä missään myynnissä, mut lähempää kevättä laitan nettimotoon  :)

Poissa juuzå

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #862 : 26.01.2014, 23:22:25 »
Pari kuvaa ekasta mopoprojektista, kilvet lähti kun ostaessa oli motonetin pörinä pönttöä ynm. sitten tuli tehtyä tuommonen katulaillinen "stunt"pyörä.





Seuraavasta projektista en kuvia koneelta löytänytkään. Pitää tänne laittaa kun saan kaivettua. Samalla idealla rakennettuna, tosin mattamustaa käytetty hieman enemmän ja muutenkin karumpi pyörä oli. Ja tuli sekin myytyä että saisi volvo projektiin hieman lisää paalua  ;D
X-740
X-960
Ikuisuusprojekti 242
760

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #863 : 03.02.2014, 19:44:33 »

Poissa Eempex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #864 : 03.02.2014, 20:03:58 »
Kaveri ajaa 600 kuutioisten sarjaa ens kaudella, tavoitteena b luokan mestaruus ja sitä kautta nousu isojen poikien sarjaan. Ajanu vuoden, mutta vauhti näyttää lupaavalta. Käykää tykkkäämässä Facebookissa;)
Jeep Grand Cherokee WK2

Poissa Tomppade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #865 : 05.02.2014, 15:11:32 »
Todettiin tossa naikkosen kanssa että meijän ajomäärillä ei taida enään kannattaa 2 pyörää pitää. Minulle tuli se ehkä 500km viimekesältä, muijalle alta paritonnia. Niin meinattiin josko hävitettäisiin molemmat pyörät veks ja ostettaisiin yks yhteinen (niijoo, nykyiset on molemmat mun :D).

Onkos kellään kokemuksia täällä suizan sv650s:sta, todenäköisesti vanhemmasta mallista. Itseä himottaisi tonninen versio mutta pienehkö naisihminen toisena ajajana, korkeammat vakuutusmaksut sekä korkeampi hankintahinta koittaa kääntää kelkkaa pienempään versioon.

Tällähetkellä tallissa on vuoden 2001 suizan gs500e, jolla nainen on nyt ajellut, ja itselläni on 1992 vuoden cbr600f2, eli se perinteinen pc25. Tuntuukohan sv tuhnulta hondan jälkeen, ja toisiko se toisaalta kaivattua pientä sporttisuutta mitä nainen kaipaa, gs on kuulemma liian pappamopo :D

ps. jos jotakuta jompikumpi mopo kiinnostaa niin laittaa privaa, molemmat lähtee keväällä kuitenkin.

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #866 : 05.02.2014, 17:15:16 »
Niin meinattiin josko hävitettäisiin molemmat pyörät veks ja ostettaisiin yks yhteinen (niijoo, nykyiset on molemmat mun :D).
Jotenkin tutun kuuloinen ilmiö  ;D
Onkos kellään kokemuksia täällä suizan sv650s:sta, todenäköisesti vanhemmasta mallista. Itseä himottaisi tonninen versio mutta pienehkö naisihminen toisena ajajana, korkeammat vakuutusmaksut sekä korkeampi hankintahinta koittaa kääntää kelkkaa pienempään versioon.

Intin autokoulun opettajalla oli tuommonen ollut (facelift) ja kehui ihan kivaksi ja kelpo pyöräksi. V2 vääntää mukavasti, vaikka on "pieni" ja on helppo ajella. Tuon kokoinen pyörä on tietysti yleisestikin ihan näppärä, jos vaan ajoasento miellyttää.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #867 : 06.02.2014, 13:05:05 »
Todettiin tossa naikkosen kanssa että meijän ajomäärillä ei taida enään kannattaa 2 pyörää pitää. Minulle tuli se ehkä 500km viimekesältä, muijalle alta paritonnia. Niin meinattiin josko hävitettäisiin molemmat pyörät veks ja ostettaisiin yks yhteinen (niijoo, nykyiset on molemmat mun :D).

Onkos kellään kokemuksia täällä suizan sv650s:sta, todenäköisesti vanhemmasta mallista. Itseä himottaisi tonninen versio mutta pienehkö naisihminen toisena ajajana, korkeammat vakuutusmaksut sekä korkeampi hankintahinta koittaa kääntää kelkkaa pienempään versioon.

Tällähetkellä tallissa on vuoden 2001 suizan gs500e, jolla nainen on nyt ajellut, ja itselläni on 1992 vuoden cbr600f2, eli se perinteinen pc25. Tuntuukohan sv tuhnulta hondan jälkeen, ja toisiko se toisaalta kaivattua pientä sporttisuutta mitä nainen kaipaa, gs on kuulemma liian pappamopo :D

ps. jos jotakuta jompikumpi mopo kiinnostaa niin laittaa privaa, molemmat lähtee keväällä kuitenkin.
http://www.nettimoto.com/moottoripyora/myydaan?page=1&sortCol=price&ord=ASC&id_sub_type=48

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #868 : 01.03.2014, 08:03:55 »

Tuollainen Tohtori Suiza tuli eilen lunastettua itselle.
1992 74tkm. ja hinta edullinen  :D
Hirviästi sormet rupesi syyhyämään kun kirjoitti Googlen kuvahakuun DR 650 street tracker.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #869 : 01.03.2014, 19:14:21 »
Kausi avattu, onhan jo maaliskuu. Enkä ollut edes ainut, joku Ninja tuli vastaan :D
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron