Futurez  Kulkukoira

VRCF:n prätkä-topic

  • 1365 Vastauksia
  • 335860 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #945 : 06.04.2014, 23:17:53 »
Mä en ole koskaan oikeen ymmärtänyt noita vaihdenäyttöjä, mitä väliä sillä on mikä vaihde on sisässä jos kierrokset natsaa k.o. hetkeen. Sitäpaitti, saa aski toimia kun veittiläinen kello että toi näyttää edes oikein, ainakin ne systemit mitä ite olen nähnyt toimii ihan ylös-alas napeilla vaihdekiksistä eikä suinkaan saa tietoa laatikosta, yli 100 000 ajettu F2 CBR ei ainakaan vaihda suinkaan aina, varsinkaan alaspäin rullatessa. Mut kukin tyylillään, sama se mulle on jos jollakulla on, näkee tarpeelliseski ja vielä toimii, ite ainakin yleensä tiedän ihan ilman näyttöjäkin vauhti/rpm yhdistelmästä mikä pykälä on sisässä.

Keräilin ajokamat soffalle valmiiks, päätin että ajokausi alkaa huomenna, ulkolämpö ATM +3, pari miinusta ei 20km matkalla haittaa kun ei olis liukasta... Vois vielä hinkkaa visiirin tuosa olusen kera ennen sänkyyn siirtymistä.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #946 : 07.04.2014, 09:31:34 »
Nopeimmat on ehtiny jo "pannuttaa" ennenku toisilla alkaa ajokausi  :buck2:  ;D
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #947 : 07.04.2014, 22:24:27 »
 :D  :D

Ja muuten eikös noi vaihdenäytöt kytketä ihan pyörän johtosarjaan ??
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #948 : 07.04.2014, 22:52:43 »
Voi olla että uudemmissa ehkä mutta noissa vähänkään vanhemmissa vehkeissä ei ole kuin vapaan ilmaisin.

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #949 : 07.04.2014, 23:31:28 »
Jep eculta tulee vaihde tieto näytölle. Kun ajaa kentällä nopeuksia niin vaihdenäyttö puollustaa paikkaansa. Kun mailille nopeutta ajaa niin on lähes välttämätön varuste, sillä seiskan hakeminen pilaa koko suorituksen. Myös normi ajossa kierrosluku mittarista ei  pysty päättelemään onko vaihde vitosella vai kutosella, jää turhat varmistelu vaihdot pois.

Ja noi vanhempien pyörien vaihenäytöt toimii nopeuden/kierrosluvun mukaan, mitään antureita ei kiksiin tule.
 

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #950 : 08.04.2014, 06:27:51 »
 ??? Millä nopeustieto saadaan? Jollain fillarityyppisellä magneetilla puolassa/pinnassa? Ainakin tossa cebarissa on mekaaninen mittari. Ja olen joskus hypistellyt sellaista sarjaa jossa juurikin oli nappulat kiksiin. Ei oikein vakuuttanut se. Ja tietty kisalaitteet erikseen.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2014, 08:00:39 kirjoittanut Mattson »

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #951 : 08.04.2014, 09:29:06 »
??? Millä nopeustieto saadaan? Jollain fillarityyppisellä magneetilla puolassa/pinnassa? Ainakin tossa cebarissa on mekaaninen mittari. Ja olen joskus hypistellyt sellaista sarjaa jossa juurikin oli nappulat kiksiin. Ei oikein vakuuttanut se. Ja tietty kisalaitteet erikseen.

Mekaaninen mittari muuttaa tilanteen, hyvin toimivat rakaisut on hukassa

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4400
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #952 : 08.04.2014, 21:07:07 »
Vajaa 40km lenkki heitetty. Loppumatka alkoi olemaan vähän viileä kun aurinko häipyi ja mittari näytti 1-2 astetta.

Poissa Jarru

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • Bang your head
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #953 : 17.04.2014, 09:29:08 »
Ekaa kertaa tänä kautena töihin kakspyöräsellä. Huippua! Nam! Näpit vaan jäätyi. Osaako joku suositella edullisia lämpöisiä hanskoja?
V70 mkII D5 -05, V70 mkI  2.4T R-look -00, Bandit 1200 -06

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #954 : 17.04.2014, 10:12:03 »
Stormilla ja Motonetissä on ihan hyviä, viis kuus kymppiä niistä kyllä joudut maksamaan... mulla on RPM:n hanskat, eli Stormilta, oisko kuutisen kymppiä maksanu joku kolme neljä vuotta sitten, hemmetin hyvin kestäneet mutta oon ite pilannu lämpövuoret ajamalla niillä koko kesän ja hikoillu ne lyttyyn.

Outoa minusta että keskihintaiset hanskat ja halvahko takki maksaa saman verran!

Poissa Jarru

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • Bang your head
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #955 : 17.04.2014, 11:11:23 »
Kiitti vinkistä. Hain tässä just sitä, että pitääkö panostaa Rukan 150€ hanskoihin, ennenkuin tarkenee vai saako edullisemmin jo pätevät. Joo, mulla on vielä lisänä huono ääreisverenkierto, eli näpit lähes aina jäässä. Nyt on Hanxin halvat nahkahanskat kylmän kelin käsineinä ja ne ei ajoviimaa pidä. Kesähanskat onkin sitten kalliimmat, nyt en merkkiä muista. Kahvanlämppäreitä en viittis alkaa säätämään.
V70 mkII D5 -05, V70 mkI  2.4T R-look -00, Bandit 1200 -06

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #956 : 17.04.2014, 12:27:56 »
Ite ajellu hyvällä menestyksellä kelkkahanskoilla.
On yleensä kämmenestä ohuita, toiselta puolen enempi topattuja.
Suunniteltu kylmille keleille, ja hintaluokaltaan monesti edullisempia ku mp-rukkaset.
Ei mitään safarirukkasia, mutta tuommoset esim. kelkkakrossiin/sprinttiin suunnitellut. Löytyy tähän aikaan vuodesta ale-laarista.

Poissa Jarru

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • Bang your head
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #957 : 17.04.2014, 13:35:41 »
Ite ajellu hyvällä menestyksellä kelkkahanskoilla.
On yleensä kämmenestä ohuita, toiselta puolen enempi topattuja.
Suunniteltu kylmille keleille, ja hintaluokaltaan monesti edullisempia ku mp-rukkaset.
Ei mitään safarirukkasia, mutta tuommoset esim. kelkkakrossiin/sprinttiin suunnitellut. Löytyy tähän aikaan vuodesta ale-laarista.

Kiitti vinkistä! Näytti verkossa olevan monessa paikkaa alessa ko. hanskat. Täytyypä mennä kivijalkamyymälöihin sovittamaan.
V70 mkII D5 -05, V70 mkI  2.4T R-look -00, Bandit 1200 -06

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #958 : 17.04.2014, 16:45:50 »
Kiitti vinkistä. Hain tässä just sitä, että pitääkö panostaa Rukan 150€ hanskoihin, ennenkuin tarkenee vai saako edullisemmin jo pätevät. Joo, mulla on vielä lisänä huono ääreisverenkierto, eli näpit lähes aina jäässä. Nyt on Hanxin halvat nahkahanskat kylmän kelin käsineinä ja ne ei ajoviimaa pidä. Kesähanskat onkin sitten kalliimmat, nyt en merkkiä muista. Kahvanlämppäreitä en viittis alkaa säätämään.

Isä osti toissa syksynä jotku Rukat, luokkaa tuo 150e goretexit ja kunnon vuorilla, ja kyllä vaan on hyvät. Onhan ne hintavat, mutta kestää varmaan useamman kauden alun/lopun. Hyvä tuntuma niin paksuiksi (lämpimällä itellä on Dainesen "rata"nahkahanskat) ja pitää tuulen ja veden ulkopuolella. Isällä kun on paksummat nakit, niin valitteli että hikisten sormien mukana tahtoo vuori kääntyä mukaan. Itsellä ei ko ongelmaa ollut, mutta sais ehkä ollakin puoli kokoa pienemmät, että ois mulle just passelit.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #959 : 18.04.2014, 21:25:25 »


Tuommoset Sinisalon Lobster hanskat itellä kylmiin keleihin eikä ollu kalliit , toki olivat jossain alennuksessa kun hommasin ne

Esim Prisma

http://prisma.s-verkkokauppa.fi/fi/prisma/sinisalo-lobster-kasineet-3-sorminen

Nuo pitää tuulen hyvin jahka asettaa takinhihansuun kanssa hyvin kun tuo resori ei tietenkään tuulta pidä
« Viimeksi muokattu: 18.04.2014, 21:28:58 kirjoittanut Japoff »
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

 

Samppasport  Futurez