Autoracing  KL-varaosat

VRCF:n prätkä-topic

  • 1365 Vastauksia
  • 335856 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #1050 : 16.07.2014, 21:56:13 »
Jukoliste että on Vmaxi hioutunut hyvännäköiseksi  -H-

Aika ajoin tulee muisteltua omaa vmaxia kaiholla, mietittyä että oliko se järkevä myydä?  :-\ Hayabusan myin viime kesänä pois, kun loppui into kokonaan. Ehkä vielä jossain vaiheessa tulee laitettua joku voimacustom...  yhtäkään muoviin käärittyä ei enää tule  ;)
Kiitoksia!  -H-

Eikä se pahalta näyttänyt tuo sinunkaan pyöräsi.

On sitä omastakin ajoporukasta moni myynyt viime vuosina pyörän jo pois ja osa miettinyt jo taas uudelleen ostoakin...
Ja on se itselläkin joskus sateisena kesänä ollut mielessä, että myisi pois, on se into laantunut alkuajoista, mutta kyllä sillä sitten taas toisaalta mukava on lähteä tien päälle, kun ehtii.
Ja sen verran tuota tullut jo rakenneltua, ettei siitä omiaan saa pois ja jos ostaa vähän uudemman vastaavan, niin ei se juuri muuksi muutu ja taas kauhea rakentelukierre edessä, että saa mieleisensä.
Tuo alkaa olla jo aika lähellä omaa tavoitetta, enää usd-keula puuttuu, niin enpä taida myydä. Seisköön pihalla, jos ei ole kelejä, tai intoa ajaa. Ajaa sitten, kun taas on...



Tämä maxi on kyllä ihan silkkaa pyörä pornoa!  S*
Kiitoksia, ehdit jo toisaallakin kehumaan.  ;) -H-

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #1051 : 18.07.2014, 02:02:56 »

Poissa Miguelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #1052 : 18.07.2014, 08:58:25 »
6.8. Olisi tosiaan tarkoitus lähteä Hondalla ensimmäistä kertaa radalle, paikkana jo mainittu Ahvenisto. Sielä olis silloin vapaa harjoittelupäivä. Osaakos kukaan kertoa kun ei edes radan omilla sivuilla lue mitään aiheesta että onko esim. ajovarusteille, pyörälle yms mitään erityisvaatimuksia muuta kuin 110db meluraja, esim etulampun umpeen teippausta, nahkapukua, tupla-D kiristeistä kypärää yms? Vissiin ei jos ei kilpaa ajeta?

Moro. Löytyykö sulta aikasempaa ratakokemusta? Jos ei ole ja jos kierrosajat ei ole ns. keski/nopeanryhmän tasoa niin noi vapaaharjoituspäivät ei ehkä oo oikea paikka, sieltä löytyy kuulemma melko pro-porukkaa pääasiassa kilvettömillä pyörillä. Mutta varauskalenterin "vapaa" ajoilla on hyvä käydä, sillon tosin on monesti autot ja pyörät sekasin radalla mutta mitä ite oon siellä käyny niin ihan fiksuja autokuskeja on sattunut paikalle eikä mitään tilanteita ole ollut. Niin ja silloin db-raja on 95 eli jos vakioslipari on ni pitäis mennä heittämällä läpi.
Nahkapuku on tietenkin erittäin suositeltava mut kyllä laskevat radalle muissakin mp-käyttöön tarkoitetuissa varusteissa eli tixtexeissäkin pääsee.
Järjestetyillä ratapäivillä on tapana teipata/irrottaa peilit ja teipata etuvalo jos on lasia mutta noilla vapaa-ajoilla en ainakaan ite oo peilejäkään irrottanu.
V70 -04
Z 750 -06

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #1053 : 19.07.2014, 23:50:36 »
Eilisen ja tämän päivän aikana heitin pienen reissun savon suunnalla, 860 km tuli mittariin. Persusta kovilla magnan lestalla mutta onhan se mukavaa touhua...  :)
940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #1054 : 20.07.2014, 00:13:49 »
Miguelo sorry unohtui vastata

Ei ole aikaisempaa ratakokemusta, tietenkään en tule pärjäämään radan tunteville kisahirmuille se on selvää, mutten usko ihan toivottomasti jalkoihinkaan jääväni. Kunhan saan pari kierrosta alle ja opin vähän rataa uskoisin ajokokemukseni perusteella pystyväni pitämään jonkinlaisen vauhdin, pääasiassa tulee mutkateitä kanttailtua ja wanha äfkakkonen cebari on kyllä oikeissa käsissä (en sano että ne ovet omani) yllättävänkin ripeä laite.

Poissa rade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #1055 : 22.07.2014, 00:18:53 »
Tallin siivouksen ja snadin remontin takia otin tässä yksi päivä koko kaluston ulos muidenkin ihmeteltäväksi.Joku varmaan tunnistaa muutaman klassikon! (Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Muka Honda mies   :) :) :)

Aika vähän näyttää muilla olevan useampia pyöriä.Nimimerkillä Lerputin on juuri semmoinen (minulla sininen) pyörä josta kaikki alkoi . . . .
Ex V 70 TDI  ja v50 D5
V60 D4 Ocean Race -15

Poissa Miguelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #1056 : 28.07.2014, 09:55:37 »
Miguelo sorry unohtui vastata

Ei ole aikaisempaa ratakokemusta, tietenkään en tule pärjäämään radan tunteville kisahirmuille se on selvää, mutten usko ihan toivottomasti jalkoihinkaan jääväni. Kunhan saan pari kierrosta alle ja opin vähän rataa uskoisin ajokokemukseni perusteella pystyväni pitämään jonkinlaisen vauhdin, pääasiassa tulee mutkateitä kanttailtua ja wanha äfkakkonen cebari on kyllä oikeissa käsissä (en sano että ne ovet omani) yllättävänkin ripeä laite.

Mutkatie ja rata-ajo on kuitenkin melkeen yhtä kaukana toisistaan ku pingis ja tennis niin henk.koht. ainakin suosittelen menemään vaikka MotOrg: n ratapäiville ja sieltä ajotaito 2 kurssi ennen kun menet ainakaan tonne vapaaharjoituksiin. Tulee apexit, katseen käyttö yms tutuksi. Nimittäin jos ajolinjat ja muu käyttäytyminen eroaa muista radalla olijoista hyvinkin paljon ni homma on vaarallista kaikille paikallaolijoille. Koska jos joku ajaa vaikka 1.50 kierroksia ja muut 1.30 ni vauhtierot on auttamatta liian suuria.
V70 -04
Z 750 -06

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #1057 : 28.07.2014, 21:15:07 »
Pyörä näyttää nykyään tältä. Erääseen alan julkaisuun tulossa juttuakin, mutta siitä enemmän myöhemmin.


Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #1058 : 06.08.2014, 18:04:07 »
Mutkatie ja rata-ajo on kuitenkin melkeen yhtä kaukana toisistaan ku pingis ja tennis niin henk.koht. ainakin suosittelen menemään vaikka MotOrg: n ratapäiville ja sieltä ajotaito 2 kurssi ennen kun menet ainakaan tonne vapaaharjoituksiin. Tulee apexit, katseen käyttö yms tutuksi. Nimittäin jos ajolinjat ja muu käyttäytyminen eroaa muista radalla olijoista hyvinkin paljon ni homma on vaarallista kaikille paikallaolijoille. Koska jos joku ajaa vaikka 1.50 kierroksia ja muut 1.30 ni vauhtierot on auttamatta liian suuria.

Uskotaan kun sanotaan, tai siis kun itse kokeillaan  :D Ratapäiviltä siis kotiuduttu ja jaloissahan sielä oli eikä pelkästeen ajotaitojen takia kun tuli jo pyöränkin rajat vastaan :D Olo oli toisinaan kuin minillä moottoritiellä. Olin ekalla "hiitillä" niin hidas kun en tuntenu rataa että päästin muita ohi, tuli yks jamppa sanomaan sen jälkeen ihan ystävälliseen sävyyn että mielummin ei niin on helpompi ohittaa, teipattiin sitten peilit ettei murehdi taaksepäin ja latasin vaan niin paljon menemään kun cebarista (ja itestä) irtoaa. toisella kierroksella jo kovempaa, tunsin jo kuinka renkaat alkaa sulaa alle (alkoi sortaa parissa mutkassa) niin oli pakko tulla varikolle. "kanafileet" siinä 12mm luokkaa että aika kantillaan on käyny :D Hyvin meni siihen asti kunnes meidän seurueesta kolmannella hiitillä yks veti rönät ja päädyttiin ratkaisuun yhdessä radalle yhdessä kotiin ja lähettiin pois isojen poikien jaloista. Kaveri sai jonkin verran damagea, nilkka ruhjeilla, lantiossa asfaltti-ihottumaa (edelleen ehjän nahkapuvun läpi  ??? ) toinen ranne turvoksissa ja toinen käsi kantositeessä, epäillään solisluun murtumaa. Onneks yks jampoista oli auto+kärry periaatteella matkassa joten saatiin kaks pyörää kärrylle ja loukkaantunut parivaljakko kotiinsa ja siitä sairaalaan kuvattavaksi.

Loppuilta keskitytään sitten nesteytykseen, piti vilimi tehdä mutta kameraan iskeny joku bugi ja narulle tallentunut ainoastaan eka superhidas rundi, toisen varikkosuora ja taaksepäin kuvattu kesken jäänyt kolmas että ei niistä paljoa leffaa saa...

Hitain pyörä radalla vaikka laskin jo kolmannella kerralla merkittävästi kovempaa, luulin sentäs osaavani ajaa kovaa mutta tuli palautus maanpinnalle :D Muut oli kyllä huomattavasti ystävällisempiä kuin ajattelin, jos ei tänä kesänä niin seuraavana tarvinnee päästä tonne ajotaito2 kurssille, silloin alla toivottavasti jo Daytona!

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #1059 : 06.08.2014, 18:29:45 »
Piti omaa vähän puunata, että kehtaa ajella. Sissyn muokkaus kesken ja apehangeria ja solo-satulaa kaipailee. Taidan noi isommat modit jättää talvelle, ettei jää yhtään ajopäivää väliin.


Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #1060 : 14.08.2014, 13:57:35 »
Brittikuumeeseen haettu helpotusta, eilisiltana talliin pukattiin BSA A65T, öljyrunkoversio vuosikertaa 1971. Lupaavasti alkaa, nyt jo kaasuvaijeri tahmoo, ei jaksa luistin jousi omineen palauttaa. Mutta komia mökä siitä irtoo, ei ne kuulosta Hardly-Ablesonit juur miltään kunnon Brittitwinin rinnalla. 8)
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #1061 : 14.08.2014, 14:06:25 »
^ niin siis Thunderbolt? Täyty oikeen googlata, kaksmukinen pkuuspuokki yhdellä kaasarilla eli kaiketi tammakone? Kyllähän semmonen jytkää... eikä se oo ritti jos ei se vähän vikuroi...

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #1062 : 14.08.2014, 14:35:04 »
Thunderboltti joo, eli A65:n perusmalli. Vähän tuumaillu, jos siitä vaikka talven aikana jalostuis "Lightningbolt Clubman", siis cafe racer tyyliä; ace bar, sinkkusatula, rearsetit, megafonit yms. ja konetta lähemmäs Lightningin lyöntiä; kantta, nokkaa, tupla-amalit jne. Tai sitten vaihtoehtosesti pidän tuollaisenaan ja ajelen, ei nimittäin ole erityisen ruma pyörä nykyasussaankaan ja kyllähän tuo ihan ripeästi liikkuu vakiopannullakin.

Eiköhän nää vanhat sumuisten saarten laitteet kaikki ole tammoja. Arvaamattomia, ikinä ei tiedä mitä ne keksii.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #1063 : 26.08.2014, 14:06:08 »
Onkos kukaan hajulla peilejä koskevista säädöksistä? Olen päässyt siihen käsitykseen, että vasemmalle vaadittaisiin peili vuodesta -57 eteenpäin, mutta jostain olin lukevinani, että tämä ei olisi ollut voimassa välillä -67-83. Pitäneeköhän paikkansa? Finlexin kanssa en taaskaan päässyt puusta pitkään.

Tangonpääpeili on kyllä tilauksessa, mutta eipä siitäkään paljon muuta pysty, kun valoista päättelemään onko siellä takana ehkä jossain joku, muutenkin maantienopeuksissa näkee kaiken vähintään kahtena ja siihen kun vielä lisää peilin tärinän. Ihana vibraatto. S*
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: VRCF:n prätkä-topic
« Vastaus #1064 : 26.08.2014, 14:11:23 »
Onkos kukaan hajulla peilejä koskevista säädöksistä? Olen päässyt siihen käsitykseen, että vasemmalle vaadittaisiin peili vuodesta -57 eteenpäin, mutta jostain olin lukevinani, että tämä ei olisi ollut voimassa välillä -67-83. Pitäneeköhän paikkansa? Finlexin kanssa en taaskaan päässyt puusta pitkään.

Tangonpääpeili on kyllä tilauksessa, mutta eipä siitäkään paljon muuta pysty, kun valoista päättelemään onko siellä takana ehkä jossain joku, muutenkin maantienopeuksissa näkee kaiken vähintään kahtena ja siihen kun vielä lisää peilin tärinän. Ihana vibraatto. S*
Sivu 162 http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/5b3f290101b3430d21e273b03487d636/4733-KatsastajankasikirjaVersio20.pdf

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron