Ateho  Elekma

Team Recycle Racing Finland - Volvo 244 Turbo

  • 582 Vastauksia
  • 264031 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo Keula rutussa
« Vastaus #510 : 21.10.2015, 06:31:48 »
Vie säilöön vaan ja anna vitutuksen laantua. Ne muut projut auttaa siinä. Mietit sitä sitten kun moppe on valmis.
Mutta, älä vaan laita sitä kuvaa siitä tapahtumapaikalta. Joku pian laskee housuunsa.  ;)

Kaikille sattuu ja tapahtuu erilaisia vahinkoja. Siel on Huhkolassa Siwan vieressä toinen Volvo parkissa.

Ei voi viedä säilöön nyt, kun purin jo hantin ripustukset pois ja kuskin puoleltakin puran ainakin levyn ja navan katsoakseni ovatko ne kierot vai menikö itse olka-akseli kieroon. Hantin puolella ei meinannu rengas pyöriä ollenkaan, kun oli kumi kiinni coiloverin säätölautasissa. Kuskin puolella on sivuttaisheittoa jossain muutamia millejä, kun välillä on renkaan ja coiloverin välillä hyvä muutaman millin rako ja välillä taas meinaa ottaa kumiin kiinni. Veikkaan levyn ja/tai navan keskiöiden antaneen periksi, koska vanteet käytin Vianorilla ja olivat suorat. Levya ja napaa kun on ohennettu juurikin Juventuksien sovitusta varten 2,5mm per osa.

Ei saakeli. Tämän takia ne isot pojat vissiin puhelee että tehokkailla vehkeillä ei voi ajaa kuin kuivalla hellekelillä. Puolitutulla oli joskus ihan kesäkelissä "hauskaa" keskustassa kun oli maija viereisellä kaistalla ja tämän jenkillä sellaiset menohalut että kun ajatteli kaasupoljinta liikennevaloissa niin 255 leveet takaset sutas jo tyhjää.

Se on 40 km/h yllättävän paljon vauhtia kun menee johonkin kovaan pahki.  :buck2:

Nooh, peltiä on sentään helpompi oikoa kuin ihmisiä.

Joo kuivalla olisi voinut päästä ihan säilytyspaikkaan asti. On se 40km/h sen verran kova vauhti, että yksikin tolppa tekee jo pahaa jälkeä. Ja sen verran kova, että kun yllättäen lähtee alta niin ei riittäneet kabiinissa kädet kun rattia koitti vääntää.

Peltiä on helppo oikoa, mutta itsetunto koki melkoisen kolauksen, koska vaikka vain peltiä taipui niin on tämä niin paljon enemmän kuin peltiä itselle. Tulipahan sekin koettua.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8918
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo Keula rutussa
« Vastaus #511 : 21.10.2015, 10:56:31 »
Vetisessä pienessä kaarteessa vaihteen vaihdosta pienellä välikääsulla polkaisin sintterikytkimen säestämänä vaihteen silmään ja perä sutas tyhjää..

Kuivalla asvaltilla meinas käydä itselle samalla tapaa aikoinaan. Liian hätänen kaasujalka ja vaihteen vaihdon jälkeen sintterikytkin nopeasti ylös. Tie kaartui kevyesti oikealle. Pysyi onneksi nokka menosuuntaan.

Ei saakeli. Tämän takia ne isot pojat vissiin puhelee että tehokkailla vehkeillä ei voi ajaa kuin kuivalla hellekelillä.

Se on 40 km/h yllättävän paljon vauhtia kun menee johonkin kovaan pahki.  :buck2:

Tämänkö takia mun Volvo ei liiku kuin kuivalla kesäkelillä.  :o Ai niin, mutta eihän siellä ole edes woimaa.  :-[

Sitä ei uskokkaan, mitä on kaupunkinopeudessa ajaa kolari. Viidenkympin vauhdista Transitin kylkeen ei ollut mikään kevyt kokemus.  :o Onneksi oli turvavyöt kiinni.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo Keula rutussa
« Vastaus #512 : 21.10.2015, 11:00:32 »
Onneksi kuitenkin noin "pienillä" vaurioilla selvis. Samoista vauhdeista kun niittaa 760 Volleron henkilöauton kautta tolppaan, niin tuloksena koko keula 10cm sivussa ja molemmat runkoaisat revenneet. Tässä sinun omassa on kuitenkin varmasti aika saatanasti työtunteja, rahaa ja erityisesti tunnearvoa kiinni.

Tuleeko pelkkä ehjäys vai muutoksia samalla?  :)

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo Keula rutussa
« Vastaus #513 : 23.10.2015, 07:55:41 »
Onneksi kuitenkin noin "pienillä" vaurioilla selvis. Samoista vauhdeista kun niittaa 760 Volleron henkilöauton kautta tolppaan, niin tuloksena koko keula 10cm sivussa ja molemmat runkoaisat revenneet. Tässä sinun omassa on kuitenkin varmasti aika saatanasti työtunteja, rahaa ja erityisesti tunnearvoa kiinni.

Tuleeko pelkkä ehjäys vai muutoksia samalla?  :)

Joo suht pienellä, mutta on siinä siltikin työtä. Työtä, jota en ollut suunnitellut tälle talvelle, kun muut projektit odottaa. Tekisi mieli vaihtaa lyhyemmät etuiskarit, jotta saisi jouset tunkattunakin jäämään pänniin, mutta en tiedä onko aikaa ja rahaa moiseen nyt, kun tosiaan muutakin hommaa olisi. Voi olla, että tilailsen joskus nuo ja asentelen sitten kun on aikaa. Nyt on vaan kiire saada tämä nippuun ja samaan kuosiin kun mitä oli.

Eilen kun sain muksut nukkumaan menin talliin ja 3,5h meni siinä taas, että sain edes coiloverin tehtyä ja alatukivarren kevyesti puhalleltua, hitsattua vahvike ja vanhat puslat yms pois. Nyt täytyy maalata vielä ne ja saa asentaa takaisin paikoilleen. Sitten olisi vielä suuri homma repiä tuo poikkipalkki runkoaisojen välistä pois ja jostain tehdä siihen toinen tilalle. En tiedä miten katsastusmies suhtautuu jos teen vaan ihan teräspalkin siihen väliin. En laittaisikaan siihen samanlaista jostain purkulaitteesta vaan kunnon rautapalkki.

Napoihin vaihdan 5-10mm pidemmät pinnat jos vaan löydän sellaiset jostain. Saa lyödä jonkun bilteman ohuen spacerin vielä väliin, kun nyt nuo coiloverien alalautaset on olleet muutaman millin päässä kumista ja vanteesta. Ei ole vielä hälpänneet kiinni vaikka on Alastaroakin ajettu, mutta samalla ne vaihtaa kun kaikki on irti kuitenkin.

Yksi paha osapuute vielä on enkä pääse osia maalaamaan. Hantin valon taakse tuleva pelti puuttuu. Lukkopellin löysin jo ja valojen alle tuleva keulan pelti. Molemmat kyllä ruosteisia ja toivon löytäväni vielä paremmat. Ei vaan ole vielä tullut mistään vastaan..  :-[
« Viimeksi muokattu: 23.10.2015, 08:31:13 kirjoittanut mista »

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo Keula rutussa
« Vastaus #514 : 23.10.2015, 08:35:50 »
Tältä se hetken näytti..



Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo Keula rutussa
« Vastaus #515 : 23.10.2015, 12:50:26 »
Kyä oikeen pahaa tekee  :buck2:

Hyvä ettei käynyt pahemmin.. Tuulilasikin meni rytäkässä rikki, vaikkei siihen mikään suoranaisesti edes osunut?  :o

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo Keula rutussa
« Vastaus #516 : 23.10.2015, 14:30:04 »
Kyä oikeen pahaa tekee  :buck2:

Hyvä ettei käynyt pahemmin.. Tuulilasikin meni rytäkässä rikki, vaikkei siihen mikään suoranaisesti edes osunut?  :o

Itse liikennemerkki katkesi varresta ja tippui lasille ihan vaan kruunatakseen vahingot.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo Keula rutussa
« Vastaus #517 : 27.10.2015, 17:46:54 »
Etenee..

Välituki porattu irti pistehitseistä


Jigirauta, jotta on tehtaan mitoissa kaikki.


Hiekkapuhallettu palkki.


Pistehitsattu uusi ehjä palkki


Syylärille ja coolerille tein kunnon telineet, jotka on täysin purettavissa. Vanhat olivatkin hiukan sellaiset kököstykset.


Peltejä koesovitettu paikoilleen ja kaikki istuu just eikä melkein..



Vaihdoin vaan myös moottoritukikumit ja ei mahdu enää hukkis pellin alle.. Ketuttaa ja paljon.

Ja kaikki kynnelle kykenevät nyt miettimään mistä löytyy turbon maski. Myin yhden just viime kesänä pois ja nyt harmittaa. Tarvisin ehjä maskin tai vaikka itse makissa olisi reikää tjms niin kunhan ympärillä oleva kehys on ehjä. Saan yhden ehjän tehtyä. Kiitos avustanne  :P Maksan kyllä käypäsen hinnan.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2015, 19:14:49 kirjoittanut mista »

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8963
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo Keula rutussa
« Vastaus #518 : 27.10.2015, 17:57:57 »
Tyylikäs värikombo tuon konepellin kanssa.  :)   Vaikka ei mahda jäädä kaksväriseksi?

Aika ylhäällä on tuo hukkis  :o

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo Keula rutussa
« Vastaus #519 : 27.10.2015, 18:03:38 »
Toihan näyttää tosi hyvältä tolla pellillä :)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo Keula rutussa
« Vastaus #520 : 27.10.2015, 18:06:44 »
Juu hukkis on muutenkin korkealla kun pakosarjassa on hks tyyppinen laippa ja tein vain adapterin väliin eskilstunalle ja se nousi varmaan 50mm. Ja tuo eskilsuna on 20cm korkea eli ei ihan pieni portti :)

Ja kaikki maalataan punaiseksi. Värikkäät nokkapellit ei oikein tähän istu.

Tänään menen hitsaamaan pesureiden reiät umpeen ja hion maalausvalmiiksi etupellit ja nokkapellin alaosan. Nokkapellissä on kymmenkunta pienenpientä lommoa. Täytyy lyödä koholla olevat varovasti alas ja heittää kittiä snadisti päälle. Sellaisia kiveniskemän näköisiä jälkiä siis. Ei varsinaisesti edes näy, mutta tehdään nyt kun kerran olen tekemässä.

Etunapoihin vaihdoin myös pidemmät pinnapultit ja samalla tilasin setrabin 610 öljynjäähdyttimen. Kiitos näistä Autoracingin Aapolle. Lyhyempiä iskareita en vielä ala vaihtamaan vaan jätän asian vielä mietintämyssyyn, kun on aika tiukka aikataulu nyt muutenkin saada tämä takaisin liikenteeseen. Vaihdelaatikot vaihdan mahdollisesti jos vaan löytyy inspiraatiota. Mulla kun on ollut toinen Getrag 262 varmaan 4-5 vuotta jemmassa. Nykyisessä vaihdekeppi heiluu armottomasti ympäriinsä. Toki its keppitelinekkin on todella onneton, mutta se oli laatikossa kiinni kun sen ostin enkä ole kerennyt itse tekemään parempaa.

Suurimmat hommat on nyt enää maalaus ja tuulilasin vaihto.

KKD:ltä on nyt kyselyä 60mm hukkaportista. Kiinakopio, mutta on kuulemma oikeasti hyvä. Ovat etsimällä etsineet toimivaa Kiinasta ja nämä ovat sellaisia. Jos se on vaan matalempi kuin nykyinen Eslkilstuna niin leivon sen sinne paikoilleen.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2015, 19:25:44 kirjoittanut mista »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo Keula rutussa
« Vastaus #521 : 27.10.2015, 21:04:41 »
Mulla ollu tollanen 60mm KKD, ihan samaa kiinaa ku kaikki muutkin. Säästät vähintään puolet ostamalla muualta.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo Keula rutussa
« Vastaus #522 : 27.10.2015, 22:59:08 »
Aika huikea tahti sulla on kyllä tän elvytyksen kanssa -H-
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo Keula rutussa
« Vastaus #523 : 27.10.2015, 23:50:26 »
Pakko pitää tahtia, että saa tehtyä. Muksut taas ysiltä nukkuu ja nytkin taas tallissa. Etuosa hiottu maalausvalmiiksi, hitsattu pesureiden reiät umpeen ja kitattu hiukan. Pohjamaalasin happomaalilla etupalkin ja hioin nokkapellin alapuolen maalausvalmiiksi. Pinnapultitkin on nyt kaikki paikalla.
« Viimeksi muokattu: 28.10.2015, 10:58:34 kirjoittanut mista »

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo Keula rutussa
« Vastaus #524 : 29.10.2015, 11:52:06 »
Onko kellään kokemusta pappamaskin kehyksen sopivuudesta flathood maskiin? Pappamaskin mustaa kehystä kun saisi erikseen ostettua jos saisi edes pienellä muokkaamisella sopimaan. Mulla kun ei ole pappamaskia nyt nurkissa niin en hahmota yhtään millainen se on mudoiltaan ja kiinnityksiltään se kehys.

Maskin löytyminen on nyt suurin stressin aihe. Väliaikaisesti kelpaisi kromikehyksinenkin versio, jonka maalaisin mustaksi. Mulla on yhden kromiset kehykset, joten voi olla, että siirrän ne nykyiseen maskiini..

Jotain taas tapahtunutkin







« Viimeksi muokattu: 29.10.2015, 11:59:19 kirjoittanut mista »

 

Futurez  Kulkukoira