KL-varaosat  Race.fi

Team Recycle Racing Finland - Volvo 244 Turbo

  • 582 Vastauksia
  • 264111 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Nyt täytyy pidättäytyä kaikenlaisesta osteskelusta, että sais rahaa sivuun coilovereita varten. Nyt alkaa olemaan aika korkeannäköinen tuo ja mitä viime vuonna radalle pääsi koittamaan niin on hiukan keinuva alusta vaikka säädettävät konit onkin.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Viikolla 23 näköjään ilmestyy tuo Spinneri missä tän esittely on.
Jäitä housuun!

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Viikolla 23 näköjään ilmestyy tuo Spinneri missä tän esittely on.

Joo katoinkin tästä uusimmasta spinneristä, että taka-aukeamalla oli pieni kuva ja juttua..

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Nyt alkoivat ongelmat..

Lähti ensin normaalisti käyntiin, mutta hetken päästä alkoi puutumaan. Seokset tuolla 17-20 hujakoilla. Veikkasin, että bensa loppuu.. Brensanpaineet normaalit. Sytytys tarkistettu lampulla ja ok. Yksi bensapumppu otti ja paloi kuitenkin. Kone hemmetin kuuma.. Lopuksi ei lähtenyt enää käyntiin kun kaasu pohjaan runttaamalla..

No foorumilla veikattiin turvatankin vaahtojen lähteneen liikkeelle yms. Suoritin tänään aamulla tankin tyhjennyksen. Ensin vaahdot pois ja taskulampulla katsomaan. Ei ollut mitään epäilyttävää tankissa. Imin kuitenkin bensat pois ja putsasin tankin. Otin suuttimet irti ja paineilmalla putsailin nekin antaen akulta suoraa virtaa. Kanisteri konehuoneeseen ja pumppasin linjoista bensaa suoraan kannuun. Toimii. Vaihdoin tulpat, uudet bensat koneeseen ja auto käymään. Käy hienosti. Meinasin jo, että vika voitettu, mutta kun kone lämpesi niin sama homma. Puutui ja sammui.. Seokset taas laihalle.

Auton alle ilmestyi muutama pisara ja katsoin mistä tulee. Termarikotelosta. Ylävesiletku kivikova. Katse heti tietysti alavesiletkuun ja vesimpumpulle. Alavesiletku on mennyt silikonimutkasta jokseenkin linttaan ja vettä ei varmaan hiveästi mahdu siellä kiertämään. Tuo selittäisi kivikovan yläletkun..

Kysymys kuuluukin onko tuo voinut pullauttaa kansipahvin? (riittääkö vesipumpussa moiseen voima) Ja mikä tuossa aiheuttaa sen seoksien laihtumisen koneen puutuessa..

Man vs. machine. Machine 1.

En sitten hae siirtokilpiä huomiseksi. No ei auttanut kun mennä nöyrästi konttorille hakemaan top gun corollaan vaan kilvet jä unohtaa volvo. Prkl. Pitää aina olla näin myöhään liikenteessä. Pari viikkoa sitten kun autoa käyttelin niin toimi vielä normaalisti.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2011, 10:41:52 kirjoittanut mista »

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Jos paisuntasäiliön korkki toimii niinkuin pitää, ei paineen pitäisi nousta järjestelmässä yli 1,5 bar:n. Ja tuo paine ei kyllä riitä vielä pullauttamaan pahvia, varsinkaan palotilaan. Teoriassa, jos olisi jo melkein kärähtänyt pahvi, voisi se kait pettää niin että mehut menisi sekaisin. Toisaalta öljykanavassakin on useamman baarin paine, joten paremminkin öljyt menee veteen, eikä päinvastoin.

Huomasitko yhtään katsella lokista koneen lämpöjä sillä hetkellä kun puutuu ja menee laihalle ? Meinaan että jos lämpötunnistin olisi sökö, voisi se hieman lämmettyään antaa niin hienoja lukemia että ruutta sekoaa (Mega lienee vieläkin ?). Luultavasti lambda kuitenkin näyttää oikein, jos kerran kone oli huomattavan kuuma -->laihalla. Veikkaan siis että puutuu koska menee laihalle, eikä toisinpäin.

Mr. Murphy on tullut tutuksi, välillä se koettelee  :tickedoff:
« Viimeksi muokattu: 13.05.2011, 21:01:00 kirjoittanut porko »
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Korkki toimii, kun on syylärissä suoraan, joten en usko, että on siitä kiinni.

Täytyy koittaa vielä käymään ja katsoa nuo lämmöt.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Nyt on kokeiltu hiukan tuota autoa taas. Vika luultavasti on megassa tai sen asetuksissa..

Kone kävi laihalla alle 1200rpm lukemissa ja ei jäänyt tyhjäkäynnille vaan sammui aina. No ei muuta kuin VE table auki ja lisää kakkua koneeseen niin sinnehän se jäi käymään tyhjäkäyntiin aivan normaalisti.

Muutoksia ei ole muita tehty kuin se 3bar mappi.. Laitoin asetuksista tuonne mapin käyttöön yms, mutta en muistaisi kyllä spark tablea ja fuel tableen muuttaneeni niitä lukemia vielä. Muuttaako tuo noi karttoihin automaattisesti eli voiko sekoaminen joutua siitä, että MAP arvot taulukon sivussa on muuttuneet, mutta kartat on vanhat..

Tyhjäkäynnillä ennakot on jossain 40 tai yli.... normaali?

Joutuuko koko auton taas säädättää penkissä nollista..

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Tuo sytkä ennakko on kyllä aika rankka ja luultavasti joudut säädättämään auton. Mulla itsellä on muistaakseni sytkä ennakko jossain 10-15 välillä.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7589
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Joutokäyntiennakko on hyvä 8-15 asteen paikkeilla, riippuu vähän onko sulla joutokäyntimoottoria tai lisäilmaluistia käytössä. Toki karttoja pitää muuttaa jos esim. mappiarvot vaihtuvat entiseen verrattuna.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Mutta siis ei kai megaan muutu ne karttojen map arvot sinne sivulle automaattisesti kun laittaa eri mapin configuratorista päälle?
On sekin yks perse jos joutuu säädättämään auton, joka on ennen talviteloille menoa juuri säädetty ja sen jälkeen ei ajettu ollenkaan..

Ei se käytännössä tyhjäkäynnillä ole.. Ilmaisin hiukan väärin. Alipaineilla tarkoitin tuota ennakkoa. Tyhjäkäynti on varmaan lähempänä 15-20 todellisuudessa, mutta esim map arvolla 50 ja isommilla kierroksilla onkin 40-45, mutta nuo lienee normaaleja kun kierrättää enemmän tyhjäkäynnillä..

Kone ainakin lämpes hätäseen tonne 92 asteeseen kun jonkin aikaan käytteli kunnolla ja laskikin jossain välissäö hiukan eli termari toimii. Täytyy vaan nyt ilmata taas kunnolla ettei häiritse siellä.

Täytynee ottaa msq ja näyttää jollekkin viisaammalle.
« Viimeksi muokattu: 16.05.2011, 20:35:49 kirjoittanut mista »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6350
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Minkälaista arvoa mappi näyttää, kun on virrat päällä ja auto ei käy?

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Minkälaista arvoa mappi näyttää, kun on virrat päällä ja auto ei käy?

101 Eli ei aivan olla siellä oikeissa altitudeissa  :D Nosturin päällä korkeammalla on ilma erilaista... ;D

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
8.6. Pitäisi lehden ilmestyä, mutta HUOM en vastaa tekstin oikeellisuudesta, koska useista pyynnöistä huolimatta en saanut oikolukea tekstiä tai nähdä ainuttakaan kuvaa. Muilla alan lehdillä on tapana luetuttaa teksti ensin omistajalla, mutta spinneri ei näin saa tehdä...  :o

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
8.6. Pitäisi lehden ilmestyä, mutta HUOM en vastaa tekstin oikeellisuudesta, koska useista pyynnöistä huolimatta en saanut oikolukea tekstiä tai nähdä ainuttakaan kuvaa. Muilla alan lehdillä on tapana luetuttaa teksti ensin omistajalla, mutta spinneri ei näin saa tehdä...  :o
Toihan on aika hanurista?
Mä en uskaltais antaa tollasta julkasta, tosin Spinnerissä harvoin on GTI;n tyylistä huonoa läppää.

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
8.6. Pitäisi lehden ilmestyä, mutta HUOM en vastaa tekstin oikeellisuudesta, koska useista pyynnöistä huolimatta en saanut oikolukea tekstiä tai nähdä ainuttakaan kuvaa. Muilla alan lehdillä on tapana luetuttaa teksti ensin omistajalla, mutta spinneri ei näin saa tehdä...  :o

Perusteltiinko tätä jotenkin?

Luulisi tuon olevan ihan normaali käytäntö, että auton omistaja saisi lukea etukäteen mitä autostaan kirjoitetaan ja tarvittaessa korjata.

 

Elekma  Autoracing