Samppasport  Futurez

Team Recycle Racing Finland - Volvo 244 Turbo

  • 582 Vastauksia
  • 264013 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Millanen bleederi sulla on? boost-t clooni?

Just joku turbosmartin "auton sisällä" versio, jossa on hemmetin pienet letkulähdöt ja aivan liian pitkä jousi sisällä. Roskiin joutaisi.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13511
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Just joku turbosmartin "auton sisällä" versio, jossa on hemmetin pienet letkulähdöt ja aivan liian pitkä jousi sisällä. Roskiin joutaisi.
no jee mulla on sama ja "vakiossa" ja "pienessä" ahtimessa nostaa paineita 1.7 bar aina kiihyttäessä... kele no ei onneks ollu kallis...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Purin tosiaan autosta pakopuolelta kaikki kilkkeet pois ja laitoin irronneen vesimarkan tilalle vanhasta ulkona lojuneesta B23 lohkosta lohkolämmittimen. Nyt on reikä tulpattu  ;D

Sitten kaikki takaisin kasaan ja hukkiksen välistä bleederi romuihin. Nyt on suora ohjaus. Seuraavaksi lähtee megan boksi modaukseen ja siihen laitetaan 4bar map ja boksi käydää muutenkin kokonaan läpi ja tarkistetaan oikeellisuus ja toimivuus.

Koitan samalla etsiä itselleni wilkersonin x11-c2-l00 venttiiliä ahtopaineita säätämään..

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Jos haluat edukkaasti päästä tossa ahtopaineensäädössä niin hommaa ennemmin Turbosmartin boost tee ihan ilman tota in cabinia ja aitona ja alkuperäisenä. Toimii esim. kaverin 600hp e30ssä todella hienosti. Jos toi sun nykynen on joku kopio säädin niin niissä on ollu just tollasia ihme ongelmia. Toi alkuperänen maksaa 60e ja toimii paljon paremmin ku esim. mainitsemasi Wilkerson jossa säätö muuttuu konehuoneen lämpötilan mukaan.  :)

Mitäs eroa noilla sitten on..? Tai siis boost t:ssä taitaa olla keraaminen kuula sisällä kun taas wilkersonissa lienee joku rosteri tjms.. Vaikuttaako niin paljon?

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Mitä omassa autossani testasin noita niin mulla oli tosiaan aluksi kopio boost tee in cabin joka teki just samaa ku sulla eli ahdot nousi välillä hitaasti ja välillä rajattomasti. Sen jälkeen wilkersoni jonka ongelma oli se että säätö oli niin pirun herkkä että pieni kääntö vaikutti pirusti paineisiin ja kun tosiaan aluksi kylmällä konetilalla paine pysyi kohdallaan niin lämpimällä se taasen muuttui.

Tän jälkeen hommasin aidon boost teen ja sillä taasen ei moottoritilan lämmöllä ollu vaikutusta vaan säätö pysyi ja oli helppo säätää haluttu paine. Nämä siis ihan käytännön kokemuksia.  :) Nykyään mulla on hestecin elektroninen ahtopaineensäädin saabin t7 mankkuvenalla ja tällä etuna se että pystyy 3 eri ahtopainekarttaa heittän vaikka vauhdista eri kartta päälle ja säätö 500rpm välein.

Noni. Eli OSTETAAN boost tee!! Saa tarjota  ;D

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Kannattaa muuten kurkata sinne sisään, ei kuulan ja jousen sisältävän mötkön avaaminen ole paha rasti. Voi olla ihan joku kanavan poraus poskellaan. Sitten kun se on todettu ehjäksi ja toimivaksi, niin laita se niin lyhyeen letkuun kun mahdollista, tuommoinen hurjan pitkä vuotoletku aiheuttaa kyllä viivettä sen toimintaan eli piikkaamista.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Kannattaa muuten kurkata sinne sisään, ei kuulan ja jousen sisältävän mötkön avaaminen ole paha rasti. Voi olla ihan joku kanavan poraus poskellaan. Sitten kun se on todettu ehjäksi ja toimivaksi, niin laita se niin lyhyeen letkuun kun mahdollista, tuommoinen hurjan pitkä vuotoletku aiheuttaa kyllä viivettä sen toimintaan eli piikkaamista.

Ainoo mitä kannattaa tehdä on heittää tuo paska roskiin. En todellakaan aijo kuluttaa aikaa enää tuohon 17e kuraan. Siitä on jousta katkottu, reikää porattu ja vaikka mitä, mutta tietäähän sen, että paska on paska vaikka voissa paistais. En tiedä miksi ede kuvittelin, että tuolla rahalla saa jotain toimivaa. Tuo varmasti toimii jossain 150hp autossa ihan täysin jollain 0,4 ahdoilla, mutta mulla ei suostu kyl toimimaan millään..

4.1.2010
Vein tänään megan boksin tampereelle tarkistettavaksi ja 4bar mapin asennukseen. Kohta pääsee taas testailemaan.
Samalla hain Vammalasta getrag 260-6:sen sovitusosat vinokoneeseen. Kiitos Jomppapapalle ja hänen veljelleen..
« Viimeksi muokattu: 04.01.2011, 17:24:35 kirjoittanut mista »

Poissa Tepi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #67 : 07.01.2011, 00:49:48 »
Outo juttu kun näitä papereita vertaa on nuo muuttujat.. eli siis Suluissa on moottoriteho ja ilman sulkuja rengasteho jotenkin laskettuna. Mulla oli vanha 345(360) ja nyt 347(383) eli jokin tehonhäviömuuttuja on muuttunut noissa mittauksissa edellisestä kerrasta, kun kerran rengasteho on pysynyt samana vaikka moottoriteho kasvanut..

Tässä vielä uusi lappu:
http://i23.photobucket.com/albums/b362/raipe/Volvo%20244TIC/Motest/383hp.jpg

Vanha lappu:
http://i23.photobucket.com/albums/b362/raipe/Volvo%20244TIC/Motest/teholaput.jpg
Taitaa vaikuttaa lämpötila, ilmanpaine ja kosteus kaikki tohon tehohäviön laskentaan. Tai ainakin kaverin lukemat muuttu, kun penkittäjä korjaili arvot kohdalleen.
Ja eikös se mene silleen, että nuo ilman sulkuja on mitatut arvot ja suluissa laskennalliset konetehot?

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo
« Vastaus #68 : 07.01.2011, 08:42:42 »
Ja eikös se mene silleen, että nuo ilman sulkuja on mitatut arvot ja suluissa laskennalliset konetehot?

eikös se noin juuri ole.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Tänään hain Lohjalta taakse ylä ja alatukivarret joissa valmiina uretaanipuslat. Seuraavaksi siis volvosta tiputetaan perä pois ja laittelen perään hyllyssä olevat puslat ja vaihdan tukivarret toisiin. Täytynee ensin vahvistella noita varsia. Ylävarsien vahvistuksesta olen nähnyt paljon kuvia, mutta mitenkäs alemmat? Jenkkitermein boksataan?

Samalla matkalla hain Somerolta sikkikoneen ja kaarien levittämiseen mankelin.. Älkää kysykö mihin jälkimmäistä tarviin, mutta tehtiin noista könttäkauppa.

Tampereelta myös soiteltiin, että megaan on vaihdettu nyt 4bar mappi ja tarkisteltu toimivuutta muutenkin ja se olisi valmis noudettavaksi.

Tuossa luin keskustelua tällä foorumilla laturin herätteestä ja tajusin vasta, että mulla ei taida kyllä siellä muuta olla perässä kuin akulta piuha ja maapiuha.. voisi myös selittää outoa jännitekäyttäymistä  ;D

OPP:ltä pihaan tipahti myös yksi 60mm tialin kopiohukkis.. joko tähän jos on tarvetta tai sitten seuraavaan koneeseen. Tosin Naantalista tänne pitäisi kulkeutua myös toinen samanlainen, jonka ostin Peetulta..
« Viimeksi muokattu: 22.01.2011, 20:32:29 kirjoittanut mista »

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Tuossa luin keskustelua tällä foorumilla laturin herätteestä ja tajusin vasta, että mulla ei taida kyllä siellä muuta olla perässä kuin akulta piuha ja maapiuha.. voisi myös selittää outoa jännitekäyttäymistä  ;D

Kyllä nykyiset itsemagnetoivat laturit lataa ilman tuota herätejohtoa, mutta laturin "heräämiseen" menee vähintäänkin minuutteja. Eli käynnistyksen jälkeen akkujännite keikkuu jossain 12V tuntumassa, ja alkaa siitä hiljalleen nousta ajan ja moottorin kierrosten myötä. Toiminnan nopeuden kannalta olisi siis suotavaa että laturille tulisi herätejännite merkkivalon kautta. Mega on aikasta herkkä tuolle huonolle jännitteelle.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Kyllä nykyiset itsemagnetoivat laturit lataa ilman tuota herätejohtoa, mutta laturin "heräämiseen" menee vähintäänkin minuutteja. Eli käynnistyksen jälkeen akkujännite keikkuu jossain 12V tuntumassa, ja alkaa siitä hiljalleen nousta ajan ja moottorin kierrosten myötä. Toiminnan nopeuden kannalta olisi siis suotavaa että laturille tulisi herätejännite merkkivalon kautta. Mega on aikasta herkkä tuolle huonolle jännitteelle.

Mulla näyttää logit maks jännitteeksi jonkun 11,xx jotain.. Eli aika heikkoa on ollut tuo lataaminen kierroksillakin. Täytynee tarkistella asiaa.
Katon samalla tuonkin kun otan auton nosturille.

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Mikäs dynamo sulla siellä pyörii (vai oliko siitä jo puhetta aiemmin...) ? Noilla romuilla voisi 100A olla jo paikallaan.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Mikäs dynamo sulla siellä pyörii (vai oliko siitä jo puhetta aiemmin...) ? Noilla romuilla voisi 100A olla jo paikallaan.

oliskohan tää viimeisin jonka sinne vaihdoin ollut 80A tjms..

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
oliskohan tää viimeisin jonka sinne vaihdoin ollut 80A tjms..

No kyllä 80A pitäisi jo aika pitkälle piisata, kun ei muita sähköharpättimiä varmaankaan paljon ole. Tietysti edellyttäen että dynamo on kunnossa sekä mekaanisilta että sähköisiltä osiltaan. Ja se vanha viisaus, että maapuolen johtojen pitää olla ihan yhtä paksuja kuin virtapuolikin. Tämä fakta unohtuu ainakin monilta "autohifisteiltä" vahvistimia kytkettäessä. Tarkista nyt kuitenkin ensin tuo herätevirta.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

 

RallyBaron  Samppasport