KL-varaosat  Race.fi

Team Recycle Racing Finland - Volvo 244 Turbo

  • 582 Vastauksia
  • 264070 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Kannattaa tarkistaa tuo lataus. Aiheuttaa monia käyntihäiriöitä megaan, nimimerkillä kokemusta on...

Itsellä on takatukivarret boxattu tuolla tavoin.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Kah itselleni tein suunnilleen samanlaiset, ku olivat edelliset "välipalat" kärsineet korroosiosta.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Kyllä nykyiset itsemagnetoivat laturit lataa ilman tuota herätejohtoa, mutta laturin "heräämiseen" menee vähintäänkin minuutteja. Eli käynnistyksen jälkeen akkujännite keikkuu jossain 12V tuntumassa, ja alkaa siitä hiljalleen nousta ajan ja moottorin kierrosten myötä. Toiminnan nopeuden kannalta olisi siis suotavaa että laturille tulisi herätejännite merkkivalon kautta. Mega on aikasta herkkä tuolle huonolle jännitteelle.
Kyllä nuo lähtee lataamaan ilman minuuttien käyttelyä, itsellä oli mittaristossa juotosvikaa ( :o :o) ja merkkivalorivi pysyi pimeänä kun auto oli lämmin. Koneet tulille, kiekat 1200 ja lähti lataamaan, ihan säännönmukaisesti joka kerta, auto teki tätä lähes vuoden ennenkuin motivoiduin mittariston irrottamaan. 70A poks-laturi uusilla liukurenkailla ja säätimellä, ja motonet laakereilla, jotka ovat 13tkm ajon jälkeen kypsät >:(
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Niinkuin sanoin, lähtee lataamaan. Mutta milloin, riippuu laturin tyypistä/tehosta, iästä, jännitteensäätimestä, hihnapyörien välityksestä, moottorin kierroksista, akusta jne jne. Pyörintänopeuden kasvu tehostaa "mäkistarttia", eli kaasun polkaisu herättää laturin nopeammin.

Mutta kun sen yhden johdon vetäminen virtalukolta valon kautta laturille on niin helppoa, että miksi kikkailla  ;D
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Tänään tiedustelin tuota lehteen menon ajankohtaa ja menee kuulemma näillä näkymin 3/2011 numeroon.. Eli julkaistaan 8.6.2011.. Ei malttais odottaa  ELK

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Tänään tiedustelin tuota lehteen menon ajankohtaa ja menee kuulemma näillä näkymin 3/2011 numeroon.. Eli julkaistaan 8.6.2011.. Ei malttais odottaa  ELK
GTI vai Tuning.fi?

Poissa da3bal

  • MM -09
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • Volvolkkaristi
GTI vai Tuning.fi?
Ei kumpikaan noista, ja hyvä niinkin.

'83 Volvo 240 DL Rat Looker
'70 VW 1600 Kombiwagen

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
GTI vai Tuning.fi?

Spinneri. Ei lasikuitulehti :) Ellei kyseessä ole corvette.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Spinneri. Ei lasikuitulehti :) Ellei kyseessä ole corvette.
Noni, onpahan mitä odottaa... Onneks ei tarvi kytätä irtonumeroa kun tilaus on vielä voimassa :)
Jäitä housuun!

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Tutkailin eilen hiukan hankkiminani takatukivarsia joissa on uretaanispuslat. Hiukan hämäsi puslien väri, kun ovat mustat.. En muista äkkiseltään mitään valmistajaa jolla olisi mustia uretaanipuslia. No tarkempi tieteellinen analyysi meni näin: Varsi käteen ja kynnelleä koittamaan; tulin siihen tulokseen, että kyseessä ei ole uretaanipuslat vaan PA eli nylon puslat. Aivan kivikovat ja ei saa kynnellä mitään jälkeä tehtyä.. No.. Halusin perään lisää jäykkyyttä. Sitä myös sain..

Mitähän katsuri moisista sanoo jos joskus leimalle asti pääsen?

Samalla tutkailin uutta kiinakopio hukkista.. Vuoti monestakin paikkaa, mutta liimailin rungon pultit yms kiinni kunnolla niin nyt vuotaa enää venttiiliohjurin ja rungon välistä siitä portin keskiliitoksesta ja venttiiliohjurin ja venttiilin välistä.. Muuten vaikuttaisi olevan ok. Onkos muilla kokemuksia paljonko tälläinen portti saa vuotaa kalvon alta painetta, että vielä toimii oikeasti?

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
tulin siihen tulokseen, että kyseessä ei ole uretaanipuslat vaan PA eli nylon puslat. Aivan kivikovat ja ei saa kynnellä mitään jälkeä tehtyä.. No.. Halusin perään lisää jäykkyyttä. Sitä myös sain..

Mitähän katsuri moisista sanoo jos joskus leimalle asti pääsen?

Sikamassa puslan pintaan ja menee kumipuslana leimalta läpi ;)
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Tutkailin eilen hiukan hankkiminani takatukivarsia joissa on uretaanispuslat. Hiukan hämäsi puslien väri, kun ovat mustat.. En muista äkkiseltään mitään valmistajaa jolla olisi mustia uretaanipuslia. No tarkempi tieteellinen analyysi meni näin: Varsi käteen ja kynnelleä koittamaan; tulin siihen tulokseen, että kyseessä ei ole uretaanipuslat vaan PA eli nylon puslat. Aivan kivikovat ja ei saa kynnellä mitään jälkeä tehtyä.. No.. Halusin perään lisää jäykkyyttä. Sitä myös sain..

Mitähän katsuri moisista sanoo jos joskus leimalle asti pääsen?

Samalla tutkailin uutta kiinakopio hukkista.. Vuoti monestakin paikkaa, mutta liimailin rungon pultit yms kiinni kunnolla niin nyt vuotaa enää venttiiliohjurin ja rungon välistä siitä portin keskiliitoksesta ja venttiiliohjurin ja venttiilin välistä.. Muuten vaikuttaisi olevan ok. Onkos muilla kokemuksia paljonko tälläinen portti saa vuotaa kalvon alta painetta, että vielä toimii oikeasti?

Eikö kannattaisi hommata aito Tial, Precision, Synapse tai vastaava, niin ei tarvitsisi tapella noiden porttien kanssa. Itsellä Tialin V44 ja toimii mainiosti.. :)
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Eikö kannattaisi hommata aito Tial, Precision, Synapse tai vastaava, niin ei tarvitsisi tapella noiden porttien kanssa. Itsellä Tialin V44 ja toimii mainiosti.. :)

Sitten aikanaan kun rikastun tai kasvan isoksi niin ostan. Nyt 400-600e yhdestä hukkaportista kuulostaa liian kalliilta mun viritysasteelle.  Jossain välissä myyn kaikki mun 4 porttia ja lisään hiukan niin saan jo oikean tialin halvalla :D

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Sitten aikanaan kun rikastun tai kasvan isoksi niin ostan. Nyt 400-600e yhdestä hukkaportista kuulostaa liian kalliilta mun viritysasteelle.  Jossain välissä myyn kaikki mun 4 porttia ja lisään hiukan niin saan jo oikean tialin halvalla :D

Mä oon sen jo huomannu, että köyhän ei kannata ostaa halpaa.. ;D
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
No johan 300e;llä saa 40mm Synapsen ja siitä alet pois.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
No johan 300e;llä saa 40mm Synapsen ja siitä alet pois.

kuinkahan pitkälle joku 40mm läpi piisaa.. kun trendi on suosia isoja portteja nykyään..

Jos joku yhteistyökumppani lukee tätä niin laittakaa kivenkova tarjous kunnollisesta hukkaportista niin laitetaan vaikka koko kyljen kokoiset teipit autoon :)
« Viimeksi muokattu: 29.01.2011, 15:38:56 kirjoittanut mista »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo