Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Team Recycle Racing Finland - Volvo 244 Turbo

  • 582 Vastauksia
  • 264017 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo goes E85?
« Vastaus #420 : 27.04.2014, 20:57:37 »
Jos joku spottaa jotain kuvia tästä laitoksesta netissä niin saa linkittää. Saan tallennella itelle muistoksi.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo goes E85?
« Vastaus #421 : 27.04.2014, 21:57:56 »
Menee täysin ohi aiheen mutta valvoja puuttukoon jos tarpeen...

10 ruttu kuulostaa kivalta bensavaparikasiin
Mitä tohon tarvii?
-Imu ja pakosarjat
-Kaasari
-Nokka, tuleeko muuta venakoneistoa?
-Sytkää?
-Koneistuksia, laakereita, tiivisteitä

Oi_joi, tonneja selällään ???
Jos mallailee huipputehot sinne 5500rpm niin tarviiko alakerran liikkuville tehdä mitään?
Entä venttiilikoneisto?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo goes E85?
« Vastaus #422 : 29.04.2014, 18:15:51 »
Menee täysin ohi aiheen mutta valvoja puuttukoon jos tarpeen...

10 ruttu kuulostaa kivalta bensavaparikasiin
Mitä tohon tarvii?
-Imu ja pakosarjat
-Kaasari
-Nokka, tuleeko muuta venakoneistoa?
-Sytkää?
-Koneistuksia, laakereita, tiivisteitä

Oi_joi, tonneja selällään ???
Jos mallailee huipputehot sinne 5500rpm niin tarviiko alakerran liikkuville tehdä mitään?
Entä venttiilikoneisto?


Joo toi on just hyvä puristus.
Imusarja, kaasari, pellisarjat, nokka, (ehkä nostajat, tönärit yms), msd billet jakaja, puola ja muuta pikkukrääsää kuten alumiininen vesipumpun pesä, dampperi yms.

Nyt on vinokonerojut myynnissä racepuolella. Nyt lähtee isolohkoon kamaa tulemaan.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo goes E85?
« Vastaus #423 : 29.04.2014, 21:59:59 »
Netistä löytynyttä. Klikkaamalla isommaksi.






Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo goes E85?
« Vastaus #424 : 29.04.2014, 22:08:08 »
Hienohan tämä oli! Kaverin kanssa käytiin pyörimässä ympärillä, oli vaan sen verran paha tenkanen itsellä etten uskaltanut tulla lätisemään  :-[
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo goes E85?
« Vastaus #425 : 29.04.2014, 22:27:54 »
Jotenkin outo kun ei ole kaaria. Niihin niin tottu jo.  :D
Hienohan tuo on ollu "valmistuttuaan" aina.  O0

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo goes E85?
« Vastaus #426 : 29.04.2014, 23:39:00 »
on se kyllä! Hyvällä maulla toteutettu. :)
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo goes E85?
« Vastaus #427 : 30.04.2014, 02:16:14 »
turvakaarer on tästä autosta nyt poistettu ja myyty.

Kaarettomaan autoon on paljon mukavempi kiivetä sisälle ja ei ole niin hengenvaarallinen siviiliajossa.

Voi sitä siviiliajossakin sattua mitä vaan, ja tälläinen menee ruttuun kuin pahvirasia, jos uudemman auton kanssa mällää.

Sitten pyörätuolissa harmittaa, että pitikin ottaa kaaret pois.


Oli komia näyttelyssä, vanteet ei ihan niin pahasti hyökännyt livenä silmille, vaikka isothan ne on.



(Kuva poistettu lainauksesta.)



Mielestäni tässä on kauneimmillaan.  S* S*
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo goes E85?
« Vastaus #428 : 30.04.2014, 07:41:56 »
Netistä löytynyttä. Klikkaamalla isommaksi.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)
On se vain hieno  S*. Nuo vanteet varsinkin sopii todella hyvin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo goes E85?
« Vastaus #429 : 30.04.2014, 09:26:03 »
Voi sitä siviiliajossakin sattua mitä vaan, ja tälläinen menee ruttuun kuin pahvirasia, jos uudemman auton kanssa mällää.

Sitten pyörätuolissa harmittaa, että pitikin ottaa kaaret pois.


Oli komia näyttelyssä, vanteet ei ihan niin pahasti hyökännyt livenä silmille, vaikka isothan ne on.

Mielestäni tässä on kauneimmillaan.  S* S*

en nyt menisi allekirjoittamaan tuota pahvilaatikkovertausta.. itse selättänyt kaarettoman 244sen 6-70km vauhdista ja vaan katto painui 5-10cm apukuskin etunurkasta länään kun sen päälle tippui :D 1ovi lakkas toimimasta kun vähä meni kieroon koko laite, mutta ajettiin sillä vielä 3vuotta jäällä/jokkisradalla senkin jälkeen. volvot taitaapi olla ensimmäisiä autoja joissa kori on suunniteltu niin että nokkakolarissa moottori sukeltaa kartaanitunneliin eikä tule kintuille..  :idiot2:

ettei menis ihan ot:ksi niin nätti auto ja hyvällä maulla toteutettu.  S*
kaarista kun olis muokannu oviputken alas ihan kynnyksen tuntumaan niin olis helpottanut autoon kiipimistä, siiviliajossa kumminkin kylkeenajon riski aikalailla pienempi kuin ratavehkeissä ja onhan volvon ovissa vakiona jo "kaariputki" sisällä  :2funny:

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo goes E85?
« Vastaus #430 : 30.04.2014, 10:22:49 »
Lähdetään liikkeelle siitä, tällänen kori on aika kova ilman kaariakin. Ja se miksi kaaret lähti oli kadulla polkiessa löin päätäni yhtenään ylhäällä sivulla olevaan putkeen ja katuauton ajaminen kypärä päässä näyttää liian tyhmältä. Tätä ongelmaa ei varmaan kaikilla ole, mutta itse olen 184 pitkä ja henki olisi joku kaunis päivä lähtenyt kun ohimo olisi murskana.

Eli mun kannalta paljon turvallisempi näin.

Ja tosiaan livenä vanteet ei näytä niin pahalta kokonsa puolesta kuin kuvissa.
« Viimeksi muokattu: 30.04.2014, 10:26:53 kirjoittanut mista »

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo goes E85?
« Vastaus #431 : 30.04.2014, 13:11:30 »
Hyvältähän tuo näytti. Tuskin tarkotus onkaan tehdä mitään kaarellista raaseria. Täähän on tehty omistajan silmään sopivaks ja ainakin vielä maltisilla tehoilla joilla kyllä kauppareissut sujuu suht ripeästi tarvittaessa ;) TimoR kans hetken jutustelin siinä teltalla nopeesti.
V70 TDI

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo goes E85?
« Vastaus #432 : 30.04.2014, 21:35:11 »
Hyvältähän tuo näytti. Tuskin tarkotus onkaan tehdä mitään kaarellista raaseria. Täähän on tehty omistajan silmään sopivaks ja ainakin vielä maltisilla tehoilla joilla kyllä kauppareissut sujuu suht ripeästi tarvittaessa ;) TimoR kans hetken jutustelin siinä teltalla nopeesti.

Tulee nuo maltilliset tehot todennäköisesti säilymäänkin. Aika sopivasti tuota on.
Tuntuu välillä, että kaikki puhuu ottavansa 400hp ja 500hp vinokoneistansa. Näitä 400hp vehkeitä varmaan onkin, mutta jotain 500hp laitteita taitaa oikeasti olla yhden tai kahden käden sormilla laskettava määrä.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo goes E85?
« Vastaus #433 : 30.04.2014, 21:48:08 »
Tulee nuo maltilliset tehot todennäköisesti säilymäänkin. Aika sopivasti tuota on.
Tuntuu välillä, että kaikki puhuu ottavansa 400hp ja 500hp vinokoneistansa. Näitä 400hp vehkeitä varmaan onkin, mutta jotain 500hp laitteita taitaa oikeasti olla yhden tai kahden käden sormilla laskettava määrä.

5 - 6 vuotta sitten +400 hv olisi ollut aika pro. Toista se on nykyään kun niitä +600 hv koneitakin on jokaisella kylällä vähintään kaverin autossa. Kyllä se itselläkin otti hetken, että pääsi tuonne +400 kategoriaan.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 240 Turbo goes E85?
« Vastaus #434 : 30.04.2014, 21:51:43 »
5 - 6 vuotta sitten +400 hv olisi ollut aika pro. Toista se on nykyään kun niitä +600 hv koneitakin on jokaisella kylällä vähintään kaverin autossa. Kyllä se itselläkin otti hetken, että pääsi tuonne +400 kategoriaan.

Ainakin esson paarissa niitä on jokatoisella..

Mä oon tyytyväinen tähän, koska vaikka kuulostaakin omakehulta niin tänä on niitä harvoja täysin läpikäytyjä. Ei mulla ole tälle enää isompia suunnitelmia. Jos alkaisi Chargeriin panostamaan nyt.

 

Kulkukoira  Proturbo