Samppasport  Futurez

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4878 Vastauksia
  • 1115747 Lukukerrat

gubbe ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2130
    • Instagram kuvat
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4875 : 30.04.2024, 06:09:58 »


Jäihän se Tampereen auto käteen. Huoltohistoria oli todella hyvä ja auto vaikuttaa muutenkin melko hyvältä. Viikon ajellut nyt töihin ja kulutus toistaiseksi melkolailla nolla tuolla dieselpuolella. Ei huono jos ajatellaan, että ennen meni vähintään 60 litraa dieseliä viikossa pelkästään työmatkoihin ja muut ajot vielä päälle.

Eihän tämä Jeeppi ole, mutta ei ole kulutuskaan sama

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2130
    • Instagram kuvat
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4876 : 11.05.2024, 13:03:51 »
Muutama viikko takana yhteiseloa ja kaikki on mennyt niin kuin pitääkin. Ihmettelen vaan tätä kulutusta  :idiot2: joka on noin 1.8 l sataselle nyt. En vain pääse asiasta yli millään, että näinkin voi ajaa. Lataan toki joka päivä kun siihen on mahdollisuus ja työmatka on just sen vajaa 30 km joten ajoprofiili on just tehty plugarille.

Sen olen huomannut, että kuskin takaoven keskuslukko ei toimi ja se pieni lukkonappulan valo ei pala. Jokin naksahdus / ääni kyllä kuuluu, mutta ei mene kiinni. Täytynee tutkia ja antaa huollon tutkia koska ostin tähän sen 12 kk liikkeen turvan.

 
« Viimeksi muokattu: 11.05.2024, 14:09:14 kirjoittanut mista »

Poissa tps007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • V60 D6
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4877 : 13.05.2024, 17:19:43 »
Mikähän sisempi raidetangon pää tähän d6:seen sopisi, tuolla on 3 eri mittasta tarjolla..  335m, 315mm ja 297mm .. rekisterinumerollakin antaa nuo kaikki  :(

Poissa JoHu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4878 : tänään kello 19:07:10 »
240+ sivua tästä keskusteluketjusta luettu ja loputkin vielä luen. Nykyinen auto (Jaguar X-Type) tänään katsastettu ja sitä myötä autokuume nousi niin kovaksi, ettei malta enää olla kirjoittamatta. ;D

Jagge ollut nyt lähes 8v ja tilalle olen haaveillut V60:iä ja tämä diesel-hybridi V60 kiinnostaisi todella kovasti, sillä tuommoista teho/ominaisuus/laatu/varustelu -kokonaisuutta ei taida löytyä mistään muusta lähellekään noilla hinnoilla. Haaveissa noin 15-18 tonnin yksilö ja näitä näkyisi saavan siihen hintaan vuosilta 2014-2017 ja kilometrit 110-170 tkm. Kilometrejä tulee itsellä 20-25 tkm vuodessa ja ajot pääosin 18-40km per päivä, josta 80 rajoituksen maantietä joku 80%.

Surullisen kuuluisa kompura on siis ollut se pahin murheen kryyni näissä, mutta ilmeisesti 2020 kesän jälkeen vaihdetut kompurat kestävät? Eli kannattanee hankkia sellainen, johon kompura vaihdettu tuon jälkeen?

Apulaitehihnan kireys toisena erityisen huomion kohteena? Ilmeisesti auto ilmoittaa asiasta, jos se turhan löysällä on ja sitä ei itse kannata kiristellä?

Mites nuo ISG, OBC ja regeneroituvat jarrut? Niissäkin joillakin ollut ongelmia, mutta eivät vissiin ole yhtään niin yleisiä kuin kompura ja apulaitehihna -ongelmat? Nämä kaikki vissiin ovat sellaisia tonnin-parin remppoja, jos sattuu kohdalle?

Mites diesel-moottorin suuttimien, dieselpumpun ym. kesto? Käsittääkseni on erittäin luja ja kestävä polttomoottori, mutta kestääkö suuttimet ym. nyky-dieseleistä menevät osat miten ja onko kuin kallista lystiä korjata?

Huolloista ainakin jakopääremontti on paljon kalliimpi kuin pelkkään dieseliin? Mites muut huollot, ovatko arvokkaampia ja vaativatko sähkön takia jotain erityis toimenpiteitä / purkamista tms.? Pitääkö käyttää merkkihuollossa vai joko nämä muuallakin osataan huoltaa? Onkos sähkömoottorissa mitä huoltokohteita?

Suurin pelko itsellä hybridi-Volvon hankkimisessa on tietenkin akuston kesto. Joitain hyvin huomiota saaneita juttuja lukenut ja joskus myynti-ilmoituksenkin nähnyt, joissa akuston vaihto tehty ja maksanut 9-13 tuhatta euroa. :buck2: Joissain ainakin akusto-ongelma ollut yhteydessä aiemmin ajettuun kolariin tai sitten hajonnut kompura särkyessään tuhonnut akuston myös? Vai olenko aivan hakoteillä? Onko tuo akuston vaihto kuinka harvinainen keissi todellisuudessa? Varmaanhan se kaikkiin tulee jossain vaiheessa eteen, mutta missä iässä tai millä kilometreillä? Vai tuleeko? Akkutakuu ollut vissiin 8v/160tkm ja useampia 2017-18 vuosien ja karvan alle 160tkm on myynnissä. Uskaltaako sellaiseen tarttua ihan luottavaisin mielin? ::) Myös 2013-14 vuosien alle 200tkm yksilöitä olisi alle 15 tonnillakin myynnissä. Onko näissä millaisia eroja uudempiin ja onko tuo 2-4v ikäero esim. akustossa kuinka merkittävä? Ajatus olisi Volvo ostaa seuraavan 5-10 vuoden käyttikseksi.

Toisena vaihtoehtona pitänyt D3 V60:iä, mutta olishan se D6 huomattavasti mukavampi ja tehokkaampi kokonaisuus. Mutta onko kalliimpi ylläpitää?

Ja mitä muuta pitäisi ottaa huomioon?
« Viimeksi muokattu: tänään kello 19:22:39 kirjoittanut JoHu »

 

Proturbo  Autodiagnoosi