Jep. Ja 740 Turbo -aikoina Bemarin M5-mallissa (E28) taisi olla noin sata heppaa enemmän.
Eikä tämä ole millään tavoin Volvon dissausta, mutta realismia lienee tunnustaa, että volvo on pienestä pohjoisesta maasta tuleva pieni autonvalmistaja, jolla ei ole realistisia edellytyksiä kisata samalla viivalla isojen saksalaisten kanssa.
Arvostukset muuttuu ajan mukana, kukapa olisi uskonut 20 vuotta sitten, että Skoda kilpailisi Volvojen kanssa samoista ostajista?
Itse sen verran tiedän kiinalaisista, että siellä iso auto on todellinen symboli ja tilaa pitää olla, sen takiahan esim. kaikki Audi A6:set ja Volvo S80:t myydään Kiinassa jatkettuina.
Tottakai saksalaisilla on Kiinassa jo nykyään tietynlainen hyvä maine, mutta en näe esteitä sille, etteikö Kiinassa Volvon brändi voisi kilpailla melko tasaväkisesti saksalaisten kanssa, jos vain saadaan Volvon luksusauto markkinoille kohtuullisen nopeasti.
Vanhalla mantereella ja jenkeissä vastaava imagon nostaminen vaatii varmaan aika paljon enemmän, niin rahaa kuin aikaakin.