Ja miksi hoppuilla? Onhan se fiksua kehittää uudet mallit rauhassa. Nykyään tuntuu olevan kumma kiire ja jo (VASTA) 4 vuotta vanha malli on jäänyt kehityksen kelkasta pois?
Tekniikka vain kehittyy niin nopeasti, samoin direktiivit ja muut asetukset, että malleja kannattaa uusia jo vähintään 8 vuoden välein.
XC90 on jo auttamatta jäänyt jälkeen jokaisella osa-alueella.
Volvon automaatit ovat jääneet jälkeen nykykehityksestä.
Dieselien suhteen (kulutus) Volvo on nyt päässyt kehityksen kelkkaan, mutta pienet bensaturbot loistavat poissaolollaan.
Malliston uudistuminen tekniikan pakottamana tuo myös uusia asiakkaita: vanha Volvo vaihdetaan uuteen, koska uusi on niin paljon hienompi ja tilavampi ja kehittyneempi ja halvempi ajaa. Mutta jos malleja ei uusita, väki vaihtaa autonsa muuhun merkkiin.
Jokaisella osa-alueella pitäisi olla "tuore" ja trendikäs, mutta kuitenkin omaksi merkikseen erottuva ja mieluiten edelläkävijä:
- muotoilu
- sisätilat
- moottori
- muu tekniikka
Nyt Volvo on alkanut perässähiihtäjäksi, etenkin kun turvallisuusetu on menetetty.
Ja Kiinassa Volvot eivät mene kaupaksi, koska paikallisten mielestä Volvo on kiinalainen merkki. Sen sijaan kiinalaiset ostavat mm. muita eurobrändejä kovasti.