Laitoin tuollaisen vanhan xc60 volvon alkuperäisellä TTV webastolla. Kuukauden päivät auton ostosta webasto toimi ihan oikein paria käyntiinlähtöä lukuunottamatta. Sitten tuli minullakin 800h täyteen ja webasto jumiin. Kävin pajalla lukemassa ja nollaamassa autosta itsestään koodit yleismallin vikakoodinlukijalla, ja hommasin itelle kaapelin ja wtt ohjelman, jolla nollaisin vain working hoursit. Tai no "nollasin ja nollasin" (tästä myöhemmin lisää).
Nollauksen jälkeen webasto vaatii usein useamman startin ennen kuin poltto jää kunnolla päälle. Usein sammuu parin minuutin sisään startista ja vikakoodia 02h ja 03h on jäänyt muistiin. Ajastuksella ei edes yritä ellei ajastusta laita päälle lähellä "valmis kellonaikaa" eli noin 40 minuutin sisällä.
Eka ois kysymys tuosta WTT ohjelmasta, kun en saa ohjelman kautta webastoa päälle enkä myöskään pysty tekemään komponentti testejä (valittaa mm. invalid rangea run timen osalta), että mikähän siinä maksaa puuttuuko mulla joku täppä jostakin vai pitääkö se CH340G-ajuri asentaa?
Myöhemmin "nollasin" kaikki 7 laskuria. Tuossa on mulla vaan sellainen ongelma, kun en vielä ole ihan perillä tuosta mitä kaikkea pitää nollata niin ne ei aivan täysin nollaannu vaan esim. workin hoursit jää jonnekkin vajaaseen 40 tuntiin ja minuutit päälle oisko se tarkka 33:29h ehkäpä. Ja samoja "jämiä" jää myös muissa laskureissa mutta ei niillä taida kuintenkaan olla merkitystä webaston toimintaan vaikka jämiä sinne jääkin.
Ja sitte se toinen, että onkohan tuossa lämmittimessä+volvossa vielä joku bugi kun tuo käyntiinlähteämättömyys temppuilu alkoi 800 tunnin nollauksen jälkeen. Ennen pelasi hyvin myös ajastuksen osalta. Jotenkin tuntuu hassulta, että olisi mekaaniset viat (vanha webasto) iskeny nyt samaan aikaan, kun tuli tunnit täytee. Ja tuo ajastimen toimimattomuushan taas ei liity mitenkään mekaanisiin vikoihin vaan joku hämminki siinä tieten tietokonepuolella on.