Autoracing  KL-varaosat

Sivuraiteille ajautuminen

  • 17 Vastauksia
  • 5281 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: Sivuraiteille ajautuminen
« Vastaus #15 : 11.01.2013, 15:52:29 »
Kohtuullisen ärsyttävää kun joidenkin pitää alkaa hieman erikoisemmissa projektitopiceissa lässyttään katsastuksesta.
Eiköhän rakentaja yleensä itse tiedä mahdolliset ongelmat ja on ottanut niistä selvää.

 :nuhtelu


Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Sivuraiteille ajautuminen
« Vastaus #16 : 11.01.2013, 16:40:29 »
Kohtuullisen ärsyttävää kun joidenkin pitää alkaa hieman erikoisemmissa projektitopiceissa lässyttään katsastuksesta.
Eiköhän rakentaja yleensä itse tiedä mahdolliset ongelmat ja on ottanut niistä selvää.

 :nuhtelu

Tämä on valitettavan (ärsyttävän) totta, mutta harvoinpa projektin aloittaja niitä asioita on selvitellyt V:>

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Sivuraiteille ajautuminen
« Vastaus #17 : 13.01.2013, 23:41:35 »
Kohtuullisen ärsyttävää kun joidenkin pitää alkaa hieman erikoisemmissa projektitopiceissa lässyttään katsastuksesta.
Eiköhän rakentaja yleensä itse tiedä mahdolliset ongelmat ja on ottanut niistä selvää.

 :nuhtelu
Kompastuin tähän topicciin, ja ns. spämmiin itsekin syyllistyvänä komppaan kulmamiestä (en syytä häntä spämmäilystä), valiitettavasti hyvin usein porukka on asentamassa vaikka mitä mihin autoon eikä ole mitään hajua mitä katsuri sanoo.
Koska volvofoorumi ja volvoihmiset on pääosin aika lainkuuliaista porukkaa, ja täällä foorumilla pitäisi pyrkiä estämään virheellisen tiedon leviämistä, niin siksi usein tartun hommaan, ja huomautan katsastusmiehen mielipiteestä, ettei sit kun koko homma on katsastusta vaille homma jymähdä siihen, vaan tarpeellinen tieto on annettu jo alkuajoista. :)

Monella on kanssa sitten tällaisia random projekteja, että asennetaan käyttöautoon vaikka vaihdeloota suoralla 5.vaihteella ja tiheä perä, siihenkin on varmasti hyvä huomauttaa, koska moni ei sitä ymmärrä että tuolla yhdistelmällä on negatiivinen vaikutus suorituskykyyn, ja saattaa jopa moninkertaistaa polttoaineenkulutuksen.

Itseäni tottakai puolustelen, mutta asioista on parempi kertoa, kun jättää kertomatta. Yhdelle itsestäänselvyys on toiselle aivan ennenkuulumatonta, kuten esim. tädilleni että lisäpaino autossa kuluttaa enemmän polttoainetta. Hän ei tahtonut asiaa ensinäkään uskoa. ;D

Siihen yhdyn, että yksi huomautus riittää, ja siitä ei tartte ruveta sivuraiteilemaan, ja usein yritän muistaakin lopuksi ilmoittaa että tässä tieto, tästä ei tartte enempää keskustella, kunhan topicin aloittaja ja mahd. lukijat tiedostavat asian laidan.

Senverta itse on tullut ruuvattua ja neuvoja annettua ns. aloittelijoille, ja kouluttajan vikaa veressä, että minulla on tapana vääntää aina kaikki rautalangasta ja aloittaa täysin tyhjältä pöydältä. Huonoin neuvo on puolitiehen jäänyt, se on tyhjääkin huonompi minulle on opetettu.

Voiko enää ajautua enempää sivuteille... noh nyt on ajauduttu. Peace out!
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Elekma  Autoracing