Futurez  Kulkukoira

Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit

  • 31 Vastauksia
  • 6550 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« : 19.08.2020, 16:19:18 »
Kokeillaanks tällaista leikkimielistä aihetta autojen facelifteistä? Esitellään (mieluiten kuvien ja kommenttien kera) millaisia onnistuneita tai epäonnistuneita tapauksia löytyy. Ajatusta voi laajentaa myös mallisarjan isompiin sukupolvenvaihdoksiin, jos tulee hyviä esimerkkejä mieleen. Tai esim. saman automallin jenkki- ja euroversioista tms. voisi löytyä kanssa mehukkaita tapauksia.

Tämä ajatus tällaiseen topikkiin lähti tällä kertaa tuosta:



Kyseessä on toisen sukupolven Subaru Forester, jonka tyyppikoodi on sattumalta SG - ei tarkoita tietääkseni "Second Generation".

Alla olevaa kammotusta ei heti uskoisi samaksi autoksi kuin ylemmän kuvan teräväilmeinen prefacelift:



:o

Muitakin selviä tapauksia on mielessä, mutta en nyt tyhjennä koko pajatsoa kerralla...

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #1 : 19.08.2020, 17:52:54 »
Heti ekana tuli mieleen Ford Scorpio MK1 -> Mk2, en pysty edes kuvaa laittamaan ilman että heti kuvottaa.  ::)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ford_Scorpio

Sit ne jokku Bemarit, ainakin se 7-sarjan E38>E65 joka muuttu ihan hirveäksi ja joku niistä pikkurimpuloista, Compact E46?? E36>E46 Hyhyh, Penari yleisesti osannut tehdä ok-ish näköisiä kotteroita.
« Viimeksi muokattu: 19.08.2020, 17:59:25 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #2 : 19.08.2020, 18:11:44 »
Audi A5 Sportback on saanu kammottavan Ford Mondeo konepellin   :idiot2:

Vanhemmat mallit niin paljon paremman näkösiä.
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Poissa Nahkiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #3 : 19.08.2020, 18:41:29 »
Fiat Multipla. Kai tätä voi sanoa onnistuneeksi kun pre-facelift on kaikkien aikojen rumin auto.  ;D




Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #4 : 19.08.2020, 19:04:01 »
Heti ekana tuli mieleen Ford Scorpio MK1 -> Mk2, en pysty edes kuvaa laittamaan ilman että heti kuvottaa.  ::)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ford_Scorpio
Tästä oon niin samaa mieltät S* Mk2 on sellanen et ei näytä edes 2020 hyvälle  :2funny:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #5 : 19.08.2020, 19:10:15 »
Onnistunut muotoilu on Classic Range Roverissa, läpi koko mallihistorian 70-96. Tässäkin on pieniä muutoksia matkan varrella josta tärkeimpänä 3door > 5door, mutta kokonaisuus pysyi hyvin hanskassa.
Sivuhuomautuksena sellainen että jo valmiiksi onnistunut muotoilu pilaantuu lähes satavarmasti jollain korisarjalla... RRC on hyvä esimerkki moisesta.

Rangeen pätee sama kuin kanttiVolvoihin, ne kantit ei mene pois muodista milloinkaan.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://en.m.wikipedia.org/wiki/Range_Rover_Classic&ved=2ahUKEwjF9rOJ0qfrAhXJo4sKHTrBCNUQFjAKegQIAhAB&usg=AOvVaw28Ml0APcckQ8fSGcuz2VaQ&cshid=1597853320811
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #6 : 19.08.2020, 20:39:05 »
Heti ekana tuli mieleen Ford Scorpio MK1 -> Mk2, en pysty edes kuvaa laittamaan ilman että heti kuvottaa.  ::)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ford_Scorpio

Näköjään Scorpio MK1 perustuu vahvasti Sierraan, enpä noita äkkiseltään edes erottaisi toisistaan. Muotoilu on kestänyt aikaa melko hyvin. Scorpio MK2 näkemäni perusteella ansaitsee maineensa :buck2:

Selailin wikipediaa yms. lähteitä, löysin seuraavat mielenkiintoiset faktat:
- MK1 Scorpio oli ensimmäinen sarjatuotantoauto jossa oli lukkiutumattomat jarrut vakiona.
- MK2 Scorpion suunnittelijan nimeä ei ole koskaan julkaistu...

Kankikari

  • Vieras
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #7 : 19.08.2020, 22:44:06 »
Näköjään Scorpio MK1 perustuu vahvasti Sierraan, enpä noita äkkiseltään edes erottaisi toisistaan. Muotoilu on kestänyt aikaa melko hyvin. Scorpio MK2 näkemäni perusteella ansaitsee maineensa :buck2:

Selailin wikipediaa yms. lähteitä, löysin seuraavat mielenkiintoiset faktat:
- MK1 Scorpio oli ensimmäinen sarjatuotantoauto jossa oli lukkiutumattomat jarrut vakiona.
- MK2 Scorpion suunnittelijan nimeä ei ole koskaan julkaistu...

Sehän on sama kun ford taurus?

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #8 : 20.08.2020, 02:18:00 »
Näköjään Scorpio MK1 perustuu vahvasti Sierraan, enpä noita äkkiseltään edes erottaisi toisistaan. Muotoilu on kestänyt aikaa melko hyvin. Scorpio MK2 näkemäni perusteella ansaitsee maineensa :buck2:

Selailin wikipediaa yms. lähteitä, löysin seuraavat mielenkiintoiset faktat:
- MK1 Scorpio oli ensimmäinen sarjatuotantoauto jossa oli lukkiutumattomat jarrut vakiona.
- MK2 Scorpion suunnittelijan nimeä ei ole koskaan julkaistu...
Se on edustus Sierra  :) Noita 2kpl oli ennenkun keksin että on Volvojakin olemassa  :buck2: :2funny:
Oli juu outo ilmestys kun -86 sta karvalakki scorpio oli varustettu ABS jarruilla ja ne oli jopa yllättävän toimivat.. Mahdottomiin ne ei pystynyt, autokoulussa 2-vaiheessa liukkaalla radalla otin pisimmän jarrutuksen  ;D Pelliltä ulos enneku suostu pysähtymään   :2funny: Mk4 escorttissa abs jarrut sai signaalin ja käyttö voimansa vetareilta hihnoilla  :2funny:

Ps. Mk1 scorpio houkuttelis vieläkin mutta harvassa ovat ja ruoste on kyllä tehnyt tehtävänsä.

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #9 : 20.08.2020, 08:43:15 »
Sehän on sama kun ford taurus?

No sekin näköjään on melkein samanlainen, mutta ilmeisesti ihan eri auto kuitenkin.

Sit ne jokku Bemarit, ainakin se 7-sarjan E38>E65 joka muuttu ihan hirveäksi ja joku niistä pikkurimpuloista, Compact E46?? E36>E46 Hyhyh, Penari yleisesti osannut tehdä ok-ish näköisiä kotteroita.

E38 näyttää olevan perinteinen linjakas iso sedan. E65:een ovat saaneet kammottavan tuijotusilmeen:



Ja takakontti ei oikein näytä kuuluvan koko autoon, ihan kuin olisi jostain muusta mallista lainattu:



Kattelin E36 ja E46 kuvia, näyttävät minusta melkein samoilta. Voisi kuvitella että kyseessä on pelkkä facelift eikä sukupolven vaihdos.

Jaa, E46 compactissa onkin erilainen keula, ei mikään muotovalio tosiaankaan...
https://www.google.com/search?q=e46+compact

Poissa nall3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 511
  • www.vrcf.fi
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #10 : 20.08.2020, 09:30:05 »
Lada Nivassa on onnistunut facelift.
Nivasta tykkää, oli se sitten neuvostoliiton tai venäjän aikaisia.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #11 : 20.08.2020, 09:39:25 »
Ford ecosport.
Tuo vanhempi on aivan hirveä. Uusi ei samanlaista yökötystä aiheuta.




242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #12 : 20.08.2020, 13:02:55 »
Jos sitä kummastakin esimerkit heittäisi...

Onnistuneista sanotaan nyt perinteisesti S 80 2004-2006. Minusta siinä onnistuttiin lisäämään auton edustavuutta ja samalla säilytettiin perusasiat. Opel Omega B2 muuttui melkein kokonaan uudeksi autoksi, varsinkin sisältä! Näyttää yhä jollain tapaa selkeän modernilta.

Epäonnistuneista tuli ensimmäisenä mieleen Mersun E-sarja W212. Faceliftin myötä hävisi sellainen särmikkyys keulasta, ja seuraavan mallin myötä meni vaan pahemmaksi. Olen pari kertaa ajanut pre-facelift W212 ja laadukas fiilis jäi.

Heti ekana tuli mieleen Ford Scorpio MK1 -> Mk2, en pysty edes kuvaa laittamaan ilman että heti kuvottaa.  ::)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ford_Scorpio

Scorpion huomannut olevan sellainen auto, jota moni haukkuu. Suorastaan vihaa. Minusta se on ihan ok, sellainen pienempi versio jenkistä. Eikä vastaavaa ole Fordilla enää nähty.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2020, 13:15:40 kirjoittanut Dave »
a car you can believe in

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #13 : 20.08.2020, 17:24:39 »
Fiat Multipla. Kai tätä voi sanoa onnistuneeksi kun pre-facelift on kaikkien aikojen rumin auto.  ;D

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tätä olin tulossa laittamaan, että siinä hävitettiin faceliftin myötä kaikki persoonallisuus ja tehtiin massasämpylä.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Onnistuneet ja epäonnistuneet faceliftit
« Vastaus #14 : 20.08.2020, 18:29:25 »
740 facelift ei ole ikinä istunut mun silmään. Jotenkin näyttää siltä että on annettu ohjeet yrittää tehdä vähän vähemmän tiiliskiven näköinen auto samaan koriin mahdollisimman halvalla ja tulos on just niin päälleliimatun näköinen kuin voi odottaa.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Samppasport  Futurez