KL-varaosat  Race.fi

Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic

  • 1333 Vastauksia
  • 669326 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Stobe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • S60 D5 -08
Ainakaan vielä en ole huomannut muuta muutosta kuin tuo välilyönnin ja entterin painamisen hankaluus. Ja onhan tää aika hemmetin painava  :D

Wlania en ole kokeillut jakaa.

Itellä vaikutti ainakin S3:ssa ihan älyttömästi kuuluvuuteen tollanen alumeetikuori, vaikka takakansi oli "kevennettyä" mallia jonka päällä oli ohut muovi ja muuten oli metallia vain reunuksissa.

Nyt S5:sessa mytrendyphonesta tilattu jonkinnäkönen otterboxin kopio jossa puhelinta vasten silikonisuojus ja sen päällä kova muovi, mahtuu onneks justiin työhousujen puhelintaskuun.
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Max. 4.5 tuuman näyttö. Android. 4g. Suoritustehoa yli 2gigaa. Ja pitätsi voida muokata KAIKKI haluamansa ohjelmat hevonkuuseen.
Onko sellasta?

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Tuolta toimittaavat valmiiksi "tyhjänä" kun tilaa, tosin CPU ei ole kuin vain 1,7

Jos oikein luin, niin olis varasto EU:n alueella, ilman tullia ja alveja

EDIT: Alasvetovalikosta Eu warehouse
« Viimeksi muokattu: 01.11.2014, 12:51:48 kirjoittanut jaskajokunen »
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Max. 4.5 tuuman näyttö. Android. 4g. Suoritustehoa yli 2gigaa. Ja pitätsi voida muokata KAIKKI haluamansa ohjelmat hevonkuuseen.
Onko sellasta?

Ei suoraan kun niiden valmisohjelmien poistaminen edellyttää root-oikeuksia. Tietyt google-(tiedonvarastus?)sovellukset pitää olla että pääsee play-storen asiakkaaksi. Moniin malleihin on tehty parin klikkauksen roottaussovelluksia mutta on se muutenkin helppoa. Sitten niitä valmisohjelmia ja kameraääniä ym. voi napsia pois vaikka "root browser"-tiedostonhallintaohjelmalla.

Poistettavista sovelluksista on monenlaisia listoja esim. https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0AnO2-4y6yE1gdDJRekl4QmkyNmIzUmRvX2h3UDVkQXc#gid=0

Olen samsungien lisäksi testaillut mm. kiinanihmeitä kuten Huawei Ascend P7 ja Oneplus One puhelimia. Huawei on todella hienosti viimeistelty ja enemmän iPhonen näköinen kuin iPhone6. Se oli mulle liian fiini ja annoin sen pojalleni.  Oneplus on karhea ja pysyy hyvin kädessä. Se on silminnähden nopeampi verrattuna käyttämääni sgs4:aan. Piirisarja on sama kuin sgs5:ssa.
« Viimeksi muokattu: 01.11.2014, 12:59:47 kirjoittanut Nortti »

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Ei suoraan kun niiden valmisohjelmien poistaminen edellyttää root-oikeuksia. Tietyt google-(tiedonvarastus?)sovellukset pitää olla että pääsee play-storen asiakkaaksi. Moniin malleihin on tehty parin klikkauksen roottaussovelluksia mutta on se muutenkin helppoa. Sitten niitä valmisohjelmia ja kameraääniä ym. voi napsia pois vaikka "root browser"-tiedostonhallintaohjelmalla.

Poistettavista sovelluksista on monenlaisia listoja esim. https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0AnO2-4y6yE1gdDJRekl4QmkyNmIzUmRvX2h3UDVkQXc#gid=0

Olen samsungien lisäksi testaillut mm. kiinanihmeitä kuten Huawei Ascend P7 ja Oneplus One puhelimia. Huawei on todella hienosti viimeistelty ja enemmän iPhonen näköinen kuin iPhone6. Se oli mulle liian fiini ja annoin sen pojalleni.  Oneplus on karhea ja pysyy hyvin kädessä. Se on silminnähden nopeampi verrattuna käyttämääni sgs4:aan. Piirisarja on sama kuin sgs5:ssa.
Mulla on nyt tollanen ollut pari vuotta:
http://www.gsmarena.com/motorola_razr_maxx-4666.php

Ihan kurko puhelin, pirun ohut ja hiilikuitupintä on käheä. Ja makso aikanaan vitusti tonnia.
Alkaa vaan vissiin täyttyä kaikesta ohjelmien päivityksistä ja muusta paskasta. Vituttaa kun klikkaat jotain linkkiä tai videota ja puhelin kaatuu.
Nyt kun päivitin perheen liittymätkin 4g:si, tulee raudan vaihto eteen.

Toi Oneplus olisi kiinnostava, mutta toi 4.5 tuumaa on vaan mulle se kipuraja.
« Viimeksi muokattu: 01.11.2014, 21:07:54 kirjoittanut tomimikael »

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Itsellä on luurissa clean master (eli sama idea kuin ccleaner koneella), sillä tulee usein roskaa poistettua ja vapautettua muistia. Tuntuuko vaikka 5 tuuman näyttö liian isolta? Omasta mielestä aika sopiva, alkaa ne yli kuuden tuuman olemaan aika epäkäytännöllisiä esim. taskussa.

Vähän käynyt mielessä vanhalla korealaisella muovihärpäkkeellä (SII) leikkiä, root ym. jos innostuu... Nykyistä vähän nopeutin animaatioiden poistolla ja akku kestää paremmin joidenkin tarpeettomien tehdas-ohjelmien poiskytkemisellä :)
« Viimeksi muokattu: 02.11.2014, 13:01:20 kirjoittanut Dave »
a car you can believe in

Poissa riisikippo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Huawei on todella hienosti viimeistelty ja enemmän iPhonen näköinen kuin iPhone6. Se oli mulle liian fiini ja annoin sen pojalleni.

Jokohan Applen alamäki olis käynnistymässä? Alkaa tosiaan olla jo ahdasta entisen Nokian malliin. Työkaveri sai vihdoin viime viikolla tilaamansa 6 plussan ja oli kyllä heppoisen ja lipevän oloinen kapistus. Kuitenkin tonnin laite, vai oliko ylikin...

Mulla kestäis ehkä tunteja  ;D

Teki kaveri samalla pienen helmiä sioille liikkeen, kun pakotti mut ottamaan vanhan i-luurinsa(vitonen). Monta päivää meni, kun viitsin siihen sim-kortin edes tilata, pysyy edes hetken ehjänä. Tuskin yhtä montaa päivää kestää enää, kun saan sen käyttöön. Puhelimena mulla ei ole koskaan ollut edes kosketusnäytöllistä ja Nokian heikennyspäivitysten jälkeen(2005) vain iskunkestäviä Samsungeja. Siellä ne pyörii samassa taskussa avainten, hien ja sadeveden kanssa. Ehtii silti oppia käyttämäänkin, ennen kuin hajoaa.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Itsellä on luurissa clean master (eli sama idea kuin ccleaner koneella), sillä tulee usein roskaa poistettua ja vapautettua muistia. Tuntuuko vaikka 5 tuuman näyttö liian isolta? Omasta mielestä aika sopiva, alkaa ne yli kuuden tuuman olemaan aika epäkäytännöllisiä esim. taskussa.


Joo toi 5 tuumaa on jo mun makuun liian iso.   
Löytyi mielenkiintoinen puhelin, joka on kompakti, ja potkua tuntuu löytyvän:
Sony-Xperia-Z3-compact

Pitää mennä hypistelemään.

Poissa Petski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Ei se näytön koko kaikkea kerro. Mulla on tää Lg G2 5.2 tuuman näytöllä, ja on kyllä yllättävän kompakti peli
« Viimeksi muokattu: 02.11.2014, 19:15:50 kirjoittanut Petski »

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Ei se näytön koko kaikkea kerro. Mulla on tää Lg G2 5.2 tuuman näytöllä, ja on kyllä yllättävän kompakti peli
No ei kerro ei. Tiedän kyllä että reunukset ovat eri paksuisia jne. Mutta yksikään 5 tuuman näytöllä varustettu puhelin ei mahdu mun työtakin rintataskuun.

Poissa Timovaan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • www.vrcf.fi
Onko kenelläkään kokemuksia huawei honor 6 puhelimesta?  Katselin elisan sivuilta, ja ei ollut pahan hintainen rautaan nähden.
-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi

Samsung S4 mini
70% illalla kun menin nukkumaan ja aamulla oli 40% jäljellä (mobiilidata ja wifi pois päältä). Siitä sitten kun ulos menin pakkaseen nii akku romahti melkein sammuksiin hetkessä. Tökkäsin laturiin ja nous takaisin 40%.

Oisko aihetta viedä 2kk vanha puhelin huoltoon vai korjausvinkkejä? Tehdasasetukset palautin paripäivää sitten.
« Viimeksi muokattu: 05.11.2014, 09:14:01 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Samsung S4 mini
70% illalla kun menin nukkumaan ja aamulla oli 40% jäljellä (mobiilidata ja wifi pois päältä). Siitä sitten kun ulos menin pakkaseen nii akku romahti melkein sammuksiin hetkessä. Tökkäsin laturiin ja nous takaisin 40%.

Oisko aihetta viedä 2kk vanha puhelin huoltoon vai korjausvinkkejä? Tehdasasetukset palautin paripäivää sitten.

Voi siinä vikaakin olla esimerkiksi akussa. Mitenkäkän sitä akkua on latailtu? Ainakaan noin ei pitäisi. Akku pitäisi pitää aina melko täynnä eikä tyhjentää niinkuin ensimmäisten kännyköiden aikaan. Uudella akulla voi toimia priimasti.


Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Lataan aika usein kun akku ei vaa kestä. Vähänkin käyttöä netissä niin saa etsiä laturia. Käynpä kysymässä gigantissa mikä heidän mielipide asiaan on.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Mullaon uus akku tulossa jo, sammuilee oma puhelin kun akku näyttää ~87% ja pullistunutkin aika reilusti. Tässä sitä odotellaan että tuleeko uus akku ensin vai räjähtääkö vanha naamalle ;D
No kun halvalla sai.

 

Kulkukoira  Proturbo