Ateho  Elekma

Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?

  • 412 Vastauksia
  • 124541 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #45 : 20.03.2015, 08:14:30 »
Tuo vääntöön perustuva moottorinvaihdos loisi uusia taiteellisia vapauksia
Esim. 240 voisi laillisesti asentaa Mazda RX8 kiertomäntämoottorin 250 hv @ 8500 r/min, 216 Nm @ 7500 r/min
-Itse kyllä mieluummin kuuntelen viskoflektin huminaa kuin tuollaista omenarälläkkää
Jumaaalaaauuuta....... :P

Pistää viskon siihen omenarälläkkän. :2funny:

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #46 : 20.03.2015, 08:16:26 »
Tuo vääntöön perustuva moottorinvaihdos loisi uusia taiteellisia vapauksia
Esim. 240 voisi laillisesti asentaa Mazda RX8 kiertomäntämoottorin 250 hv @ 8500 r/min, 216 Nm @ 7500 r/min
-Itse kyllä mieluummin kuuntelen viskoflektin huminaa kuin tuollaista omenarälläkkää
Eikä vois. Ei sitä tehorajaa olla muuttamassa, iskutilavuusrajan tilalle tulee vaan tuo vääntörajoitus.
Jäitä housuun!

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #47 : 20.03.2015, 08:52:44 »
Eikä vois. Ei sitä tehorajaa olla muuttamassa, iskutilavuusrajan tilalle tulee vaan tuo vääntörajoitus.

Fuck
Menisiköhän tuo RXän kone omavalmistemoottorina sillä keinoa että laskee kierroslukurajoitinta niin paljon että kone tuottaa enää sen sallitun 185hv?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa ImportTuning

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #48 : 20.03.2015, 09:10:10 »
-Itse kyllä mieluummin kuuntelen viskoflektin huminaa kuin tuollaista omenarälläkkää

Jumalauta Veksi vai vielä omenarälläkkää  :2funny: :2funny: Kyllä jos rahapussi kestäs laittaa jonku tommosen Wankelin ni sehän olis parasta ikinä, mutta on sitten sikakallis moottori ylläpitää jos ja kun varmasti hajoo joskus jotain  ;D

Mutta kun tuo lakimuutos menee läpi niin sillon joitain kohtia tuossa tekniikanvaihdossa helpottuu mutta taas tuo vääntöön perustuva rajaus kuitenkin poistaa noita variaatioita jonku verran...jännä nähdä mitä tapahtuu.

Ainakin se on varmaa että kaikki nämä 90-luvun viritetyt vähäpäästöiset tullaan leimaamaan niille nykyään laittomille isoille ahtimille yms...
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #49 : 20.03.2015, 09:58:24 »
Fuck
Menisiköhän tuo RXän kone omavalmistemoottorina sillä keinoa että laskee kierroslukurajoitinta niin paljon että kone tuottaa enää sen sallitun 185hv?
En usko, mutta jos laittaa vaikka kuusi kammiota peräkkäin ja rajoittimen, on moottori omavalmiste.

9rx60?

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #50 : 20.03.2015, 10:55:53 »
En usko, mutta jos laittaa vaikka kuusi kammiota peräkkäin ja rajoittimen, on moottori omavalmiste.

9rx60?

Vähäpäästöisen moottorin muuttaminen
Jos laittaa vapaavirtaus suodattimen niin eikös se ole jo omavalmiste moottori?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #51 : 21.03.2015, 17:29:36 »
Tuo vääntöraja tekee kyllä sitten kaikki modernin dieselin asennusyritykset turhiksi.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #52 : 21.03.2015, 23:15:18 »
Tuo vääntöraja tekee kyllä sitten kaikki modernin dieselin asennusyritykset turhiksi.

hyvällä perustelulla trafille palautetta ku se on nyt mahollista.

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #53 : 22.03.2015, 12:54:26 »
Tuo vääntöraja tekee kyllä sitten kaikki modernin dieselin asennusyritykset turhiksi.
hyvällä perustelulla trafille palautetta ku se on nyt mahollista.

Jepjep!! Omasta puolestani laitoin jo ja mainitsin kommenteissa juurikin vanhat autot ja uudet TDI-koneet.
Kommenttia vaan Trafille kaikilta joilla on oma mielipide asiasta.

http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/ajankohtaista/3227/lausuntopyynto_auton_rakenteen_muuttamista_koskevasta_maaraysluonnoksesta?articles_articlePreview=54f44da15e0cc0.69276868

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #54 : 23.03.2015, 07:59:07 »
Eikä tarvii olla erityisen vanhakaan auto (tai mikä nyt kellekin sitten on vanha). Vaikeuksissa ollaan, jos ko. mallisarjaan ei ole alun perin saanut ahdettuja koneita.

Esimerkki VW-maailmasta: Golf II:een olisi hankala saada perus 90-heppaista TDI:tä, ellei Golfia olisi tehty myös G60-moottorilla. TDI:n vääntö on 210 Nm, G60:n 225, joten riittää hienosti. Jos vertailumoottorina pitäisi käyttää GTI 16v:tä, niin siinäpä onkin vääntöä parhaassakin versiossa vain 168 Nm, mikä tarkoittaisi enintään 201,6 Nm vaihdettavaan moottoriin.

Jos lakiesitys toteutuu tuollaisenaan, Golfiin voi siis laittaa 90-heppasen TDI-koneen, mutta Jettaan ei, koska Jettaa ei ole G60:llä tehty. Kumpaankaan autoon tuollainen ensimmäisen sukupolven TDI ei vielä mielestäni täysin hallitsematonta suorituskykyä synnyttäisi, vaan niillä voitaisiin aika lailla yhtä turvallisesti ajella mainituilla vertailumoottoreilla varustetuilla yksilöillä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #55 : 23.03.2015, 11:04:22 »
Kertokaas olisiko seuraavanlainen idea täysin metsässä:
Autoon X vaihdetaan auton A tekniikka.

A:n tehot ja väännöt ovat yli prosenttien.

Muutos on sallittu, mikäli jarrut, renkaat yms. muutetaan vastaamaan auton A jarruja.

Käsittäkseni jossakin maassa oli tämänkaltainen systeemi. Eli siis vaikka amazoniin voisi laittaa TDI:n jos jarrut ja rengastus (alusta?) Päivitetään ajantasalle.

Poissa Tuke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #56 : 23.03.2015, 15:45:38 »
Toivottavasti tuohon tehorajoihin tulee joku järkevämpi esitys.

Itselleni osui silmään kohta 3.2 Akseliston ja akselivälin muutokset. Ymmärsinkö oikein niin tarkoittaa tuo sitä, että esim. etuvetoisesta voi tehdä nelivedon mikäli käyttää toisen merkin tai mallin akselistoa? En ainakaan huomaanut mitään kohtaa missä vetotapamuutoksia rajoitettaisiin.

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #57 : 23.03.2015, 16:26:43 »
Tämmöinen osu silmään...

Jos tuntuu, että mikään ei ole sallittua, Trafi potkii päähän koko ajan ja katsatuskonttorillakin lähinnä kuittaillaan niin nyt on mahdollisuus vaikuttaa!

Autoharrastajat ry on uusi autoharrastajan etuja ajava yhdistys, jossa taustalla häärii tuttuja tekijöitä. Mamasan on yrityksenä mukana, liity sinäkin!


http://autoharrastajat.fi/
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #58 : 23.03.2015, 16:49:45 »
Kertokaas olisiko seuraavanlainen idea täysin metsässä:
Autoon X vaihdetaan auton A tekniikka.

A:n tehot ja väännöt ovat yli prosenttien.

Muutos on sallittu, mikäli jarrut, renkaat yms. muutetaan vastaamaan auton A jarruja.

Käsittäkseni jossakin maassa oli tämänkaltainen systeemi. Eli siis vaikka amazoniin voisi laittaa TDI:n jos jarrut ja rengastus (alusta?) Päivitetään ajantasalle.
Suomessaki tuollanen voi olla ihan mahdollista, poikkeuslupaa vaan hakemaan.

http://www.moottorit.net/uutiset/2014/03/harrasteautojen-rakentaminen-helpottuu/
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #59 : 19.04.2015, 18:20:58 »
Onko kellään väliaikatietoja missä mennään asian suhteen?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron