KL-varaosat  Race.fi

Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?

  • 412 Vastauksia
  • 124916 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #90 : 28.09.2015, 17:50:10 »
Tehon pienetäminen sallittua! 960 T6 FTW!
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #91 : 28.09.2015, 20:06:14 »
Tehon pienetäminen sallittua! 960 T6 FTW!

Eikös tuon pitäisi onnistua?? Eikös se onnistu 940:kin siten..

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #92 : 28.09.2015, 20:13:55 »
Hmmmm. Ennen noita päivämääriä alkanut mallisarja vai rakennettu autoyksilö? Kysyy nimimerkki "jatkanko laittomuuksia edelleen".
Euro-3 on 1/97 alkaen uudet mallisarjat, ja 1/2000 alkaen kaikki, eli tuolla aikavälillä on sekä kakkosta että kolmosta papereissa. 940/960/850 pitäis kaikki olla Euro-2. Samoin tietysti 200, 300, 400 ja 700-sarjat.

Onkohan suorakylkiset x70 jo Euro-3?
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #93 : 28.09.2015, 21:10:27 »
Euro-3 on 1/97 alkaen uudet mallisarjat, ja 1/2000 alkaen kaikki, eli tuolla aikavälillä on sekä kakkosta että kolmosta papereissa. 940/960/850 pitäis kaikki olla Euro-2. Samoin tietysti 200, 300, 400 ja 700-sarjat.

Kiitän, juuri tämän halusin tietää. Muuttuu noista omistakin takavedoista toinen lailliseksi ja toisesta ei tarvitse ikinä laitonta edes tehdä.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #94 : 28.09.2015, 21:13:26 »
Tehon pienetäminen sallittua! 960 T6 FTW!
Eli kannatti hakea poikkeuslupa. :facepalm:
Hyvä että monia kohtia on järkeistetty. Kohdassa 3.1 sallitaan levikepalojenkin käyttö.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #95 : 28.09.2015, 21:21:03 »
Tuo moottoritilavuuden kasvattamisen rajoitus (joka siis säilyy 25%:ssa) on kyllä anaalista... :-\

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #96 : 28.09.2015, 21:35:30 »
Tää olikin mielenkiintoinen yllätys kun tuli tänää vastaan! Ainakin 850R:n osalta pitää alkaa harkitsemaan tuota E85 käyttöä nyt tosissaan. :pomo:
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #97 : 28.09.2015, 21:36:32 »
Tuo moottoritilavuuden kasvattamisen rajoitus (joka siis säilyy 25%:ssa) on kyllä anaalista... :-\

Onneksi eivät sentään pudottaneet!
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #98 : 28.09.2015, 22:01:45 »
Kohdassa 3.1 sallitaan levikepalojenkin käyttö.
Toi kohta on ollu siellä jo aiemmin. Edelleen siis esim. RH:n omat adapterit on lailliset käytettäessä RH:n "adapterivanteita".

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #99 : 28.09.2015, 22:12:49 »
Säännökset, perustelut ja nyt kommenttipuoli luennassa. Aika asialliselta näyttää tähän mennessä ja jatkossakin saattaa tulla lisää pikku helpotuksia.

Esim.
"Tulisi sallia ilman poikkeuslupaa teholtaan vertailu-moottoria 50% suurempi moottori jos käytetään esim. FHRA:n poikkeuslupatarkastajia ja tehdään asianmukaiset alusta/jarrumuutokset, rakennetarkastus ja koeajo."
"Tämä asia on tarkoitus tuoda määräykseen sen seuraavassa muutoksessa."

Milloin sitten muuttuu, mutta kuitenkin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #100 : 29.09.2015, 21:43:30 »
Tuo moottoritilavuuden kasvattamisen rajoitus (joka siis säilyy 25%:ssa) on kyllä anaalista... :-\
Jos moottorin iskutilavuutta kasvattaa alkuperäiseen verrattuna enintään 10%, niin sitä ei rinnasteta moottorinvaihtoon. Vaihdettava moottori saa olla enintään 25% suurempi ja kun se on autoon muutoskatsastettu niin iskutilavuutta saanee kasvattaa vielä tuon 10%.


760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #101 : 29.09.2015, 21:55:24 »
Jos moottorin iskutilavuutta kasvattaa alkuperäiseen verrattuna enintään 10%, niin sitä ei rinnasteta moottorinvaihtoon. Vaihdettava moottori saa olla enintään 25% suurempi ja kun se on autoon muutoskatsastettu niin iskutilavuutta saanee kasvattaa vielä tuon 10%.
Fakta vai MuTu? Tuollai keplottelemallahan maksimi olisi 35%?

Mikä on edelleen anaalista. Pitäs enemmän nojautua auton specseihin. Ongelmaa en näe ihan heti Volvoissa, mutta muutama harrastajakaveri tuskissaan, koska suurin sallittu moottori heidän kohteisiinsa on luokkaa 950-1100cc...

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #102 : 29.09.2015, 21:56:38 »
Eikös se oo 25% että roverin kasiakin saa katsastettua?
No kun halvalla sai.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #103 : 29.09.2015, 21:57:57 »
Eikös se oo 25% että roverin kasiakin saa katsastettua?
Ei olisi koko rajoitetta, niin ysiin voisi kelvata 6.2D...

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #104 : 29.09.2015, 21:59:35 »
Ymmärsinkö oikein. Kunhan selvittää perus konttorin päästötestin, saa vapari 940:n / 960:n ahtaa samoilla ehdoilla kuin aiemmin ei-vähäpäästöisen? :o
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Futurez  Kulkukoira