RallyBaron  Samppasport

Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?

  • 412 Vastauksia
  • 124525 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #165 : 03.10.2015, 16:14:42 »
Lopettakaa ny saaatana! Hyvä topikki menee ihan piloille >:(

Okei, en ole enää valtaa pitävä mode, mutta yleisesti alkaa vituttamaan, kun mistään ei voi keskustella asiallisesti.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #166 : 03.10.2015, 16:35:33 »
Lopettakaa ny saaatana! Hyvä topikki menee ihan piloille >:(

Okei, en ole enää valtaa pitävä mode, mutta yleisesti alkaa vituttamaan, kun mistään ei voi keskustella asiallisesti.

Minä olen edelleen ja yhdyn nyt 100% Kulmamieheen tässä asiassa.

Joten tuo e85 muutoskatsastusasia on tässä loppuun käsitelty. Sopii perustaa erillinen topic, jos välttämättä haluaa jatkaa.

Edit: myös tarkoitan sitä. Rankkuja luvassa jos vielä jatkuu tuo asia tässä.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2015, 16:37:57 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #167 : 03.10.2015, 16:59:22 »
Onko lopputulos nyt volvoharrastajalle se että pykälissä ei muuttunut oikeastaan mikään muu kuin vuosimalli(/euronormi) joiden konetta saa rakentaa?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #168 : 03.10.2015, 17:41:33 »
Onko lopputulos nyt volvoharrastajalle se että pykälissä ei muuttunut oikeastaan mikään muu kuin vuosimalli(/euronormi) joiden konetta saa rakentaa?
Käytännössä näin. Pitäisi selvittää tuo akseliston perustyypin muutos, 245:ssä ois sen verran korihommia että vois aikansa kuluksi muuttaa retkuperälle...
Jäitä housuun!

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #169 : 03.10.2015, 17:55:52 »
Onko lopputulos nyt volvoharrastajalle se että pykälissä ei muuttunut oikeastaan mikään muu kuin vuosimalli(/euronormi) joiden konetta saa rakentaa?

Muutoksen myötä myös tehojen laskeminen on nyt kirjattuna selkeämmin ja se antaa enemmän mahdollisuuksia koneiden vaihtoon.

Poissa Volvo Setämies

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 290
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #170 : 03.10.2015, 19:23:34 »
Muutoksen myötä myös tehojen laskeminen on nyt kirjattuna selkeämmin ja se antaa enemmän mahdollisuuksia koneiden vaihtoon.

Ja tehojen laskemisen alarajan taitaa nyt määrittää kansi. Tästä Trafin ohjeesta jo aikaisemmin mainittiinkin.
"Mikäli vaihdettava moottori ei ole valmistajan toimittama kokonaisuus, tehomittaustodistusta arvioitaessa katsotaan moottorin tehojen vastaavan vähintään konstruktiossa käytetyllä sylinterikannella varustetun moottorin alkuperäistä tehoa (mikäli kyseessä on tuotantomoottorissa käytetty sylinterikansi)"
Amazon 20v
850R
P1800

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #171 : 03.10.2015, 19:44:20 »
Käytännössä näin. Pitäisi selvittää tuo akseliston perustyypin muutos, 245:ssä ois sen verran korihommia että vois aikansa kuluksi muuttaa retkuperälle...

Tähän tarttis tosiaan saada jostain selvyys. Velipojalla on kovaa vauhtia menossa wanhaan Opeliin erillisjousitettu taka-akseli ja toiveissa on ollut, että sen saisi leimattua ilman poikkeuslupaa.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #172 : 03.10.2015, 20:53:19 »
Tuossa kansihommassa on se vika että jos käyttää turbokoneen kantta vaparissa niin onko ne tosiaan niin nuijia että vertailutehoksi tulee turbon tehot? :idiot2:

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #173 : 03.10.2015, 22:20:09 »
Tähän tarttis tosiaan saada jostain selvyys. Velipojalla on kovaa vauhtia menossa wanhaan Opeliin erillisjousitettu taka-akseli ja toiveissa on ollut, että sen saisi leimattua ilman poikkeuslupaa.

Vastauksia saa trafilta ihan sähköpostin kirjoittamalla, joten kysy asiaa sieltä ja saat vastauksen, kuten minäkin saiin.  :hello:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #174 : 03.10.2015, 22:50:32 »
Ja tehojen laskemisen alarajan taitaa nyt määrittää kansi. Tästä Trafin ohjeesta jo aikaisemmin mainittiinkin.
"Mikäli vaihdettava moottori ei ole valmistajan toimittama kokonaisuus, tehomittaustodistusta arvioitaessa katsotaan moottorin tehojen vastaavan vähintään konstruktiossa käytetyllä sylinterikannella varustetun moottorin alkuperäistä tehoa (mikäli kyseessä on tuotantomoottorissa käytetty sylinterikansi)"


Eli esimerkiksi P1800 autoon voi edelleen asentaa uudemman mallisen kovapalakantiksen 5 syl moottorin, kunhan ottaa sen vapaastihengittävästä moottorista (138-142 hv).

Auton maksimitehot ovat 1,2 x 130 = 156 hv, niin tuohon jää vielä ahtamisvaraakin.

Vanhempaa hydraulista kantta käyttämällä löytyy vieläkin heikkotehoisempia vaihtoehtoja.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2015, 22:53:24 kirjoittanut JuHaU »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #175 : 03.10.2015, 22:53:58 »
Tuossa kansihommassa on se vika että jos käyttää turbokoneen kantta vaparissa niin onko ne tosiaan niin nuijia että vertailutehoksi tulee turbon tehot? :idiot2:
Samaa mietin vähän aikaa sitten. Pikkuviri FB:ssä automaattisesti isolohko ET:n tehot vähintään?  ;D

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #176 : 04.10.2015, 10:17:22 »
Mites tätä kuuluu nyt tulkita?

2 MOOTTORIN JA PAKOPUTKISTON MUUTOKSET

2.1 Moottorin vaihto

Moottorin vaihtaminen on sallittu, jos vaihdettava moottori on teholtaan ja iskutilavuudeltaan alkuperäistä pienempi.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Moottorin vaihtoon rinnastetaan myös:

c) ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen.



Voinko siis ahtaa auton ja tehonmittauksella osoittaa tehoa olevan vähemmän kuin alunperin ja näin moottorinvaihto onnistuu ilman alustamuutoksia?  :idiot2:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #177 : 05.10.2015, 13:57:31 »
Minä olen edelleen ja yhdyn nyt 100% Kulmamieheen tässä asiassa.

Joten tuo e85 muutoskatsastusasia on tässä loppuun käsitelty. Sopii perustaa erillinen topic, jos välttämättä haluaa jatkaa.

Edit: myös tarkoitan sitä. Rankkuja luvassa jos vielä jatkuu tuo asia tässä.

V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa nokonzok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #178 : 05.10.2015, 22:05:35 »
Vastauksia saa trafilta ihan sähköpostin kirjoittamalla, joten kysy asiaa sieltä ja saat vastauksen, kuten minäkin saiin.  :hello:

Aika väkevä nyrkkisääntö on, että jos ei nyt ihan päivänselvää asiaa kysy niin Trafilta nimenomaan ei saa mitään vastausta. Trafin mukaan katsuri päättää, katsurin mukaan Trafi päättää. Lopputulos on "ei" ja perustelut "se vaan nyt ei käy".

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #179 : 08.10.2015, 19:47:32 »
Nyt on muuten 960 3.0L kova sana. Mallisarjan tehokkain ja pellin alle saa vaikka Bemarin 3.0L V8 kahdella ahtimella. Pitäisi varmaan ostaa varastoon varmuuden vuoksi tälläinen.

http://www.nettiauto.com/volvo/960/7553818
« Viimeksi muokattu: 08.10.2015, 21:22:29 kirjoittanut Brick »
citikka

 

Kulkukoira  Proturbo