KL-varaosat  Race.fi

Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?

  • 412 Vastauksia
  • 124864 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #210 : 20.11.2015, 10:51:58 »
Nyt kannattaa sitten huomata, että tuo aiemmin esityksessä ollut vääntörajajuttu ei tullutkaan voimaan. Spekulointini maaliskuulta on siis pahasti vanhentunutta...

Aiijjj  :buck2:
Mitäköhän mää oikein tekisin noille koneille  :idiot2:
no tuo roverin mylly on näillä näkymin menossa isäukon -70 opel commodoreen, tai jos nuo säädökset muutuisi niin sitten tuo 350 cid... vie vaan tilaa tallista, joka on vaan 56m3  :'(
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • Jee jee
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #211 : 20.11.2015, 12:17:26 »
no tuo roverin mylly on näillä näkymin menossa isäukon -70 opel commodoreen, tai jos nuo säädökset muutuisi niin sitten tuo 350 cid...
Ei riitä kyl missään Opel Commodoressa vertailuiskutilavuus 350CID koneelle.
!

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #212 : 20.11.2015, 12:24:21 »
Ei riitä kyl missään Opel Commodoressa vertailuiskutilavuus 350CID koneelle.

Tiedetään  ;D
Silloinkun tuo rojekti alkoi -90 luvan alussa, niin silloin sai laittaa commoon tuon 350cid ja ostettiin silloin tuota varten, nyt kun muuttunut säännökset niin tuo rover menee heittämällä. Tuohon roverin V8 on jo edelbrockin imusarja ja 4-kurkkunen kaasari hommattu. Englannista tilataan vielä jyrkemmät nokat yms.

NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #213 : 21.11.2015, 15:31:16 »
Ei riitä kyl missään Opel Commodoressa vertailuiskutilavuus 350CID koneelle.

Valitettavasti olet väärässä osittain!  Nimittäin Commodoren pellin alta on lyötynyt 6L V8 moottoria.
Tosin jossain kisasarjassa, joten en tiedä onko se "virallinen" moottori.

Isoin ns. vakio kone on ollut 4,1L rivikutonen.

-Nimimerkillä; joskus ajelin isolla ooppelilla kolmen kulkineen verran....    ;)


Mites katalysaattorin kanssa, mikan:lle kerrottiin että wiinakontissa pitää olla mutta miksi?

"Katalysaattoria ei saa poistaa, jos se on välttämätön ajoneuvoa koskevien pakokaasupäästömääräysten täyttämiseksi."

Kuuluuko "käytönaikaisiin pakokaasupäästövaatimuksiin" päästöarvojen lisäksi kurkkaus auton alle vai?

Katalysaattoriasia lienen siksi, että auto on rekisteröinti katsastettu sillä ja HC päästörajat on hitusen vaikeita saavuttaa ilman kissaa kaikissa olosuhteissa (euro2).
Typen oksideista puhumattakaan, joiden päästöt kasvavat väistämättä ilman kissaa, vaikkei niitä mitatakkaan enää katsastuksessa. Siksi kissa pitää olla paikallaan, jos auto on sellaisella tehtaalta tullut.

Mutta trafista eikä katsastuasemalta ole kuulunut mitään siitä viinastamisesta!   :buck2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Matti Virtanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #214 : 21.11.2015, 15:34:07 »
Katsurille voi sanoa moottorin olevan 283.
En ikinä vastaa tuntemattomaan numeroon, laitan luurin korvaan tai annan soida. Jos ei runkkarit uskalla soittaa omalla numerolla niin turha edes vaivautua vastaamaan. Miksi jotkut soittavat salaisesta?

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • Jee jee
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #215 : 21.11.2015, 18:52:05 »
Valitettavasti olet väärässä osittain!  Nimittäin Commodoren pellin alta on lyötynyt 6L V8 moottoria.
Tosin jossain kisasarjassa, joten en tiedä onko se "virallinen" moottori.

Isoin ns. vakio kone on ollut 4,1L rivikutonen.

-Nimimerkillä; joskus ajelin isolla ooppelilla kolmen kulkineen verran....    ;)
Muutoskatsastuksen suhteen olen 100% oikeassa. Valitettavasti.

- Nimimerkillä; Keme.
!

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #216 : 22.11.2015, 00:00:27 »
Katsurille voi kertoa auton olevan Holden Monaro GTS. 
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7576
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #217 : 22.11.2015, 23:25:08 »
Mites katalysaattorin kanssa, mikan:lle kerrottiin että wiinakontissa pitää olla mutta miksi?

"Katalysaattoria ei saa poistaa, jos se on välttämätön ajoneuvoa koskevien pakokaasupäästömääräysten täyttämiseksi."

Kuuluuko "käytönaikaisiin pakokaasupäästövaatimuksiin" päästöarvojen lisäksi kurkkaus auton alle vai?

Ja miten yksilöidään teholapussa kaikki "itsetehtyä"? Esim. konttini ahdin; pakopesä on viilattu TD04HL #6 ja kompurapuoli on merkitön kiinalainen 19T. Tuleeko joku "hybridi"-maininta vai, kun mitsua ei enää ole kun laakeripesä ja turbiinipotkuri?
Katalysaattori pitää olla, koska se auton alkuperäisissäkin tiedoissa lukee. Muutoskatsastuksen yhteydessä tarkastetaan, että se paikallaan on. Joutuuhan 1.7.-87 jälkeen käyttöönotettuihin lisäämään katalysaattorin jos moottori muutetaan. Päästöt mitataan silti samalla tavalla kuin ennenkin eli ihan sama onko pönttö tyhjä.

Ahtimesta kirjataan selvästi esillä oleva tieto ylös. Esimerkiksi rungon varaosanumero jos tyyppikilpeä ei ole. Ja sen pitää täsmätä jatkossakin jos sen haluaa joku syystä tai toisesta tarkistaa.

Tottakai käytännöt vaihtelevat katsurikohtaisesti, mutta noin sen pitäisi mennä...
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #218 : 24.11.2015, 19:50:22 »
Mitenkäs, muuttuikos rakentelusäädökset mitenkään pakoputkiston kohdalla, vai pitääkö edelleen -97---> olla tyyppihyväksyntä?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #219 : 27.11.2015, 15:14:15 »
Muistaako joku että olisi ollut puhetta tai suoraan mainintaa jossain taustapapereissa tms. seuraavasta kysymyksestä?

Eli nythän tuo kevennetty menettely muutoskatsastuksessa koskee Euro2 päästöluokkaa ja sitä vanhempia. Onko ollut ajatuksena alunperin, että jossain vaiheessa Euro3 tiputetaan myös kevyemmän menettelyn piiriin? Ts. että aina vanhimmasta päästä sallittaisiin hieman väljemmät tulkinnat?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7969
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #220 : 27.11.2015, 20:42:21 »
Muuttuneita säädöksiä sovellettu tänään ja 850 T-5R:n otteessa 211 kw.

Ykkösosaan kirjattiin cooleri mitoilla, ahdin ja alkuperäiset tehot.

Muutoskatsastuksessa oli mukana tehonmittauskäyrä siihen liittyvä LIITE 3, jossa muutokset eriteltyinä ja muuten kunnossa oleva auto.
Samalla hoitui myös vuosikatsastus. Pakokaasupäästöt otettiin konttorilla. Auto on EURO 2 päästönormin mukainen.


Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #221 : 13.12.2015, 12:15:27 »
Mistäs mä löydän muutoskatsastukseen sen lapun mihin laitetaan turbon, välijäähdyttimen ym tiedot ja mitat? Trafin sivuilta koitin ettiä mut se on kyllä niin sekava paikka ettei tuu mitään :D
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #223 : 07.09.2016, 17:43:27 »
Mites tuo päästöluokitus nyt menee, kun mun 850 on vuosimallia 1996 ja ensirekisteröity tammikuussa 1997, jolloin euro 3 ilmeisesti astui voimaan. Kai tuo nyt kuuluu euro 2:n kuitenkin?
850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #224 : 07.09.2016, 18:32:10 »
Mites tuo päästöluokitus nyt menee, kun mun 850 on vuosimallia 1996 ja ensirekisteröity tammikuussa 1997, jolloin euro 3 ilmeisesti astui voimaan. Kai tuo nyt kuuluu euro 2:n kuitenkin?

Sen mukaan menee, milloin mallisarja on tullut markkinoille. Eli -91 tai jotain...
142

 

Proturbo  Autodiagnoosi