Melkoisesti vapautuu rakentelu, jos vaan lähellekkään ehdotetun kaltaisena pykälät tulee toteutumaan.
Tehorajat tulee nousemaan aika huimasti suurimmassa osassa autoja ja iskutilavuusrajojen poistuminen avaa melkoisesti vaihtoehtoja vierasmoottorien suhteen. Tosin tehopainosuhteen porrastus on vähän villi kun pahimmillaan 2 eri autoa 20kg painoerolla saa täysin erilaiset tehorajat.
Madalluksissa taas 51mm raja poistuu ja pelkkä minimimaavara jää jäljelle. Pätkittyjen jousien kieltäminen tuskin nykypäivänä enää ketään haittaa. Negatiivista tässä se, että mekaanisella kuormantuntevalla jarruvoimansäätöventtiilillä olevaan autoon ei korkeussäädettävää alustasarjaa saisi asentaa, mm. Mk2 Golfiin ei siis korkeussäädettävää uusilla pykälillä saisi laittaa?
Vetotavan muutokset tullaan sallimaan pelkällä muutoskatsastuksella, joka taas lisää huimasti mielenkiintoisten harrasteautojen valikoimaa. Osa etuvetoisista kun on suhteellisen helposti muutettavissa nelivedoiksi ihan tehdastekoisilla osilla. Mielenkiintoisinta on silti se, että miten tulkitaan etuvetoisen muutos takavetoiseksi akselistotyyppien osalta. Suurin osa etuvedoista kun on jäykällä taka-akselilla niin saako tälläisestä tehdä jäykkä akselisen takavedon?