Kone on paikallaan ja on sitä jo vähän käytettykin. Venttiilikoneistosta kuuluu vähän erilaista meteliä kuin aiemmin ja ilmanputsarista terävämmät imuäänet, eli jotain eroa vanhaan on.
Vaan onko tullut noiden viilattujen nokkien kanssa vastaan sellaista, että ruiskuennakkoa täytyy olla paljon enemmän mitä vakiona? Vakioennakolla eli pumpun merkki kohdallaan on yleensä aiemmin lähtenyt käymään normaalisti pikku sahaamisen jälkeen, ja sen jälkeen sitten hihnapyörästä säätö. Nyt merkki kohdallaan lähtee just ja just ennen akun loppumista tulille, hirveellä kitkerällä savulla ja humppaavalla tyhjäkäynnillä. Ihan samat oireet kuin pumppu 180 astetta pielessä. Tästä pisteestä pumppua hammas-pari aikaistamalla alkoi käyntiinlähtö kylmänä parantua, ja vol-fcr:n mukaan ennakkoa oli noin 1 - 1,5 astetta. Kuumana sai kuitenkin vielä sahata hieman, eli tuosta täytyy vissiin aikaistaa sitten vielä lisää.
Nokkaanhan ei ole nyt hitsattu lisää tavaraa, vaan siitä on hiottu sitä pois. Imuventtiili siis aukeaa myöhemmin, mutta menee aiemmin kiinni. Siihenkö tuo nyt jotenkin liittyy?