RallyBaron  Samppasport

Volvo V60 D4 R-Design -14

  • 111 Vastauksia
  • 39933 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vatanen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
Volvo V60 D4 R-Design -14
« : 04.04.2017, 23:40:10 »
Tervehdys vaan kaikille!
Päivitetty 15.11.2019

S80 2.5T Summum business aut vaihtui tällaiseen V60 diesel volvoon. Kilometrejä alkoi tulemaan liikaa vuositasolla tuollaiseen 2.5T bensa volvoon ja tämä luonnollisesti näkyi rahapussissa (12.5L/100km) :idiot2: Olin katsellut jo useamman kuukauden diesel S/V60 MY14-> tarjontaa ja muutama vaihtoehto löytyikin, mutta molemmat kerkesivät mennä minun edestä. Lopulta tämä D4 R-Design valikoitui sopivaksi vaihtoehdoksi ja oli aika iskeä hyvään tarjoukseen kiinni. Mutta kerrotaahan nyt sitten vähän uudesta kulkupelistäni:

Volvo V60 D4 R-Design 2014 automaatti
-Ajettu nyt 148 000km
-Nupukkinahka penkit ja black-sisäpaketti
-Crystal white pearl-metalliväri
-Volvo sensus
-Volvo on call-järjestelmä
-Polttoainekäyttöinen lisälämmitin
-Audio High Performance 4X40W
-Start and stop-järjestelmä
-Peruutustutka
-City safety-järjestelmä
-High tech-paketti
-Family-paketti
-Driver support-paketti
-Winter-paketti

Tässä muutama kuva:

11.8.18










-Vatanen
« Viimeksi muokattu: 15.11.2019, 01:05:51 kirjoittanut Vatanen »
Ajossa:
S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut -23
Entiset: S60 T5 R-Design -20, V60 D4 R-Design -14, S80 2.5T -07, V70 T5 -01

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D4 R-Design -14
« Vastaus #1 : 05.04.2017, 06:20:12 »
Hieno peli hyvillä varusteilla :P
Olikos tämä 4 sylinterinen 2 litran koneella, kun ei ole 4-vetoinen? Kulutus taitaa lähes puoliutua tällä pelillä.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6134
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvo V60 D4 R-Design -14
« Vastaus #2 : 05.04.2017, 06:59:26 »
Kaikinpuolin näyttää hienolta peliltä! Rupee foorumilla lisääntyy tää R design suunta aika vahvasti. :)

Mukavanoloiset varusteet ja väri on kiva. Itse tykkään ainakin Valkoisesta.  S*

Kysymys tuohon vanhan volvosi kulutukseen, miten ihmeessä noin suuri?  :o
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Vatanen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
Vs: Volvo V60 D4 R-Design -14
« Vastaus #3 : 05.04.2017, 08:43:40 »
Olikos tämä 4 sylinterinen 2 litran koneella, kun ei ole 4-vetoinen? Kulutus taitaa lähes puoliutua tällä pelillä.

Joo 2.0l 4 sylinterinen ja 120kw.

Kysymys tuohon vanhan volvosi kulutukseen, miten ihmeessä noin suuri?  :o

Jonkin verran tuli ajeltua kaupunkiajoa niin kyllä se vaan keskikulutus nousi reippaasti yli 10l/100km. Täydellä tankilla pääsi hyvällä säkällä noin 500km max.

Nyt kun seuraillut D4 kulutusta niin 80km/h maantietä (Kotka-Kouvola) keskikulutus 3.8l/100km :P

Mukavanoloiset varusteet ja väri on kiva. Itse tykkään ainakin Valkoisesta.  S*

Hakusessa oli kyllä alunperin rebel blue, mutta jostain piti luopua ja alkoi tuo metalli valkoinen miellyttämään silmään.

-Vatanen
« Viimeksi muokattu: 05.04.2017, 08:47:29 kirjoittanut Vatanen »
Ajossa:
S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut -23
Entiset: S60 T5 R-Design -20, V60 D4 R-Design -14, S80 2.5T -07, V70 T5 -01

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D4 R-Design -14
« Vastaus #4 : 05.04.2017, 08:54:40 »
Tuollainen Rebel Blue oli kanssa kiikarissa R-Design Hybridinä, mutta meni nenän edestä, niin joutui punaiseen tyytymään 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D4 R-Design -14
« Vastaus #5 : 05.04.2017, 10:22:35 »
Joo 2.0l 4 sylinterinen ja 120kw.

Jonkin verran tuli ajeltua kaupunkiajoa niin kyllä se vaan keskikulutus nousi reippaasti yli 10l/100km. Täydellä tankilla pääsi hyvällä säkällä noin 500km max.

Nyt kun seuraillut D4 kulutusta niin 80km/h maantietä (Kotka-Kouvola) keskikulutus 3.8l/100km :P

Hakusessa oli kyllä alunperin rebel blue, mutta jostain piti luopua ja alkoi tuo metalli valkoinen miellyttämään silmään.

-Vatanen



Onko tämän ikäisiä tehty vielä 120kw koneella ? Eikös kaikki MY-14 mallit ole 133kw ja uudella Vea-koneella ?
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12484
Vs: Volvo V60 D4 R-Design -14
« Vastaus #6 : 05.04.2017, 10:27:53 »
Onko tämän ikäisiä tehty vielä 120kw koneella ? Eikös kaikki MY-14 mallit ole 133kw ja uudella Vea-koneella ?
Pitäisi olla kyllä 190 heppainen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo V60 D4 R-Design -14
« Vastaus #7 : 05.04.2017, 10:32:09 »
Eikös kaikki MY-14 mallit ole 133kw ja uudella Vea-koneella ?

Vuonna 2013 Volvo julkisti Vea-perheensä, joten luulisi että tässä on jo Vea-kone

Poissa Vatanen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
Vs: Volvo V60 D4 R-Design -14
« Vastaus #8 : 05.04.2017, 11:13:31 »
Onko tämän ikäisiä tehty vielä 120kw koneella ? Eikös kaikki MY-14 mallit ole 133kw ja uudella Vea-koneella ?

Ihmettelin itsekkin asiaa, mutta rekisteriotteessa kummittelee tuo 120kw. Tarkempaa en kyllä osaa sanoa ??? Kenelläkään tietoa?

D5204T3 moottorikoodi tässä v60.

Edit:
Selvittelin asiaa. Ilmeisesti nuo vea-koneet ovat tulleet vasta 13-14 vuoden vaihteessa. Tämä minun v60 rekisteröity 8/13 esittelyautona autosalpaan ja ilmeisesti tuolloin ei vielä veaa ole ollut vaikka MY14 onkin?

-Vatanen
« Viimeksi muokattu: 05.04.2017, 11:27:12 kirjoittanut Vatanen »
Ajossa:
S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut -23
Entiset: S60 T5 R-Design -20, V60 D4 R-Design -14, S80 2.5T -07, V70 T5 -01

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12484
Vs: Volvo V60 D4 R-Design -14
« Vastaus #9 : 05.04.2017, 11:33:29 »
Ihmettelin itsekkin asiaa, mutta rekisteriotteessa kummittelee tuo 120kw. Tarkempaa en kyllä osaa sanoa ??? Kenelläkään tietoa?

D5204T3 moottorikoodi tässä v60.

Edit:
Selvittelin asiaa. Ilmeisesti nuo vea-koneet ovat tulleet vasta 13-14 vuoden vaihteessa. Tämä minun v60 rekisteröity 8/13 esittelyautona autosalpaan ja ilmeisesti tuolloin ei vielä veaa ole ollut vaikka MY14 onkin?

-Vatanen
vea-koneet taisi tulla vasta MY15 autoihin, eli -14 vuoden puolen välin tienoilla toimitettu asiakkaille ekat. Sinulla on tuon koodin perusteella 5 sylinterinen jonka jatkeena on 6 vaihteinen laatikko jos on automaatti.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D4 R-Design -14
« Vastaus #10 : 05.04.2017, 11:42:41 »
vea-koneet taisi tulla vasta MY15 autoihin, eli -14 vuoden puolen välin tienoilla toimitettu asiakkaille ekat. Sinulla on tuon koodin perusteella 5 sylinterinen jonka jatkeena on 6 vaihteinen laatikko jos on automaatti.
Eikös tuo ollut vain AWD malleissa?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: Volvo V60 D4 R-Design -14
« Vastaus #11 : 05.04.2017, 11:56:18 »
Tässä jotain faktaa Volvomedian sivuilta:

Engines          D5204T3       
Type          In-line 5 cyl. Turbodiesel       
Configuration          FWD       
Displacement          1984 cm³       
Bore          81,0 mm       
Stroke          77,0 mm       
Compression ratio          16,5:1       
Valves, no/cylinder          4 ea.       
DOHC / SOHC          DOHC       
Engine management system          Common rail electronic fuelling       
Ignition sequence          1 - 2 - 4 - 5 - 3       
Engine idling speed          700 rpm       
Fuel, rec. Octane          Diesel. Cetane Number min 48       
Max engine speed          5000 rpm       
Max output          120 kW (163 hp) / 3500 rpm       
Max torque          400 / 25-46 Nm / rps       

Transmissions

 
Transmissions          M66D / AW TF-80SC / AW TF-80SD       
First Gear          3,385 / 4,148 / 4,148       
Second Gear          1,905 / 2,370 / 2,370       
Third Gear          1,194 / 1,556 / 1,556       
Fourth Gear          0,838 / 1,155 / 1,155       
Fifth Gear          0,652 / 0,859 / 0,859       
Sixth Gear          0,540 / 0,686 / 0,686       
Seventh Gear          -       
Eighth Gear          -       
Reverse Gear          3,200 / 3,394 / 3,394       
Manual Gearbox/final drive          3,770       
Automatic Gearbox/final drive          3,075 / 3,075       
 
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Vatanen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
Vs: Volvo V60 D4 R-Design -14
« Vastaus #12 : 05.04.2017, 12:24:11 »
vea-koneet taisi tulla vasta MY15 autoihin, eli -14 vuoden puolen välin tienoilla toimitettu asiakkaille ekat. Sinulla on tuon koodin perusteella 5 sylinterinen jonka jatkeena on 6 vaihteinen laatikko jos on automaatti.

Noniin asia alkaa selkeytymään. Mietinnän alla olisi kuitenkin tähän D4-koneeseen laittaa ohjelmaa sisälle mutta vielä on päättämättä kenen valmistama. ???

Niin ja automaatin öljyt pitäisi vaihdattaa. Nyt ajettu 102tkm ja vielä alkuperäiset öljyt sisällä. Tässä asiassa ilmeisesti moni suosittelee kääntymään sinisen puoleen? Onko kenellälään tietoa paljonko öljynvaihdosta joutuu köyhtymään?

Ps: Juuri varailin teippausaikaa ;)

-Vatanen
Ajossa:
S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut -23
Entiset: S60 T5 R-Design -20, V60 D4 R-Design -14, S80 2.5T -07, V70 T5 -01

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12484
Vs: Volvo V60 D4 R-Design -14
« Vastaus #13 : 05.04.2017, 12:40:58 »
Eikös tuo ollut vain AWD malleissa?
AWD malleissa D4 kone on 2.4 litrainen. 2014 mallisena sai faceliftiä etuvetoisena tuolla vitoskoneella. En nyt mene vannomaan että tuliko kesken mallivuotta vai 2015 malliin uudet koneet, mutta saksassa näkyy aika paljon fl malleja samalla koneella kuin topicin auto.

Noniin asia alkaa selkeytymään. Mietinnän alla olisi kuitenkin tähän D4-koneeseen laittaa ohjelmaa sisälle mutta vielä on päättämättä kenen valmistama. ???

Niin ja automaatin öljyt pitäisi vaihdattaa. Nyt ajettu 102tkm ja vielä alkuperäiset öljyt sisällä. Tässä asiassa ilmeisesti moni suosittelee kääntymään sinisen puoleen? Onko kenellälään tietoa paljonko öljynvaihdosta joutuu köyhtymään?
Tuohon monet softa firma lupailee 19x hepan lukuja.

Sinisellä kannattaa öljyt vaihtaa, tulee oikeaa litkua sinne.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D4 R-Design -14
« Vastaus #14 : 05.04.2017, 14:51:12 »
Noniin asia alkaa selkeytymään. Mietinnän alla olisi kuitenkin tähän D4-koneeseen laittaa ohjelmaa sisälle mutta vielä on päättämättä kenen valmistama. ???

Niin ja automaatin öljyt pitäisi vaihdattaa. Nyt ajettu 102tkm ja vielä alkuperäiset öljyt sisällä. Tässä asiassa ilmeisesti moni suosittelee kääntymään sinisen puoleen? Onko kenellälään tietoa paljonko öljynvaihdosta joutuu köyhtymään?

Ps: Juuri varailin teippausaikaa ;)

-Vatanen
Tampereella SAH(virallinen Volvo huolto) vanhaan autooni (XC60 D4 AWD) laatikon öljynvaihto huuhtelemalla alle 300€.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

RallyBaron  Samppasport