Futurez  Kulkukoira

Renix 4xx sytytyksen ennakko.

  • 6 Vastauksia
  • 6956 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Renix 4xx sytytyksen ennakko.
« : 12.01.2011, 12:14:17 »
Ahdettu kone tulee olemaan ja kaasuttimilla niin aluksi ajattelin mennä tuolla vakio eculla eli renix 406 poksilla. Sytytys ennakko on tuossa aika raju niinku vaparissa yleensäkkin ainakin kun tuolta katselee sitä karttaa..http://www.volvoforumsrepairs.org.uk/300Repairs/300renix.htm vaikka on 300 sarjan opas toi niin kone kuitenkin ilmeisesti sama b200k kuin 740...

vähän ongelmaa helpottaa kun jättää tuon alipainekellon pois mutta toimiiko sytkä vai meneekö sekaisin silloin??
Kuitenkin ennakkoa on vielä 40 astetta korkeimmillaan.
Onko mitään keinoja jolla vähentää sytytys ennakkoa näis renikseis? jakajan kantena nyt tarvike b200k/et/f/e kansi.
Olis nakuttamisen kannalta turvallista jos sais tuon ennakon pysymään 20 asteessa kun ei yhtään tietoa mihin kierrosalueeseeen koneen maksini vääntö tulee osumaan.

Mitenkäs porukkan on tehny vai onko tuolla ajeltu ihan mitään muutoksia tekemättä?
MSNS

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Renix 4xx sytytyksen ennakko.
« Vastaus #1 : 12.01.2011, 13:07:56 »
Kuulemma tuo renix ymmärtäisi jotain ahtojen päälle ihan vakionakin.

Nimimerkki Fuse:lla on 360GLT:ssä B200E ahtimella ja renixillä, paineita ei tosin taida olla paljoa 0,5 enempää, mutta toimii eikä nakuta.

Vauhtipyörän anturia siirtämällähän tuota ennakkoa saa vähennettyä koko alueelta... poraa vaan reijät sivuun.

Kaasuttimet + turbo = reikä männässä

Vaan mun mielipide. :D

Ja kun tänä päivänä rakentaa megaruitan ohjattavalla sytkällä todistetusti 400e nurkilla, sillä kun ei edes tahdo saada käytettyjä tuplakaasareita...

Eihän tuossa muuten ole maksimiennakko ahtoalueella kun jotain 26º@4000rpm minne maksimivääntö asettuu, ellei koneessa ole jotain erikoista.

0,5bar voi siis hyvin ajella, siitä ylöspäin kokeilemaan varovasti.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: Renix 4xx sytytyksen ennakko.
« Vastaus #2 : 12.01.2011, 13:23:01 »
Kaasuttimet on monesti todistettu toimiva ratkaisu;P Siis alipaine kello toimii paineella myös myöhästäen ennakkoa?
MSNS

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Renix 4xx sytytyksen ennakko.
« Vastaus #3 : 13.01.2011, 15:39:37 »
Kaasuttimet on monesti todistettu toimiva ratkaisu;P Siis alipaine kello toimii paineella myös myöhästäen ennakkoa?
Paras kertomus kaasariturbosta oli, kun kaverilla oli UUTENA Mitsu Colt Turbo 1982 vuosimallia, kaasariturbohan se oli, jotain 10tkm ehti ajaa, ja yksi aamu kun vaimo lainasi sitä, ni tuli reikä mäntään ihan rauhallisessa ajossa. Tyyppivika tuossa pelissä. ;D

Kuulemma renix osaisi ainakin vähän myöhästää ennakkoa, ja kuten sanottua Fuse:lla vakio renix ja ahdettu B200E. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Renix 4xx sytytyksen ennakko.
« Vastaus #4 : 13.01.2011, 15:58:07 »
Vauhtipyörän reiättömät kohdat on ainakin eri 740 ja 360, ei paljoa mutta asteita kuitenkin, en tiedä miten vaikuttaa.. Luultavasti siis ennakotkin eriä?

http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/pyr.jpg alla 740 vetolevy, päällä 360 potta.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Renix 4xx sytytyksen ennakko.
« Vastaus #5 : 13.02.2011, 18:54:07 »
Vauhtipyörän reiättömät kohdat on ainakin eri 740 ja 360, ei paljoa mutta asteita kuitenkin, en tiedä miten vaikuttaa.. Luultavasti siis ennakotkin eriä?

http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/pyr.jpg alla 740 vetolevy, päällä 360 potta.
740 B200K mallissa jossa renix ON 44-2-2 vautipyörä kuten 300 sarjassakin!

LH ja Motronic koneissa sitten 60-2 reikäkehä kuten kaikissa bosch sovelluksissa siltä aikakaudelta, oli sitten VOlvo, BMW tai MB jne.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: Renix 4xx sytytyksen ennakko.
« Vastaus #6 : 13.02.2011, 20:43:55 »
Juu näin munki mielestä:P Mulla ainakin on just toi 2 välin vauhtipyörä eli sama kun tuossa kuvassa 360 ( oma vehe on 740 84 B200k) ja tää tuotti jossain vaiheessa pään vaivaa kun piti ottaa selville että mihin asentoo vauhtipyörä piti laittaa kun sen asensin. päädyin kuitenkin asentemaan sen ton 360 ohjeiden mukaan ja onneksi meni oikein:P
MSNS

 

Ateho  Elekma