KL-varaosat  Race.fi

tinakone 700srj:aan

  • 22 Vastauksia
  • 8801 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
tinakone 700srj:aan
« : 12.08.2013, 18:36:20 »
saanko konttorista menemään läpi jos laitan 4, 5 tai 6 koneisen tina turbon keulille kuinkas ne tehoraja hommat ny menikää ja mitä muutoksia tulee ottaa huomioon??
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: tinakone 700srj:aan
« Vastaus #1 : 12.08.2013, 18:51:16 »
saanko konttorista menemään läpi jos laitan 4, 5 tai 6 koneisen tina turbon keulille kuinkas ne tehoraja hommat ny menikää ja mitä muutoksia tulee ottaa huomioon??

Saa. 700srj. tehoraja on 176kW ja 3,5L.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2013, 18:56:34 kirjoittanut Hermann »
citikka

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: tinakone 700srj:aan
« Vastaus #2 : 12.08.2013, 19:12:34 »
eikös 700srj virein malli oo 190hp ja siihen 20% lisää on joku 220 ehkä. niin kuulin vaan semmosta että jos nakkaan t6 koneen keulille niin siinä pitäis olla joku vertaus kuva ja t6:seen ei voi verrata ku tehot on jo 270+ vai oonko väärässä
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: tinakone 700srj:aan
« Vastaus #3 : 12.08.2013, 20:01:20 »
Eli turbo tinakoneista S40/V40:n T4:sen voi asentaa tai sitten 850:n 2 litraisen t5:sen (B5204T, 211hv).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: tinakone 700srj:aan
« Vastaus #4 : 12.08.2013, 20:10:24 »
mut eikö tällänen kelpais B5234T?? 2.3
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: tinakone 700srj:aan
« Vastaus #5 : 12.08.2013, 20:14:14 »
Lasketaas tarkemmin. Onhan täällä foorumillakin jossain vaiheessa tästä keskusteltu.
B204FT = 189hv
*1,2 = 226,8hv.

Ja tuossa B5234T koneessa on 225hv. Onnistuu!

Edit: Paitsi nyt on kahta tietoa tuosta B204FT:sta, 187hv ja 189hv. Kumpi oikein? Jos 187 niin tehoraja on 224.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2013, 20:19:24 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: tinakone 700srj:aan
« Vastaus #6 : 12.08.2013, 20:18:28 »
Riippuen B5234T:n versiosta.

2.4T ja 2.5T on täysin kelposia myös.

Ja kuka kieltää laittamasta turboa vaparitinakutosen kaveriksi ::) Ellei kohdeauto ole sitten vähäpäästöinen.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2013, 20:20:19 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: tinakone 700srj:aan
« Vastaus #7 : 12.08.2013, 20:34:42 »
Ja kuka kieltää laittamasta turboa vaparitinakutosen kaveriksi ::) Ellei kohdeauto ole sitten vähäpäästöinen.

Ja jos ei ole vähäpäästöinen niin voihan siihen "rakentaa" omavalmistemoottorin. Tästä just puhuttu tuolla Petesin projektipäiväkirjassa, ja ilmeisesti monella on menny läpi kun vaihtanu vaikka pelkän ahtimen ja pakosarjan.. Ilmeisesti Trafi ei vaadi että pitää olla eri kansi ja eri alakerta tms.  :idiot2:

Mutta toki jos orkkis T6 haluu laittaa niin sitte se ei ole omavalmiste..eikä saa leimalle.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: tinakone 700srj:aan
« Vastaus #8 : 12.08.2013, 21:18:34 »
toki siitä tuleeki omavalmiste mut jos laittais kutosen ja siihen fyrrän niin tehot ei saa vaan mennä yli ton 224hv??
kyl konttori miehet  varmaan kattoo pitkään ku on joku iso turbo ja vaan 200heppaa :D
auto on 740 -87 tammikuu.
otetaanko päästöt penkis sitte ku se aika o?
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7601
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: tinakone 700srj:aan
« Vastaus #9 : 12.08.2013, 21:29:48 »
Kyllä tähän mennessä konttorin sedät on vaan katellu tyytyväisinä HX35 ja HX40 kokoluokan pikkuturboja. Tehonmittauksessa ahtopaine esim. 0,4-0,5bar ja teho vielä uskottavissa rajoissa suhteessa ahtopaineeseen ja moottorin tilavuuteen. Käy kysymässä lähikonttoreilta millainen on käytäntö, vaihtelua tulee.
Päästöthän mitataan aina katsastuksessa tai ennen sitä päästömittarilla, ei liity penkitykseen mitenkään.

Ja muistaa sen, että aihioksi kelpaavia kutosia on 2,5l 170hv sekä 3l 180 ja 204hv.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2013, 21:36:18 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: tinakone 700srj:aan
« Vastaus #10 : 12.08.2013, 21:41:20 »
Joo eihän siinä mitään laitonta ole, jos penkität 0,4 barin ahtopaineella ja HX40 Superilla vaikka sen ~200hv ja sen mukaisella kombinaatiolla sitte konttorille. Jos raja on lähellä niin sitte vaan sytkäennakkoa, ja seossuhteita roplaamaan...päästöjen hyväksynnän rajoissa toki. Ja sitte toki on enemmän kepulikonsteja, kuristimia yms..
Mielestäni iha hyvä tapa saada hiukan pienempi teho paperille, että käy penkittää tämmösillä pienemmillä yrittäjillä joiden penkit antaa pyörätehon vaan.. ::) Siitä saa heti jonkin verran vähemmän, jos meinaa olla lähellä rimaa. Oma deeku on katsastettu pyöräteholla, eikä siinä mitään ongelmaa ole kun ei vaan konttorilla puhu mitään. 8)

E: Ja kyllä se T6:nenki ilmeisesti kelpaa aihioksi, kunhan siinä moottorissa ei oo mikään muu alkuperäistä ku tyyliin lohko ja(tai) kansi.. kannattaa kysyä konttoreilta tuosta "omavalmistemoottorin" -määritelmästä, jos T6 haluaa keulalle,..sillä Trafi ei sitä varsinaisesti määrittele laissa. Vaparitinat on muuten ok, mutta öljyruiskujen puute on isommissa virityksissä jo harmittava miinus..ainaki näin maalaisjärjellä ajateltuna.

E2: Vaikka Lankku kyllä varmaan tietää paremmin öljyruiskujen merkityksen tinaturbossa..  :-[
« Viimeksi muokattu: 12.08.2013, 21:49:06 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: tinakone 700srj:aan
« Vastaus #11 : 12.08.2013, 21:48:26 »
Miksikäs sitä kuvan muokkausta nykyään trendikkäästi kutsutaankaan...
-Photoshoppaamiseksi!
Jokainen sitten omalla vastuulla. Tätä voisi kutsua jopa asiakirja väärennökseksi

Ja nyt ennen kuin se marina alkaa niin miettiköön jokainen päissään että kuinka laillisia nämä vähän muokatut vähäpäästöiset tai HX40 ahdetut perheautot ovat
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: tinakone 700srj:aan
« Vastaus #12 : 12.08.2013, 22:13:59 »
Itellä olis tossa yks 3litranen tina. Onko tollasta mitään järkeä lähteä ahtamaan pienellä paineella vakiorutuilla? Jos ajatellaan että ohjaus megalla ja e85 käyttöön. Tämä siis vaan tällästä ajatusleikkiä eli toteutumisesta ei varmuutta. Kovasti vaan mukavalta ajatukselta vaikuttaa 7satku ahdetulla tinakutosella :)
« Viimeksi muokattu: 12.08.2013, 22:57:55 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: tinakone 700srj:aan
« Vastaus #13 : 12.08.2013, 22:53:34 »
.., Vaparitinat on muuten ok, mutta öljyruiskujen puute on isommissa virityksissä jo harmittava miinus..ainaki näin maalaisjärjellä ajateltuna.
S80 vapari kutosissa on öljyruiskut
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: tinakone 700srj:aan
« Vastaus #14 : 13.08.2013, 18:17:13 »
jos laitan vaparikutosen ja hyrrän niin onko se omavalmiste moottori vai pitääkö koneelle tehä jotain erityistä
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

 

Futurez  Kulkukoira