Vauhtipyöräksi varmaan fiksuinta ottaa ns. "littupyörä", löytyy B17/19/20/21/23 koneiden perästä vuosina 1974-1984, hinta muutama kymppi.
Asetelmaksi varmaan tarvitset tuolla laatikolla jotain järeämpää (oletan että 400Nm ei riitä koska siihen riittää vakiolaatikko+turbon asetelma+sintterilevy). Eli vaikka Sachs SRE (Sachs Racing Engineering) = EI motonet osa asetelma, joko 765 loppuinen, sen saa kestämään sen about mitä tuo laatikkokin, eli 700Nm nurkilla orgaanisella ja vähän enemmän sintterillä. Toinen vaihtoehto on 613 loppuinen SRE osa, kestää 600Nm about, ja on ehkä hitusen kevyempi polkea, tuo 765 on TODELLA jäykkä vaiherin kanssa, harvalla on lihaksia pitää 30s pidempään kytkintä pohjassa!
Ja koneistuksenhan tuo SRE asetelma luonnollisesti tarvitsee jotta sopii volvon vauhtipyörään, kun on M5/M3 bemariin tarkoitettu.
Levyksi sitten BMW:n 240mm levy noille asetelmille, sintterinä tai vakio, itse ottaisin ehdottomasti jousitetun, tosin ei oma auto metelöinyt kovalla sintterilläkään, tosin laatikko on omassa autossa takana (Volvo 340).
Itsellä 765+littupyörä+massalevy ja 664Nm mitattua, itse testasin niin 720Nm kohdalla rupesi tuo paketti luistelemaan kun oli "penkissä" shimmattu paikoilleen. Testipenkki oli siis ruuvipenkki johon vauhtipyörä pultattiin kiinni, siihen levy päälle, ja asetelma ja sitten vaihdelootan akseli pätkäistynä joka liitettiin momenttiavaimeen. Haarukkana mulla on 360 volvon vakiohaarukka jolle ei tehty mitään, ja vaijerikytkin. Tosin, tuosta hajosi haarukan ja kuulanivelen välinen "muovikuula" (varmasti suuren paineen takia). Eli nestekytkintä suosittelen ja jos löydät niin valurautahaarukka TAI harkitse esim. saabeista löytyvää hydraulilaakeria, eli ei haarukkaa ollenkaan. Tuo ollut mulla seuraavana ideana.