Autoracing  KL-varaosat

Twin scroll turbo versus normaali turbo, kuinka paljon aiemmin herää?

  • 3 Vastauksia
  • 1930 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 720
  • www.vrcf.fi
Terve!

Onkos kukaan tehnyt testiä samankokoisilla turboilla, joista toinen on twin-scroll ahdin ja toinen normaali yksinieluinen ahdin. Tietty ahtimien speksit pitäisi olla mahdollisimman lähellä toisiaan.

Kuinka paljon aiemmin kunnolla tehty twin-scroll systeemi herää versus yksinieluiseen.

Mitä minä voin odottaa hx40 superilla ja 18# pakopesällä b21 moottorista hyvällä kannella, nokalla ja imu ja pakosarjoilla. Siis kuinka matalilta kierroksilta ahdin alkaa puskea ahtoja, tiedän että max ahdot tulee jossain 4000rpm paikkeilla, mutta kuinka alhaalta saan esmes 0.2bar ahtoja?

Poissa Eetuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Terve!

Onkos kukaan tehnyt testiä samankokoisilla turboilla, joista toinen on twin-scroll ahdin ja toinen normaali yksinieluinen ahdin. Tietty ahtimien speksit pitäisi olla mahdollisimman lähellä toisiaan.

Kuinka paljon aiemmin kunnolla tehty twin-scroll systeemi herää versus yksinieluiseen.

Mitä minä voin odottaa hx40 superilla ja 18# pakopesällä b21 moottorista hyvällä kannella, nokalla ja imu ja pakosarjoilla. Siis kuinka matalilta kierroksilta ahdin alkaa puskea ahtoja, tiedän että max ahdot tulee jossain 4000rpm paikkeilla, mutta kuinka alhaalta saan esmes 0.2bar ahtoja?

Keskinäistä testiä tekemättä voin sanoa että niissä on yhtä paljon eroa kuin liuku ja kuulalaakeri ahtimella tollasessa perus katu rässissä, persereiällä et sitä eroa huomaa mutta jos on twin scrolli sarja valmiina niin valintahan on sitten aika helppo. Jos haet ihan sitä viimeistä hepoa niin suosittelen unohtamaan noi holsetit ja siirtymään tälle vuosituhannelle

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 720
  • www.vrcf.fi
Borg&warnerin jossakin testissä kaksi samanlaista ahdinta muutoin paitsi pakopesien osalta, oli testattu ja twin scroll design oli herännyt noin tuhat kierrosta alempaa...

Kuinka aikaisin kuulalaakeriahdin, vaikkapa garretin gt3582r joka on noin samankokoinen kuin hx40 super, herää volvon b21sessä?

Pakosarjan pitää tietty olla hyvä, kaikkien putkien tulisi olla samanpituiset ja collectorin tulisi olla hyvin virtaava. Tämä siis twin scroll tyypissä.

Kaikista paras olisi tietty twin scroll kuulalaakeriahdin.

Ps. Mitä vikaa on Holseteissa?

Poissa Eetuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Borg&warnerin jossakin testissä kaksi samanlaista ahdinta muutoin paitsi pakopesien osalta, oli testattu ja twin scroll design oli herännyt noin tuhat kierrosta alempaa...

Kuinka aikaisin kuulalaakeriahdin, vaikkapa garretin gt3582r joka on noin samankokoinen kuin hx40 super, herää volvon b21sessä?

Pakosarjan pitää tietty olla hyvä, kaikkien putkien tulisi olla samanpituiset ja collectorin tulisi olla hyvin virtaava. Tämä siis twin scroll tyypissä.

Kaikista paras olisi tietty twin scroll kuulalaakeriahdin.

Ps. Mitä vikaa on Holseteissa?

Itse tein viimekesänä kompromissin hx40superin ja Garretin gtx3582 väliltä ja laitoin 363 T4 twin scrolli borgin. Ei kylläkään Volvon moottorissa mutta ideana se että tuplaamalla raha määrän olisi voinut laittaa sen Garretin mutta tälläsissä perus rässeissä katuajossa ei sitä eroa huomaa.
Jos pitäisi saada kaikki mahdolliset hevoset irti niin sitten voisin laittaa sen garretin.
Ei holseteissa mitään vikaa ole mutta eihän niitä nyt voi verrata gtx sarjalaiseen ahtimeen

 

Kulkukoira  Proturbo