Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: JVTL - 29.08.2017, 21:47:29
-
Pakkohan tuota on madaltaa ja leveemmät vanteet alle. Mikä rengas/vanne koko mahtuu pyörimään ettei kaarissa raavi.
Levitetyt pellit :nohnoh tai jotkut 885 tai vaihtoehtosesti meniskö jaonmuutos adabtereilla bbs rg 8×16 et 35 5×112 alle.
-
Mulla oli kokeilussa 17x10. 205/40.
ET oli edessä ja takana 5.
Tällöin kulutuspinta jäi kaaren sisälle.
Eivät tulleet käyttöön, mutta kokeiltu on.
-
Pitäis nuo vanteetkin jäädä kaaren silälle.
-
Kesä lähenee ja meinaa pussihousut mennä jalkaan.
Jäi käsiin 20 spacerit, jos pistäiski nuo ja omat ruosteiset vanteet klommosilla pöläreillä ja valkosivut alle.
Semmone kevyt madallus vielä tai 30mm putois takanta jos poistas ylimääräset latakat runkopalkin ja jousen yläpään lautasen välistä.
-
30mm putois takanta jos poistas ylimääräset latakat runkopalkin ja jousen yläpään lautasen välistä.
Tainnu joku elvyttää kuolleita takavietereitä rahapulassaan. Ei oo vakio-osa, tai yhdessäkään en ole ennen kyllä moisia nähnyt...
-
Paljos näissä on alkuperäinen väli kaaresta napaan ja mitä jää valmiilla madallus setillä
Latakat takanta poistamalla tippuis ja voishan ylä lautasen vaihtaa isompaan malliin ettei tarvis kapenevia jousia molempiin päihin. Vois vähän nappasta pois vielä kieroksia.
-
Muutamassa satasarjassa olen nähny tollaiset kumityynyt välissä. En tiedä oliko vaan käytäntö korjaus silloin 70-80 luvulla laittaa jotain väliin keulimiselle
-
Paljos pystyy vakio iskareilla puottaa, ettei jouset löysty?
Ei autoo lähettyvillä, mistä kattelis.. onko 17" vantees kuin paljon varaa työnättää sisään päin.
-
Nyt olis taakse lyhyempää vieteriä hommattu, mites toi keula, kävikös siihen jotkut mb w140 jouset vai mitkä ja paljonko keula putoaa niillä tai kannattaa pudottaa?
-
En usko että mersun vieterit on sen jäykempiä kun 14x omat, nuo mersun jousehan käytetään budjetti ratkaisuna mcpersonin eli niihin verrattuna mersun on kovat
-
Täl hetkel siin on niin löysät, et niitä ei ainakaan kannata lyhennellä.
-
Nyt olis taakse lyhyempää vieteriä hommattu, mites toi keula, kävikös siihen jotkut mb w140 jouset vai mitkä ja paljonko keula putoaa niillä tai kannattaa pudottaa?
S600 mersun etujousella saa tehtyä yhdestä kaksi ja lyhennettyä sen verran kuin haluaa. Lesjöforsin numero 4056855, lanka 18mm, ulkohalkaisija 131mm. S500 mersun vaihtoehtoja on 16,5mm langalla 4056816 ja 17mm langalla 4056838 langalla. Toki oltava lyhemmät iskaritkin jotta jousi pysyy paikallaan nostaessa. Itsellä oli alkuunsa Koni Classicit ja sen jälkeen Gazit(taisi olla 4cm vakiota lyhemmät). 18mm langalla ollut toimi omaan makuun hyvin kadulla ja radalla.
-
Mihis korkeuteen jää, jos laittaa puoliksi.
-
Tuossa oli muistaakseni 17mm langalla. Puolitettu ja lyhennetty jonkin verran, ehkä puoli kierrosta/kierros. 18mm langalla olevilla jousilla nostin keulaa sentillä ja ajettavuuskin parani selvästi.
(https://lankku.kuvat.fi/kuvat/142%20-72/44.jpg?img=medium)
-
Eli vois noilla 18mm jousilla lähtee ja puolittaa, pelkästään ens alkuun.
Ekan auton ja madalsin liikaa, oli kyllä surkee ajettava.