Samppasport  Futurez

Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista

  • 842 Vastauksia
  • 238309 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8853
  • Teiden tukko
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #765 : 05.08.2018, 15:42:04 »
Sulla käytössä vanha teema? Uudella teemalla ei moista ole

Kyllä. Onko niitä muitakin...? :smoke:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #766 : 05.08.2018, 15:43:59 »
Tunnistan hyvin Kulmamiehen tuskaa ja kovin paha on olla erimieltä asioista. Itsekin olen ollut mukana tällä foorumilla ja yhdistyksessä alusta alkaen ja pakko todeta, että maailma on muuttunut kovinkin paljon tänä aikana. Samaan aikaan myös ihmisten kiinnostus autojen rakenteluun on muuttanut muotoaan. Vanhojen Volvojen rakentelu ei taida olla tällä hetkellä se kaikkein mediaseksikkäin harrastusmuoto.

Kuitenkin suurimpana muutoksena itse näen muiden sosiaalisten medioiden ja kanavien mukaan tulon jakamaan olemassa olevaa informaatiota. Yleisesti ottaen ihmisten tiedon haun osaaminen on muuttunut. Tieto halutaan nyt ja heti ja välttämättä itse ei olla kovinkaan aktiivisia sitä itse etsimään "joku kuitenkin linkkaa kohta jostain vastauksen".

Hallituksen keskuudessa ollaan keskusteltu, miten ja millä tavalla foorumi saadaan pysymään kiinnostavana ja miten saada foorumille ohjattua myös uusia käyttäjiä muista kanavista. Tähän otammekin vastaan mielellään neuvoja ja ideoita.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #767 : 05.08.2018, 16:09:43 »
Kaikilla on joskus tylsää, minulla melko useinkin, siksipä tässäkin nyt kirjoitten vailla punaista lankaa, palannen asiaan sitten kun sen taas löydän.

Eiku kirjoittele vaan, asioista on hyvä ja kiva puhua. Jokainen kommentti saattaa herättää kenessä tahansa uinuvan karhun.


Täällä yksi auton pesiä ja kuvailia.. :paku97:

En mä sitä pahalla tarkoittanut. Se ei ole ehkä vaan ihan mun juttu, siksi takerruin siihen :D


Kuitenkin suurimpana muutoksena itse näen muiden sosiaalisten medioiden ja kanavien mukaan tulon jakamaan olemassa olevaa informaatiota. Yleisesti ottaen ihmisten tiedon haun osaaminen on muuttunut. Tieto halutaan nyt ja heti ja välttämättä itse ei olla kovinkaan aktiivisia sitä itse etsimään "joku kuitenkin linkkaa kohta jostain vastauksen".

Tämä! Sosiaalinen media on muuttanut koko yhteiskunnan käyttäytymisen ihan erilaiseksi ja sen mukana tietysti tämän foorumin. Aikamoinen homma saada taisteltua sitä tuulimyllyä vastaan.

Korjaamo-osiossa tämä näkyy lähinnä siten, että ei lueta kuin se viimeinen vastaus (kuten ei feiskpuukissakaan) tai takerrutaan johonkin ihan epäoleelliseen kohtaan keskustelua. Monesti johonkin asiaan on saattanut tulla jo ratkaisu, mutta siitä huolimatta arvotaan ihan randomilla jotain uusia mahdollisuuksia johonkin vikaan.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #768 : 05.08.2018, 16:11:56 »
Se, että projekteihin ja showroomiin saataisin jotain kunnon eloa on mun mielestä aika kaukainen haave.


Tämäkin kaikki lätinä on jo ihan väärässä topikissa :D Eiks täällä ollut joku sellainen kehitysehdotustopikkikin?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #769 : 05.08.2018, 16:21:32 »
Eiku kirjoittele vaan, asioista on hyvä ja kiva puhua. Jokainen kommentti saattaa herättää kenessä tahansa uinuvan karhun.


En mä sitä pahalla tarkoittanut. Se ei ole ehkä vaan ihan mun juttu, siksi takerruin siihen :D


Tämä! Sosiaalinen media on muuttanut koko yhteiskunnan käyttäytymisen ihan erilaiseksi ja sen mukana tietysti tämän foorumin. Aikamoinen homma saada taisteltua sitä tuulimyllyä vastaan.

Korjaamo-osiossa tämä näkyy lähinnä siten, että ei lueta kuin se viimeinen vastaus (kuten ei feiskpuukissakaan) tai takerrutaan johonkin ihan epäoleelliseen kohtaan keskustelua. Monesti johonkin asiaan on saattanut tulla jo ratkaisu, mutta siitä huolimatta arvotaan ihan randomilla jotain uusia mahdollisuuksia johonkin vikaan.
Facebookin puolella monessa ryhmässä on sääntönä, että kun tapaus on ratkaistu niin vastaus lisätään otsikkoon. Tyyliin Kysy luonnosta-ryhmässä kysytään jotain pörriäistä pari kertaa viikossa, ja kun ratkasu saadaan kirjotetaan otsikkoon "tunnistettu ukkonuijapistiäiseksi". Tämä nyt ei suoraan toimi täällä, mutta vähentää sitä turhaa lätinää ja arvauksia paljon.

Se, että projekteihin ja showroomiin saataisin jotain kunnon eloa on mun mielestä aika kaukainen haave.


Tämäkin kaikki lätinä on jo ihan väärässä topikissa :D Eiks täällä ollut joku sellainen kehitysehdotustopikkikin?
Eloa sais todennäköisesti sallimalla vähän enemmän keskustelua. Se "vähän" on vaan veteen piirretty viiva, jokainen tulkitsee eri tavalla. Munkin mielestä mersun kansikeskustelu olis saattanut jopa auttaa projektipäiväkirjan pitäjää seuraavassa tekniikkasuunnittelussa.

Niin ja muuten, arvostan sua todella paljon autoharrastajana ja ihailen omistautumista projekteillesi, mutta vähän kolahti tuo auton pesemiseen puuttuminen. Se ei oo sinun juttu, mutta myöskään minun mielenkiinnon kohteena ei ole vaihtaa vaikka 2000-bmwn koria omaan autoon. Silti en väheksy sitä. Harrastajia on erilaisia, ja erilaiselle harrastamiselle on aina tilaa. Eikö niin? :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #770 : 05.08.2018, 16:27:49 »
Niin ja muuten, arvostan sua todella paljon autoharrastajana ja ihailen omistautumista projekteillesi, mutta vähän kolahti tuo auton pesemiseen puuttuminen. Se ei oo sinun juttu, mutta myöskään minun mielenkiinnon kohteena ei ole vaihtaa vaikka 2000-bmwn koria omaan autoon. Silti en väheksy sitä. Harrastajia on erilaisia, ja erilaiselle harrastamiselle on aina tilaa. Eikö niin? :)

Kiitosta vaan. Mä tuota takertumista jo Maxxedillekin tuossa yritin selitellä, että en mä sitä pahalla tarkoittanut. Enkä vain erityisesti teitä kahta. Kuvia mallisarjoittain alueella on useita kuvia, kun on pahoiteltu, että auto on kuvaushetkellä likainen. Miksi sitä omaa autoaan pitää hävetä, tai miksi sitä ei ole voinut pestä ennen kuvaamista, jos se likasuus hävettää?

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #771 : 05.08.2018, 16:27:53 »
En mä pahalla ottanut sitä, löytyi silmiin rivien välistä vaan.

Cleanlookki, on tänä päivänä se in. Ja Motorsport ei kuole koskaan.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #772 : 05.08.2018, 16:43:05 »
Eiköhän tuo "auton pitää olla kiiltävä joka kuvassa" -juttu ole hiukan samanlainen kuin tuning tai vastaava. Jonkinaikaa on "pinnalla", kunnes häviää kohinaan. Tällä EN tarkoita nyt sitä, että "naurettava ilmiö", vaan sitä ettei likaista autoa tarvitse pyytää anteeksi.

Jotkut puritaanit saattaa säikähtää eikä jaksa päivitellä, kun kokevat ettei paskainen tavisauto kiinnosta ketään. Kyllä se ajan kanssa siitä korjautuu. :D

Hienoahan se on, että joku tekee autolleen yleensä yhtään mitään. Oli sitten peseminen, tuunaaminen, rakentaminen, huoltaminen tai mitään muutakaan. Pääasia, että on itte tyytyväinen. :)


VRCF:llä on minusta enempi toivoa, kuin muutamalla muulla foorumilla. Täällä on kuitenkin pääosin ne "tuning", "OEM+" ja "käyttispommit" samassa porukassa pyörimässä. Olen kuitenkin eri autopiireissä joskus todistanut tilannetta, ettei pussihousut, käyttöautoilijat ja tuning -porukka mahdu samaan tapahtumaan ja se on merkille todella huono asia aina. :-\

SaaB-foorumi on siitä erikoinen, että siellä on kaikki samassa läjässä ja tulevat pääosin toimeen, kuten vähän täälläkin.



^^ Tuo nyt ei tosin liity mitenkään mahdolliseen foorumin aktivoitumiseen tms. Näin kesäisin jokapaikka hiljenee, mutta kyllä se siitä taas piristyy. Harrastajat on aina harrastajia ja niistä voi tulla niitä "vakionaamoja", jotka omia tekemisiään/tietoaan jakaa eteenpäin. Volvo on kuitenkin semmoinen merkki, että todella iso osa käyttäjistä pitää niitä hyvinä perhe- ja käyttöautoina, eikä sitä tavallista perheen isää/äitiä välttämättä kiinnosta mikään muu, kuin miten päästä mahdollisimman nopeasti ilmaantuneesta vikakoodista eroon, halvalla.

Onhan täällä todella hyvät topicit mm. auton ostamiselle (että mitä kannattaa huomioida). Niitä ehkä kannattaa korostaa, näkyvätkö ne muuten ilman kirjautumista?


Pienellä foorumilla on "helppo" pitää esim. tekninen FAQ jne, mutta tämäkin foorumi ja automerkki on mallisarjoineen ja varustelutasoineen niin paisunut, ettei ihan yksiselitteistä saa mitenkään.


Niille "ensimmäisen viestin kirjoittajille", jotka kysyvät sen saman kysmyksen aina uudelleen ja uudelleen, voisi olla siinä ensimmäisillä kirjoituskerroilla joku banderolli tyyliin "yleisimmät tekniset kysymykset/viat", mutta tuokin vaatii varmasti paljon aikaa toteuttaa (tai voiko edes toteuttaa, en tiedä, en ymmärrä verkkosivujen pitämisestä mitään).

Sitten tietysti on myös mielessä käynyt "julkisuus", eli miten tuoda tätä yhdistystä ihan julkisuuteen. Tuolla toisaalla eräällä pienellä väärämerkkifoorumilla on alettu värkkäilemään julkisia merkkikerho-tapahtumia pitkin suomen kaupunkeja, joissa on yleensä banderollit yms. kertomassa ohikulkijoille, mistä on kyse. Tosin, tämän yhdistyksen nimi on VRCF, Volvo Racing Club Finland, mikä aiheuttaa välittömän puistatusreaktion varmasti monessa "ei niin autoilusta kiinnostuneessa" ihmisessä.

Sitten ei tarvitse kuin se yksi kiva kaveri, joka kaahaa vasta ostamallaan nettiauton halvimmalla takavetovolvolla jossain julkisilla paikoilla autonsa solmuun ja verkkolehden uutisessa iso kuva rusinasta, jonka takaikkunassa tarra "VRCF RY". Tätä riskiä ei tuolla mainitsemallani pikkumerkkifoorumilla ole (80% jäsenistä pussihousuja).


Toisaalta, onko mitään pakko muuttaa, tai tarvitaanko uusia käyttäjiä kipeästi? Minusta tämä foorumi on hyvä ja pitäkää mahdollisimman selkeänä. Itse en esimerkiksi uutta teemaa käytä, koska se on mielestäni epäselvä. Olen kyllä yrittänyt, yhteensä vissiin kolmisen viikkoa, mutta aina palannut vanhaan takas (koska on selkeämpi).


Lipesipä offtopic... :idiot2:

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #773 : 05.08.2018, 20:00:17 »
Kiitosta vaan. Mä tuota takertumista jo Maxxedillekin tuossa yritin selitellä, että en mä sitä pahalla tarkoittanut. Enkä vain erityisesti teitä kahta. Kuvia mallisarjoittain alueella on useita kuvia, kun on pahoiteltu, että auto on kuvaushetkellä likainen. Miksi sitä omaa autoaan pitää hävetä, tai miksi sitä ei ole voinut pestä ennen kuvaamista, jos se likasuus hävettää?
En sitä pahalla ottanutkaan, tuskin Maxxxedkaan. Ei munkaan auto aina puhdas oo, vaikka sitä usein pesenkin.

Annetaan tämän asian olla, tärkeämpää varmasti olisi keksiä uusia keinoja saada foorumi "voimaan hyvin" kaikkien näkökulmasta. Moderointi toimii mielestäni hyvin, mieluummin liian tiukka kun liian löysä.

Somessa kysellään usein paikallisia volvomiittejä/isompia miittejä. Olisiko huono idea koota lista säännöllisistä paikallismiiteistä vaikka tämänhetkisen pinkin teemavärin mukaiselle ilmoitukselle ja julkaista foorumin somekanavilla? Alueellisesti voi olla isojakin miittejä (Ylivieskassa oli heinäkuussa 120 auton miitti) ja olisi varmasti mielenkiintoa herättävää jos yhdistys olisi jollakin tavalla edustettuna. Toki tämä vaatisi vapaaehtoisia "messuhenkilöitä" esittelemään, ja mikäli oikein ymmärsin niin näistä meinaa olla pula.  :-\
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #774 : 05.08.2018, 21:45:37 »
Itsessäni ainakin vetovastuu jännittää. Mut joskus jos tulee se eka kerta niin ehkä sen jälkeen ei. :D

Tuo paikallismiittien someen vienti voi olla hyvä, mutta foorumilla aktiiviset paikallismiitit ainakin on aika hyvin tarjolla.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5995
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #775 : 05.08.2018, 22:32:25 »
Huonommin moderoiduilla saiteilla keskustelu menee aina autoista ihmisistä keskusteluksi. Loputonta insulttia ja inttämistä. Hyi hitto

Täällä on jotain järkeä. Pahinta on vastaamatta jääneet kysymykset, mihin vertaistuki on se paras ratkaisu, vähän taas jäi semmoinen fiilis että pitäisi nostaa korjaamotopicciin vastaamisen rimaa. Joskus oma vastaus ei ole edes se paras mitä itse keksisi, mutta ei vaan ole niin sata lasissa aina kirjoittaessa että aina tulisi ratkaistua se ongelma, niin pitää vaan tyytyä ruokkimaan ideoita.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #776 : 28.07.2019, 12:58:01 »
Nopeesti moderaattorit ehtii noita botteja siivoamaan. O0

Ehdin ton venäläisen musiikin ystävän tekstin google kääntää englanniksi ja aihe poistunut. O0

Paikalla -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1610
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #777 : 28.07.2019, 13:07:41 »
Juu, hyvä se on Zavod Imeni Trollij Leningrada  :D   tuotokset heti poistaa.  O0
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #778 : 04.12.2019, 21:59:23 »

Poissa Tessa

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2595
  • Hiihtoliitto tai joku mikä pervoilukerho vaan?
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #779 : 04.12.2019, 22:23:45 »
Minkäs takia sähköautotopic on lukittu?

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=87655.msg1061472850;topicseen#new

Luultavasti vahinko puhelimella selatessa, ei olis ensimmäinen. Tarkistetaanpas asiaa... :)
VRCF TDI Club #3
TAYSin vempat

 

Futurez  Kulkukoira