Kulkukoira  Proturbo

V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä Ratkaistu ja ilouutisia

  • 137 Vastauksia
  • 66385 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Vastaus #15 : 22.12.2011, 10:47:59 »
Mun auto oli kk sitten kaasuhuollossa Tuusulassa. Siihen laitettiin kaasunjakajan askelmoottorin korjaussarja. Luulis, että se samalla vaihto noi tiivisteet-toivottavasti. Tosin ei se starttaukseen vaikuttanut. Vein huoltoon, koska auto sammuili kaasulla kesken ajon satunnaisesti. Sammuilee edelleen. Asentaja sano, että askelmoottori oli tosi likanen ja kaikki jumissa koska autolla on ajettu n.100tkm Ruotsissa biokaasulla joka on likasta.

Kohta vien auton Siniselle kaasuhuoltoon jossa vaihdetaan kaasunsuodatin ja tarkistetaan kaasunpaineet. Jos kaasunjakaja oli tosi likanen yms niin suodatin lienee tukossa ja siks sammuilee. Tiiä sitten, mutta luulis näin ja on se halvempi yritys kun heti vaihdattaa uus askelmoottori joka maksaa asennuksineen 1000€. Samalla ne tutkii mitä niiden mittarit näyttää aamulla kun ne starttaa käyntiin sen 15s. Ja taas menee seteleitä.  S*
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Vastaus #16 : 23.12.2011, 13:05:45 »
Siis se kaasu pääsee tod näk paineenalentimen kalvon toisella puolella olevan metallisen haitariputken o-renkaan ohi vuotamaan imusarjaan!!! Kokeiles vaikka tulpata tuo painesäätimeltä lähtevä letku ja tietenkin imusarjaan menevä reikä ja kokeile miten käyttäytyy... Sinne saa tietääkseni oragasiltakin tiivistesarjan mutta jos ei ole paljoa pelannut noiden kanssa niin ehkä parempi käyttää siellä niin vaihtavat... Tosin taitaa olla noin 700-800e hintaa... Tai sitten purkaa sen painesäätimen ja vaihtaa ainakin sen pienen o-renkaan. Korjaussarjan saisi kai jollain noin 290e? Oragasilta. Ja itse hain tiivisteet erikseen top-osasta treelta ja niille tuli hintaa noin 5e tosin juuri sitä pienintä o-rengasta heillä ei ollut ihan oikeaa joten sen jouduin hakemaan muualta. Tais maksaa 29c...

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Vastaus #17 : 29.12.2011, 19:35:10 »
Pieru saattaa siis vuotaa. Voi pieru. No, asia hoidetaan. Kerron sitten oliko vika siinä.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Vastaus #18 : 07.01.2012, 16:00:44 »
Nyt auto oli sinisellä kaasunsuodattimen vaihdossa ja kaasunpaineen säädössä. Paine oli liian korkea joka ilmeni mm siten, että kun ajoi bensalla ja vaihto kaasulle niin nykäs tuntuvasti. Enään ei nyi eikä ainakaan vielä ole sammuillu kaasulla ajossa. Saa nähdä sitten. Pitkä startti on vieläkin aamusin ulkoa. Asentaja ehdotti, että seuraavaksi pitää tarkistaa bensanpaine jospa se vuotaa johonkin seisoessa ja tarkistaa päästääkö paineensäädin kaasua seisoessa sylinteriin ja siks pitää sahata. Ja sitten tietenkin uusi paineensäädin (ja taas menee tonni).

Mutta vika ei voi olla bensanpaine eikä kaasu sylinterissä koska:

- Auto lähtee AINA kesällä normaalisti käymään
- Auto lähtee AINA tallista normaalisti käymään
Kyllähän noi viat ilmenisi myös tallissa ja kesällä. Tuskin ne ilmantuu vain kylmässä??

Voisiko vika olla lämpötila-anturi joka antaa väärää tietoa tietokoneelle joka rikastaa väärin kylmässä (liian vähän)?
Eikös kuskin peilin alaosassa (tai repsikan peilissä) oleva "nänni" ole joku moottorinohjaustietokoneen lämpöanturi? Voisiko vika olla siinä?
Rupee omat autonasentajan tiedot olemaan vähissä jo ja tuntuu ihan tolta hymiöltä  :hello: . Pitää varmaan vaihtaa vanhaan kaasarivolvoon. Sen kalvon kanssa oli helpompi taistella.  ;)
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Vastaus #19 : 08.01.2012, 19:15:36 »
Kokeile nyt kuitenkin vielä sitä että esim letkupuristimella se kaasupaineensäätimeltä imusarjalle menevä putki tukkoon kun jätät parkkiin...  :P Edelleen väittäisin vian löytävän sieltä!!!!!! Kun jos se o-rengas on huono niin kylmässä voi vuotaa ja lämpöisessä ei...

Niin ja se kumiletku luttuun... EI nailonputki...
« Viimeksi muokattu: 08.01.2012, 19:18:49 kirjoittanut jussin78 »

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Vastaus #20 : 09.01.2012, 16:16:00 »
Täytyy koittaa sitäkin. Sain vaan hyvän esimerkin siitä, että lämpötila-anturi on risa kun joutuu sahaan. Kaverin "volsussa" sama sahausongelma ja kun nappas piuhan irti anturista, niin lähti heti vaikka ennen piti sahata pitkään.(Kun johto on irti niin vastus on ääretön ja se luulee, että on tosi kylmä)  Sitten se vaihto anturin eikä enään tarvinnut sahata. Se oli tosin vaan bensa-auto.

Mutta koitan kyllä tota heti huomenna kun ajan auton parkkiin. Jos vielä kerrot missä se kaasupaineensäädin on... Onko se edestäpäin katsottuna oikealla koneen vieressä? Vai voiko imusarjalle menevästä letkusta edes erehtyä?  :P
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Vastaus #21 : 09.01.2012, 19:28:29 »
Juu koneen oikealta puolelta löytyy (siis edestäpäin katsottuna) Ja se lähtee vesiletkujen välistä ja menee suoraan imusarjaan kaasuläpän viereen. Molemmista päissä pätkä kumiletkua ja muuten nylonputkea. Ei kovin helposti pitäisi erehtyä...
Eli tuo takimmainen möykky on se paineenalennin ja se alipaineletku lähtee tuosta näkyvillä olevalta puolelta...

« Viimeksi muokattu: 09.01.2012, 22:03:55 kirjoittanut jussin78 »

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Vastaus #22 : 09.01.2012, 21:25:29 »
Mulla ei oo enään naamakirjaa...
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Vastaus #23 : 09.01.2012, 22:03:38 »
kokeiles nyt uudestaan... Ei oo oikein mun juttu nää kuvien jakaminen... :D :D :D





https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2925336097680&set=a.2018731113122.121159.1389217935&type=3&theater

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Vastaus #24 : 10.01.2012, 09:24:24 »
Nyt näkyy kuva.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2012, 21:09:48 kirjoittanut Kaasuvolvo »
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Vastaus #25 : 10.01.2012, 21:10:03 »
Nyt on testattu jussin78 ohje:" Kokeile nyt kuitenkin vielä sitä että esim letkupuristimella se kaasupaineensäätimeltä imusarjalle menevä putki tukkoon kun jätät parkkiin...". Ei auttanut ONNEKSI.
Jos vika olisi ollut paineensäätimessä, niin olisi mennyt tonni helposti. Nyt pitää vaan vaihtaa se lämpötila-anturi joka maksaa 50-60€. Muuta ei enään ole tehtävissäkään jos sitten ohjelmistossa ei ole vikaa. Sekin on tosin päivitetty vuosi sitten.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Vastaus #26 : 10.01.2012, 23:15:56 »
Olisi siitä selvinnyt halvemmallakin.. Ja olen ymmärtänyt että noin 100tkm välein pitäisi ne tiivisteet muutenkin vaihtaa :D Kokeile vielä irroittaa kokonaan se letku kun jätät illalla parkkiin... Kovin varma olin silti tuosta koska tuo oma lähtee niiden tiivisteiden vaihdon jälkeen joka kerta nyt laakista ilman sahaamista!!!! Ja oli tosiaan aiemmin niin että joutui sahaamaan tosi pitkään kun ekan kerran käynnisti. Toki helpommalla pääsee jos on lämpötilatunnistimessa se vika.  Lisäksi mulla oli poikki se venttiilikopalta lähtevä huohotinputki. Mutta se ei vaikuttanut muuhun kuin siihen että haisi öljy ja sotki tilan jossa puolat on....

Onko vikakoodit luettu milloin viimeksi? Mulla oli kaasunpaineanturin vikakoodi joka sitten poistui niiden tiivisteiden vaihdon jälkeen...
« Viimeksi muokattu: 10.01.2012, 23:37:21 kirjoittanut jussin78 »

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Vastaus #27 : 11.01.2012, 10:38:51 »
Vikakoodit on luettu lokakuun puolenvälin jälkeen 2011, kun kävin Pakokaasuanalyysissä Tampereella ottamassa päästölaput ennen katsastusta. http://www.pakokaasuanalyysi.fi/
Ei ainakaan silloin ollut mitään. Eikä vuosi sittenkään kun kävin samassa paikassa ennen katsastusta. Joskus oli yksi: takalasinpyyhkimeltä tulee liian matala jännite tai joku sellanen. Muuten ei ikinä ollut mitään.

Auto muuten sammuilee taas kaasulla eli tilanne on sama kuin alussa. Kai sinne pitää se askelmoottori vaihdattaa. Menee tonni. ...kele.  S* S*

Päivitys: Pakokaasuanalyysin mittarit ei kuulemma näytä kaikkia vikakoodeja. Auto menee siks 30.1 Volvolle vikakoodien lukuun. Sieltä voi selvitä mikä vaivaa. Palataan asiaan taas.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2012, 18:33:13 kirjoittanut Kaasuvolvo »
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa -A-

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Vastaus #28 : 17.01.2012, 19:51:07 »
Täällä olisi myös yksi käynnistysongelmainen V70 Bi-fuel -06 (~140tkm). Auto on ollut meillä pari vuotta ja tuota on esiintynyt säännöllisen epäsäännöllisesti, sekä kesällä että talvella. Yksi kohtuu selkeä aiheuttaja on ollut, jos auton on jättänyt parkkiin ylämäkeen, mutta tätäkään ei saa aina toistumaan. Sahauksen saa aina aikaiseksi, jos vahingossa sammuttaa kytkimellä vaikka liikennevaloissa, kun kone on käynyt kaasulla. Tämä tosin taitaa olla feature eikä niinkään vika.

Mielenkiinnolla seuraan, mihin tässä päädytään, kun itsellä peukalo on syvällä keskellä kämmentä ja ropauksessa täytyy luottaa ammattilaisiin.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä
« Vastaus #29 : 18.01.2012, 11:11:10 »
Voi meitä kurjia sahaajia   :buck2: . Kerron heti jos/kun joku vika selviää  ja saadaan korjattua. Tänään taas sammu kaasulla keskellä aamuruuhkaa, mutta vauhdissa vaan äkkiä PETROL-nappia painamaan niin taas mennään. 
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo