Proturbo  Autodiagnoosi

Jussin AirRide b230 16v Kakkosnelonen - koritöitä-

  • 175 Vastauksia
  • 56225 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen - b230 16v Holosetilla! -
« Vastaus #135 : 07.10.2019, 13:27:49 »
Et oo suunnitellut laittavas konetta pystyy? Tulis huomattavasti lisää tilaa pakopuolelle.
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen - b230 16v Holosetilla! -
« Vastaus #136 : 07.10.2019, 16:46:23 »
Mietin sitäkin, menis vaan kaikki uusiksi. Imusarja, ZF laatikon sovitehitsaus, ahtoputket, öljypohja niin ei oikein kiinnostais.
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen - b230 16v Holosetilla! -
« Vastaus #137 : 11.01.2020, 14:35:50 »
Kauan on menny ettei ole taas mitään tullut tehtyä. Pakosarja on hukkaportin lähtöjä vaille hitsaukseen. Pikkuosia maalailin yks päivä, lisää maalattavia vielä on. venttiilikopan kannen vetäsin kans mustalla.



e:
ootteko ajaneet yhdellä kapealla kiilahihnalla, kahdella ei voi laittaa tuolla telineellä kun ottaa kiinni tohon laturin kiinnikkeeseen sisempi hihna. vai meneekö moniurahihnahommiksi. Aiemmin itse ajelin yhdellä mutta nyt kun tehotavoitteet kasvaa ajattelin josko laturikin tarvitsee varmuutta toimintaansa
« Viimeksi muokattu: 11.01.2020, 21:48:56 kirjoittanut juipp1 »
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen - b230 16v Holosetilla! -
« Vastaus #138 : 21.05.2020, 20:04:24 »
Palikat alkaa löytämään paikkansa pikkuhiljaa. Kohta pääsee Penkkilappuja hakemaan ja katsurilla olis tarkoitus tänä kesänä käydä. Koe käynnistys toi aika paljon lisämotivaatiota niputtaa tämä ikuisuusprokkis  :) :) :) Eli käyntiin lähti ja kuulolta nätisti pyöri kone. Pakosarjan ja downpipen hitsailin Migillä, kun kaverin TIG oli kovalla käytöllä. Mulla on Ponssen tehtaalta vanha kemppi millä lapsikin osaa hitsata :D Tuonne hukkaportin luokse tulipeltiin ajattelin kyhätä alumiini palasen jonka peittää lämpötarralla niin ei sula tuo läpivienti tai johdot. Noille punaisille puolille pitää vielä jotain tehdä kun eivät enää sovi tähän Lookkiin :D Kaverin kanssa katseltiin venttiilien ajoitukset suunnilleen kohdalleen, sen miten tarkkaan tuolla kellolla saatiin.

Jätetään tähän muistiin
0,1 nostolla jäi 15astetta eykk imupuolella ja pakopuolella 0,1 nostolla 15 astetta jykk. ykk kohdalla imupuolella auki 0,25 ja pakopuolella 0,45. Kaikki nämä arvot siis hieman epätarkalla kellovirityksellä

Syylärin taakse tein peitelevyn alumiinsta johon kiinnitetään flektit. Öljynlauhdutin asettui keulalle ja paikallisessa liikkeessä kävin teetättämässä letkut öljynsuodattimen alle tulevalta termostaatilta kennolle. Samalla ohjaustehostimelle prässäiltiin sopivat letkut ja kiinnikkeet

Vänkärin puolelta pakkeloin ovien yläreunat tasaiseksi, joskus kun tuli hiottua se liima siitä pois niin alla oli lievää aaltoilua pellissä, joka oikeastaan näkyi vasta kun sai kirkkaan värin päällensä. Vielä sama homma kuskin puolelle. Nuo takalevityksetkin kaipaisi pientä tasoittelua että olisivat priimat.

Lisäillään parit otoksen tuosta konehuoneesta, kun eipä muuta ole tullut tehtyä kuin sitä läjättyä.





Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen - b230 16v Holosetilla! -
« Vastaus #139 : 07.06.2020, 22:48:27 »
Koneen pyörittelin lämpimäksi ja uudet nesteet ajelin sisälle samalla. Kohtuullisen hyvillä seoksilla meni ja pysyi käynnissä. Sittemmin korjailin pakoputkea ja ilmasin kytkimen että pääsis liikkeelle. Kappas, seokset käy erittäin laihalla eikä pysy käynnissä :D Putki ei vuoda ennen lambdaa, en sitten tiedä onko akussa tai laturissa vikaa (jännite alhainen) tai sitten lambdassa kuin sen käytin irti putkea muokatessa. selviää kun muokkailee bensakarttaa onko vain kartat ihan eri tontilla mitä aiemmalla kokoonpanolla. Mutta aika mystisesti näin kävi.

Konttorille soittelin. Ovat vertailulappuja vailla kaiken muun lisäksi. Mikä se nyt on tämän päivän homma niiden suhteen. Yritin etsiä topiccia missä puhuttaisiin uusimmasta käytänteeestä. Vieläkö jostain saa tilattua näitä vertailulappuja? kun "wikipedian" tiedot eivät katsastajalle kelpaa.

Drop it, pop it and burn em!

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen - b230 16v Holosetilla! -
« Vastaus #140 : 08.06.2020, 19:59:48 »
Ite ainakin soittelin loppuvuodesta 2019 Volvon maahantuojalle ja kerroin että tarvitten vertailulaput muutoskatsastusta varten 240:iin.

Antovat sieltä sitten puhelinnumeron ja sovittiin ko. kaverin kanssa että laittavat lapun postiin, postiennakolla kirjattuna kirjeenä. Maksoi muistaakseni 62€. Meni kolmisen - nelisen viikkoa lappujen kotiutumisessa.

Jos sulla tarvetta, voin koittaa kaivaa sen kaverin yhteystiedot sähköpostista. Paiskaa YV, jos jutellaan tuosta lisää.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa -late

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen - b230 16v Holosetilla! -
« Vastaus #141 : 08.06.2020, 20:45:19 »
Konttorille soittelin. Ovat vertailulappuja vailla kaiken muun lisäksi. Mikä se nyt on tämän päivän homma niiden suhteen. Yritin etsiä topiccia missä puhuttaisiin uusimmasta käytänteeestä. Vieläkö jostain saa tilattua näitä vertailulappuja? kun "wikipedian" tiedot eivät katsastajalle kelpaa.

Vaihda konttoria jos menee noin hankalaks. Luultavasti lähialueelta löytyy asiallistakin palvelua. Kannattaa kiertää konttorit läpi ja kysyä linjaukset suoraan katsastajalta.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen - b230 16v Holosetilla! -
« Vastaus #142 : 08.06.2020, 23:33:31 »
Vaihda konttoria jos menee noin hankalaks. Luultavasti lähialueelta löytyy asiallistakin palvelua. Kannattaa kiertää konttorit läpi ja kysyä linjaukset suoraan katsastajalta.

Samaa mieltä. Loppusyksystä muutoskatsatettu edellisen kerran ilman mitään Volvon todistuksia
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen - b230 16v Holosetilla! -
« Vastaus #143 : 09.06.2020, 17:32:47 »
Pitää alkaa oppaasta katselemaan varaosanumeroita ja tehdä niistä vertailulaput itse.
Drop it, pop it and burn em!

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen - b230 16v Holosetilla! -
« Vastaus #144 : 09.06.2020, 20:15:14 »
Viimevuonna katsastin tuon oman 240 turbo tekniikalle kotikaupungissa kokkolassa.

Ei mullakaan ollut kun dynolappu ja alustan tarvittavat. Loput katsuri kyseli mitä osaa missäkin ecut laatikot yms ja kirjasi tiedot ylös. Helposti onnistui muutosleima.
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen - b230 16v Holosetilla! -
« Vastaus #145 : 29.06.2020, 20:16:18 »
Noo ei sinne tarttekkaan kun kuvat varaosaluettelosta. Alusta, jarrut, laatikko, moottori --> b21.

Kävin kaverin luona Kempeleessä VKTuningilla säätämässä katsastuskuntoon ja vähän päälle. Vakionokat ja vakiokannentiivisteellä, tai kokonaan vakiokannella ponnisteltiin 1.6bar ahdoilla 401/495. Kippurat ja käppyrät lisäilen teille myöhemmin. jätettiin ahdoiksi kuitenkin 1.4 bar ja tais olla 382/470. Nostettiin ahtoja 1.8 mutta tehot ei noussut eli jostain ahistaa. Ehkä bilteman hukkaportti ei aukea kunnolla, pitää siitä portin alulevystä ottaa se kieleke pois tai laittaa 5mm levy väliin niin ei ainakaan se jumita. Toki huomattiin että toinen alipaine letku oli huonosti pistoliittimessä kiinni, dumppi antautu seekerin renkaan osalta ja jostain tiputteli pikkusen öljyä, ei muuta. Kaikenkaikkiaan kelpaa ajella kesä, tuntui tuo turbo lähtevän kivasti alempaa vetämään. Katsastukseen jätetään tarvittavat säädöt ;) ;)

E: tehot siis mitattu pyörännavoilta. Moottoriteho +8% ????

Ensi viikolla jos saisi leiman. Siihen päälle vähän koritöitä, teipin vaihtoa ja sata muuta pientä juttua niin saa hyvillä mielin ajella ennen kuin purkaa kaiken taas uudestaan.




« Viimeksi muokattu: 30.06.2020, 10:23:38 kirjoittanut juipp1 »
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen - b230 16v Holosetilla! -
« Vastaus #146 : 27.07.2020, 09:55:21 »
Noin vain. Muutos katsastus suoritettu ja katsastus hyväksytysti läpi. Listasta tuli kohtuu pitkä ja prosentteja 27%. On tullut jo sen 1000km ajettua. Kone haki paikkansa vähän turhan paljon vänkärinpuolelle kallistuen, joten tein siihen nopean ratkaisun :D Kiekkokassista pari "tukikumia", reikä keskelle ja paksu läpipultti. Samalla huomasin että laatikolle pitää veistellä tuet uudestaan. Venttiilikopan kannen kaikki pultit oli löysällä :idiot2:



Kiva on ollut ajaa. Helposti tahtoo risteykset mennä poikittain kylillä ja sormella osoittelijoille pitää antaa puhumisen aihetta :D :D Keppiteline on ilmeisesti hieman väärässä asennossa kun 5-6 vaihde pitää helvetillisellä voimalla runtata. Tahtoo tuo teippi irtoilla sieltä täältä kulmien kohdalta vaikka laitoin lakkaa liitoksiin ja reunoihin. Taitaa ensi talvena mennä maalarille koko auto, meinaa ei nuo itse maalatut ihan mintissä kunnossa ole kun ovat täynnä roskaa, johtuu ihan maalaustiloista. Muutenkin auton ympärillä on nyt touhuttu useampi vuosi niin on lommoa ja on naarmua ja pienen apupojan jättämiä jälkiä :D On tässä vielä tehtävää, varsinkin jos haluaa ihan show hommissa käydä. Puppet mulle väsäsi tuohon brossin puskuriin lipan. Pitää se tässä vielä fiksailla ja aletaan kuvaamaan homma kansien väliin alan lehteen.

Jatkoksi muutama uusi puhelinkuva.




Drop it, pop it and burn em!

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen - b230 16v Holosetilla! -
« Vastaus #147 : 27.07.2020, 11:25:27 »
 :sundaydriver: On se vaan nätti paketti 8) Onneks on vielä ajokautta sen verran jäljellä että pääsee naatiskelemaan  8)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa oh850

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 886
  • TDI POWER
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen - b230 16v Holosetilla! -
« Vastaus #148 : 27.07.2020, 19:28:35 »
On hieno peli 8) kyllä tuolla kelpaa sivuluisuja ottaa O0

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussin AirRide Kakkosnelonen - b230 16v Holosetilla! -
« Vastaus #149 : 17.09.2020, 11:05:05 »
Tuosta luvattuja käyriä näkyville.



Olen tässä ens vuotta mietiskellyt ja multa joutaisi kaikki teipatut ovet ja luukut +4m teippiä myyntiin. Facebookissa jo hieman kaupittelin mutta en suuremmin. Jos jotakuta lukijaa kiinnostaa niin ottaa yhteyttä
Drop it, pop it and burn em!

 

Kulkukoira  Proturbo