Autoracing  KL-varaosat

Volvo XC60

  • 1534 Vastauksia
  • 566039 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1171 : 20.09.2017, 19:45:21 »
En tiedä onko oikeassa osiossa mutta koitan "kepillä jäätä"   http://www.tuulilasi.fi/uutiset/mika-uusi-volvo-xc60-ruotsalaiset-ostivat-vanhaa-xc60ta-moninkertaisesti-uuteen-verrattuna?utm_source=vko-38-17&utm_medium=email&utm_campaign=tl-uutiskirje
Erikoista tilastoa selittää se, että vanhaa XC60:stä on kaupiteltu Ruotsissa houkuttelevalla Classic-varustelutasolla, joka on tarjonnut kohtuuhintaan erittäin kattavan vakiovarustelun.
Uutta XC60:stä vaivaavat myös suuren kysynnän takia pitkät toimitusajat, jonka takia tuoreempi malli ei vielä loista Ruotsin rekisteröintitilastoissa. Vuoden päästä tilanne lienee täysin toinen

Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1172 : 21.09.2017, 06:45:07 »
Uudessa kuitenkin monia uusia varusteita joita ei vanhaan saanut rahallakaan?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1173 : 21.09.2017, 07:00:32 »
Uudessa kuitenkin monia uusia varusteita joita ei vanhaan saanut rahallakaan?
Luultavasti hyvin kattavalla Summum Classicilla moni pärjää 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1174 : 22.09.2017, 00:58:32 »
Uudessa kuitenkin monia uusia varusteita joita ei vanhaan saanut rahallakaan?

Minä en mm. lintuperspektiiviä kaipaa :D ja jos samalla rahalla (ehkä halvemmallakin) saa kaikki herkut vanhaan malliin, kuin uusi tingityillä varusteilla, niin kyllä itse ainakin ostaisin vanhan mallin.

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1175 : 23.09.2017, 10:04:00 »
Odottelen malttamattomana uuden XC60 Momentum D4:n luovutusta marraskuussa.

Mietinnässä vielä jälleenmyyjäasennuksena kiinteä akkulaturi, jotta akusta johtuvat ongelmat välttäisin sekä peruutuskamera erityisesti helpottamaan venetrailerin käsittelyä. Kuinkahan pitkälle/leveälle kamerasta näkisi trailerin peruuttamisen helpottamiseksi ahtaalla pihallamme ?

Mitä vinkkiä palstalaisista näihin mietteisiin ?

XC60 D4 MY18

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1176 : 23.09.2017, 10:26:31 »
Ainoa auto, jossa olen tarvinnut akkulaturia on 740 td ja sen aika oli yli 20 v sitten. Kärry jostain syystä purki akkua ja Bilia ei saanut sitä yrityksistä huolimatta hallintaan.

Nykyisten vehkeiden kanssa riittää kun vaihtaa akun ajoissa - tossa vanhuksessa vaihdoin jo 7-8 vuoden iässä, ettei joku kerta ylläty  ;D Muut autot ovatkin pääosin lähteneet viimeistä 4 v ikäisinä kiertoon.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1177 : 23.09.2017, 13:32:10 »
Ainoa auto, jossa olen tarvinnut akkulaturia on 740 td ja sen aika oli yli 20 v sitten. Kärry jostain syystä purki akkua ja Bilia ei saanut sitä yrityksistä huolimatta hallintaan.

Nykyisten vehkeiden kanssa riittää kun vaihtaa akun ajoissa - tossa vanhuksessa vaihdoin jo 7-8 vuoden iässä, ettei joku kerta ylläty  ;D Muut autot ovatkin pääosin lähteneet viimeistä 4 v ikäisinä kiertoon.
 

Riippuu kyllä täysin miten käytät autosi ja missä?  Kun on Webasto tai muu polttonestelämmitin millä se auto talvella esilämmitetään ja ajettava matka on noin 15-20 km per suunta päivässä on melkovarmaa ettei akku ehdi latautua kunnolla talviaikaan ja se kypsyy noin 2 tai 3 vuonna viimeistään ja sanoitkin että akku tulee uusia ajoissa, itsellä molemmissa autoissa nyt  kiinteät laturit 2 autoomme vaihdettiin akku 5.5 vuotiaana. Se että puhutaan menneestä ajasta yli 20 vuotta sitten autoissa oli jonkinverran vähemmän virtaa kuluttavia laitteita esim tuulilasi/ratti/takapenkin lämmitys, tekniikan hienosta kehityksestä huolimatta nämä nykyiset automme on oikeita "akkusurmaajia" varsinkin lyhyessä säännöllisessä ajossa missä käytetään maximilla sähköisiä lämmityksiä, jos ajat tienpäällä pitkiä matkoja on jo ihan eri asia.

Poissa Volvo XC60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1178 : 23.09.2017, 14:24:16 »
Jos autossa on webasto ja sitä käytetään niin ei silloin tarvitse enää käyttää penkinlämmitimiä, lasinlämmitimiä, ratinlämmittimiä ja ym. sähköä kuluttavia laitteita. Jos nuo kaikki aina päällä ja ajot webaston lämmityksen jälkeen lyhyitä niin silloin tulee akun kanssa ongelmaa mutta jos lämmittää auton kunnolla webastolla n. 1/2 h ja sitten ajelee sen n. 10 min  niin ei tule ongelmia tai näin toimi ainakin minun aiempi XC60 Volvo. Ikinä ei ollut ongelmia virran riittävyydessä auton 3 historian aikaan.  Niin ja nuo webastot muuten toimii sitten varmemmin kun niiden annetaan lämmitä kunnolla eli käyttetään reilusti eikä vain 5 -10 min kerrallaan.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1179 : 23.09.2017, 15:08:00 »
Pääosin lyhyttä ajoa, satunnaisesti pidempiä matkoja ja välillä talvella vedettiin reilu kuukausi n. 4 km / suunta työmatkaa... vain yhden kerran pidemmällä pakkasjaksolla auto kehoitti ajamaan pidempään, että suodatin ehtii polttaa putsausyklin loppuun. Aina pa-lämmittimen automaattikäyttö päällä. Ainut mitä kikkailin, oli harkinta esilämmityksen käytössä ja lämmityksen manipulointi väärällä lähtöajalla ja pidemmillä matkoilla pakotin lämmittimen päälle, että pahimmat karstat palaisi. En toki esilämmittänyt aina, muutaman kilsan ajo ei kuitenkaan ihmeitä lataa. (uhreina -05 V70/-08 XC70 ja toi allekirjoituksen kärry, joka viimevuodet on liikkunut pääosin lämpimästä hallista toiseen. Kaikki D5:a)

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1180 : 24.09.2017, 11:57:22 »
Eipä taida olla mitään varsinaista etua asennuttaa kiinteää laturia ja peruutuskameraa ennen auton luovutusta, voin hyvin tarkistella josko akkuun menee CTEK:llä virtaa ja miten trailerin käsittely onnistuu peruutustutkan kanssa ja asennuttaa nämä sitten vaikka ensimmäisessä huollossa jos siltä tuntuu.
Kiinteän laturin saa varmasti muualta edullisemmin.

Tuleepahan jotain uutta autoon sitten vuodenkin päästä.
XC60 D4 MY18

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1181 : 24.09.2017, 12:10:35 »
Peruutuskameran suhteen harkitsisin, siihen lienee helppo tottua. Ehken siitä on apua traikunkin kanssa..

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1182 : 24.09.2017, 14:31:09 »
Eikös peileillä ja pään kääntämisellä näe (ja pysty arvioimaan) jo aika paljon trailerin kanssa? Ja ne mitä ei näe tarkasti, pitäisi se kamera olla trailerin perässä eikä auton perässä?

Ajattelin, että kun kyseessä on oma piha, tietää että esimerkiksi kun vetää tässä kulmassa niin, että tämän puolen trailerin rengas on sentin päässä tolpasta, niin katvepuolella ei ole hätää ja voi jatkaa peruuttamista.

Auton oma kamerahan auttaa käytännössä vain kuulan saamista suoraan vetopään alle. Ilmajousilla voisi tehdä jopa rekkapenat, eli ajaisi kuulan oikeaan kohtaan ja nostaa perää, jolloin vetopää lukittuu ilman käsien käyttöä (sama siis kuin peruuttaisi vetokitaan isolla autolla). Käsillä vaan sähköt ja jarruvaijeri kiinni ja nokkapyörä ylös :)

Lisäys: ilmajouset onkin ot, kun tämä oli vanhemman mallin topic, sori siitä
« Viimeksi muokattu: 24.09.2017, 14:38:02 kirjoittanut Rodion »

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1183 : 24.09.2017, 16:29:48 »
Vanhan mallin topikki, mutta my18 kuitenkin tulossa.

Eipä taida peruutuskamera olla hintansa väärti tosiaan tälläiselle kokeneelle kuskille ja oman pihan tilat tiedossa. Traikku ei kuitenkaan raskaammasta päästä, joten saa kyllä käsivoimin ne viimeiset kymmenet sentit.

Momentumissa takapuskurin alalaita on tähän sopivaa mustaa ämpärimuovia, joten kestänee pikku pusut vetopäähän.
XC60 D4 MY18

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1184 : 24.09.2017, 16:56:21 »
Asiasta eri mieltä, taas.
Kyllä kamera säästää kaikelta säätämiseltä juurikin kärryn kytkemisessä.
Peruuttamiseen taitaa toimia edelleen ne kuvastimet ajoneuvon sivuilla.
Ja tämä on sitten taas vaan oma ajatukseni asiasta.
T: En haluaisi naarmuja puskuriin(kaan).
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

 

KL-varaosat  Race.fi