Proturbo  Autodiagnoosi

Simonsin rosteriputki V70 awd -07 D5:een

  • 8 Vastauksia
  • 7459 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1691
  • www.vrcf.fi
Simonsin rosteriputki V70 awd -07 D5:een
« : 25.06.2014, 19:57:40 »
Otinpa sitten tuon röörin käsittelyyn kun oli olevinaan aikaa. Tarkoituksena poistaa katalysaattori, paikata vekki joka tuli laivarampista ja avata takapönttö muokkausta varten. Juhannuspäivän iltana oli nätti ilma. Tiedossa oli että sadetta luvataan. En kuitenkaan viitsinyt tehdä katokseen tilaa autolle. Se oli huono päätös, vettä satoi kaksi päivää sen jälkeen. Tein sitten pienen muovikatoksen jonka alla voin muokkailla pakoputkea.
Alkuperäinen idea takapöntön osalta oli että teen sen avarammaksi ja hitsaan kannen takaisin. Nälkä kasvoi työn edetessä ja rupesin tekemään läpivirtaavaa putkea. Sain sen valmiiksi ja rupesin hitsaamaan kantta paikoilleen.Se osoittautui lopulta mahdottomaksi omilla vehkeillä. Ruostumattoman pellin paksuus oli 0.5mm.  :(
Elikkä koko pönttö pois putken ympäriltä. Jos ei mene katsastuksesta läpi vuoden päästä, niin ostan Simonsin putken tilalle.
Hitsasin myös uudet keskikannakkeet. Toinen puoli oli jo virityksen kanssa kiinni. Mikä järki on laittaa ruostumattomaan putkeen kannakkeet mustasta raudasta  ???.
Katalysaattori lähti hienosti pois kun avasi kannen. Päätysaumoja langalla hitsatessa ihmettelin että miksi ei oikein suju. Jonkin ajan päästä tajusin että ne päädyt on ruostumatonta terästä ja vaippa on mustaa. Otin sitten raapaisutigin käyttöön ja hitsasin saumat rajalangalla. Hieman tuli rumaa kun oli vain 2mm lankaa kotona.
Eli nyt on läpivirtaava rööri. Ainut "vaimennin" on dpf-pönttö josta aikoinaan tein vaimentimen.
Odotin kumeampaa ääntä kun homma oli valmis. On kuitenkin liki alkuperäistä. Jonkin verran tulee kuminaa sisään noin 1800rpm kohdalla kun moottori jarruttaa.
Kokemusta vasta kaupunkiajossa.

Kannakeviritys



Vekki joka tuli laivarampissa



Takapönttö



Suojakuori poistettuna



Kuori avattuna




Putki paikoillaan. Hieman on rumaa saumaa kun tein nuo muokkaukset kun pöntön alaosa oli vielä paikoillaan. En viitsinyt siistiä tigillä.



Homma valmiina. Putken ympärille tein rosteripellistä pienen lisälirpakkeen.




« Viimeksi muokattu: 19.08.2016, 08:31:52 kirjoittanut J2K »
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Lopputuloksen ääni on mainio. Kuulostaa varmaan hyvälle normaalissa ajossa.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Hyi hemmetti - ei tuo mikään kaunis ääni ole. Ja melun vastustajana on vaikea ymmärtää miksi lisätä desibelejä, edes vähän... Jos äänistä haluaa "nauttia" voi aina repiä vaimennusmateriaalia pois autosta, se on paljon tehokkaampaa kuin lisätä melua ulkopuolelle kohtuullisen hiljaisessa autossa.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1691
  • www.vrcf.fi
Eipä nuo äänet sellaisia ole että sivullisten päät olisi kääntyneet kun olen ajellut kaupungissa.  Jos maantiellä alkaa olla kuminaa niin muokataan jälleen. Pyrin pitämään auton hiljaisena ajokkina omiin korviin.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Mites nuo muutokset vaikutti kulkupuoleen? Lähinnä ton katin tyhjääminen...?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1691
  • www.vrcf.fi
Eipä ole tullut kokeiltua. Samoihin aikoihin laitoin halkaisijaltaan  isommat kiekot alle joten sekin vaikeuttaa mittausta.  Täytyy kyllä myöntää että valoista tulee lähdettyä väännöllä melko ripeästi. Kokeilen syksyllä lähtöjä kun olen laittanut 16" kitkat alle. Saan vertailukelpoista tietoa entisiin nähden.
Polttaineen kulutus ehkä hieman pienentynyt. Viikko sitten ajoin loviisasta raumalle auto täys tavaraa ja motarilla oli vauhtia noin 133km/h. Sain kaikkien aikojen pienimmän kulutuksen, joka oli 6.54l.
« Viimeksi muokattu: 27.09.2014, 09:11:58 kirjoittanut J2K »
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1691
  • www.vrcf.fi
Tuo muokattu lähti pois ja vihdoin saapui Lexmaulilta oikea putkisto. On todella hiljainen, ellei alkuperäistäkin hiljaisempi ajossa. Ei minkäänlaista murinaa millään kierroksilla.
Mukana tuli myös uudet kannatinkumit keskelle. Niitä ei kannata käyttää, koska ovat lyhyemmät kuin originaalit. Otti runkoon kiinni kun olin saanut ne paikoilleen. Suora osuus olisi saanut olla kaksi senttiä pidempi, mutta istuu tälläkin.
Hieman tärähtänyt kuva .



Tuolta ostettu.
http://www.lexmaul-shop.de/advanced_search_result.php?keywords=02b-h8r&x=0&y=0

Videopätkä:  https://www.youtube.com/watch?v=G_gK9E-NEYY&feature=youtu.be
« Viimeksi muokattu: 28.10.2014, 09:25:43 kirjoittanut J2K »
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1691
  • www.vrcf.fi
Vs: Simonsin rosteriputki V70 awd -07 D5:een
« Vastaus #7 : 04.06.2015, 10:34:59 »
Katsastuksesta heittämällä läpi vaikka on suoraa putkea. K-arvo oli 0.79.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1691
  • www.vrcf.fi
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

 

Samppasport  Futurez