Autoracing  KL-varaosat

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 424888 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
LH 2.4:n säätäminen
« : 25.09.2014, 03:50:03 »
Laitetaan aloitus viestiin asiat jolla pääsee alkuun.

Säätämiseen kannataa hankkia Ostric II muistipiiri emulaattori, sillä kukaan hullu ei hanki läjää muistipiirejä tai Flash piiriä, jota sitten prommerilla voi ohjelmoida, vaan reaali-aikaiseen säätämiseen tarvitaan tuo Ostric II.
http://www.moates.net/ostrich-20-the-new-breed-p-169.html?cPath=95

Emulaattorin asennus näiden ohjeiden mukaan:
http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-index.php?page=Ostrich%20Install

Tuolta sitten ladataan tunerpro:n XDF-tiedostot ja binit.
http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-list_file_gallery.php?galleryId=13

Itse ottaisin 9-sarjan turboon ja 9-sarjan ecuihin 937 binin, joka on anteeksi antavampi kuin uudemmat ja sopeutuu väljemmin kuin myöhemmät.
Edistyneet säätäjät sitten valitsevat minkä binin haluavat.

Itse säätö-ohjelma pitää olla tunerpro RT (rt= real time).
http://tunerpro.net/downloadApp.htm

Minä maksoin rekisteröintimaksun ihan siksi, että sillä saa tuon ärsyttävän aloitusviiveen pois, puhumattakaan siitä, että tuollaisten työkalujen tekemistä on kannustavaa tukea.










Vanhaa vääntöä.




Mulla sammuu ysi jokaiseen risteykseen kun kytkimen heittää pohjaan jos ahdot ei oo ollu reilusti alipainealueella pitemmän aikaa. Seuraavaa turbovolvoa ei varmastikaan ohjata lh:lla >:(

Rumasti joudun sanomaan! :facepalm:     Sitä saa mitä tilaa!  :-[ :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

LH on suunniteltu toimimaan pässin kanssa, joten sen pois jättäminen tai vaihtaminen toiseksi systeemiksi on sama kuin laittaisit etuvetoon nelivedon alustan ja kiroilisit nelivedon puutetta!  :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

Minä voin sanoa LH-säätöryhmän nimissä, että LH2.4/EZ116K toimivat oikein hyvin ja oikein säädettynä +550hv tehoihin asti ilman ongelmia.  :pomo:

Tästä pidemmälle menemisestä minulla ei ole tietoa, joten siitä en voi puhua tietona.
Eikä minulla ole aiheesta mitattua dataatm  :-[

Ihan aikuisten oikeesti! Äly mukaan edes alustavasti näihin "viritys"-hommiin! :facepalm: :facepalm::facepalm::facepalm:

No, mutta kun olen Wäärin Wirittäjäntm tittelin ansaitusti ansainnut tällä foorumillla monasti, vetäydyn taka-alalle Wäärien Wirityksieni ja olemattoman ymmärrykseni asiasta keralla ja samalla mitättömien tehojeni kanssa. :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 16.12.2014, 12:22:11 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #1 : 25.09.2014, 07:46:40 »
Hyvä kai se on puhua +550hv rajan ylittävistä tehoista lh:lla kun kukaan ei lähde koittamaan. Olisitko sinä se joka todistaa asian ja wirittää oikein? Lh2.4 voi olla aikansa edistyksellinen ohjaus, mutta eihän nyt herran tai minkään muunkaan tähen kukaan seksuaalisesta suuntautumisestaan varma oleva ihminen lähde moista yrittämään. Siellä tulisi se mikanin lemppari "wirittäjän joululaulu". :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #2 : 25.09.2014, 14:42:55 »
eikä kiinnosta siihen säätövermeitäkään hankkia kun parempiakin ohjauksia saa kohtuu rahalla.
Mikä siinä LH:ssa on sitten niin maan huonoa? Eikö LH:n säätölaitteita muka saa kohtuu rahalla?   ???

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #3 : 25.09.2014, 14:51:10 »
Ekana tulee mieleen immu
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #4 : 25.09.2014, 14:59:54 »
Hyvä kai se on puhua +550hv rajan ylittävistä tehoista lh:lla kun kukaan ei lähde koittamaan. Olisitko sinä se joka todistaa asian ja wirittää oikein? Lh2.4 voi olla aikansa edistyksellinen ohjaus, mutta eihän nyt herran tai minkään muunkaan tähen kukaan seksuaalisesta suuntautumisestaan varma oleva ihminen lähde moista yrittämään. Siellä tulisi se mikanin lemppari "wirittäjän joululaulu". :)

No, täytyy sanoa, ettei tuo 550hv tehon saavuttaminen ole moottorinohjauksesta kiinni edelleenkään. Laskin kouraan ja toteamaan ihan itse tuo asia.

Se, ettei kukaan lähde koettamaan asiaa ei ole minun ongelmani, koska se on mahdollista kuitenkin tehdä. Kuten olen oman kotteroni täydellisellä alkoholisoitumisella osoittanut!  :pomo:

Minulla ei ole moiseen tehoon mielenkiintoa tai edes halua, sillä säätelen käyttistä, enkä mitään mailin veto-hirmua!  :o
Ja ehtana Wäärin Wirittäjänähän en moiseen ryhdy edes ansaitun tittelini wuoksi!  :D
Mutta kokemuksesta voin jo sanoa, ettei estettä moiseen ole kenellekkään, joka haluaa LH:n tutustua ja oppia sitä säätämään, sillä se ei kuitenkaan ole "raketti-tiedettä".

Wirittäjän joulu-laulu on itseasiassa puhdasta ironiaa kaikille bulkki-lastun ja mitä sattuu kombon asentaneille;) :2funny:  :2funny:
Samaten Wirittäjän suvi-virsi liittyy asiaan!  ;D

Kaikille niille, joiden seksuaalinen suuntaus on hakusessa, suosittelen jättämään väliin sen LH:n säätämisen, sillä se edellyttää tiettyä määrätietoisuutta!  ;D

Mutta asiaan takaisin.

Minusta on varsin surullista se, ettei kukaan uskalla kysyä ääneen mitä tarvitsee tehdä LH:n säätämiseksi ja miten sitä säädetään.

Toki näitä hiljaisia kysyjiä on ollut melkoisen monta mutta pääsääntönä on hyvin hämmentävää, että sinäkin intät siitä mitä LH:lla pystyy tekemään ja jättämään tekemättä, kuitenkaan omaamatta varsinaista tietoa siitä, mitä em. moottorinohjaus kykenee tekemään ja olemaan tekemättä.

Nämä Juusoo:nkin ongelmat johtuvat juurikin siitä, ettei ole ollut alkeellisintakaan ajatusta/ymmärrystä mitä tehdään ja miksi!  :nuhtelu

Polttoainetta ei voi vaihtaa tekemättä vastaavia muutoksia lastuun, kuten IMMuakaan ei voi vaihtaa ilman muutosta lastuun ja niin edelleen....

Ja sinultakin parahin Hegeh, unohtuu se, että noilla minun ja kahden muunkin Wiina-kontin käyttäjien suuttimilla (668cc/min) puristaa bensalla ulos 400hv ilman isompaa hikeä!  :pomo:
Siitä on vielä varaa suurentaa suuttimia sinne +800cc kokoon ja niillä sitten irtoaakin ihan eli luokissa tehoa!  ::)


Ekana tulee mieleen immu

Kerroppas, mikä siinä on niin pirun huonoa?  :(

Ilma Massa Mittari on moottorin ohjauksen komponenttina mitä parhain, sillä se antaa suoraan yhdellä mittaustapahtumalla kaiken tarpeellisen tiedon polttoaineensyöttöä varten.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #5 : 25.09.2014, 16:19:30 »
Sehän ei tunnetusti tykänny öljystä ja vakiosuotimella tuskin revitään sitä viittäpuoltasataa hevosta --> kartiosuodatin tai vastaava.

Huomattavasti pienemmällä rätnäämisellä saa paremmalla ohjauksella mojovia tuloksia. Mutta kunhan mutuilen, minä en tiedä asioista tuon taivaallista.

Olet jumala.  P>
« Viimeksi muokattu: 25.09.2014, 16:21:33 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #6 : 25.09.2014, 16:25:12 »
Sen verran vielä, että miksi ihmeessä maailmalla sitten +550hv lh paketteja ei näy? Tuskin sinä olet ainoa, joka on päässyt sinuiksi tuon ohjauksen kanssa?
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #7 : 25.09.2014, 16:54:36 »
Sehän ei tunnetusti tykänny öljystä ja vakiosuotimella tuskin revitään sitä viittäpuoltasataa hevosta --> kartiosuodatin tai vastaava.
Siksipä siinä lankaversiossa on se puhtaaksipoltto-toiminne. Alkuperäisellä paikalla se IMMu ei taatusti öljyynny!  :pomo:

Ja tietysti komponentit valitaan tehotavoitteiden mukaan! Kuka hullu lähtee yrittämään vakiopaperisuotimella noita +500hv tehoja pihalle, ainakaan käytetyllä?  :o

Huomattavasti pienemmällä rätnäämisellä saa paremmalla ohjauksella mojovia tuloksia. Mutta kunhan mutuilen, minä en tiedä asioista tuon taivaallista.

LH:sta et tiedäkkään....   ;)  :juhau:

Bensalla LH:n säätäminen on aikas yksinkertaista lopultakin. Wiinalla se vaatii enemmän muutoksia.
Näin jälkikäteen voin sanoa, ettei se niin mahdottoman vaikeaa ole!

Minulla ongelmana oli se, ettei minkäänlaista vertaistukea ole ollut saatavilla, vaan kaikki on täytynyt selvittää ihan itse.
Jopa sen XDF-tiedoston (954 binille) jouduin tekemään ihan omin pikku kätösin.

Mutta säätämisessä pääsee alkuun tuolta:
http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-index.php

Olet jumala.  P>

Kiitos!   :kukkia:

Nimenihän on lyhennys hepreasta, joka tarkoittaa "Kuka on Jumalan kaltainen?"  :2funny: :2funny: :2funny:

Sen verran vielä, että miksi ihmeessä maailmalla sitten +550hv lh paketteja ei näy? Tuskin sinä olet ainoa, joka on päässyt sinuiksi tuon ohjauksen kanssa?
Aikas vähissä LH:n säätäjät ovat maailmallakin! Valitettavasti!  :-[

No, tuntui olevan Ipdownille ja Jaybreezellekkin yllätys, miten LH:ssa suuttimet skaalataan....   :o
Ja he sentään ovat purkaneet LH:n koodia varsin paljon!  :o
Eikä sitä kyllä tiennyt turbo-bricksilläkään kukaan aikaisemmin, ainakaan julkisesti. Ja se on sentään "pikkuisen" kansainvälisempi foorumi kuin tämä VRCF.

Minä en silti ole pitänyt kynttilääni vakan alla, vaan kertonut ihan julkisesti, kuinka LH:n säätämistä tehdään!

Mutta kaikkiaan, etsippäs ylipäätään joku muu minun tai Dirkin lisäksi, jotka ovat alkoholisoineet auton LH:n avulla?
Tai tehneet vastaavia temppuja?  Hiljaista pitelee kaikkiaan....   :-\


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #8 : 25.09.2014, 17:12:42 »
Ihan miten vaan.. :D Miten tuohon immun likaantumiseen tai öljyyntymiseen nyt liittyi jos sen jatkeena on se vv-suodatin? Silti siitä suotimesta imahtaa öljykakkaa läpi.

Mutta oli miten oli toiset jatkaa älhoolla ja toiset hipojärjestelmillä. Se ei minua haittaa, hienoa kun on erilaisia ihmisiä. Toivottavasti saavutat vielä jotain suurta.

Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #9 : 25.09.2014, 18:11:37 »
LH vaatii bypässin
-Mites jos IMM onkin kaasuläpän edessä?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #10 : 25.09.2014, 18:33:50 »
LH vaatii bypässin
-Mites jos IMM onkin kaasuläpän edessä?
Laittaa IMM kaasuläpän jälkeen?  ei tarttis bypass ;D vois laittaa dumpin
« Viimeksi muokattu: 25.09.2014, 18:36:38 kirjoittanut lakeshead »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #11 : 25.09.2014, 18:46:47 »
Jos nyt tollasen LH:n länttää viissataaheppasen mosan kylkeen, niin se vaatinee tollasen 2000 kg/h immun.  Onko sellaisia?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #12 : 25.09.2014, 18:57:12 »
Toimii se LH ilman bypässiäkin... Immu vaan painepuolelle niin jättää vaikka reijän ennen immua niin toimii... kunhan se ilmaa hukkaava laite on ennen immua järjestelmässä.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #13 : 25.09.2014, 20:19:48 »
Miten tuohon immun likaantumiseen tai öljyyntymiseen nyt liittyi jos sen jatkeena on se vv-suodatin? Silti siitä suotimesta imahtaa öljykakkaa läpi.
Varmaan lähinnä siksi, että valtaosa vapaavirtaussuodattimista ovat öljyttäviä, toisin kuin alkuperäinen paperisuodatin

vakiosuotimella tuskin revitään sitä viittäpuoltasataa hevosta
Jokuhan se oli tämänkin laskenut, että vakiosuodatin riittää pinta-alansa puolesta sinne viiteensataan hevosvoimaan saakka? Tarkkaa lukua en tosiaan muista

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #14 : 25.09.2014, 21:10:25 »
Jos nyt tollasen LH:n länttää viissataaheppasen mosan kylkeen, niin se vaatinee tollasen 2000 kg/h immun.  Onko sellaisia?

Isoissa kärryissä on vielä isompia! Mutta ovat filmi-tyyppiä sattuneesta syystä! Noissa IMMuissa joiden datalehdet omistan, mittausalue loppuu sinne 1200kg/h luokkaan.

Mutta ainahan sitä voi ottaa 016-sisuskalut ja lätkäistä ne metriseen viemäriputkeen ja sikaliimaa perään!  ;)  :2funny:  :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Futurez  Kulkukoira