Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Diesel-osio => Aiheen aloitti: volovo mies - 08.03.2013, 18:59:18
-
ajatteli avata tämän keskustelun ihan sillä kun ei ole ollu keskustelua ollenkaan.
muistelen että deeku turboissa ois 155bar avautumispaine. onko kukaan niitä kasvattanut tehon lisäämisen nimissä.
oliko vapari deekussa 140bar
minkälaisia aukiamis paineita on d5252t moottorissa?
kovalla paineella saa tarkemman sumun ja sitä kautta taloudellisemmin toimivan ja vääntöä tuntuis tulevan lisää.
ite en oo näihin paineisiin vielä koskenut mutta alan räpeltämään näitä jossain vaiheessa.
-
itellä on varmaan nuo 140 bariset sit ku on vaparin suuttimet ja pumppuun vaihdettu isompi nestepää. Itteäki kiinnostais kuulla kokemuksia deekuista joihin on vaihdeltu suuttimia.
-
ajatteli avata tämän keskustelun ihan sillä kun ei ole ollu keskustelua ollenkaan.
muistelen että deeku turboissa ois 155bar avautumispaine. onko kukaan niitä kasvattanut tehon lisäämisen nimissä.
oliko vapari deekussa 140bar
minkälaisia aukiamis paineita on d5252t moottorissa?
kovalla paineella saa tarkemman sumun ja sitä kautta taloudellisemmin toimivan ja vääntöä tuntuis tulevan lisää.
ite en oo näihin paineisiin vielä koskenut mutta alan räpeltämään näitä jossain vaiheessa.
180 näytti autodata tarjoavan uusille ja 175-190 käytetyille.
En tiedä faktaa mutta äkkiseltään olettaisin et korkeampi avautumispaine vois rokottaa TEORIASSA pikkusen pumpun tuotosta/ruiskutuksen pituudesta koska paineen pitää nousta enemmän ennen ruiskutuksen alkua+ sutin sulkeutuu jo kovemmalla paineella.
Sit on vielä se et miten hyvin se suutinkärki toimii "ylisuurella" paineella, meneekö kuvio sekaisin tai kärsiikö sumuuntuminen, periaatteessahan kovempi paine antaa pienijakeisemman sumun (vrt. commonrailit) mut mites jos mennään ohi kärkien suunnitellun toiminta-alueen?
-
En tiedä faktaa mutta äkkiseltään olettaisin et korkeampi avautumispaine vois rokottaa TEORIASSA pikkusen pumpun tuotosta/ruiskutuksen pituudesta koska paineen pitää nousta enemmän ennen ruiskutuksen alkua+ sutin sulkeutuu jo kovemmalla paineella.
lähinnä tätä käsittääkseni haetaan korkeilla avautumispaineilla.
etuna pidän tarkempaa sumua, samalla polttoaine määrällä ruiskutus ajan lyhenemistä jolla saadaan ennakot tarkemmiksi.
ruiskutusaikaa voidaan jatkaa syöttöä lisäämällä jos on iso pumppu jossa varat riittää pitkälle. vakio pumpulla tuskin mitään hyötyä nostaa avautumis paineita