KL-varaosat  Race.fi

Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97

  • 51 Vastauksia
  • 13391 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #15 : 02.12.2012, 17:26:57 »
Tarkasta se huohotimenletku että ei ole tukossa.
940 classic
Amazon -68

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #16 : 04.12.2012, 01:18:27 »
huohottimen letku tosiaan ja se lohkon kyljessä imusarjan alla oleva musta purkki josta huohottimen letku lähtee on yleensä kovettunutta öljyä täynnä.... molempien putsaus enemmän kuin suositeltavaa.

Poissa Temetheman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #17 : 05.12.2012, 22:33:46 »
kiitän, täytyypä ensitilassa tarkastaa nuo yllämainitut asiat. Nyt on kuitenki lastu ja rajapaineventtiili laitettu ja ahdot nostettu sinne kiloon, hyvin toimii ja nakutusta ei ole kuulunut hyvä näin. Tästä se sit lähtee etiäpäin  ;D
Volvo 240 b200 käyttis
Volvo 240 2.3ft turbo projekti
Volvo 940 2.3ft turbo m90 ex
Volvo 850 t5 farkku ex

Poissa Temetheman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #18 : 11.12.2012, 05:24:17 »
Nonii nälkä kasvaa syödessä  ;D joten kovasti tässä ensikesän setuppia mietiskelly.

Lohko pysyy samana eli 2.3ft
Nokan päivitys (saa antaa vinkkiä)
Kansi sama miedolla porttauksella ja vakio venoilla
Alucooleri
Mitsun 19 solmu
Vaihdelaatikko sama eli m90 (levyn asetelman ja painelaakerin suhteen saa taas antaa vinkkiä)
Uus downpipe ja 3tuumanen koko putkisto race catilla ja läpivirtaavalla pöntöllä
Sytkälastu ja varmaa ruiskulastunki joutuu päivittää nut viking egomax
Isommat suuttimet (vinkkejä mitä kokoluokkaa?)
Laajakaistalambaada

Jotai varmaa jäi vielä, ku tällei puolunessa koittaa tussata :) joten kaikenlainen kokemuksien perusteella vihjeiden antaminen on tervettullutta :D
Volvo 240 b200 käyttis
Volvo 240 2.3ft turbo projekti
Volvo 940 2.3ft turbo m90 ex
Volvo 850 t5 farkku ex

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4403
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #19 : 11.12.2012, 09:38:45 »
Sachs SRE-712 asetelma on ihan ok jos pidät kaksoismassavauhtipyörän.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=879.msg15192#msg15192
Mulla on sama setti. On ihan mukava käyttöautossa, ei liian jäykkä.
Jos vaihdat vauhtipyörää niin bemarin (M3/5) asetelmat taitaa olla suosiossa.

Poissa Temetheman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #20 : 11.12.2012, 16:54:55 »
ok, mietiskelin tuossa jokuaika takaperi, että laittas sre asetelman ja volvon tdic:een levyn.
Volvo 240 b200 käyttis
Volvo 240 2.3ft turbo projekti
Volvo 940 2.3ft turbo m90 ex
Volvo 850 t5 farkku ex

Poissa Temetheman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #21 : 11.12.2012, 22:20:54 »
Pähkäilly nyt tota ahdin asiaa, ku mitsulla päästää sinne n.300hp molemminpuolin. Ni oisko järkevää mennä kerralla vähän enempi eteenpäin, esim masterpowerin r545 tai hx35super tai joku vastaava. Vaikka voimaa olisikin "vaan" se 300hp onko järkeä viedä ahdinta äärirajoilla niiku mitsu, vai sit noi edellämainitut missä  jää vielä reserviäkin. Sit ku tää homma lähtee näpistä ni mitsu menis heti vaihtoon. ;D
« Viimeksi muokattu: 12.12.2012, 02:46:52 kirjoittanut Temetheman »
Volvo 240 b200 käyttis
Volvo 240 2.3ft turbo projekti
Volvo 940 2.3ft turbo m90 ex
Volvo 850 t5 farkku ex

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #22 : 12.12.2012, 10:28:41 »
Pähkäilly nyt tota ahdin asiaa, ku mitsulla päästää sinne n.300hp molemminpuolin. Ni oisko järkevää mennä kerralla vähän enempi eteenpäin, esim masterpowerin r545 tai hx35super tai joku vastaava. Vaikka voimaa olisikin "vaan" se 300hp onko järkeä viedä ahdinta äärirajoilla niiku mitsu, vai sit noi edellämainitut missä  jää vielä reserviäkin. Sit ku tää homma lähtee näpistä ni mitsu menis heti vaihtoon. ;D

Onhan se koneen kannalta isompi turbo parempi. Pienemmillä ahtopaineilla saman verran ilmaa mitä pikku mitsu isoilla ahtopaineilla. Isoilla paineilla pakopaineet nousee taivaisii ja sit on menoa  ::)
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Temetheman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #23 : 12.12.2012, 17:58:49 »
eli toi hx35 vois olla sit iha bueno, mites jos holsun hommaa ni käykö vakio pakosarjaan vai joutuuko tekee uuden? Mites ton vapari suodattimen laita jäätääkö talvikäytössä?
Volvo 240 b200 käyttis
Volvo 240 2.3ft turbo projekti
Volvo 940 2.3ft turbo m90 ex
Volvo 850 t5 farkku ex

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #24 : 12.12.2012, 18:48:37 »
Siinä hx35superissa ei sitten ole muuta superia kuin nimi.
Sama hx35 vesilaakeripesällä johon on vain yhdistetty 80heppasen valmetin pakopesä ja 55mm akseli kahekskytluvulta.
Parempi ku ottaa sen normi hx35 potkurin 60mm akselilla ja siihen se #12, #14 tai vaikka 8 pesä kun niissä on kuitenkin sama kompressori.
Holset siellä lukee..

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #25 : 13.12.2012, 11:55:58 »
Itse olen ajellut tuolla 19T ahtimella n 1.4bar paineilla mulla tosin peltisarjassa on 46mm ulkoinen hukkis pakopaineita helpottamaan....

ja kytkin asia itelläkin ollut harkinnassa, eli teräsvauhtipyörä M5 sre asetelmalla ja 6 lapasella jousitetulla sintterillä ei tarvi sitten miettiä että pitääkö se kytkin vai ei näillä "pikkuvireillä" käyttöautossa... hintaa tulee tosin joku 800€  :P

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #26 : 13.12.2012, 16:02:31 »
Itse olen ajellut tuolla 19T ahtimella n 1.4bar paineilla mulla tosin peltisarjassa on 46mm ulkoinen hukkis pakopaineita helpottamaan....

ja kytkin asia itelläkin ollut harkinnassa, eli teräsvauhtipyörä M5 sre asetelmalla ja 6 lapasella jousitetulla sintterillä ei tarvi sitten miettiä että pitääkö se kytkin vai ei näillä "pikkuvireillä" käyttöautossa... hintaa tulee tosin joku 800€  :P

Sulle Riittää ihan M3:sen -618 SRE asetelmakin ja siihen d24tic:in levy olettaen että sulla on M90 laatikko. vauhtipyöräksi esim sorvattu pottapyörä tai Blingfactoryltä suoraan samaan hintaan teräspyörää.
Toi paketti pystyy siirtämään reilusti yli 530nm vääntöä ilman pienintäkään pelkoa luistamisesta.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

hevonen

  • Vieras
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #27 : 13.12.2012, 19:13:27 »
Sulle Riittää ihan M3:sen -618 SRE asetelmakin ja siihen d24tic:in levy olettaen että sulla on M90 laatikko.
Onhan se, ellei joku oo myynyt sitä rahapulassa ja laittanut sinne vaikka m47:n :2funny:

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #28 : 13.12.2012, 20:40:47 »
kyllä sieltä m90 löytyy mutta jos kerrankin tekis kunnolla eikä lähtis leikkimään, jos vaikka joskus nälkä kasvaa niin olisi sitten kytkimessä reserviä... se ei kuitenkaan juuri halvemmaksi tule noi m3 kilkkeet...

Poissa Temetheman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: Kaivataan kommenttia 940 turbo vm97
« Vastaus #29 : 17.12.2012, 12:29:26 »
Hyvää keskustelua kiitos tästä, kytkin hommat rupee selkeytyy ku teidän kommentteja lukee.  ::)
Volvo 240 b200 käyttis
Volvo 240 2.3ft turbo projekti
Volvo 940 2.3ft turbo m90 ex
Volvo 850 t5 farkku ex

 

Carcom Oy  Ateho