Ateho  Elekma

Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:

  • 42 Vastauksia
  • 26830 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
« Vastaus #1 : 11.06.2014, 21:09:27 »
Mikäs noista tekee nyt niin erityisen edullisia?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
« Vastaus #2 : 12.06.2014, 06:17:53 »
Sitä vaan että perus männät saa näköjään halvemmalla kuin esim:

Wisecon kilpamännät 700e sarja.
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
« Vastaus #3 : 12.06.2014, 08:06:19 »
Sitä vaan että perus männät saa näköjään halvemmalla kuin esim:

Wisecon kilpamännät 700e sarja.
hmm kappas.. perus halvempi kuin kilpa.

No ihan alkuperäiseen kysymykseen:

Meinaatko virittittää _paljon_ tai onko vanhoissa männissä jotain vialla?
Jos vastaus on kyllä niin uusiin mäntiin sijoittaminen on perusteltua :)

Tekeekö MAHLEN männällä mitään? lievä mutu mutta eikös alkuperäiset männät ole mahlen mäntiä?
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
« Vastaus #4 : 12.06.2014, 11:57:35 »
Kiitoksia, jotain asiallistakin. Tästähän se homma lähti: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=47666.0

Mulla Fk vielä keulassa paikallaan. Ja auto työmatka ajossa (vaparina) joten siihen ei puututa.

Kaksi konetta irrallaan F ja Fb 1991. Näitten omilla männillä ahdettuna ei tee mitään.....
Näistä perus hyödennyt kampiakseli lohko, parhaimmat osat.
Kansi (531) lähtikin jo matkalle huoltoon Lahteen.

Ei mitään 600hv tykkiä ole tarkoitus rakentaa vaan tavoite 250-300hv kantturoihin.
Megalla moottorin ohjaus ym, ensi vakiolla sisään ajot :-)

Kiertokanget mallia ''H'' ja ACL tietenkin.
Omatekoinen pakosarja turpolle, jos hermot kestää rakennella.

Voihan sitä rahaa suoltaa, mutta jos tavoite ei ole niin korkea miksi mättää rahaa (sitä mitä piennissä määrin on) turhaan, eikö näin?
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
« Vastaus #5 : 12.06.2014, 13:04:00 »
jos et sinne yli 400 kaakkiin haikaile nii perusmännät kyllä riittää.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa JuhaK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Team Caravan
Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
« Vastaus #6 : 12.06.2014, 14:30:49 »
Luulis f/fb:n männilläkin tuon 250-300hv kestävän ottaa.
Volvo 240DL 11,13@203  Tarvikemotti

Drag Race Cortina B230 8V 8,51@256 Suomen Toiseksi Nopein 8v ;)
Rollover Motorsport

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
« Vastaus #7 : 12.06.2014, 14:48:00 »
nii, mutta eikös vaparin männissä oo matalampi kuopppa= korkeempi puristus
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
« Vastaus #8 : 12.06.2014, 15:02:12 »
nii, mutta eikös vaparin männissä oo matalampi kuopppa= korkeempi puristus

Kyllä maar - isompi teho pienemmällä ahtopaineella :juhau:

Poissa JuhaK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Team Caravan
Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
« Vastaus #9 : 12.06.2014, 15:21:23 »
FB:ssä on varsinkin vapariksi aika mieto puristussuhde, kun ei hulluttele ahtojen ja ennakon kanssa sekä pitää seokset kohdillaan niin varmasti kestää yllä mainitut tehot. Palotilaa muotoilemalla saa siitä entista matalemman.

Volvo 240DL 11,13@203  Tarvikemotti

Drag Race Cortina B230 8V 8,51@256 Suomen Toiseksi Nopein 8v ;)
Rollover Motorsport

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
« Vastaus #10 : 12.06.2014, 15:27:53 »
Jep, mulla oisi tarkoitus tehdä täysi remontti niin ei se mäntä investointi olisi paha ja,
ja kun uusii niin uusii kunnolla.
Mutta ei ole tonneja tarkoitus tuhota.
Kyseessä kuitenkin käyttöauto.

Eli mäntää tilaukseen, mittailun ja hoonauksen jälkeen koneistamon toimesta..... :)
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
« Vastaus #11 : 12.06.2014, 17:28:43 »
-Paljonko ne ebay Mahlet maksaa?
-Paljonko FT-männät maksaa Volvolla?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
« Vastaus #12 : 12.06.2014, 17:54:41 »
Usaas tulee tullit päälle mutta tapilla renkailla ja itse mäntä.

En ole kysynyt mut, veikkaan et marmorilla osta
mäntä sitten,
renkaat ja
tappi erikseen....paljon enemmän.
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
« Vastaus #13 : 13.06.2014, 17:12:05 »
Mäntäsarja yhteen sylinteriin sisältäen tapin, sokat ja renkaat alun toista sataa sinisellä. Eli kaikki yhteensä 400-500. Sikäli mikäli on tänä päivänä saatavana eivätkä hinnat eivät ole muuttuneet muutamassa vuodessa ihan älyttömästi.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo B230FK/FT mäntä kysymyksiä:
« Vastaus #14 : 30.06.2014, 18:06:49 »
Esitän taas viisaita kysymyksiä :D saa hermostua ja kommentoida......

Jos hommaa std 96,01 kokoset uudet Mahlet meneekö hoonauksella tai onko siinä järkeä (siis vakio porraukseen)?
Vai kannattaisiko ostaa ylikoot?

Onko yleensä sylinterit porattava että saa järkevän hyötysuhteen uusilla mukeilla.
Tietysti koneistamo mittaa soikeudet ynnä muut.

Kävikös vakio mäntiin ne kiinan H-proviilit 152mm (FT/FK)?

Huom jotain edistystä Lahden koneistamosta kansi (531) saapui työstöstä, odottaa alakertaa innoskaaasti.

Kiitos jo kehtaa asiaa taas valaista!

Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

 

Autoracing  KL-varaosat