Koneena B200k jossa cossun männät, 8.2 puristussuhde, 530 kansi turbon venttiileillä. Ahdin Holset H1C #8 pakopesällä ja ulkoisella 50mm:n hukkaportilla. Ahtoja 1,55bar.
Ensimmäisen kerran ahdin meni jarrupenkissä säätäessä, silloin bensaa öljyn seassa kun oli käynyt paksulla aiemmin.
Ahdin korjattiin uudella akselilla ja pakosiivellä FIN-Turbolla.
Nyt puoli vuotta ja joitakin kymmeniä ratakierroksia myöhemmin pöläytteli sinistä ja ahdinta tarkastettaessa pitkittäistä välystä jonkin verran+öljyä lähtevässä letkussa.
Nyt seokset olleet kohdallaan eli bensaa ei pitäisi olla öljyssä.
Öljynä VR1 10w-60, kesäksi vaihtuu 20w-50. Öljynpaineet hyvät ja lauhdutin keulalla.
Kone huohottaa aika reilusti ahdoilla. Bensana V-Power.
Olen kuullut että nykybensalla pakolämmöt nousevat ja voisiko se olla syy ahtimien rikkoutumiseen, mittaria ei VIELÄ ole.
Pakopaineet??
ATDriveboardin lokin mukaan ahdot pysyvät säädetyssä, koneen lämmöt ok jne...
Moottori toimii hienosti eikä merkkejä särkymisestä kuulu/näy.
Tekisi mieli vaihtaa kuulalaakeroituun ahtimeen mutta nykyisen rikkoutuminen täytyy selvitä ennen kun menee arvokkaampaa tilalle...