Futurez  Kulkukoira

Miksi ahdin ei kestä?

  • 35 Vastauksia
  • 16653 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ahdin ei kestä?
« Vastaus #15 : 20.04.2015, 21:33:14 »
Löytyy H1C myös 76mm inlettiä, jos vaihtaa H1E kotelon saa 102mm inletin.
Oliko tässä nyt paluu tehty lohkoon kierrenipalla? Ja jos on niin kierrenipan sisäreikä on minkä kokoinen?
Alunperin paluuputki menee suoraan lohkoon teräsputkella jossa tiivisteenä on silikonirengas ja tämä toimii vakioahtimissa hyvin.
« Viimeksi muokattu: 20.04.2015, 21:37:39 kirjoittanut Solmurauta »
Holset siellä lukee..

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ahdin ei kestä?
« Vastaus #16 : 20.04.2015, 21:38:48 »
Ahdin purettu Fin-turbolla... Pakopesä ainoa ehjä osa.
Taas bensaa öljyn seassa ja liian kuumana käynyt pakopuoli.
Kone pois ja tarkastamaan onko männänrenkaat kunnossa+ niiden vaihto. Samalla laakerointi H-veivit ja 531 kansi jossa 37/46 venttiilit.
Tilalle tulee Garretin vesijäähdytetty, kokoa/mallia en muista kun tekevät sen tuohon koneeseen. Herää hyvin ja riittää +400hp.
Öljylinjat ovat riittävät, itse asiassa syöttöletkuksi vaihtuu metallipunos joka ei ole montaa milliä sisältä mutta tarkoitettu ahtimelle.
Outo ääni kaasua nostaessa on tullut kompurasiivestä joka otti kiinni koteloon.
Dumppi tarkastettu ja paikallaan ehkä liian paksu jousi, kunhan kone on kasassa niin kokeillaan vielä sen toiminta.

ps. mistähän H-kanget joissa 24mm:n männäntappi..?
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Miksi ahdin ei kestä?
« Vastaus #17 : 20.04.2015, 21:42:28 »
Taitaapi tuo iso inletti olla vain antisurge kopissa...

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ahdin ei kestä?
« Vastaus #18 : 21.04.2015, 16:28:28 »
Onhan mahdollisuus laittaa 2,5" inlettiin suppilo niin isoks kun haluaa. Jos on koppaan ottanu kiinni ni päittäinen on väsynyt. Joko dumppi ei oo pelannu tai sit imupuoli kuristaa rankasti. Sitä isointa K&N suodatinta pienempää en lähtis tarjoomaan turbokoneeseen ja sit imupuoli mielellään niin isoa kun mahtuu muutenkin. Mun ja tuttujen laitteissa ollu aina se 4" imupuoli. Metallisia mutkia saa LVI puolelta..
« Viimeksi muokattu: 21.04.2015, 16:30:08 kirjoittanut 144 »

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ahdin ei kestä?
« Vastaus #19 : 21.04.2015, 19:29:01 »
Tuommonen suodatin siellä on: http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDEAL/index.php?page=product_info&id=28295&cid=1227&path=0,888,1031,1227&lang=
Dumppi oi varmaankin liian jäykällä jousella.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Miksi ahdin ei kestä?
« Vastaus #20 : 28.01.2016, 10:35:50 »
Kellään ehdotuksia mikä mulla vikana kun ahdin ei kestä? Allekirjoituksen ysissä b230fk perässä ensin oli schwitzer s2b 54/58 siivillä,  huolsin sen ite mut meni väljäks n. 500km aikana. Sitten ostin muutaman penkkivedon ajetun Master power r6164-12 ahtimen, oli siis ihan uutta vastaava.  Tällä tullut kilsoja nyt noin 2000km ja tullu pitkittäistä välystä niinkuin edelliseenkin. Alkuun tarkkailin että pysyy välykset normaalina mut nyt hetken ajelun jälkeen uus tarkastus ja väljää on.

Pakopainetta liikaa isosta pakopesästä huolimatta? Ahtimen speksit siis 61/64 siivet, a/r 1.00 pakopesä. Putsarina iso KN filtteri.

Öljynpaineita ei oo mitattu vielä mut öljynpainevalo sammuu ainakin samantien kun tärähtää käymään jne. Öljynä mobilin 5w-50 peak life.

Konetta ohjataan microsquirtilla, polttoaineena re85. Kone vakio lukuunottamatta h profiilikankia ja millin laskettua kantta ja d nokkaa. Myös nokkaa mietin, jos se olisi liian myöhäisellä kannen laskun johdosta? Ei oo siis säädettävää nokkapyörää.

Sytkäennakkoo 1,6bar ahdoilla 18 astetta.

Pakopesän vetää kovemmassa ajossa äkkiä punahehkuun mutta mitään muuta oiretta en kyllä keksi.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Miksi ahdin ei kestä?
« Vastaus #21 : 28.01.2016, 17:29:19 »
Puritko vanhan turbon? Varmaan näkyis laakereissa jälkiä jos ois öljyn vähyyttä ollut? Oikeen muuta en keksi miksi laakereihin tulisi nopeasti väljää.
Miten öljynkierto toteutettu? tulolinjassa liian pieni supistaja?
Öljynpaineet? Kulunut öljypumppu?

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ahdin ei kestä?
« Vastaus #22 : 28.01.2016, 17:38:08 »
Millainen pakosarja, jos vaikka olisi liikaa pakopaineita?

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Miksi ahdin ei kestä?
« Vastaus #23 : 28.01.2016, 19:45:17 »
Vanha turbo lojuu vieläki purkamatta tallissa.. Öljyn painepuolella teräspunos/teflonletku, mitäköhän sillä ois sisähalkaisijaa, vajaa 5mm? Ei mitään kuristimia. Paluupuolella 21mm sisähalkaisijalla olevaa putkea.

Öljynpaineita ei tosiaan oo mitattu mut pitää kyllä käydä ostamassa mittari ja lykätä samalla pakosarjaan nippa mistä saa pakopaineet mitattua.



Pakosarja tollanen perus lvi käyristä kyhäilty, 38mm sisähalkasijalla putket ja jaettu t3. 60mm hukkaportti,jälkeenpäin modattu vielä jaetuks hukkikselle asti kun tuli tuo uus ahdin jaetulla pesällä.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ahdin ei kestä?
« Vastaus #24 : 29.01.2016, 05:59:27 »
Mulla ainakin päittäislaakerit/renkaat paloivat pilalle kun pakopesä hehkui punaisena kovemmassa rata-ajossa tai penkissä.
Ongelma hävisi kun tilalle tuli vesijäähdytetty keskiö johon erillinen pumppu pumppaa vettä alavesiletkusta.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Miksi ahdin ei kestä?
« Vastaus #25 : 29.01.2016, 10:52:35 »
Mullakin olis vesijäähdytetty keskiö. Täytynee laittaa huollon jälkeen se käyttöön ja korjata muut mahdolliset viat.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa hyrrävolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ahdin ei kestä?
« Vastaus #26 : 22.02.2017, 18:17:56 »
Mielenkiinnosta kysyn että millä tavalla toteutit öljylähön turbolle? Tai siis ku on niin perkuleen ahdas kun toi suodattimen siirtojalka tuntuu olevan vähän edessä.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Miksi ahdin ei kestä?
« Vastaus #27 : 22.02.2017, 18:22:37 »
Mielenkiinnosta kysyn että millä tavalla toteutit öljylähön turbolle? Tai siis ku on niin perkuleen ahdas kun toi suodattimen siirtojalka tuntuu olevan vähän edessä.

Lohkon päässä on kuusiokolotulppa, jossa on 1/4" npt kierre, sieltä ainakin saa kätevästi otettua lähdön

Poissa hyrrävolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ahdin ei kestä?
« Vastaus #28 : 22.02.2017, 21:01:20 »
Lohkon päässä on kuusiokolotulppa, jossa on 1/4" npt kierre, sieltä ainakin saa kätevästi otettua lähdön
Joo sitä aattelinki mut aattelin et hyödyntäis ton vanhan öljylähdön mistä lähti ennenkin. Jos tulppaan ton vanhan lähdön niin perus että sopivan pitusella pultilla prikalla? Eka turbotusprojekti niin pakko varmistella

Poissa hyrrävolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ahdin ei kestä?
« Vastaus #29 : 26.02.2017, 15:35:04 »
Mikä muuten öljyntuloletkun minimi sisähalkaisija? Paluuletku tulossa päälle 20mm. Ahdin hx40 suupperi.

 

Futurez  Kulkukoira