0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Onko kukaan poistanut hiukkassuodatinta 1.6d 2008 volvosta? Tänään otin dpf irti ja sen verran rupes vituttamaan limp modet ja muut ongelmat että ajattelin tyhjentää koko pöntön. Onko katsastuksessa ongelmia tyhjennyksen jälkeen vai kyttääkö ne lähinnä uudehkoja autoja?
Pönttö pitää avata auton pohjan puolelta jolloin saumat jää piiloon. Olet joskus kysellyt, eikö katsastajat kiinnitä hiukkaspäästömittauksessa huomiota siihen, ettei hiukkaset ole lähes nolla, mutta kenelläkään ei ole ollut ongelmia. Omassani ei ole koskaan hiukkaspönttöä ollutkaan ja katsuri ihmettelee aina pieniä testilukemia.
Mitenkähän lie sitten kun kunnolla polkee. Liikenteessä kun välillä näkee melko tuoreita pelejä joissa taatusti on uutena ollut dpf...mutta kun kunnolla polkevat niin silminnähtävästi puskevat sitä mustaa. Eli pönttö poistettu. Usein isomoottorisia saksalaisia
Ei sitä hiukkaspöntön poistoa putken päästä nää. Pieni pölähdys kuuluu asiaan oli siellä pönttö tai ei, jos oikein lakua puskee niin vikaa on jossain. Dieselin savumittauksessa jää kiinni tukkoisella suodattimella ja vuotavilla suuttimilla. Mä olen kahdesti katsastanut tuon 35v vanhan esikammiodieselin 0,24 savuarvoilla...
Mulla oli aika reippaasti softattu V70 mk2 mutta dpf oli käytössä. Putken pää ei ollut musta edes sisältä mitä usein ihmettelin. Sitten kun kattelin vanhempien mk2 V70 putkenpäitä (joissa ei ole dpf koskaan ollutkaan) niin pikimustiltapa nuo näyttivät. Ihan selkeä ero.Edit: XC60 putken päiden sisältä paistaa kirkas pelti vielä viiden vuoden ajon jäljiltäkin