Ateho  Elekma

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 652500 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: V30 / V40 Tuloillaan keväällä ?
« Vastaus #150 : 20.12.2011, 08:26:43 »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Uusi V40
« Vastaus #151 : 20.12.2011, 14:44:28 »
Yhdistin Poikarukka:n aloittaman aiheen tähän.


Mitä tuosta nyt äkkiseltään verhon läpi erottuu keulan muotoa, niin tuota S/V60 linjaahan tuo jatkaa ja sen perusteella voisi sanoa, että enemmän siinä on vielä ford pelissä mukana tuon suunnittelussa, kuin kiinalaiset.
Lienee kiinalaiset vain hyväksyneet aiemmin päätetyn linjan autojen julkaisuissa ja sitten vasta oikeasti tulevia malleja joita nyt suunnitellaan, alkavat kiinalaiset ohjastamaan, että mitä, millaista jne.
Voisi kuvitella, että parin kolmen vuoden päästä julkaistavasta automallistakin olisi jo aika hyvä ajatus ja päätös autovalmistajalla, vaatii vain hiontaa, testaamista ja säätämistä, että saadaan julkaisukuntoon

Poissa Daywalker

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • Laahustaja
Vs: Uusi V40
« Vastaus #152 : 21.12.2011, 11:27:17 »
Tossa ekassa linkissä maskeerattuna näyttää lähinnä nissan almeralta..
mulla tuli ekaksi mieleen hyundai i30 sv.... Ei hyvä... :'(
V50 2.4 -04"Toppinen" + Toyota Corolla T-Sport -06 "Unto"

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V40
« Vastaus #153 : 22.12.2011, 16:21:14 »
Näyttää ihan hyvältä, joskin yllätyksettömältä päivitykseltä. Tilasta haaveileville säilynee edelleen isommilla numeroilla olevat reet mallistossa.

Poissa tubbe86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V40
« Vastaus #154 : 26.12.2011, 08:56:37 »
Itseäni kyllä hieman ärsyttää, että aina saa lukea kun  esitellään volvon PIENEMMÄN kokoluokan uutuus että liian pieni, mites tilat jne... Kaikki ei todellakaan sitä tilaa tarvitse ja kun mallistossa on niitä isompia niin ostaa sitten niitä eikä valita! Toi on todella ärsyttävää! Vai onko joku yllätys ettei V40:ssä ole V70:sen tiloja??? Tällaiseen ärsyttävään tiloista vinkumiseen olen törmännyt ainoastaan Volvo foorumilla! Ei MB palstalla arvostella uutta C-sarjaa tyyliin huono kun on pienempi kuin E. Tai BMW foorumilla ettei 3-sarjalla tee mitään kun on niiin ahdas. Ei kaikkien autojen tarvitse muistuttaa mitään iänikuista V90:stä! Ei edes uusien Volvojen. Onneksi...
Hoitajan palkka ja volvon ylläpito eivät sovi yhteen...

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Uusi V40
« Vastaus #155 : 26.12.2011, 10:13:05 »
Itseäni kyllä hieman ärsyttää, että aina saa lukea kun  esitellään volvon PIENEMMÄN kokoluokan uutuus että liian pieni, mites tilat jne... Kaikki ei todellakaan sitä tilaa tarvitse ja kun mallistossa on niitä isompia niin ostaa sitten niitä eikä valita! Toi on todella ärsyttävää! Vai onko joku yllätys ettei V40:ssä ole V70:sen tiloja??? Tällaiseen ärsyttävään tiloista vinkumiseen olen törmännyt ainoastaan Volvo foorumilla! Ei MB palstalla arvostella uutta C-sarjaa tyyliin huono kun on pienempi kuin E. Tai BMW foorumilla ettei 3-sarjalla tee mitään kun on niiin ahdas. Ei kaikkien autojen tarvitse muistuttaa mitään iänikuista V90:stä! Ei edes uusien Volvojen. Onneksi...
Nyt kun toit tämän esille, samaa ihmettelen hiukan itsekin...
« Viimeksi muokattu: 26.12.2011, 10:36:15 kirjoittanut T-T »
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa EMX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V40
« Vastaus #156 : 26.12.2011, 10:51:22 »
Olkoot miten pieni tahansa kunhan etupenkit on tehty sen mukaan että kaksi aikuista mahtuu, hiukan samaan tapaan kuin A4:ssä. Reipas 180cm kuski syö koko takajalkatilan.

Näyttää muuten tosi viistolta tuon V40:n perä. Perusmuodot (ja mitat?) ei varmaan jää kauas uudesta Focuksesta.

Mitenköhän tämä uusi nimipolitiikka sitten menee? Häviääkö C30 mallistosta joka ei ilmeisesti oikein ikinä myynyt toivottuja määriä, ja palataanko takaisin S/V40 malliin, kuten edellä jo spekuloitiin. Entä C70? Unelmallinen kärry olisi S80 ja katto pois..
C30 2.0D R-design

Poissa tubbe86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V40
« Vastaus #157 : 26.12.2011, 12:28:31 »
Muotoilu vaikuttaa todella näyttävältä ja menevältä mielestäni! Juuri tällä hetkellä Volvolla on muotoilu todella hyvin hanskassa! XC60, S/V60 ja nyt tuleva V40. Vaikuttaa todella hyvältä! Iso S80:seen perustuva avo olisi kyllä jotain todella hienoa...
Hoitajan palkka ja volvon ylläpito eivät sovi yhteen...

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusi V40
« Vastaus #158 : 26.12.2011, 20:45:56 »
Itseäni kyllä hieman ärsyttää, että aina saa lukea kun  esitellään volvon PIENEMMÄN kokoluokan uutuus että liian pieni, mites tilat jne... Kaikki ei todellakaan sitä tilaa tarvitse ja kun mallistossa on niitä isompia niin ostaa sitten niitä eikä valita! Toi on todella ärsyttävää! Vai onko joku yllätys ettei V40:ssä ole V70:sen tiloja??? Tällaiseen ärsyttävään tiloista vinkumiseen olen törmännyt ainoastaan Volvo foorumilla! Ei MB palstalla arvostella uutta C-sarjaa tyyliin huono kun on pienempi kuin E. Tai BMW foorumilla ettei 3-sarjalla tee mitään kun on niiin ahdas. Ei kaikkien autojen tarvitse muistuttaa mitään iänikuista V90:stä! Ei edes uusien Volvojen. Onneksi...

Miten tuon nyt ajattelee. Itse olen 194cm pitkä ja arvostan kunnon tiloja autossa. Mielestäni auton perusidea käytännöllisyyden kannalta on, että siihen ihan oikeasti mahtuu istumaan. Ja vielä jos sama pätisi taakse mutta eteen nyt varsinkin. Tottakai mallistossa saa olla pienempiäkin malleja. Hyvähän se on olla laaja kirjo, erilaisia autoja erilaisille ihmisille. Minä vaan pidän, että auto on iso ja tilava. Joku iso jenkki sedan olisi varmaan aika kova juttu 8)

Ja tuon V 90:n sedan on mielestäni yksi hienoimmista Volvoista ikinä, keula kenties jopa hienoin ;) Se eroaa massasta! Ja tuossa farkussa on varmasti ihan oikeasti tilaa. Siihen mahtuu istumaan joka paikalle ja kuljetuskapasiteetti voittaa monen uuden farkun. Eikös se ollut penkit kumossa 2080 litraa! Missä uudessa farmarissa on niin paljon? Euroopan kamoista ei tuskin missään, vai?
a car you can believe in

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Uusi V40
« Vastaus #159 : 26.12.2011, 21:00:49 »
Itseäni kyllä hieman ärsyttää, että aina saa lukea kun  esitellään volvon PIENEMMÄN kokoluokan uutuus että liian pieni, mites tilat jne... Kaikki ei todellakaan sitä tilaa tarvitse ja kun mallistossa on niitä isompia niin ostaa sitten niitä eikä valita! Toi on todella ärsyttävää! Vai onko joku yllätys ettei V40:ssä ole V70:sen tiloja??? Tällaiseen ärsyttävään tiloista vinkumiseen olen törmännyt ainoastaan Volvo foorumilla! Ei MB palstalla arvostella uutta C-sarjaa tyyliin huono kun on pienempi kuin E. Tai BMW foorumilla ettei 3-sarjalla tee mitään kun on niiin ahdas. Ei kaikkien autojen tarvitse muistuttaa mitään iänikuista V90:stä! Ei edes uusien Volvojen. Onneksi...
Olen samaa mieltä. Jokainen ostaa auton oman tarpeensa ja makunsa mukaan. Onneksi ei tarvitse kaikkien ajaa samanlaisilla autoilla. Toisaalta Suomessa se olisi hyvä asia, näin ei tarvitsisi naapurin tai fooruminkäyttäjän olla katellinen toisen autoista.

« Viimeksi muokattu: 26.12.2011, 21:03:17 kirjoittanut usu »

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: Uusi V40
« Vastaus #160 : 27.12.2011, 00:31:29 »
Miten tuon nyt ajattelee. Itse olen 194cm pitkä ja arvostan kunnon tiloja autossa. Mielestäni auton perusidea käytännöllisyyden kannalta on, että siihen ihan oikeasti mahtuu istumaan. Ja vielä jos sama pätisi taakse mutta eteen nyt varsinkin. Tottakai mallistossa saa olla pienempiäkin malleja. Hyvähän se on olla laaja kirjo, erilaisia autoja erilaisille ihmisille. Minä vaan pidän, että auto on iso ja tilava. Joku iso jenkki sedan olisi varmaan aika kova juttu 8)

Ja tuon V 90:n sedan on mielestäni yksi hienoimmista Volvoista ikinä, keula kenties jopa hienoin ;) Se eroaa massasta! Ja tuossa farkussa on varmasti ihan oikeasti tilaa. Siihen mahtuu istumaan joka paikalle ja kuljetuskapasiteetti voittaa monen uuden farkun. Eikös se ollut penkit kumossa 2080 litraa! Missä uudessa farmarissa on niin paljon? Euroopan kamoista ei tuskin missään, vai?

Muuten ihan asiaa mutta sen sanon suoraan, että 900-sarjalaisissa/normaalissa S/V90 ei siis Royaleja mukana niin ei sinne taakse kyllä mahdu istumaan aikuinen pitkän ihmisen taakse. Faija on ~185 cm ja itse olen 178 cm ja en kyllä todellakaan istu mielelläni hänen ajoasennon takana. Se on jännä miten joihinkin pikkuautoihinkin mahtuu paremmin taakse.

Mielenkiintoiselta vaikuttaa kyllä tämä Volvon "uusi" mallipolitiikka, farmarit parillisia jne.. Saas nähdä mitä jännää pukataan vielä sedan puolelle :).
« Viimeksi muokattu: 27.12.2011, 02:08:06 kirjoittanut Niksu »
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa tubbe86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V40
« Vastaus #161 : 27.12.2011, 18:49:36 »
Tuo on totta, että S/V90:ssä ei takana kovin kummoisia takatiloja ole. Siitäkään huolimatta, ettei etupenkki mene kovinkaan taakse. Ainakin siskoni mies noin 190cm:n pituisena ei saa penkkiä riittävän taakse, jotta saisi huomattavan pitkät jalkansa mukavasti. Eli penkin liikeradat eivät riitä. Omassa S80:ssa pitkittäissäätöä jää vielä käyttämättäkin. Olen itse sitä mieltä ettei läheskään kaikkien farmarien ostajien tavoitteena enää nykyään ole saada mahdollisimman isoa tavaratilaa vaan helppo kuormattavuus/lastausaukko sekä hyvä muunneltavuus ratkaisevat enemmän kui ne viimeiset litrat. Toki niitä viimeisenkin litran metsästäjiä löytyy. Kertokaas muuten joku, missä uudemmassa "pikkuvolvossa" eivät tilat riitä edessä? Minäpä vastaan: Ei missään! Olen ajanut kaikkia uudempia C30:sta myöten ja kaikissa jää reilusti vielä säätövaraa joka suuntaan. Oma pituuteni on 185 cm. En voi mitenkään kuvitella ettei missä tahansa uudessa volvossa saisi noin kaksimetrinenkin hyvän asennon... Siis edessä ja sehän riittää näissä pienemmissä.
Hoitajan palkka ja volvon ylläpito eivät sovi yhteen...

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V40
« Vastaus #162 : 28.12.2011, 07:48:17 »
Itseäni kyllä hieman ärsyttää, että aina saa lukea kun  esitellään volvon PIENEMMÄN kokoluokan uutuus että liian pieni, mites tilat jne... Kaikki ei todellakaan sitä tilaa tarvitse ja kun mallistossa on niitä isompia niin ostaa sitten niitä eikä valita! Toi on todella ärsyttävää! Vai onko joku yllätys ettei V40:ssä ole V70:sen tiloja??? Tällaiseen ärsyttävään tiloista vinkumiseen olen törmännyt ainoastaan Volvo foorumilla! Ei MB palstalla arvostella uutta C-sarjaa tyyliin huono kun on pienempi kuin E. Tai BMW foorumilla ettei 3-sarjalla tee mitään kun on niiin ahdas. Ei kaikkien autojen tarvitse muistuttaa mitään iänikuista V90:stä! Ei edes uusien Volvojen. Onneksi...
No kun minä tämän aloitin niin vastaanpa sitten. Minua ärsyttää se, että Volvolta puuttuu kompromissi. Joko ostat sen isoimman tarjolla olevan Volvon tai sitten ajat liian ahtaalla autolla, jos yhtään matkustajia pitäisi saada edes joskus kuljetettua mukana. Ja jos ostat sen isonkin Volvon, edelleen takatilat ovat ahtaat niin että 185 cm kuljettaja joutuu ajamaan kehnossa ajoasennossa penkki liian edessä (vaikka normaalistikin ajan penkki suhteellisen eteen asetettuna), jos takana on edes keskimittainen mies istumassa. Olisipa Volvolla edes tarjolla keskikokoinen auto kelvollisilla sisätiloilla, niin kuin C-sarjan MB edelleen on. Se olisi minulle silloin tällöin matkustajia kuskaavana ideaali kokoluokka ja olisi varmasti monelle perheellekin, jos tarjolla olisi käytännöllisiä autoja siinä koossa eikä pelkkää lifestyleä. Volvo tekee jokaisessa kokoluokassa takatiloiltaan ahtaita autoja. Tämä ominaisuus ärsyttää Volvon mallistossa kokonaisuutena. Sitä paitsi, vaikka tilaa ei yleensä tarvitsisikaan, ei siitä yleensä ole mitään haittaakaan jos tarvittaessa tilaa riittäisi edes auton ulkomittoihin nähden väljästi vaikka muutamalle matkustajalle. Ulkomittoihin nähden väljä auto = hyvä juttu. Ulkomittoihin nähden ahdas auto = huono juttu. Siinä se.

Mielestäni auton perusidea käytännöllisyyden kannalta on, että siihen ihan oikeasti mahtuu istumaan.

Tässäpä tämä pointti hyvin kiteytettynä.
« Viimeksi muokattu: 28.12.2011, 07:51:55 kirjoittanut Säppo »

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: Uusi V40
« Vastaus #163 : 28.12.2011, 09:34:42 »
No kun minä tämän aloitin niin vastaanpa sitten. Minua ärsyttää se, että Volvolta puuttuu kompromissi. Joko ostat sen isoimman tarjolla olevan Volvon tai sitten ajat liian ahtaalla autolla, jos yhtään matkustajia pitäisi saada edes joskus kuljetettua mukana. Ja jos ostat sen isonkin Volvon, edelleen takatilat ovat ahtaat niin että 185 cm kuljettaja joutuu ajamaan kehnossa ajoasennossa penkki liian edessä (vaikka normaalistikin ajan penkki suhteellisen eteen asetettuna), jos takana on edes keskimittainen mies istumassa. Olisipa Volvolla edes tarjolla keskikokoinen auto kelvollisilla sisätiloilla, niin kuin C-sarjan MB edelleen on. Se olisi minulle silloin tällöin matkustajia kuskaavana ideaali kokoluokka ja olisi varmasti monelle perheellekin, jos tarjolla olisi käytännöllisiä autoja siinä koossa eikä pelkkää lifestyleä. Volvo tekee jokaisessa kokoluokassa takatiloiltaan ahtaita autoja. Tämä ominaisuus ärsyttää Volvon mallistossa kokonaisuutena. Sitä paitsi, vaikka tilaa ei yleensä tarvitsisikaan, ei siitä yleensä ole mitään haittaakaan jos tarvittaessa tilaa riittäisi edes auton ulkomittoihin nähden väljästi vaikka muutamalle matkustajalle. Ulkomittoihin nähden väljä auto = hyvä juttu. Ulkomittoihin nähden ahdas auto = huono juttu. Siinä se.

Tässäpä tämä pointti hyvin kiteytettynä.

Hinnalla ehkä jokin merkitys sillä tuo  mainitsemasi C sarjan mersu maksaa sen saman kuin V70 ja kyllä tiloissa on mielestäni iso ero. Itse n. 1,90 metrisenä en koskaan ole joutunut ottamaan kuskin penkkiä eteen vaikka takana istuisi isokin ihminen ( siis uudessa v70:ssä )

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Vs: Uusi V40
« Vastaus #164 : 28.12.2011, 10:14:16 »
Muodot on kuin suoraan Opel Astrasta.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo