Autoracing  KL-varaosat

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 642965 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #330 : 27.12.2012, 14:20:55 »
Tuota tekevät muutenkin. Lincoln tuntuu nykyään olevan vain eri merkillä oleva Ford, poissa ovat Town Carin kaltaiset hienot lippulaivat. Ja Buick pohjautuu nykyään paljon Opeliin.

Volvolla sentään on pidetty sitä omaa identiteettiä pystyssä, eivätkä nykyiset mallit ole kokonaan vaan Fordeja Volvon logolla. Tämä on erittäin hyvä asia. Mutta onhan autossa toki enemmän fiilistä, jos se on omista osista tehty.

Kylläkyllä, mutta kun Geelyllä ei taida olla mitään valmista mallia, johon seuraavat Volvo-mallit perustaisi.  ???

Uskoisin tuon olevan se varsinainen ongelma. Joko pitää löytyä uusi liittolainen tai sitten vaan rohkeasti piirtämään puhtaalta pöydältä kokonaan omaa mallistoa. Volvon volyymit ovat vain niin pienet, että jälkimmäinen vaihtoehto lienee silkkaa uhkapeliä.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #331 : 27.12.2012, 14:27:22 »
Kylläkyllä, mutta kun Geelyllä ei taida olla mitään valmista mallia, johon seuraavat Volvo-mallit perustaisi.  ???

Uskoisin tuon olevan se varsinainen ongelma. Joko pitää löytyä uusi liittolainen tai sitten vaan rohkeasti piirtämään puhtaalta pöydältä kokonaan omaa mallistoa. Volvon volyymit ovat vain niin pienet, että jälkimmäinen vaihtoehto lienee silkkaa uhkapeliä.

Eikö ne voi perustua ihan omaan työhön, kuten aiemminkin? Onhan sieltä nyt tulossa uutta pohjalevyä ja moottoria. Kyllä itku pääsisi, jos seuraavat Volvot perustuisivat johonkin kiinalaiseen rimpulaan :'( Ja tosiaan se Concept You jo nähtiin, taisin aiemmin tässä sen mainita. Se lienee seuraava lippulaiva.
a car you can believe in

Ishvan

  • Vieras
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #332 : 27.12.2012, 14:38:20 »
Kylläkyllä, mutta kun Geelyllä ei taida olla mitään valmista mallia, johon seuraavat Volvo-mallit perustaisi.  ???

Uskoisin tuon olevan se varsinainen ongelma. Joko pitää löytyä uusi liittolainen tai sitten vaan rohkeasti piirtämään puhtaalta pöydältä kokonaan omaa mallistoa. Volvon volyymit ovat vain niin pienet, että jälkimmäinen vaihtoehto lienee silkkaa uhkapeliä.

Eikös uudet 40:et ja 60:et ole tuonut Volvolle jo uusia suunnittelun tuulia. "Järkyttävä" vanha pappamallisto on vihdoin saanut tuoretta olemusta ja lisännyt houkuttelevuuttaan nimenomaa nuorten uusien autonostajien keskuudessa ( johon porukkaan itsenikin luen  ;) ). Nyt Volvolla on vasta malleja, joiden voi kuvitella tietyissä "ikäryhmissä" kilpailevan esim. Bemarin 300-sarjan tai A4:en kanssa ostajista.


Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #333 : 27.12.2012, 14:40:12 »
Tekniikka vain kehittyy niin nopeasti, samoin direktiivit ja muut asetukset, että malleja kannattaa uusia jo vähintään 8 vuoden välein.

XC90 on jo auttamatta jäänyt jälkeen jokaisella osa-alueella.

Volvon automaatit ovat jääneet jälkeen nykykehityksestä.

Dieselien suhteen (kulutus) Volvo on nyt päässyt kehityksen kelkkaan, mutta pienet bensaturbot loistavat poissaolollaan.

Malliston uudistuminen tekniikan pakottamana tuo myös uusia asiakkaita: vanha Volvo vaihdetaan uuteen, koska uusi on niin paljon hienompi ja tilavampi ja kehittyneempi ja halvempi ajaa. Mutta jos malleja ei uusita, väki vaihtaa autonsa muuhun merkkiin.

Jokaisella osa-alueella pitäisi olla "tuore" ja trendikäs, mutta kuitenkin omaksi merkikseen erottuva ja mieluiten edelläkävijä:

- muotoilu
- sisätilat
- moottori
- muu tekniikka

Nyt Volvo on alkanut perässähiihtäjäksi, etenkin kun turvallisuusetu on menetetty.

Ja Kiinassa Volvot eivät mene kaupaksi, koska paikallisten mielestä Volvo on kiinalainen merkki. Sen sijaan kiinalaiset ostavat mm. muita eurobrändejä kovasti.

Niin no, itse ajattelee asiat vähän erilailla. Volvon moottorit ovat kuitenkin kestäviä ja luotettavia, minusta se on kulutusta tärkeämpi asia. Mutta arvostetaanko sellaista sitten? Ei muita asioita pitäisi sivuuttaa vain kulutuksen ja päästöjen takia. Ja varmasti esim. iso vaparikone on kestävämpi kuin 1.6 tuplaturbo. Puhumattakaan käyntiäänestä ja fiiliksestä.

Muotoilu on vähän henkilökohtainen asia. Voin rehellisesti sanoa, että vaikka 900-sarja on hienompi kuin monet uudemmat Volvot :P Lisäksi nykyään monesti muotoilu menee käytännöllisyyden edelle, sekin on virhe. Mitä järkeä on olla vaikkapa iso farkku, jos sinne ei laskevan kattolinjan vuoksi sitten mahdukaan kauheasti tavaraa. Opel Insignia on yksi esimerkki tästä. Se on linjakas ja hieno auto mutta Vectra Wagon hakkaa sen tavaratilallaan helposti.

Ja ei kai turvallisuusetua ole menetetty? Pitää myös muistaa Volvot monet saavutukset tuon asian saralla.

Onhan XC 90 vanha malli mutta ainakin minuun se iskee paljon enemmän, kuin jotkut uudemmat. On siinä enemmän asennetta ja kokoa, kuin vaikka XC 60:ssä. Pienempi on enemmän ns. trendimaasturi.

Automaatit, jenkit käyttivät pitkään (varmaan osaksi vieläkin) nelilovista laatikkoa. Ja kun se kerta on todettu kestäväksi perustekniikaksi, niin ei varmaan ole ollut kiire päivittää. Kasikoneen kanssa ollut kierrokset alhaalla ja vääntö hyvin käytössä, myös vaihto pehmeä. Eli tällaisia mukavuustekijöitäkin. Ilmeisesti Volvolta on tulossa 8-lovinen automaatti lähivuosina, että jotain kehitystä kuitenkin tapahtumassa :)
a car you can believe in

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #334 : 27.12.2012, 14:42:27 »
Eikös uudet 40:et ja 60:et ole tuonut Volvolle jo uusia suunnittelun tuulia. "Järkyttävä" vanha pappamallisto on vihdoin saanut tuoretta olemusta ja lisännyt houkuttelevuuttaan nimenomaa nuorten uusien autonostajien keskuudessa ( johon porukkaan itsenikin luen  ;) ). Nyt Volvolla on vasta malleja, joiden voi kuvitella tietyissä "ikäryhmissä" kilpailevan esim. Bemarin 300-sarjan tai A4:en kanssa ostajista.

Tuo ei päde kaikkiin. Kyllä minäkin pidän itseäni vielä nuorena mutta laatikko-Volvot iskevät jossain määrin noita enemmän. Ihan jo sen takia, että arvostan mukavuutta ja tilaa erittäin paljon :) En usko löytyvän montaa autoa, minkä voisin kuvitella ottavani ysikympin tilalle. Kaveriksi sitten eri asia.
a car you can believe in

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #335 : 27.12.2012, 14:49:49 »
Eikö ne voi perustua ihan omaan työhön, kuten aiemminkin? Onhan sieltä nyt tulossa uutta pohjalevyä ja moottoria. Kyllä itku pääsisi, jos seuraavat Volvot perustuisivat johonkin kiinalaiseen rimpulaan :'( Ja tosiaan se Concept You jo nähtiin, taisin aiemmin tässä sen mainita. Se lienee seuraava lippulaiva.

Tottahan ne voivat perustua omaan työhön ja olla uusia aitoja Volvoja.

Kokonaan eri asia sitten on, että paljonko moiset autot oikein maksaisivat? Volvo ei ole mikään Porsche, joka voi tehdä pienillä valmistusmäärillä kannattavaa bisnestä.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #336 : 27.12.2012, 15:12:05 »
Niin no, itse ajattelee asiat vähän erilailla.

Kärjistäen voisi sanoa:

Niin kauan kun et osta uutta autoa, mielipiteilläsi pyyhitään lattiaa.

Yleisesti: luettelit hyviä ominaisuuksia käytetyn auton ostajan näkökulmasta, ja ne ovat markkinat, joihin ei uusien autojen tekeminen liity paljoakaan. Muuten kuin että se uusi auto pitää olla haluttavampi kuin se vanha ja halvempi.

Minunkin mielestäni vaikkapa vanha 940 sedan on aika kivan näköinen ulkoa, parempi kuin uudet "Kia-Volvot" kuten V40. Mutta kokeilepa myydä 940 sedanin näköistä uutta autoa, ei toimi ;) Muutenhan joku sitä jo tekisi ja myisi uutena...

Ja kuten varmasti osaat laskea, ei ole kannattavaa myydä ja tehdä liian kestävää autoa. Sellainen auto on ok, että ensimmäinen käyttäjä saa siitä kaiken ilon irti ja ostaa vielä uuden samanmerkkisen. Toisella käyttäjällä voi jo mennä vähän rahaa korjauksiin, tärkeintä on, että toinen käyttäjä löytyy sopivalla summalla, jotta ensimmäinen käyttäjä voi vaihtaa uudempaan, jne.

Ishvan

  • Vieras
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #337 : 27.12.2012, 15:25:57 »
Kärjistäen voisi sanoa:

Niin kauan kun et osta uutta autoa, mielipiteilläsi pyyhitään lattiaa.

Yleisesti: luettelit hyviä ominaisuuksia käytetyn auton ostajan näkökulmasta, ja ne ovat markkinat, joihin ei uusien autojen tekeminen liity paljoakaan. Muuten kuin että se uusi auto pitää olla haluttavampi kuin se vanha ja halvempi.

Minunkin mielestäni vaikkapa vanha 940 sedan on aika kivan näköinen ulkoa, parempi kuin uudet "Kia-Volvot" kuten V40. Mutta kokeilepa myydä 940 sedanin näköistä uutta autoa, ei toimi ;) Muutenhan joku sitä jo tekisi ja myisi uutena...

Ja kuten varmasti osaat laskea, ei ole kannattavaa myydä ja tehdä liian kestävää autoa. Sellainen auto on ok, että ensimmäinen käyttäjä saa siitä kaiken ilon irti ja ostaa vielä uuden samanmerkkisen. Toisella käyttäjällä voi jo mennä vähän rahaa korjauksiin, tärkeintä on, että toinen käyttäjä löytyy sopivalla summalla, jotta ensimmäinen käyttäjä voi vaihtaa uudempaan, jne.

Itse ostan autoni pitkälti fiilikseen mukaan, eikä tilat ole minulle se juttu. Mutta kuten monasti ollaan todettu, kauneus on katsojan silmässä ja eri muotoilu iskee meihin kaikkiin eri tavalla. Itse kelpuuttaisin V40:n pihaani, tosin siinä on tilat jo minullekin turhan pienet. Sitävastoin Benarin katumaasturit, jäisivät kauppaan, erityisesti X3. Ei mitään henkilökohtaista siis, omaan silmääni muotoilu vain ontuu ja pahasti. 300-ja 500-sarja ovat taas hienoja pelejä, jotka ovat hinnoiteltu sitten taas aivan metsään, erityisesti lisävarusteiden osalta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #338 : 27.12.2012, 15:33:41 »
Itse ostan autoni pitkälti fiilikseen mukaan, eikä tilat ole minulle se juttu.

No heitin tietenkin esimerkkejä, koska kaikkea ei voi luetella.

Lyhyesti siis: uusi auto pitää olla haluttavampi kuin se vanha ja halvempi.

Jokaisella on sitten ne omat perustelut miksi se uusi on haluttavampi (ostaa uuden), tai miksi se uusi ei ole haluttavampi (ei osta uutta).

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #339 : 27.12.2012, 21:50:42 »
Kärjistäen voisi sanoa:

Niin kauan kun et osta uutta autoa, mielipiteilläsi pyyhitään lattiaa.
Näinhän se menee. Toisaalta ei 2. omistajiakaan ihan voi unohtaa, koska jos auto ei ole käytettynä haluttu -> hinta laskee ja uusien myyntikin kärsii. Itse tykkään uusista autoista. Oli todella lähellä aikoinaan etten olisi nykyistä autoa ostaessa ostanut S60 classicin. Nyt tilanne ei anna myöten edes semmoisia suunnitella.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #340 : 27.12.2012, 22:42:58 »
Kärjistäen voisi sanoa:

Niin kauan kun et osta uutta autoa, mielipiteilläsi pyyhitään lattiaa.

Yleisesti: luettelit hyviä ominaisuuksia käytetyn auton ostajan näkökulmasta, ja ne ovat markkinat, joihin ei uusien autojen tekeminen liity paljoakaan. Muuten kuin että se uusi auto pitää olla haluttavampi kuin se vanha ja halvempi.

Minunkin mielestäni vaikkapa vanha 940 sedan on aika kivan näköinen ulkoa, parempi kuin uudet "Kia-Volvot" kuten V40. Mutta kokeilepa myydä 940 sedanin näköistä uutta autoa, ei toimi ;) Muutenhan joku sitä jo tekisi ja myisi uutena...

Ja kuten varmasti osaat laskea, ei ole kannattavaa myydä ja tehdä liian kestävää autoa. Sellainen auto on ok, että ensimmäinen käyttäjä saa siitä kaiken ilon irti ja ostaa vielä uuden samanmerkkisen. Toisella käyttäjällä voi jo mennä vähän rahaa korjauksiin, tärkeintä on, että toinen käyttäjä löytyy sopivalla summalla, jotta ensimmäinen käyttäjä voi vaihtaa uudempaan, jne.

Katsoo sitten joskus, jos/kun tulee uusi auto ajankohtaiseksi. Kyllähän joku uusi esim. nyt Volvo kelpaisi ehdottomasti, en sitä sano. Voisin kuvitella aikanani kuljettavani perhettä turvallisesti Ruotsin farmarissa. Mutta varsinkin tuon ysikympin myötä kiinnostus vanhempiin autoihin on kasvanut. Ja tuskin nämä laatikot nykyään kävisivät kaupaksi ihan jokaiselle, ajat muuttuvat. Uusi on aina uusi mutta aina se ei ole parempi, vaikka näin kai sen pitäisi olla, heh.

Toivoisin nykyäänkin kestävän ja luottavan auton maineella olevan jotain merkitystä. Ehkä sitä on enemmän ennen arvostettu, en osaa sanoa. Mukava sellainen "built to last" tunne on. Mutta varmasti nykyään ei niin aina ajatella, kertakäyttöisyys ja kuluttaminen...
« Viimeksi muokattu: 27.12.2012, 22:45:36 kirjoittanut Dave »
a car you can believe in

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #341 : 28.12.2012, 03:01:39 »
Lyhyesti siis: uusi auto pitää olla haluttavampi kuin se vanha ja halvempi.

Jokaisella on sitten ne omat perustelut miksi se uusi on haluttavampi (ostaa uuden), tai miksi se uusi ei ole haluttavampi (ei osta uutta).

Tämä on aivan totta. Omalla kohdallani esimerkiksi vaatisi n. 50-70ke budjetin, että löytäisin mitään 10-30ke käytettyä ajoneuvoa kiinnostavampia täysin uusista autoista, kun omalla kohdalla esim. polttoaineen kulutus on täysin merkityksetön seikka, jos nyt ei mene tyyliin reilusti yli 20l/100km/ jatkuvasti.

Fiilispohjalla mennään pitkälle ja viimeisiä euroja ei autoon tai käyttökuluihin laiteta, eli ei tarvitse miettiä niitä juuri ollenkaan.  Sitten on ostettu liian kallis auto, jos täytyy oikeasti miettiä käyttökuluja, siis siinä mielessä että konkurssi uhkaa jos joutuu tankkaamaan tai korjaamaan. Ei sillä että itsekään huvikseen rahaa polttaisin ylläpitokoluihin, mutta tietty reservi täytyy olla.
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
« Viimeksi muokattu: 28.12.2012, 20:52:06 kirjoittanut gubbe »

Poissa stunt cock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #343 : 28.12.2012, 22:44:26 »
Volvon automaatit ovat jääneet jälkeen nykykehityksestä.
Harva auton valmistaja tekee automaattilootia. Volvojen laatikojen toimittaja Aisin-Warner taitaa ZF:n ohella olla ison peluri näillä hiekkalaatikoilla. Poikittaismoottoristen autojen automaattien toimittajana AW taitaa olla markkinoiden ykköstekijä. AW:n laatikkoja löytynee mm. Porschesta, Lexuksesta, etc. etc.

Muutenkaan en ymmärrä koko kiimaa DSG-laatikoihin. Vaihtavathan DSG-laatikot säännöllisesti todella kivasti rivakoissa kiihdytyksissä, mutta normaalissa ruuhkien sävyttämässä arkiajossa hyvä perinteinen momentinmuunnin loota vie DSG-laatikoita mennen tullen.
Volvo V60 D5 AWD -15

karihoo

  • Vieras
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #344 : 28.12.2012, 23:59:20 »
Muutenkaan en ymmärrä koko kiimaa DSG-laatikoihin. Vaihtavathan DSG-laatikot säännöllisesti todella kivasti rivakoissa kiihdytyksissä, mutta normaalissa ruuhkien sävyttämässä arkiajossa hyvä perinteinen momentinmuunnin loota vie DSG-laatikoita mennen tullen.

Menee jo enemmänkin OT:ksi mutta kuitenkin: Mun edellinen autoni oli -08 Touran, 140hp 6-lovinen diesel-DSG. Tykkäsin vaihteistosta muuten, mutta hidasajo (lue: ruuhkat) oli just tätä arpomista. Nykyään alla -13 V60 D2 DSG, lähes samanlainen arpominen hidasajossa esiintyy tässäkin. Erityisesti ärsyttää kun olen "opettanut" vaihteiston taloudelliseen ajoon niin D-asennolla lämpimällä koneella järjestään laitetaan ylisuurta pykälää sisään ja kone jurnuttaa. Muttamutta, molempia laatikoita olen alkanut enempi käskyttämään manuaalipuolella niin sillä selviää hienosti.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo